Kirjoittaja PetriFB » 20. Helmi 2014 10:35
Lilli:
Kyse ei ole pelkästään siitä, että asera ja shekina tarkoittavat samaa, koska shekina sana on feminiini. Kyse on siitä, että juutalainen kabbalismi sekä totuudesta luopuneet rabbit opettavat shekina käsitteestä ihan samalla tavalla kuin mitä Babyloniassa opetettiin Aserasta (Istar).
Raamatun todistuksen mukaan israelilaiset palvoivat Baalia ja Ašeraa. Samoin israelilaiset olivat sortuneet palvomaan taivaan kuningatarta (Ašera, Astarte, Istar jne.) Raamattu todistaa selkeästi, että israelilaiset olivat sekaantuneet Ašeran epäjumalanpalvelukseen.
Juudan heimo joutui Babylonian pakkosiirtolaisuuteen 586 eKr. Osa juutalaisista jäi Babyloniaan, mutta palanneiden joukossa oli niitä, jotka toivat juutalaisuuden sisälle Babylonian uskonnon opetuksia, joita opetettiin suullisesti eteenpäin, kunnes niistä muodostui kabbalismin opetuksia. Talmud-kirjallisuus on myös saanut vaikutteita Babylonian uskonnosta.
Babylonialaiset palvoivat taivaan kuningatarta, joka tunnetaan myös nimellä Ašera. Ašeran muita nimiä ovat Astarte ja Istar. Mesopotamian alueella Ašeraa rukoiltiin avuksi sadonkorjuuseen, johon sisältyi hyväntekeväisyys, jonka uskottiin antavan hedelmällistä energiaa ja vahvistavan ihmisten tekoja ja aikeita. Ašera oli myös oraakkeli, joka ennusti tulevaisuutta. Akkadiassa Ašeran sanottiin olevan taivaan jumalan vaimo, joka oli jumaluuden feminiininen muoto. Babylonialaiset ja kanaanilaiset uskoivat Ašeran olevan Baalin puoliso.
Kabbalismi opettaa naisjumaluudesta, kuningattaresta, joka on jumaluuden fyysinen ilmentymä maailmankaikkeudessa. Naisjumaluus on jumalallinen nainen ja Jumalan vaimo. Kabbalismiin kuuluu myös eroottinen mystiikka sekä sakramentaalinen seksuaali-akti, sisältäen mystisen transsin. Kabbalismi opettaa, että avioseksin kautta koetaan shekina kirkkautta. Kabbalismissa vaikuttaa ennustaminen, selvännäkeminen, maagiset harjoitukset, taianomaiset loitsut ja riitit.
Kabbalismin mukaan (Gershom Scholem) kabbalistinen seksuaalinen mystiikka on kuin yhdyntä biseksuaalisen ja androgyynisen Jumalan kanssa, jossa mies ja nainen yhtyvät tasavertaisina, jolloin puolikkaista tulee kokonaisia. Kabbalismin mukaan seksuaalisen mystiikan päämäärä miehen ja naisen seksin kautta on eräs rukouksen muoto. Juutalaisesta kabbalismista tulee selkeästi esille babylonialainen vaikutus, sillä Babyloniassa opetettiin androgyynista jumaluutta sekä pyhiä seksuaalirituaaleja.
Juutalainen kabbalisti Gershon Scholem on sanonut shekinasta seuraavasti:
Shekina on Jumalan aspekti, joka on näennäisesti itsenäinen feminiininen osa Hänessä... välttämätön nais-osa Hänessä. Shekina heijastaa hänen (feminiinimuoto) ja Jumalan kunniaa sillä hän (feminiinimuoto) on Jumalan kasvo ja hän (feminiinimuoto) hän verhoaa puun (elämän puu) hohtavalla valollaan. Toisinaan hänet (feminiinimuoto) kuvataan paratiisin upeina puina. Itse elämän puuna, Jumalan luomisen kuvana, mysteerisenä yhteytenä näkymättömän jumalan ja näkyvän maailman välillä.
