Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja PetriFB » 25. Helmi 2014 12:25

Paavi Franciscus lähetti videoviestin äärikarismaatikko Kenneth Copelandille. Maailmanlaajuinen media kertoo Paavin lähettäneen videoviestin karismaatikoille, mutta kyse on äärikarismaattisuudesta, eli väärästä karismaattisuudesta, jota Kenneth Copeland edustaa. Anglikaanisen kirkon piispa AnthonyPalmer piti puheen äärikarismaattisen Word of Faith liikkeen kokouksessa, jonka tarkoitus oli saada kuulijansa hyväksymään se, että he olisivat katolisia. Käyn läpi kirjoituksessani Palmerin puheen epäraamatullisuudet.

Käyn läpi kirjoituksessani myös Rooman katolisen kirkon ekumeenista eksytystä ja petosta, joka huipentuu lopunaikana siihen pisteeseen, että myös monet protestantit ja niin sanotut vapaan suunnan edustajat tulevat hyväksymään (osa on jo hyväksynyt) ekumeenisen yhteyden paavin kirkon kanssa. Kehotan sinua tutkimaan kirjoitukseni Raamatun sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani:

http://www.kotipetripaavola.com/paavinv ... dille.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 25. Helmi 2014 16:20

Valtavilla harppauksilla etenee petovaltakunnan uskonnon tulemus.

Olen seurannut myös islamin ja hindujen kosiskelua katolisen kirkon toimesta ja sielläkin suunnitelmat etenevät jouhevasti eteenpäin.

Tämä petouskonto, tulee hurmaamaan ja saamaan uskosta osattomat sen helmoihinsa sankoin joukoin, ja ikävä kyllä myös monen lähiperheestä jäseniä eksyy sen valheisiin jos eivät ole juurtuneet Kristukseen sekä tunne Raamatun kirjoituksia!

kun tämä tapahtuu täyttyy tämä Raamatun surullinen totuus:

Luuk 12

51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
52 Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
53 isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
54 Ja hän sanoi myöskin kansalle: "Kun näette pilven nousevan lännestä, sanotte kohta: 'Tulee sade'; ja niin tuleekin.
55 Ja kun näette etelätuulen puhaltavan, sanotte: 'Tulee helle'; ja niin tuleekin.
56 Te ulkokullatut, maan ja taivaan muodon te osaatte arvioida; mutta kuinka ette arvioitse tätä aikaa?

Sekä:

Luukas 14 jatkaa:

26 "Jos joku tulee minun tyköni eikä vihaa isäänsä ja äitiänsä ja vaimoaan ja lapsiaan ja veljiään ja sisariaan, vieläpä omaa elämäänsäkin, hän ei voi olla minun opetuslapseni.
27 Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, se ei voi olla minun opetuslapseni.
28 Sillä jos joku teistä tahtoo rakentaa tornin, eikö hän ensin istu laskemaan kustannuksia, nähdäkseen, onko hänellä varoja rakentaa se valmiiksi,
29 etteivät, kun hän on pannut perustuksen, mutta ei kykene saamaan rakennusta valmiiksi, kaikki, jotka sen näkevät, rupeaisi pilkkaamaan häntä
30 sanoen: 'Tuo mies ryhtyi rakentamaan, mutta ei kyennyt saamaan valmiiksi'?
31 Tahi jos joku kuningas tahtoo lähteä sotimaan toista kuningasta vastaan, eikö hän ensin istu ja pidä neuvoa, kykeneekö hän kymmenellä tuhannella kohtaamaan sitä, joka tulee häntä vastaan kahdellakymmenellä tuhannella?
32 Ja ellei kykene, niin hän, toisen vielä ollessa kaukana, lähettää hänen luoksensa lähettiläät hieromaan rauhaa.
33 Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni.
34 Suola on hyvä; mutta jos suolakin käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi?
35 Ei se kelpaa maahan eikä lantaan; se heitetään pois. Jolla on korvat kuulla, se kuulkoon!"


Nyt on äärimmäisen tärkeää juurtua syvästi Herraan Jeesukseen ja Raamatun teksteihin, sillä kun perheemme ja läheisemme kerääntyvät petouskonnon alle ja rupeavat maanittelemaan meitä liittymään heihin niin monelle tulee kiusaus uskoa valhe ja olla samanmielisiä rakkaiden perheenjäsenten kanssa.

Ja jos emme liity heihin ja puhumme tätä petouskontoa vastaan tulee siitä katkeraa riitaa ja toraa. He tuntevat, että ovat vihdoin vastaanottaneet Jumalan ja meille ei kelpaa heidän uskonsa vaan luulemme olevamme parempia ja oikeaoppisempia kuin he, ja he kokevat että asetumme heidän yläpuolelleen sanelemaan jääräpäisinä vanhaa kivikautista sanomaamme...

Tämä petouskonto tulee myös levittämään ovelia valheita todellisia Raamattuun seuraavia vastaan ja niinä päivinä todella uskomme koetellaan tulessa :(.

