Shekina kirkkaus eksytys ja petos

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 20. Helmi 2014 18:24

PetriFB kirjoitti:Lilli:

Kyse ei ole pelkästään siitä, että asera ja shekina tarkoittavat samaa, koska shekina sana on feminiini. Kyse on siitä, että juutalainen kabbalismi sekä totuudesta luopuneet rabbit opettavat shekina käsitteestä ihan samalla tavalla kuin mitä Babyloniassa opetettiin Aserasta (Istar).

Raamatun todistuksen mukaan israelilaiset palvoivat Baalia ja Ašeraa. Samoin israelilaiset olivat sortuneet palvomaan taivaan kuningatarta (Ašera, Astarte, Istar jne.) Raamattu todistaa selkeästi, että israelilaiset olivat sekaantuneet Ašeran epäjumalanpalvelukseen.

Juudan heimo joutui Babylonian pakkosiirtolaisuuteen 586 eKr. Osa juutalaisista jäi Babyloniaan, mutta palanneiden joukossa oli niitä, jotka toivat juutalaisuuden sisälle Babylonian uskonnon opetuksia, joita opetettiin suullisesti eteenpäin, kunnes niistä muodostui kabbalismin opetuksia. Talmud-kirjallisuus on myös saanut vaikutteita Babylonian uskonnosta.

Babylonialaiset palvoivat taivaan kuningatarta, joka tunnetaan myös nimellä Ašera. Ašeran muita nimiä ovat Astarte ja Istar. Mesopotamian alueella Ašeraa rukoiltiin avuksi sadonkorjuuseen, johon sisältyi hyväntekeväisyys, jonka uskottiin antavan hedelmällistä energiaa ja vahvistavan ihmisten tekoja ja aikeita. Ašera oli myös oraakkeli, joka ennusti tulevaisuutta. Akkadiassa Ašeran sanottiin olevan taivaan jumalan vaimo, joka oli jumaluuden feminiininen muoto. Babylonialaiset ja kanaanilaiset uskoivat Ašeran olevan Baalin puoliso.

Kabbalismi opettaa naisjumaluudesta, kuningattaresta, joka on jumaluuden fyysinen ilmentymä maailmankaikkeudessa. Naisjumaluus on jumalallinen nainen ja Jumalan vaimo. Kabbalismiin kuuluu myös eroottinen mystiikka sekä sakramentaalinen seksuaali-akti, sisältäen mystisen transsin. Kabbalismi opettaa, että avioseksin kautta koetaan shekina kirkkautta. Kabbalismissa vaikuttaa ennustaminen, selvännäkeminen, maagiset harjoitukset, taianomaiset loitsut ja riitit.

Kabbalismin mukaan (Gershom Scholem) kabbalistinen seksuaalinen mystiikka on kuin yhdyntä biseksuaalisen ja androgyynisen Jumalan kanssa, jossa mies ja nainen yhtyvät tasavertaisina, jolloin puolikkaista tulee kokonaisia. Kabbalismin mukaan seksuaalisen mystiikan päämäärä miehen ja naisen seksin kautta on eräs rukouksen muoto. Juutalaisesta kabbalismista tulee selkeästi esille babylonialainen vaikutus, sillä Babyloniassa opetettiin androgyynista jumaluutta sekä pyhiä seksuaalirituaaleja.

Juutalainen kabbalisti Gershon Scholem on sanonut shekinasta seuraavasti:

Shekina on Jumalan aspekti, joka on näennäisesti itsenäinen feminiininen osa Hänessä... välttämätön nais-osa Hänessä. Shekina heijastaa hänen (feminiinimuoto) ja Jumalan kunniaa sillä hän (feminiinimuoto) on Jumalan kasvo ja hän (feminiinimuoto) hän verhoaa puun (elämän puu) hohtavalla valollaan. Toisinaan hänet (feminiinimuoto) kuvataan paratiisin upeina puina. Itse elämän puuna, Jumalan luomisen kuvana, mysteerisenä yhteytenä näkymättömän jumalan ja näkyvän maailman välillä.

Ašera jumalattaren palvonnassa oli pyhitettyjä puita sekä puupylväitä, joita oli pystytetty lähelle alttaria. On täysin selvää, että juutalaisen kabbalismin opetus shekinasta feminiinisenä jumaluutena sekä elämän puuna tulee Ašera jumalatar kultin kautta kabbalismiin.

Juutalaiset olivat tottuneet palvomaan taivaan kuningatar kulttia, eli Ašeraa, jonka seurauksena heidän ollessaan Babylonian pakkosiirtolaisuudessa he omaksuivat Mesopotamian jumalatar kultista opetuksia. Tämä johti siihen, että he alkoivat kirjoittamaan epäraamatullisia opuksia kuten Talmudia jne. sekä kabbalismia, jossa opetetaan feminiinisestä shekina jumalattaresta. Tämän seurauksena pakanallisen jumalatar kultin aineksia lisättiin juutalaiseen traditioon, jonka seurauksena alettiin opettamaan epäraamatullista sapattiopetusta sapattikynttilöineen, jotka naisten pitää sytyttää sekä väärä opetus sapatin shekinasta, sapatin kuningattaresta.

5 Moos 7 luvussa Herra varoittaa Israelin kansaa siitä etteivät he saa antautua palvelemaan Kanaanin maan kansojen epäjumalia. Herra Jumala käski kukistamaan Ašeran epäjumalanpalveluksen sekä Kanaanin maan epäjumalankuvat, koska Herra Jumala oli valinnut Israelin kansan olemaan Hänen omaisuuskansansa sekä pyhitetty kansa. Jumala valitsi Israelin kansan uskomaan Häneen, niin kuin on Hänen tahtonsa ja niin kuin Jumalan sana (Raamattu) opettaa.

Herran siunaus lepää niiden päällä, jotka ovat uskollisia Hänelle, jotka uskovat ja pitävät Hänen käskynsä. Herran siunaus ei lepää niiden yllä, jotka tekevät syntiä Häntä vastaan. Shekina käsitys ja opetus on tullut juutalaisuuteen Raamatun ulkopuolisista lähteistä. Osa juutalaisia (ei kaikki) ovat langenneet kabbalismin kautta palvelemaan babylonialaista taivaan kuningatar kulttia, jota he kutsuvat käsitteellä shekina feminiininen jumaluus. On päivän selvää ettei Jumala siunaa epäjumalanpalvelijoita, vaan kutsuu heitä tekemään parannusta ja uskomaan Häneen, niin kuin Hän opettaa sanassaan.

Paavali Jumalan valittuna apostolina ja juutalaisena toi esille ettei Herran Jeesuksen opetuslapsen usko saa perustua juutalaisiin taruihin, vaan Jumalan sanan (Raamattu) totuuteen. Tiit 1:14:ssa oleva taru sana on kreikaksi mythos, joka tulee sanasta myeo. Kreikankielen sana myeo tarkoittaa mysteerin opettamista tai mysteeriin vihkiytymistä.

Apostoli Paavali oli tietoinen juutalaisista mysteereistä ja salaopeista, jotka vääristelevät Raamatun sanan opetusta. Paavali sanoi ettei Herran Jeesuksen opetuslapsi saa kiinnittää niihin huomiota, eikä uskoa niitä, koska ne ovat totuudesta pois poikenneiden ihmisten opetuksia, jotka perustuvat valheeseen.

Tit 1:14 Not paying attention to Jewish aggadot and to mitzvot d'Rabbanan (precepts imposed by the rabbis, i.e., which contradict the Kitvei Hakodesh--1C 4:6; DEVARIM 4:2), becoming meshummad (apostate) from HaEmes. (Orthodox Jewish Bible - OJB)

Juutalaisten Raamattu Orthodox Jewish Bible tuo hyvin voimakkaasti esille, ettei Herraan Jeesukseen uskova ihminen saa kiinnittää huomiota epäraamatullisiin juutalaisiin traditioihin, eikä rabbien käskyihin, jotka ovat ristiriidassa Jumalan sanan (Raamattu) kanssa, koska nämä rabbit ovat luopuneet totuudesta ja opettavat valheita.