Ašera jumalattaren palvonnassa oli pyhitettyjä puita sekä puupylväitä, joita oli pystytetty lähelle alttaria. On täysin selvää, että juutalaisen kabbalismin opetus shekinasta feminiinisenä jumaluutena sekä elämän puuna tulee Ašera jumalatar kultin kautta kabbalismiin.
Juutalaiset olivat tottuneet palvomaan taivaan kuningatar kulttia, eli Ašeraa, jonka seurauksena heidän ollessaan Babylonian pakkosiirtolaisuudessa he omaksuivat Mesopotamian jumalatar kultista opetuksia. Tämä johti siihen, että he alkoivat kirjoittamaan epäraamatullisia opuksia kuten Talmudia jne. sekä kabbalismia, jossa opetetaan feminiinisestä shekina jumalattaresta. Tämän seurauksena pakanallisen jumalatar kultin aineksia lisättiin juutalaiseen traditioon, jonka seurauksena alettiin opettamaan epäraamatullista sapattiopetusta sapattikynttilöineen, jotka naisten pitää sytyttää sekä väärä opetus sapatin shekinasta, sapatin kuningattaresta.
5 Moos 7 luvussa Herra varoittaa Israelin kansaa siitä etteivät he saa antautua palvelemaan Kanaanin maan kansojen epäjumalia. Herra Jumala käski kukistamaan Ašeran epäjumalanpalveluksen sekä Kanaanin maan epäjumalankuvat, koska Herra Jumala oli valinnut Israelin kansan olemaan Hänen omaisuuskansansa sekä pyhitetty kansa. Jumala valitsi Israelin kansan uskomaan Häneen, niin kuin on Hänen tahtonsa ja niin kuin Jumalan sana (Raamattu) opettaa.
Herran siunaus lepää niiden päällä, jotka ovat uskollisia Hänelle, jotka uskovat ja pitävät Hänen käskynsä. Herran siunaus ei lepää niiden yllä, jotka tekevät syntiä Häntä vastaan. Shekina käsitys ja opetus on tullut juutalaisuuteen Raamatun ulkopuolisista lähteistä. Osa juutalaisia (ei kaikki) ovat langenneet kabbalismin kautta palvelemaan babylonialaista taivaan kuningatar kulttia, jota he kutsuvat käsitteellä shekina feminiininen jumaluus. On päivän selvää ettei Jumala siunaa epäjumalanpalvelijoita, vaan kutsuu heitä tekemään parannusta ja uskomaan Häneen, niin kuin Hän opettaa sanassaan.
Paavali Jumalan valittuna apostolina ja juutalaisena toi esille ettei Herran Jeesuksen opetuslapsen usko saa perustua juutalaisiin taruihin, vaan Jumalan sanan (Raamattu) totuuteen. Tiit 1:14:ssa oleva taru sana on kreikaksi mythos, joka tulee sanasta myeo. Kreikankielen sana myeo tarkoittaa mysteerin opettamista tai mysteeriin vihkiytymistä.
Apostoli Paavali oli tietoinen juutalaisista mysteereistä ja salaopeista, jotka vääristelevät Raamatun sanan opetusta. Paavali sanoi ettei Herran Jeesuksen opetuslapsi saa kiinnittää niihin huomiota, eikä uskoa niitä, koska ne ovat totuudesta pois poikenneiden ihmisten opetuksia, jotka perustuvat valheeseen.
Tit 1:14 Not paying attention to Jewish aggadot and to mitzvot d'Rabbanan (precepts imposed by the rabbis, i.e., which contradict the Kitvei Hakodesh--1C 4:6; DEVARIM 4:2), becoming meshummad (apostate) from HaEmes. (Orthodox Jewish Bible - OJB)
Juutalaisten Raamattu Orthodox Jewish Bible tuo hyvin voimakkaasti esille, ettei Herraan Jeesukseen uskova ihminen saa kiinnittää huomiota epäraamatullisiin juutalaisiin traditioihin, eikä rabbien käskyihin, jotka ovat ristiriidassa Jumalan sanan (Raamattu) kanssa, koska nämä rabbit ovat luopuneet totuudesta ja opettavat valheita.