Petouskonto tulee myös sallimaan ja kannustamaan erillaisiin synteihin ja näin moni joka rakastaa valhetta tykkääkin tästä uudesta petouskonnosta, sillä he saavat rauhassa rietastella synnissä uskonnon sitä haittaamatta.

Oi voi myrskyjä tulossa, mutta onneksi meillä on uskollinen Jumala joka ei jätä myrskyissäkään meitä hukkumaan !
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 26. Helmi 2014 10:55

Mikko,,,,tuota Luukas 14/26 Sitä olen pohtinut ,että liekkö siinä lauseessa eräänlainen ymmärryskatko ,mitä siinä on tarkoitettu .Sellaisia sanontoja ,joita emme ymmärrä tai mikä se perimmäinen ajatus on??? .Mitteekä mieltä toiset on.Mikä se syvällinen sanoma on pintaa syvemmällä vai Onko sitä Ollenkaa.??
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Helmi 2014 11:16

Mr Kerimäki kirjoitti:Mikko,,,,tuota Luukas 14/26 Sitä olen pohtinut ,että liekkö siinä lauseessa eräänlainen ymmärryskatko ,mitä siinä on tarkoitettu .Sellaisia sanontoja ,joita emme ymmärrä tai mikä se perimmäinen ajatus on??? .Mitteekä mieltä toiset on.Mikä se syvällinen sanoma on pintaa syvemmällä vai Onko sitä Ollenkaa.??


MUTUA:

Uskon, että tässä on käännös virhe koska muuten Raamattu ja Herra Jeesus olisi ristiriidassa Raamatun kokonaisopetuksen kanssa.

Raamattuhan opettaa kunnioittamaan isää ja äitiä sekä ei kannusta vihaamaan ketään.

Vaikkakin kannustaa vihaamaan synnin tekoja (tekoja ei ihmisiä) ilmestyskirjassa. Eli asenteemme syntiä käsitteenä ja synnin tekoja kohtaan saa olla vihaa:

6 Mutta se sinulla on, että sinä vihaat nikolaiittain tekoja, joita myös minä vihaan.

Uskon, että tässä pitäisi lukea jotenkin näin:

"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias..."

Eli kyse ja kultainen lanka opetuksessa ei ole mielestäni kannustus vihaamaan läheisiään , vaan Rakastamaan Herra Jeesusta ja Jumalaa enemmän kuin heitä taikka ketään taikka mitään.

Luukas 10 -opettaa:

27 "Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Helmi 2014 11:39

@ Herra Kerimäki & Mikko

Älkää kauhistuko, mutta Luukas 14:26 on kyllä käännetty aivan oikein! Alkutekstissä esiintyy sana "vihata". Mutta me emme vain näin suoraltaan ymmärrä tuon jakeen merkitystä oikein tästä kulttuurikontekstista käsin.

Jasu Markkanen kirjoitti:Ensiksikin "vihaaminen" merkitsi kulttuurikontekstissa idiomaattisesti samaa kuin "rakastaa vähemmän". Tämä käy selkeästi ilmi Matteuksen versiosta (Matt. 10:37), jossa Jeesus sanoo: "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias."

Toiseksi ryhmäkeskeisessä, anti-individualistisessa yhteisössä (kuten ajanlaskun alun Israelissa) sanat "rakkaus" ja "viha" eivät viitanneet psykologisiin tunnetiloihin, vaan ulkoiseen toimintaan. "Rakkaus" oli sitoutumista ryhmään (tai yksilöön) ja omistautumista sen tarpeille, "viha" merkitsi ryhmästä irtisanoutumista ja siteiden katkaisemista siihen. Tunteet saattoivat seurata mukana tai olla seuraamatta; oleellista oli toiminta.

Kyse ei siis ole todellisen katkeruuden tai inhon hautomisesta omaisia kohtaan. Jeesus yksinkertaisesti 1) kärjistää sanottavansa tyypillisen rabbiiniseen tapaan ja 2) toistaa jotakin, minkä olemme jo aiemmin todenneet: on luonnollista, että yksilön uskollisuus ja kuuliaisuus kuuluvat ensin Jumalalle ja vasta sitten, mikäli enää mahdollista, kilpaileville tahoille.



Raamattu sanoo siis meille että meidän tulee rakastaa Jumalaa, eli omistautua ja sitoutua Jumalan tarpeille ja työlle!
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Helmi 2014 12:16

Biblia:

P. Luukkaan Evankeliumi 14

25. Niin vaelsi paljo väkeä hänen kanssansa, ja hän kääntyi ja sanoi heille:
26. Jos joku tulee minun tyköni, ja ei vihaa isäänsä ja äitiänsä, ja emäntäänsä ja lapsiansa, ja veljiänsä ja sisariansa, ja päälliseksi omaa henkeänsä, ei se taida olla minun opetuslapseni.
27. Ja joka ei kanna ristiänsä ja seuraa minua, ei se taida olla minun opetuslapseni.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Helmi 2014 12:17

Juha kirjoitti:@ Herra Kerimäki & Mikko

Älkää kauhistuko, mutta Luukas 14:26 on kyllä käännetty aivan oikein! Alkutekstissä esiintyy sana "vihata". Mutta me emme vain näin suoraltaan ymmärrä tuon jakeen merkitystä oikein tästä kulttuurikontekstista käsin.