Shekina kirkkaus opetus on epäraamatullista juutalaista traditiota, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun sanan totuuden kanssa. Sen tähden jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen tulisi hylätä kaikenlainen opetus, joka puhuu ja opettaa shekina kirkkaudesta.

Shekina sanan sanotaan tarkoittavan jumalallista läsnäoloa sekä Jumalan läsnäoloa. Monet vilpittömät ja aidot uskovat puhuvat ja opettavat shekina kirkkaudesta tietämättä sitä, että shekina kirkkauden ja voiman takana vaikuttavat saatanalliset henkivallat. Silloin kun ymmärrät tämän asian niin et voi enää puhua ja opettaa shekina kirkkaudesta, koska sielunvihollinen on ominut tämän terminologian itselleen, eikä hepreankielisessä Raamatussa ole ollenkaan sanaa shekina.

Raamatun Jumala ei toimi shekina käsitteen kautta, eikä Hän siten hyväksy sitä, että Hänen kansansa käyttäisi shekina sanaa, koska Hän ei ole antanut sitä kansalleen kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Hepreankielinen VT käyttää kavod sanaa kun se puhuu Raamatun Jumalan kirkkaudesta. Monet voivat ajatella ettei usko ole kiinni sanoista ja käsitteistä. Uskoa Raamatun Jumalaan Herran Jeesuksen kautta ilmaistaan puhumalla ja kirjoittamalla niiden sanojen kautta, jotka Jumala on kirjoituttanut Raamattuun.

Raamattu sanoo Jumalan olevan Isä, ei taivaan kuningatar tai jumalatar. Sanojen ja käsitteiden takana on aina opetus ja oppi. Tämä tarkoittaa sitä, että kun puhutaan Raamatun Isä Jumalasta, niin puhutaan maailmankaikkeuden Luojasta, joka lähetti Poikansa Herran Jeesuksen pelastukseksi maailmaan. Silloin kun puhutaan jumalattaresta tai shekinasta, niin se tarkoittaa valhetta, joka opettaa jumalattaresta, joka tarjoaa ihmisille valheellista pelastusta, jonka perustus on petoksessa, joka johdattaa siihen uskovan ihmisen iankaikkiseen kadotukseen.

Sanoilla ja käsiteillä on siis aina merkitystä ja siksi Herran Jeesuksen opetuslapsen tulee käyttää Raamatun sanoja ja käsitteitä, kun on kyse uskosta Jumalaan ja pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa. Kyse ei siis ole tiukkapipoisuudesta, vaan Jumalan asetuksista ja säätämyksistä, jossa meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa, käyttäen Raamatun sanoja ja käsitteitä:

Joh 7:
37 ¶ Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (alkutekstin mukainen sanajärjestys)

Uskossa Herraan Jeesukseen (Raamatun Jumalaan) on kyse ennen kaikkea sydämenuskosta ja kuuliaisuudesta sekä Jumalan rakastamisesta, mutta myös uskosta, jossa uskotaan Jeesukseen Raamatun sanojen, sanontojen ja käsitteiden mukaan. Koska shekina sana ei esiinny yhdessäkään Raamatun jakeessa, niin se tarkoittaa sitä, että meidän ei tule käyttää sitä kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Silloin kun haluamme puhua Jumalan kirkkaudesta ja käyttää siitä hepreankielistä sanaa, niin meidän tulee käyttää kavod sanaa, koska se esiintyy Raamatussa:

2 Moos 24:16 Ja Herran kirkkaus (kavod) laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.

2 Moos 40:34 ¶ Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus (kavod) täytti asumuksen;

Hes 8:4 Ja katso, siellä oli Israelin Jumalan kirkkaus (kavod), samankaltainen nähdä kuin se, minkä minä olin nähnyt laaksossa.


Täydennys:

Millä tavalla shekina kirkkaus ja Ašeran palvonta liittyvät toisiinsa? Israelin kansa kohtasi Ašeran palvontaa Kaanin maassa, sillä kanaanilaiset palvoivat Ašeraa. Samoin juutalaiset joutuivat Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikana kosketuksiin Ašeran palvonnan kanssa.

2 Kun 17:
15 He hylkäsivät hänen käskynsä ja hänen liittonsa, jonka hän oli tehnyt heidän isiensä kanssa, ja todistukset, jotka hän oli heille antanut. He seurasivat turhia jumalia, ja turhanpäiväisiksi he tulivat, kun seurasivat pakanakansoja, jotka asuivat heidän ympärillänsä, vaikka Herra oli kieltänyt heitä tekemästä niinkuin ne.
16 He hylkäsivät Herran, Jumalansa, kaikki käskyt ja tekivät itsellensä valettuja kuvia, kaksi vasikkaa. Ja he tekivät itsellensä myös asera-karsikkoja (Ašera) ja kumarsivat kaikkea taivaan joukkoa ja palvelivat Baalia.

Jer 7:
17 Etkö näe, mitä he tekevät Juudan kaupungeissa ja Jerusalemin kaduilla?
18 Lapset kokoavat puita, isät sytyttävät tulen, ja vaimot sotkevat taikinaa valmistaaksensa uhrikakkuja taivaan kuningattarelle, ja he vuodattavat juomauhreja muille jumalille, minulle mielikarvaudeksi.

Raamatun todistuksen mukaan israelilaiset palvoivat Baalia ja Ašeraa. Samoin israelilaiset olivat sortuneet palvomaan taivaan kuningatarta (Ašera, Astarte, Istar jne.) Raamattu todistaa selkeästi, että israelilaiset olivat sekaantuneet Ašeran epäjumalanpalvelukseen.

Juudan heimo joutui Babylonian pakkosiirtolaisuuteen 586 eKr. Osa juutalaisista jäi Babyloniaan, mutta palanneiden joukossa oli niitä, jotka toivat juutalaisuuden sisälle Babylonian uskonnon opetuksia, joita opetettiin suullisesti eteenpäin, kunnes niistä muodostui kabbalismin opetuksia. Talmud-kirjallisuus on myös saanut vaikutteita Babylonian uskonnosta.

Babylonialaiset uskoivat aurinko jumalaan (Shamash) ja kuu jumalaan (Sin). Juutalainen kabbalismi opettaa, että jokaisen ihmisen tulisi rukoilla kuun valon tulevan samanlaiseksi valoksi kuin on auringon valo. Kabbalismin mukaan shekinaa kutsutaan kuuksi, koska sillä ei ole omaa valoa, sillä se heijastaa auringon valoa. Tradition mukaan shekina on vertauskuvallisesti kuin peili, jolla ei ole omaa valonlähdettä, sillä sen valo tulee Jumalalta.

Kabbalismi on saanut vaikutteita babylonialaisesta auringon ja kuun jumala kulteista, koska se opettaa jumaluuden olevan vertauskuvallisesti kuin kuu ja aurinko. Raamatun opetuksen mukaan aurinko ja kuu eivät ole jumalallisia, vaan luotuja taivaankappaleita. Babylonian uskonnon lonkerot ulottuvat kaikkialle maailmaan. Islamin uskonnon alkuperä on Babyloniasta peräisin olevasta kuun jumala kultista. Babylonialaisen aurinko jumalan kultin aineksia löytyy Rooman katolisesta kirkosta.

Kabbalismi opettaa elämän puusta (Sephiroth), johon kuuluu:

1. Kether - Ikuisuus, hengellinen täydellisyys
2. Chokmah - Luomisen voima, energia, viisaus
3. Binah - Ymmärrys, toteutus
4. Chesed - Tiivistäminen, voiman kasvu ja tasapaino
5. Geburah - Liike ja muutos, tuhon voima
6. Tiphareth - Tietoisuus ja sopusointu, keskuksen tasapaino, kauneus
7. Netzach - Luovuus ja anarkia, herkkyys
8. Hod -Äly ja loogisuus, rakenne
9. Yesod - Heijastuma ja mielikuvitus (kuu ja vesi)
10. Malkuth - Juuri, alkuperä, alitajunta

Kabbalismin opetuksen mukaan shekina on kuun vertauskuva ja Tiphareth on auringon vertauskuva. Tradition mukaan Tiphareth ja shekina ovat mies ja vaimo. Kabbalismin opetuksen mukaan Jumala tarkoituksena oli että he heijastaisivat yhtäläistä valoa, mutta epätäydellisen maailman vuoksi shekinalta katosi suurin osa hänen valoansa, joka kuitenkin ennallistetaan viimeisinä päivinä.