Shekina kirkkaus opetus on epäraamatullista juutalaista traditiota, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun sanan totuuden kanssa. Sen tähden jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen tulisi hylätä kaikenlainen opetus, joka puhuu ja opettaa shekina kirkkaudesta.
Shekina sanan sanotaan tarkoittavan jumalallista läsnäoloa sekä Jumalan läsnäoloa. Monet vilpittömät ja aidot uskovat puhuvat ja opettavat shekina kirkkaudesta tietämättä sitä, että shekina kirkkauden ja voiman takana vaikuttavat saatanalliset henkivallat. Silloin kun ymmärrät tämän asian niin et voi enää puhua ja opettaa shekina kirkkaudesta, koska sielunvihollinen on ominut tämän terminologian itselleen, eikä hepreankielisessä Raamatussa ole ollenkaan sanaa shekina.
Raamatun Jumala ei toimi shekina käsitteen kautta, eikä Hän siten hyväksy sitä, että Hänen kansansa käyttäisi shekina sanaa, koska Hän ei ole antanut sitä kansalleen kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Hepreankielinen VT käyttää kavod sanaa kun se puhuu Raamatun Jumalan kirkkaudesta. Monet voivat ajatella ettei usko ole kiinni sanoista ja käsitteistä. Uskoa Raamatun Jumalaan Herran Jeesuksen kautta ilmaistaan puhumalla ja kirjoittamalla niiden sanojen kautta, jotka Jumala on kirjoituttanut Raamattuun.
Raamattu sanoo Jumalan olevan Isä, ei taivaan kuningatar tai jumalatar. Sanojen ja käsitteiden takana on aina opetus ja oppi. Tämä tarkoittaa sitä, että kun puhutaan Raamatun Isä Jumalasta, niin puhutaan maailmankaikkeuden Luojasta, joka lähetti Poikansa Herran Jeesuksen pelastukseksi maailmaan. Silloin kun puhutaan jumalattaresta tai shekinasta, niin se tarkoittaa valhetta, joka opettaa jumalattaresta, joka tarjoaa ihmisille valheellista pelastusta, jonka perustus on petoksessa, joka johdattaa siihen uskovan ihmisen iankaikkiseen kadotukseen.
Sanoilla ja käsiteillä on siis aina merkitystä ja siksi Herran Jeesuksen opetuslapsen tulee käyttää Raamatun sanoja ja käsitteitä, kun on kyse uskosta Jumalaan ja pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa. Kyse ei siis ole tiukkapipoisuudesta, vaan Jumalan asetuksista ja säätämyksistä, jossa meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa, käyttäen Raamatun sanoja ja käsitteitä:
Joh 7:
37 ¶ Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (alkutekstin mukainen sanajärjestys)
Uskossa Herraan Jeesukseen (Raamatun Jumalaan) on kyse ennen kaikkea sydämenuskosta ja kuuliaisuudesta sekä Jumalan rakastamisesta, mutta myös uskosta, jossa uskotaan Jeesukseen Raamatun sanojen, sanontojen ja käsitteiden mukaan. Koska shekina sana ei esiinny yhdessäkään Raamatun jakeessa, niin se tarkoittaa sitä, että meidän ei tule käyttää sitä kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Silloin kun haluamme puhua Jumalan kirkkaudesta ja käyttää siitä hepreankielistä sanaa, niin meidän tulee käyttää kavod sanaa, koska se esiintyy Raamatussa:
2 Moos 24:16 Ja Herran kirkkaus (kavod) laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.
2 Moos 40:34 ¶ Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus (kavod) täytti asumuksen;
Hes 8:4 Ja katso, siellä oli Israelin Jumalan kirkkaus (kavod), samankaltainen nähdä kuin se, minkä minä olin nähnyt laaksossa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!