Jasu Markkanen kirjoitti:Ensiksikin "vihaaminen" merkitsi kulttuurikontekstissa idiomaattisesti samaa kuin "rakastaa vähemmän". Tämä käy selkeästi ilmi Matteuksen versiosta (Matt. 10:37), jossa Jeesus sanoo: "Joka rakastaa isäänsä tai äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias."

Toiseksi ryhmäkeskeisessä, anti-individualistisessa yhteisössä (kuten ajanlaskun alun Israelissa) sanat "rakkaus" ja "viha" eivät viitanneet psykologisiin tunnetiloihin, vaan ulkoiseen toimintaan. "Rakkaus" oli sitoutumista ryhmään (tai yksilöön) ja omistautumista sen tarpeille, "viha" merkitsi ryhmästä irtisanoutumista ja siteiden katkaisemista siihen. Tunteet saattoivat seurata mukana tai olla seuraamatta; oleellista oli toiminta.

Kyse ei siis ole todellisen katkeruuden tai inhon hautomisesta omaisia kohtaan. Jeesus yksinkertaisesti 1) kärjistää sanottavansa tyypillisen rabbiiniseen tapaan ja 2) toistaa jotakin, minkä olemme jo aiemmin todenneet: on luonnollista, että yksilön uskollisuus ja kuuliaisuus kuuluvat ensin Jumalalle ja vasta sitten, mikäli enää mahdollista, kilpaileville tahoille.



Raamattu sanoo siis meille että meidän tulee rakastaa Jumalaa, eli omistautua ja sitoutua Jumalan tarpeille ja työlle!


Kiitos vastauksestasi.



"Joka rakastaa isäänsä taikka äitiänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias; ja joka rakastaa poikaansa taikka tytärtänsä enemmän kuin minua, se ei ole minulle sovelias..."

Jotenkin noin se siis menee :) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Juha » 26. Helmi 2014 12:24

Juuri noin se ajatus menee :)

1992-käännös (väännös) vetää hieman toisin:

Luukas: 14:26 [1992] kirjoitti:Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.


Sinänsä asia tulkitaan oikein mitä Jeesus halusi tuolla sanoa, mutta käännös hävittää alkukielen sanontatavan. Ylipäätänsä käännöstapa on vaarallinen kun siinä voi tulla väärintulkintoja.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Helmi 2014 12:48

DigiNovum:


Jeesuksen seuraamisesta

(Novum jae jakeelta etenevä kommentaari: Luuk. 14:26)

Jae 26. Opetuslapseus edellyttää ehdotonta uskollisuutta. Kristuksen seuraajan tulee olla valmis tarpeen mukaan jopa toimimaan omaisiaan vastaan, ikään kuin he olisivat ihmisiä, joita on syytä karttaa, vieläpä vihata. Sana "vihata" on hyvin voimakas. Se tarkoittaa sydämetöntä suhtautumista toiseen henkilöön, niin että häntä pidetään vihollisena ja häntä kohtaan osoitetaan voimakasta vastenmielisyyttä. Näin ei kristitty voi käyttäytyä, sillä se olisi täysin evankeliumin hengen vastaista. Jeesushan opettaa rakastamaan vihollisia. Kun opetuslapsen tulee »vihata» lähimpiä omaisiaan, Jeesus tarkoittaa, että on asetuttava Kristuksen puolelle yhtä ehdottomasti kuin hän vihaisi niitä, jotka tahtoisivat erottaa hänet Kristuksesta. Opetuslapsen tulee rakastaa Mestaria yli kaiken. Kysymys ei ole henkilöön kohdistuvasta vihasta, vaan siitä, että teemme kaikkemme Jumalan valtakunnan tähden ottamatta huomioon mitään muuta. Sana "vihata" voi olla myös ilmaisutapa, jota käytetään, kun rakastetaan vähemmän.
Viimeksi muokannut pekka päivämäärä 26. Helmi 2014 12:52, muokattu yhteensä 1 kerran
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Paavin videotervehdys äärikarismaattisille

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 26. Helmi 2014 12:48

Juha kirjoitti:Juuri noin se ajatus menee :)

1992-käännös (väännös) vetää hieman toisin:

Luukas: 14:26 [1992] kirjoitti:Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.


Sinänsä asia tulkitaan oikein mitä Jeesus halusi tuolla sanoa, mutta käännös hävittää alkukielen sanontatavan. Ylipäätänsä käännöstapa on vaarallinen kun siinä voi tulla väärintulkintoja.


Joo on kyllä kämänen toi -92 versio.

Ite käytän Bibukkaa ja Kunkku Jaakkoa sekä 33/38 rinnan :D
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa

cron