Koska kabbalismi opettaa shekinan olevan feminiininen jumaluus, niin edellä olevan kabbalistisen tradition ja uskomuksen mukaan viimeisinä päivinä feminiininen jumalatar usko tulee loistamaan yhtä suurta "valoa" kuin Jumalan maskuliininen osa. Kabbalismi on eksynyt babylonialaiseen taivaan kuningatar kulttiin, jolle he ovat antaneet nimeksi shekina feminiininen jumaluus.

Kabbalismin mukaan kabbalisti lähestyy elämän puuta (Sephiroth) ja alkaa nousemisen puuta pitkin, joka johtaa yhdistymiseen shekinan kanssa. Täten kabbalisti ja shekina yhtyvät yhdeksi, jolloin kabbalisti tulee yhdeksi jumalallisen tipharethin kanssa.

Muinaisessa Babyloniassa oli opetus elämän puusta, joka kuvasi jumalallista maailmanjärjestystä, jota kuningas johti edustaen Babylonian jumalia. Babylonian elämän puu koostuu babylonialaisista jumalista ja ominaisuuksista joita heillä sanottiin olevan:

1. Anu - Kruunu, liitto jumalan kanssa, iankaikkinen elämä
2. Ea - viisaus, jumalan tahdon hyväksyminen
3. Sin - Ymmärrys. kohtalon ja ihmisen elämän ymmärtäminen
4. Marduk Enlil - Armo
5. Shamash - Tuomio
6. Istar (Ašera) - Kauneus
7. Nabu Ninurta - Voitto
8. Adad Girru Nusku - Kunnia, lähimmäisen rakastaminen, toivo
9. Nergal Sakkan - Perustus, voima

Näiden yhdeksän lisäksi babylonialaisessa elämän puussa oli Mummu, joka oli suoraan Anun alapuolella. Mummun ominaisuudet olivat tieto ja yhteys jumaluuteen sekä paratiisin näkeminen. Babylonialaiseen elämän puuhun kuuluu kymmenen osaa aivan kuten juutalaiseen kabbalistiseen elämän puu opetukseen. On kiistaton tosiasia, että kabbalistinen elämän puu opetus tulee suoraan Babyloniasta, sillä ne opetukset sekä kymmenen periaatetta ovat lähes identtisiä toisistaan. Babylonialaiset uskoivat myös moniin jumaliin ja jumalattariin sekä hyviin enkeleihin, joita rukoiltiin ja heiltä pyydettiin pelastusta.

Raamatun opetuksen mukaan elämän puu ei ollut jumalallinen puu, vaan Jumalan luoma puu, eli Jumalan luomisteko. Elämän puu ei anna viisautta eikä voimaa, sillä Raamatun Jumala on ainoa, joka voi antaa ihmisille Jumalallista voimaa ja viisautta.

Itämaisissa uskonnoissa (myös jooga) opetetaan kundalinivoiman nousua ihmisen kehossa seitsemän sakran kautta, joka johdattaa ihmisen yhteyteen maailmankaikkeuden hengen kanssa. Edellä oleva opetus perustuu Babyloniasta lähtöisin olevaan opetukseen, joka on kulkeutunut sitä kautta juutalaiseen kabbalismiin, itämaisiin uskontoihin ja New-Age liikkeisiin jne.

Babylonian elämän puu opetukseen kuului opetus tiedosta, jonka kautta saatiin yhteys jumaliin (jumalattariin), jolloin ihminen sai nähdä vilauksen jumalan paratiisista. Edellä oleva opetus on myös tullut Babylonista epäraamatulliseen juutalaiseen kirjallisuuteen.

Juutalainen mystinen teksti Hekhalot Rabbati opettaa nousemisesta Jumalan taivaaseen vallankumouksellisena maailman salaisuutena. Tämän opetuksen mukaan muinoin oli mahdollista, että henkiset pyhiinvaeltajat kykenivät matkustamaan Jumalan taivaaseen. Muinaisen juutalaisen kabbalismin tradition mukaan ihminen kykeni matkustamaan Jumalan taivaaseen sekä ihmisillä oli kyky saada jumalalliset voimat vierailemaan maan päälle.

Edellä mainitun tradition mukaan ihmisillä oli myös mahdollisuus nähdä jumalallisia näkyjä ja kutsua enkeleitä luokseen sekä kontrolloida enkeleitä. Näkyjensä kautta nämä mystikot kykenivät matkustamaan taivaalliseen valtakuntaan. Taivaaseen matkustamista edelsivät myös rituaalisen musiikin esittäminen, johon yhdistyi enkelien ylistäminen. Musiikkia sekä rituaaleja ja hokemia toistettiin yhä uudestaan, sillä sen kautta taivaaseen matkustaminen helpottui.

Yleisesti juutalaisuus opettaa, että enkeleitä ei saa palvoa, mutta juutalainen mystinen teksti Hekhalot Rabbati kertoo enkelien ylistämisestä. Tästä tietenkin voidaan olla montaa mieltä, mutta voidaan nähdä tietynlainen yhteys babylonialaisen jumala-jumalatar yhteyden ja paratiisin näkemisen sekä enkelien rukoilemisen kanssa koskien Hekhalot Rabbatin tekstiä, joka kertoo Jumalan taivaaseen matkustamisesta, johon liittyi enkelien ylistäminen.
Kabbalismi opettaa naisjumaluudesta, kuningattaresta, joka on jumaluuden fyysinen ilmentymä maailmankaikkeudessa. Naisjumaluus on jumalallinen nainen ja Jumalan vaimo. Kabbalismiin kuuluu myös eroottinen mystiikka sekä sakramentaalinen seksuaali-akti, sisältäen mystisen transsin. Kabbalismi opettaa, että avioseksin kautta koetaan shekina kirkkautta. Kabbalismissa vaikuttaa ennustaminen, selvännäkeminen, maagiset harjoitukset, taianomaiset loitsut ja riitit. Kabbalismi opettaa Jumalan olevan biseksuaalinen, jossa on niin miehen kuin naisen ominaisuudet.

Kabbalismin traditioon kuuluu myös avioliitossa olevien miehen ja naisen välinen seksiakti, joka tulee suorittaa sapatinyönä. He uskovat, että seksuaalinen rakkaus tässä maailmassa on vertauskuvallista liittoa taivaallisesta valtakunnasta.

Kabbalistinen hasidilainen liiton rukous (seksuaalinen liitto) rukous on shekinan kanssa yhteenliittymistä. Tämän seksiaktin ja rukousten pyrkimyksenä on taivaallisen liiton saavuttaminen, joka tulee päättymään Messiaan saapumiseen.

Muinaisessa Babyloniassa temppelissä suoritettavan seksuaaliaktin miehen ja naisen välillä uskottiin, että seksuaalinen yhtyminen vapautti jumalallista energiaa. Rituaalin mukaan naisen häpy edustaa vertauskuvallisesti kasvillisuuden jumalatarta (pyhä maa) ja maan hedelmällisyyttä.

Kabbalismin mukaan (Gershom Scholem) kabbalistinen seksuaalinen mystiikka on kuin yhdyntä biseksuaalisen ja androgyynisen Jumalan kanssa, jossa mies ja nainen yhtyvät tasavertaisina, jolloin puolikkaista tulee kokonaisia. Kabbalismin mukaan seksuaalisen mystiikan päämäärä miehen ja naisen seksin kautta on eräs rukouksen muoto. Juutalaisesta kabbalismista tulee selkeästi esille babylonialainen vaikutus, sillä Babyloniassa opetettiin androgyynista jumaluutta sekä pyhiä seksuaalirituaaleja.

Raamattu ei opeta miehen ja naisen saavuttavan jumaluuden voimaa seksiaktin kautta. Raamattu ei opeta, että miehen ja naisen välinen seksi edustaa vertauskuvallisesti taivaan valtakuntaa. Pahuutta täynnä oleva saatana on vääristänyt seksuaalisuuden ja eksyttää ihmisiä harrastamaan synnillistä seksiä monilla eri tavoin, joista eräs on valhe seksiaktista, jonka kautta ihminen pääsee osallisuuteen jumalallisesta energiasta tai voimasta. New-Agen synnillisten seksiriittien sekä tantrisen eksuaalisen joogan alkuperä on Babyloniassa.

Juutalainen mystinen teos Zohar sanoo JHVH:n olevan maskuliini, joka on salattu ja joka tunnetaan nimellä Adonai, joka on läsnä kaikissa luoduissa ja jota kutsutaan morsiameksi, shekina läsnäoloksi. Zoharin mukaan Adonai on jumaluuden feminiininen ilmentymä ja jos juutalainen mies kykeni näkemään näyn shekinasta feminiinisenä naisena, niin sellainen mies oli siunattu.

Miten shekina liittyy Ašeraan? Heprean kielessä verbit, adjektiivit sekä useat nimet ovat joko maskuliinissa tai feminiinissä. Hepreankielen sana shekina on feminiini muoto. Juutalainen kabbalismi opettaa feminiinisestä jumalattaresta (Matronit kabbalan jumalatar). Kabbalismissa Matronit yhdistetään sanaan shekina.

Juutalainen kabbalisti Gershon Scholem on sanonut shekinasta seuraavasti:

Shekina on Jumalan aspekti, joka on näennäisesti itsenäinen feminiininen osa Hänessä... välttämätön nais-osa Hänessä. Shekina heijastaa hänen (feminiinimuoto) ja Jumalan kunniaa sillä hän (feminiinimuoto) on Jumalan kasvo ja hän (feminiinimuoto) hän verhoaa puun (elämän puu) hohtavalla valollaan. Toisinaan hänet (feminiinimuoto) kuvataan paratiisin upeina puina. Itse elämän puuna, Jumalan luomisen kuvana, mysteerisenä yhteytenä näkymättömän jumalan ja näkyvän maailman välillä.

Ašera jumalattaren palvonnassa oli pyhitettyjä puita sekä puupylväitä, joita oli pystytetty lähelle alttaria. On täysin selvää, että juutalaisen kabbalismin opetus shekinasta feminiinisenä jumaluutena sekä elämän puuna tulee Ašera jumalatar kultin kautta kabbalismiin.

Kabbalistinen traditio myös kuvaa feminiinisen jumaluuden äitinä, sisarena ja pyhänä henkenä. Tradition mukaan shekina on jumalallinen äitiys ja kaiken elävän äiti.

Shekina kirkkaus on sielunvihollisen eksytys, joka läpi historian on eksyttänyt ihmisiä jumalatar uskon kautta (taivaan kuningatar), jonka sanotaan olevan jumalallinen äiti, kaiken elävän äiti. Tämä sama eksytys on selkeästi nähtävissä Rooman katolisen kirkon opetuksissa:

Paavi Pius X: Eikö Maria ole Kristuksen äiti? Siksi hän on myös meidän äitimme. Kun Maria kantoi kohdussaan Vapahtajaa, hänen voidaan sanoa synnyttäneen myös ne, joiden elämä sisältyi vapahtajan elämään. Me kaikki olemme siksi syntyneet Marian kohdusta niin kuin ruumis on yhtynyt päähän. Hengellisessä ja mystillisessä mielessä meitä kutsutaan Marian lapsiksi, ja hän on meidän kaikkien äiti.

Rooman katolisen kirkon rukous: Taivaan kuningatar - Regina cæli

E(sirukoilija): Iloitse taivaan kuningatar - halleluja!
V(astaus): Sillä hän, jonka synnytit - halleluja!
E: Nousi kuolleista sanansa mukaan - halleluja!
V: Rukoile puolestamme Jumalaa - halleluja!
E: Iloitse ja riemuitse, neitsyt Maria - halleluja!
V: Sillä Herra on totisesti ylösnoussut - halleluja!
E: Rukoilkaamme:
Kaikkivaltias Jumala, Poikasi Herramme Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksella olet täyttänyt maailman ilolla. Anna meidän päästä hänen äitinsä, neitsyt Marian, esirukousten tähden ylösnousemuksen kirkkauteen. Tätä pyydämme saman Kristuksen, Herramme, kautta.
V: Aamen.

Muinaisessa Babyloniassa opetettiin vesikasteesta, että siinä ihminen uudetisyntyi ja sai kaikki syntinsä anteeksi. Rooman katolisen kirkon kasteen sakramenttioppi on babylonialainen opetus, ei Raamatun opetus. Samoin Babyloniassa opetettiin sielun puhdistumista kiirastulessa kuoleman jälkeen. Babylonialaiseen kiirastulioppiin kuuluivat pappien rukoukset kuolleiden sielujen puhdistumisen puolesta, jotka suoritettiin vain suurta rahallista maksua vastaan. Rooman katolinen kirkko opettaa Babylonialaista kiirastulioppia sekä RKK on saanut aneoppinsa Babyloniasta. RKK opettaa myös monia muita babylonialaisia oppeja, joten on kiistatonta, että RKK on Babylonian uskonnon suora jatkumo, ei Raamatullinen seurakunta.
Talmud-kirjallisuudesta löytyy todisteita, että jotkut juutalaiset rabbit ovat saaneet vaikutteita pakanallisesta Ašeran femiinisestä jumalatar kultista. Erään juutalaisen tradition (300-luvulta) mukaan shekinasta sanotaan seuraavasti:

Sinä päivänä tapahtui sellaista mitä ei ollut ikinä tapahtunut sitten luomisen jälkeen. Maailman luomisesta siihen hetkeen asti shekina ei ollut koskaan asunut alempien olentojen kanssa. Mutta ajasta jolloin ilmestysmaja pystytettiin, hän (feminiinimuoto) asui heidän keskuudessaan.

Yllä olevassa juutalaisessa traditiossa shekinaa kutsutaan feminiini muodossa.

Eräs toinen juutalainen traditio sanoo shekinasta, että hän (feminiinimuoto) on aina asunut kansansa keskellä, mutta heidän syntinsä ajoivat hänet (feminiinimuoto) taivaaseen.

Juutalaisessa kabbalassa korostuu shekinan feminiininen jumaluus, joka ilmestyy voimallisena (Matronit) sekä loistavana ja ylistettävänä sapatin hahmona - Shabbat Hamalka - sapatin kuningattarena, Jumalan morsiamena.

Jokaisena sapattina kaikkialla maailmassa juutalaiset sytyttävät sapattikynttilät palamaan ja tradition mukaan naisten täytyy aina sytyttää kynttilät. Ainoa poikkeus tähän traditioon tapahtuu silloin, jos läsnä ei ole yhtään naista, niin ainoastaan silloin miehellä on lupa sytyttää sapattikynttilät.

Juutalaisuudessa kynttilöiden sytyttäminen sapattina muistuttaa Jumalan luomisesta, kun Hän loi valot. Juutalaisten rabbien mukaan sapatti on maailman valon generaattori, sillä Jumala pyhitti sapatin päivän. Midrash (Bereishit Rabbah 18,8) sanoo, että kynttilöiden sytyttäminen annettiin naisille Eevan synnin korjaamiseksi.

Juutalaisen kabbalistisen tradition mukaan nainen nähdään elämän kantajana ja maailman valona, joka antaa heille erikoisoikeuden sapattikynttilöiden sytyttämiseen.

Juutalaisessa kabbalistisessa traditiossa kaksi sapatinkynttilää kuvastavat Jumalan luomisen maskuliinista ja feminiinistä puolta. Koska sapatti on kuningatar ja edustaa shekinaa, niin siksi nainen nähdään sapatin kuningattarena, joka tuo valon ja Tooran taloonsa ja maailmaan.

Juutalaisen mystisen kirjallisuuden Zoharin mukaan, kun nainen sytyttää sapattikynttilät maan päällä, niin kynttilät sytyttävät jumalallisen valtakunnan ilmapiirin, symboloiden jumalallisten vaikutusten liittoa ja sopusointua, joka tapahtuu sapattina.

Raamatussa (VT ja UT) ei ole missään kohdassa käsketty sytyttämään kahta sapattikynttilää sapatinpäivänä. Raamattu ei siten myöskään sano, että naisen on sytyttävä sapatinkynttilät, koska Raamattu ei opeta mitään sapattikynttilöiden sytyttämisestä.

Kun kysyt juutalaiselta rabbilta tai kabbalistilta, että miksi Raamatussa ei ole opetusta, että naisen tulee sytyttää kaksi sapatinkynttilää sapatinpäivänä, niin he vastaavat, että se joka ymmärtää sisimmässään Jumalan puheen, ymmärtää että sapattikynttilä opetus on voimassa, vaikka sitä ei olekaan Raamattuun kirjoitettu.

Sielunvihollisen tarkoitus on eksyttää ihminen löytämään sydämestään Jumalan äänen, joka paljastaa asioita ja Jumalan toimintaa, joita ei ole kirjoitettu Raamattuun. Tällä samalla valheella sielunvihollinen eksyttää esimerkiksi myös väärän karismaattisuuden piirissä olevia ihmisiä uskomaan, että he voivat ymmärtää sydämessään opetuksia ja Jumalan toimintaa, vaikka niitä ei ole edes kirjoitettu Raamattuun.

Herra Jeesus opetti ihmisen eksyvän, jos hän ei tunne Kirjoituksia (Raamattu) ja Jumalan voimaa (Pyhä Henki). Täten on täysin selvää, että opetusten joiden sanotaan olevan Jumalasta täytyy löytyä Raamatusta.

Juutalaiset olivat tottuneet palvomaan taivaan kuningatar kulttia, eli Ašeraa, jonka seurauksena heidän ollessaan Babylonian pakkosiirtolaisuudessa he omaksuivat Mesopotamian jumalatar kultista opetuksia. Tämä johti siihen, että he alkoivat kirjoittamaan epäraamatullisia opuksia kuten Talmudia jne. sekä kabbalismia, jossa opetetaan feminiinisestä shekina jumalattaresta. Tämän seurauksena pakanallisen jumalatar kultin aineksia lisättiin juutalaiseen traditioon, jonka seurauksena alettiin opettamaan epäraamatullista sapattiopetusta sapattikynttilöineen, jotka naisten pitää sytyttää sekä väärä opetus sapatin shekinasta, sapatin kuningattaresta.

Juutalainen kabbalismi opettaa shekinan tuovan jumalallisen vaikutuksen maan päälle, Jumalan läsnäolon. Kuten on aiemmin tullut esille, niin hepreankielisessä Raamatussa (VT) shekina sanaa ei esiinny yhdessäkään kohtaa. Kaiken edellä olevan tiedon kautta on ilmiselvää, että shekina kirkkaus on saatanallinen valhe ja eksytys, jonka kautta ihmisiä eksytetään tekemisiin saatanallisten voimien ja valheen kanssa, joka opettaa taivaan kuningattaresta ja feminiinisestä jumalattaresta.

1 Moos 12:
1 ¶ Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

4 Moos 27:
22 ¶ Ja Herra puhui Moosekselle sanoen:
23 "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:
24 Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
25 Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
26 Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
27 Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä."

Ps 115:
12 Herra muistaa meitä ja siunaa, hän siunaa Israelin sukua, hän siunaa Aaronin sukua,
13 hän siunaa niitä, jotka Herraa pelkäävät, niin pieniä kuin suuriakin.
14 Herra lisätköön teitä, sekä teitä että teidän lapsianne.
15 Te olette Herran siunatut, hänen, joka on tehnyt taivaan ja maan.
16 Taivas on Herran taivas, mutta maan hän on antanut ihmisten lapsille.

Raamatussa Herra Jumala opettaa ja käskee siunaamaan Israelin kansaa. Sen tähden minäkin koko sydämestäni siunaan Israelia ja rukoilen heidän puolestaan, että Jumalan tahto tapahtuisi Israelin kansan kohdalla.

5 Moos 7:
4 Sillä he viettelevät sinun poikasi luopumaan minusta ja palvelemaan muita jumalia; ja silloin Herran viha syttyy teitä kohtaan, ja hän hävittää sinut nopeasti.
5 Vaan tehkää heille näin: kukistakaa heidän alttarinsa, murskatkaa heidän patsaansa, hakatkaa maahan heidän aserakarsikkonsa ja polttakaa tulessa heidän jumalankuvansa.
6 Sillä sinä olet Herralle, Jumalallesi, pyhitetty kansa; Herra, sinun Jumalasi, on valinnut sinut omaisuuskansakseen ennen kaikkia muita kansoja, mitä maan päällä on.
7 Ei Herra sentähden ole mielistynyt teihin ja valinnut teitä, että olisitte lukuisammat kaikkia muita kansoja, sillä tehän olette kaikkia muita kansoja vähälukuisemmat,
8 vaan sen tähden, että Herra rakasti teitä ja tahtoi pitää valan, jonka hän oli vannonut teidän isillenne; niin Herra vei teidät pois väkevällä kädellä ja vapahti sinut orjuuden pesästä, faraon, Egyptin kuninkaan, käsistä.
9 Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,
10 mutta kostaa sille, joka häntä vihaa, ja hukuttaa hänet. Hän ei vitkastele, vaan kostaa sille, joka häntä vihaa.
11 Noudata siis niitä käskyjä, säädöksiä ja oikeuksia, jotka minä tänä päivänä sinulle annan, ja pidä ne.

5 Moos 7 luvussa Herra varoittaa Israelin kansaa siitä etteivät he saa antautua palvelemaan Kanaanin maan kansojen epäjumalia. Herra Jumala käski kukistamaan Ašeran epäjumalanpalveluksen sekä Kanaanin maan epäjumalankuvat, koska Herra Jumala oli valinnut Israelin kansan olemaan Hänen omaisuuskansansa sekä pyhitetty kansa. Jumala valitsi Israelin kansan uskomaan Häneen, niin kuin on Hänen tahtonsa ja niin kuin Jumalan sana (Raamattu) opettaa.

Herran siunaus lepää niiden päällä, jotka ovat uskollisia Hänelle, jotka uskovat ja pitävät Hänen käskynsä. Herran siunaus ei lepää niiden yllä, jotka tekevät syntiä Häntä vastaan. Shekina käsitys ja opetus on tullut juutalaisuuteen Raamatun ulkopuolisista lähteistä. Osa juutalaisia (ei kaikki) ovat langenneet kabbalismin kautta palvelemaan babylonialaista taivaan kuningatar kulttia, jota he kutsuvat käsitteellä shekina feminiininen jumaluus. On päivän selvää ettei Jumala siunaa epäjumalanpalvelijoita, vaan kutsuu heitä tekemään parannusta ja uskomaan Häneen, niin kuin Hän opettaa sanassaan.

Tiit 1:
12 Eräs heistä, heidän oma profeettansa, on sanonut: "Petturi Kreetan mies, peto ilkeä, laiskurivatsa".
13 Tämä todistus on tosi; sentähden nuhtele heitä ankarasti, että tulisivat uskossa terveiksi
14 eivätkä kiinnittäisi huomiotansa juutalaisiin taruihin (mythos) eikä totuudesta pois kääntyvien ihmisten käskyihin.
15 Kaikki on puhdasta puhtaille; mutta saastaisille ja uskottomille ei mikään ole puhdasta, vaan heidän sekä mielensä että omatuntonsa on saastainen.
16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he hänet kieltävät, sillä he ovat inhottavia ja tottelemattomia ja kaikkiin hyviin tekoihin kelvottomia.

Paavali Jumalan valittuna apostolina ja juutalaisena toi esille ettei Herran Jeesuksen opetuslapsen usko saa perustua juutalaisiin taruihin, vaan Jumalan sanan (Raamattu) totuuteen. Tiit 1:14:ssa oleva taru sana on kreikaksi mythos, joka tulee sanasta myeo. Kreikankielen sana myeo tarkoittaa mysteerin opettamista tai mysteeriin vihkiytymistä.

Apostoli Paavali oli tietoinen juutalaisista mysteereistä ja salaopeista, jotka vääristelevät Raamatun sanan opetusta. Paavali sanoi ettei Herran Jeesuksen opetuslapsi saa kiinnittää niihin huomiota, eikä uskoa niitä, koska ne ovat totuudesta pois poikenneiden ihmisten opetuksia, jotka perustuvat valheeseen.

Tit 1:14 Not paying attention to Jewish aggadot and to mitzvot d'Rabbanan (precepts imposed by the rabbis, i.e., which contradict the Kitvei Hakodesh--1C 4:6; DEVARIM 4:2), becoming meshummad (apostate) from HaEmes. (Orthodox Jewish Bible - OJB)

Juutalaisten Raamattu Orthodox Jewish Bible tuo hyvin voimakkaasti esille, ettei Herraan Jeesukseen uskova ihminen saa kiinnittää huomiota epäraamatullisiin juutalaisiin traditioihin, eikä rabbien käskyihin, jotka ovat ristiriidassa Jumalan sanan (Raamattu) kanssa, koska nämä rabbit ovat luopuneet totuudesta ja opettavat valheita.

Shekina kirkkaus opetus on epäraamatullista juutalaista traditiota, jolla ei ole mitään tekemistä Raamatun sanan totuuden kanssa. Sen tähden jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen tulisi hylätä kaikenlainen opetus, joka puhuu ja opettaa shekina kirkkaudesta.

Hepreankielisessä Raamatussa (VT) kavod sana tarkoittaa kirkkautta, Jumalan kirkkautta. Shekina kirkkaus on demonista valhevoimaa, jota sielunvihollinen markkinoi pakanoille feminiinisenä jumalattarena sekä Uuden Liiton uskoville Jumalan kirkkautena. Sielunvihollinen on eksyttänyt juutalaisia (ei kaikkia) shekina kirkkauden kautta uskomaan, että kyseessä olisi Jumalan kirkkaus, vaikka kyseessä on saatanallinen valhe.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja Lilli » 02. Maalis 2014 18:54

Jaa-a, sanoja käytetään eri piireissä eri merkityksissä. Voin olla väärässäkin, mutta Shekinah on arameankielisestä targumimista:

http://www.jewishencyclopedia.com/artic ... 7-shekinah

Aramea oli Israelissa yleinen puhekieli.
Shekinah tarkoittaa dwell tai targumimissa käytettiin myös Jumala-sanan sijasta, koska JHWH ei saanut lausua.

Targum on arameankielinen Raamattu:
http://www.jewishencyclopedia.com/articles/14248-targum

Shekinah tulee verbistä שָׁכֵֽן = dwell, joka esiintyy mm. 5. Moos. 33:12

http://biblehub.com/text/deuteronomy/33-12.htm

Jollakin kabbalistilla (=mystikolla) voi shekinah tarkoittaa muuta.
Muslimeillakin jumala tarkoittaa eriä kuin kristinuskon Jumala.

En itse käytä ko. sanaa, mutta jos joku käyttää, ymmärrän hänen tarkoittavan Jumalan läsnäoloa.

Tuolla perusteella ei voisi käyttää sanoja, koska ne eivät esiinny Raamatussa:
- joulu
pakanallinen auringon juhla, joulun viettäjät siis palvovat aurinkoa

- kolminaisuusoppi

- Jeesus
oikeasti pitäisi olla Yeshua tai Yehoshua (joka tarkoittaa the Lord is salvation)
http://biblehub.com/hebrew/3091.htm

http://www.sarshalom.us/resources/scrip ... tthew.html

Jeesus hepreaksi on ישו ja Yehoshua on יְהוֹשׁ֫וּעַ. Ovat siis eri sanoja.
Lilli
 
Viestit: 143
Liittynyt: 31. Maalis 2013 22:31

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 02. Maalis 2014 20:09

Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Petri Paavolan tekstissä babylonialaiset "klitorikset" ja muut demonit sekä perkeleet on tietysti harhaoppia, ja saatanasta (kuten ne onkin) - mutta jotenkin menee yksipuoliseksi "mättämiseksi" tuo teksti. Harhaoppien kaataminen on tärkeämpää kuin sen oikean Jumalan kirkkauden opettaminen. Ei oikea Jumalan kirkkaus on babylonialaista porttouskoa seksimagian ja muun kanssa, eikä kabbalistista mystiikkaa.

Joh. 1:1 sanotaan: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Kuka tämä SANA on ? Joko se selitetään Platonistisen "riivaaja-filosofian" kautta (kuten länsimainen kristillisyys on vuosisatoja tehnyt), tai sitten Targumeissa näkyvän Memran kautta. VT:ssa rabbit näkivät Jumalan Sanan Messiaana, ja tämä tuli arameankielisiin Targumeihin termillä Memra [Memra = Sana].

Tuo Memra sisältää merkityksen Jumalan kirkkaudesta, jonka juuri Johannes evankeliumissaan liittää Jeesukseen.

Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


Sitten sanotaan, että koko Jumalan täyteys "asuu" Jeesuksessa:

Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Kol. 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Kol. 1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Kol. 1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
Kol. 1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.


Onhan se hyvä että kaikki epäjumalat laitetaan nippuun, ja heitetään tuleen, mutta jos ei muuta tehdä niin nuivaa on. Puujumalat rätisee kivasti tulessa - oli ne sitten babyulonialaisia isotissisiä hedelmällisyys jumalattaria tai muita, mutta kyllä elävässä uskossa oleva ihminen tarvitsee muutakin.

Paavola on sanoissaan aika "räväkkä" jeppe. Muistan kun luin jotain hänen tekstiään homoseksuaalisuudesta, jossa "kakka-hiutaleet" lensivät. Paavola varoitti siinä homoseksuaalisuuden terveysvaaroista. Kyllä senkin (olisi)voinut sanoa vähän toisella(kin) tavalla, että homoseksuaalisuus on syntiä, kuin että innostuu kuvailemaan akteja ja muita kovin graaffisesti. Räväkkä puhuminen saa aina huomiota. :lol:

Mutta hyvä niin, suoraa sanomistakin tarvitaan. Kunhan ei vaan jätettä ihmisiä pelkän harhaoppien tutkimisen varaan. ;)
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Maalis 2014 11:26

kesäkurpitsa kirjoitti:Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Petri Paavolan tekstissä babylonialaiset "klitorikset" ja muut demonit sekä perkeleet on tietysti harhaoppia, ja saatanasta (kuten ne onkin) - mutta jotenkin menee yksipuoliseksi "mättämiseksi" tuo teksti. Harhaoppien kaataminen on tärkeämpää kuin sen oikean Jumalan kirkkauden opettaminen. Ei oikea Jumalan kirkkaus on babylonialaista porttouskoa seksimagian ja muun kanssa, eikä kabbalistista mystiikkaa.

Joh. 1:1 sanotaan: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Kuka tämä SANA on ? Joko se selitetään Platonistisen "riivaaja-filosofian" kautta (kuten länsimainen kristillisyys on vuosisatoja tehnyt), tai sitten Targumeissa näkyvän Memran kautta. VT:ssa rabbit näkivät Jumalan Sanan Messiaana, ja tämä tuli arameankielisiin Targumeihin termillä Memra [Memra = Sana].

Tuo Memra sisältää merkityksen Jumalan kirkkaudesta, jonka juuri Johannes evankeliumissaan liittää Jeesukseen.

Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


Sitten sanotaan, että koko Jumalan täyteys "asuu" Jeesuksessa:

Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Kol. 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Kol. 1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Kol. 1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
Kol. 1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.


Onhan se hyvä että kaikki epäjumalat laitetaan nippuun, ja heitetään tuleen, mutta jos ei muuta tehdä niin nuivaa on. Puujumalat rätisee kivasti tulessa - oli ne sitten babyulonialaisia isotissisiä hedelmällisyys jumalattaria tai muita, mutta kyllä elävässä uskossa oleva ihminen tarvitsee muutakin.

Paavola on sanoissaan aika "räväkkä" jeppe. Muistan kun luin jotain hänen tekstiään homoseksuaalisuudesta, jossa "kakka-hiutaleet" lensivät. Paavola varoitti siinä homoseksuaalisuuden terveysvaaroista. Kyllä senkin (olisi)voinut sanoa vähän toisella(kin) tavalla, että homoseksuaalisuus on syntiä, kuin että innostuu kuvailemaan akteja ja muita kovin graaffisesti. Räväkkä puhuminen saa aina huomiota. :lol:

Mutta hyvä niin, suoraa sanomistakin tarvitaan. Kunhan ei vaan jätettä ihmisiä pelkän harhaoppien tutkimisen varaan. ;)


Shekina kirjoitukseni on suunnattu pääasiassa niille uskoville, jotka ovat eksyneet esim. Herzogin tai Owuorin kaltaisten eksyttäjien matkaan. He kumpikin puhuvat myös shekina kirkkaudesta. Kirjoituksen tarkoituksena on siis perusteellisesti osoittaa kuinka shekina kirkkaus on eksytystä. Jumalan kirkkaudesta ja Jumalasta sivultani löytyy paljon opetusta muualta.

Mainitsit "kakka-hiutaleet". Olen homouttakin pyrkinyt käsittelemään perusteellisesti, että miksi se on syntiä, kun esim. jumalattomalle se ei riitä, että sanon homouden olevan syntiä. Siksi olen asian perustellut perusteellisesti. Olen myös saanut palautetta heterosuhteessa eläviltä jumalattomilta, että ovat lopettaneet anaaliseksin luettuaan kirjoitukseni anaaliseksin vaaroista, joka liittyi homoseksuaalisuuteen. Perusteellinen kirjoitus voi ärsyttää joitakin uskovia, mutta hyvä hedelmä sekä Jumalan tahdossa kirjoittaminen on minulle tärkeämpää kuin joidenkin loukkaantuminen tai kritiikki. Otan kyllä kritiikkiä vastaan sekä teen tarvittavat muutokset jos siihen on aihetta ja vastaan myös, että jos joku kokee että pitäisi toisella tavalla asioista kirjoittaa, niin mikä estää kritiikin esittäjää kirjoittamasta itse niin kuin oikeaksi kokee? Sekin olisi vain hyvä, jos totuutta tuo esille mahdollisimman monipuolisesti ja eri tavalla. En minäkään välttämättä kirjoittaisi asioista niin kuin joku toinen, mutta en jää asiasta surkuttelemaan tai väittelemään, vaan pyrin kirjoittamaan asioista niin kuin koen sen oikeaksi ja Jumalan tahdoksi. On Jumalan tahdon mukaista tehdä asioiden eteen jotakin kuin vain aina kritisoida muita siitä miten he kirjoittavat. Nyt elämme aikaa, jossa meillä kaikilla on netin kautta mahdollisuus vaikuttaa ja tehdä jotakin Jumalan valtakunnan eteen. Minä aion käyttää tämän mahdollisuuden hyödyksi niin kauan kuin siihen on mahdollisuus. Toivon mukaan myös moni tekee niin ja käyttää aikansa viisaasti ja Jumalan tahdon mukaisesti.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 03. Maalis 2014 13:53

Jeps, jeps....

No jos koet että kaikessa muodossa, kuinka räväkästi tahansa tulee puhua totuudesta, niin eihän siinä.

Raamatussa kyllä sanotaan myös:
Gal. 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.


Ojentamisessa, ja synnin paljastamisessa tulisi toimia myös sävyisyyden hengessä. Uskovainen voi omassa lihan kiivaudessaan vedellä menemään vaikka minkälaisia sanoja, ja selittää vaan - että tekee sen Jumalan puolesta, ja Jumalan hyväksi.

Mielestäni Paavola on yleistänyt termin shekina vain Herzog eksytykseen, ja muuhun babylonialaiseen riivaajaoppiin. Mitäs jos Jeesus käytti tuota sanaa aikanaan? Eihän sana itsessään ole riivaajista, vaan sen käyttäminen määrätyssä tarkoituksessa - etenkin kun tässä shekina kuitenkin selvästi omaa raamatullisen merkityksen, "asua"/"asettua". Jumalan kirkkaus on asettunut Jeesukseen - tätä emme voi rinnastaa babylonialaiseen riivaajaoppiin, vaikka terminologiassa on yhteneväisyyksiä. Semmoinen yleistäminen saattaa viedä harhaan, niin että oikea ja todellinen Jumalan kirkkaus leimataan yhteen ja samaan eksytykseen.

New Age puhuu Jeesuksesta kuten Islam ja muutkin uskonnot. On teoriaa että Jeesus vietti lapsuutensa Intiassa. Kaikkea löytyy. Silti emme sano, että Jeesus nimeä ei saa käyttää. Nimen tai termin sisältö ja käyttötarkoitus on tärkeää, koska raamatullisia termejä (ihan oikeita sellaisia) käytetään väärin, ja eksyttävässä mielessä. Tässä mennään ojaan helposti, että kaikki sellaisen termin alla oleva toiminta tai sen käyttäminen olisi riivaajista. Vaarallinen yleistys.

Juu, siunausta sinulle Petri. Kirjoittelet tärkeitä asioita. Jotenkin vaan särähti noissa muutamissa kirjoituksissasi tuollainen "räväkkkä" kielenkäyttö. Mutta sinähän teet itse tiliä siitä Jumalalle, kuten me kaikki tehdään sanoistamme.
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2014 15:57

"Luopukoon vääryydestä jokainen, joka Herran nimeä mainitsee (2.Tim.2:19)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Maalis 2014 17:11

kesäkurpitsa kirjoitti:Jeps, jeps....

No jos koet että kaikessa muodossa, kuinka räväkästi tahansa tulee puhua totuudesta, niin eihän siinä.

Raamatussa kyllä sanotaan myös:
Gal. 6:1 Veljet, jos joku tavataan jostakin rikkomuksesta, niin ojentakaa te, hengelliset, häntä sävyisyyden hengessä; ja ole varuillasi, ettet sinäkin joutuisi kiusaukseen.


Ojentamisessa, ja synnin paljastamisessa tulisi toimia myös sävyisyyden hengessä. Uskovainen voi omassa lihan kiivaudessaan vedellä menemään vaikka minkälaisia sanoja, ja selittää vaan - että tekee sen Jumalan puolesta, ja Jumalan hyväksi.

Mielestäni Paavola on yleistänyt termin shekina vain Herzog eksytykseen, ja muuhun babylonialaiseen riivaajaoppiin. Mitäs jos Jeesus käytti tuota sanaa aikanaan? Eihän sana itsessään ole riivaajista, vaan sen käyttäminen määrätyssä tarkoituksessa - etenkin kun tässä shekina kuitenkin selvästi omaa raamatullisen merkityksen, "asua"/"asettua". Jumalan kirkkaus on asettunut Jeesukseen - tätä emme voi rinnastaa babylonialaiseen riivaajaoppiin, vaikka terminologiassa on yhteneväisyyksiä. Semmoinen yleistäminen saattaa viedä harhaan, niin että oikea ja todellinen Jumalan kirkkaus leimataan yhteen ja samaan eksytykseen.

New Age puhuu Jeesuksesta kuten Islam ja muutkin uskonnot. On teoriaa että Jeesus vietti lapsuutensa Intiassa. Kaikkea löytyy. Silti emme sano, että Jeesus nimeä ei saa käyttää. Nimen tai termin sisältö ja käyttötarkoitus on tärkeää, koska raamatullisia termejä (ihan oikeita sellaisia) käytetään väärin, ja eksyttävässä mielessä. Tässä mennään ojaan helposti, että kaikki sellaisen termin alla oleva toiminta tai sen käyttäminen olisi riivaajista. Vaarallinen yleistys.

Juu, siunausta sinulle Petri. Kirjoittelet tärkeitä asioita. Jotenkin vaan särähti noissa muutamissa kirjoituksissasi tuollainen "räväkkkä" kielenkäyttö. Mutta sinähän teet itse tiliä siitä Jumalalle, kuten me kaikki tehdään sanoistamme.


Jos olen ihan oikeasti, jossakin kohtaa kirjoituksessani lihan kiivaudella kirjoittanut ja väärin ojentanut, niin tuo se esille kirjoituksestani, että voin tehdä parannuksen ja korjata asian. Lihan kiivaus on syntiä ja siksi sellaiset tekstit tulee poistaa uskovien kirjoituksista. Joten olen kiitollinen sinulle siitä, että autat minua tässä asiassa.



Herra Jeesus ei käyttänyt shekina sanaa, vaan kavod sanaa, joka on Jumalan valinta kuvaamaan Jumalan kirkkautta.


Joh 11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"

Joh 11:40 He says to her, Did I not tell you that if you have emunah (faith), you will see the kavod Hashem? (Orthodox Jewish Bible - OJB)

Raamatun Jumala ei toimi shekina käsitteen kautta, eikä Hän siten hyväksy sitä, että Hänen kansansa käyttäisi shekina sanaa, koska Hän ei ole antanut sitä kansalleen kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Hepreankielinen VT käyttää kavod sanaa kun se puhuu Raamatun Jumalan kirkkaudesta. Monet voivat ajatella ettei usko ole kiinni sanoista ja käsitteistä. Uskoa Raamatun Jumalaan Herran Jeesuksen kautta ilmaistaan puhumalla ja kirjoittamalla niiden sanojen kautta, jotka Jumala on kirjoituttanut Raamattuun.

Raamattu sanoo Jumalan olevan Isä, ei taivaan kuningatar tai jumalatar. Sanojen ja käsitteiden takana on aina opetus ja oppi. Tämä tarkoittaa sitä, että kun puhutaan Raamatun Isä Jumalasta, niin puhutaan maailmankaikkeuden Luojasta, joka lähetti Poikansa Herran Jeesuksen pelastukseksi maailmaan. Silloin kun puhutaan jumalattaresta tai shekinasta, niin se tarkoittaa valhetta, joka opettaa jumalattaresta, joka tarjoaa ihmisille valheellista pelastusta, jonka perustus on petoksessa, joka johdattaa siihen uskovan ihmisen iankaikkiseen kadotukseen.

Sanoilla ja käsiteillä on siis aina merkitystä ja siksi Herran Jeesuksen opetuslapsen tulee käyttää Raamatun sanoja ja käsitteitä, kun on kyse uskosta Jumalaan ja pelastuksesta Herrassa Jeesuksessa. Kyse ei siis ole tiukkapipoisuudesta, vaan Jumalan asetuksista ja säätämyksistä, jossa meidän tulee uskoa Herraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu opettaa, käyttäen Raamatun sanoja ja käsitteitä:

Joh 7:
37 ¶ Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, niinkuin Raamattu sanoo, hänen sisimmästään on, juokseva elävän veden virrat." (alkutekstin mukainen sanajärjestys)

Uskossa Herraan Jeesukseen (Raamatun Jumalaan) on kyse ennen kaikkea sydämenuskosta ja kuuliaisuudesta sekä Jumalan rakastamisesta, mutta myös uskosta, jossa uskotaan Jeesukseen Raamatun sanojen, sanontojen ja käsitteiden mukaan. Koska shekina sana ei esiinny yhdessäkään Raamatun jakeessa, niin se tarkoittaa sitä, että meidän ei tule käyttää sitä kuvaamaan Jumalan kirkkautta. Silloin kun haluamme puhua Jumalan kirkkaudesta ja käyttää siitä hepreankielistä sanaa, niin meidän tulee käyttää kavod sanaa, koska se esiintyy Raamatussa:

2 Moos 24:16 Ja Herran kirkkaus (kavod) laskeutui Siinain vuorelle, ja pilvi peitti sen kuusi päivää; ja seitsemäntenä päivänä hän huusi Moosesta pilven keskeltä.

2 Moos 40:34 ¶ Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus (kavod) täytti asumuksen;

Hes 8:4 Ja katso, siellä oli Israelin Jumalan kirkkaus (kavod), samankaltainen nähdä kuin se, minkäminä olin nähnyt laaksossa

Aikaisemmin tässä ketjussa tuotiin esille joulu sana ja sanojen käyttäminen ja saako niitä käyttää tai ei. Totta kai joulu sanaa saa ja tuleekin käyttää sen oikeassa yhteydessään, eli silloin kun puhutaan joulusta, jolla tarkoitetaan joulukuun traditioita ja juhlaa nimeltään joulu. Sitten kun puhutaan Herran Jeesuksen syntymästä, niin joulu sanaa emme voi siinä yhteydessä käyttää koska Jeesus ei syntynyt jouluna, vaan se valhe, joka on tullut historiaan katolisuuden kautta.

Samalla tavalla voimme käyttää sanaa shekina, mutta siinä yhteydessä, ettei sillä ole mitään tekemistä Jumalan kirkkauden kanssa, koska Jumala on asettanut sanaansa kavod sanan kuvaamaan Jumalan kirkkautta.

En ole yleistänyt shekina termiä vain Herzog eksytykseen, vaan yleistän sen siihen ettei Raamattu opeta shekina kirkkaudesta sekä tuon esille sen juuret ja missä yhteydessä sitä käytetään.

Nimen tai termin sisältö ja käyttötarkoitus on tärkeää, koska raamatullisia termejä (ihan oikeita sellaisia) käytetään väärin, ja eksyttävässä mielessä, sekä myös epäraamatullisistä termeistä pyritään tekemään Raamatullisia ja sellaisista epäraamatullisista termeistä, joiden takana on eksytys ja eksyttävä oppi.

Shekina ei omaa Raamatullista merkitystä, koska sanaa shekina ei esiinny kertaakaan Raamatussa. Sen sjjaan kavod sana esiintyy, jolla Raamatussa kuvataan Jumalan kirkkautta.

Vaikka Jeesuksesta kerrotaan paljon valheita, niin tietenkin voimme käyttää Jeesus nimeä, koska se löytyy Raamatusta ja on Herramme ja Pelastajamme nimi. Shekina sana ei esiinny Raamatussa ja sen sanan taustalla vaikuttaa epäraamatullisia oppeja, joten pitäisi olla päivänselvää ettemme käytä sellaista termiä, jolta ei ole Raamatussa ja joka on yhdistetty vääriin opetuksiin. Edellä olevan erotuksen tulisi olla selvää uskoville, ilman hiuksen halkomisia.

Tuon sen vielä esille että Talmud, Targum ja rabbiininen talmudilainen kirjallisuus edustaa eksytystä, ei Raamatun totuutta.

Jumalan siunausta sinullekin toivotan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 03. Maalis 2014 17:51

Laitan tähän vielä pari sydämelle noussutta ajatusta.

Todellakin rabbinistinen juutalaisuus jakaa Jumalan ilmenemismuodot kahteen, maskuliininen ja feminiininen:

When we refer to G‑d's presence within our world, giving life to all things, then She is the Shechinah. When we refer to G‑d's transcendence beyond this world, we call Him [b]"The Holy One, blessed be He." [/b]G‑d does not change or have parts, G‑d forbid. Both are the same one and singular G‑d, just looking at that G‑d from different angles. From one angle you see a modality of being deeply involved and immanently there; from another angle you see Him in a modality of being absolutely beyond all things and transcendent even of existence itself.


Tämä on kyllä paha eksytys ja harha, ja varmasti juuri niin kuin Petri on tuonut esille - riivajahenkien kautta Babyloniasta juutalaisuuteen siirtynyttä feminiinisen jumalattaren osaa, Israelin Jumalan palvonnassa.

Kuitenkin moni "tavallinen" uskovainen voi puhua Jumalan kirkkaudesta, ja jopa käyttää termiä "shekina" ihan sydämessään ajatuksella, että Herra Jeesus on Jumalan kirkkauden kuva, ilman että on mitään feminiinisiä mielikuvia. Tietenkin olisi hyvä varmaan luopua tuosta termistä "shekina", koska se vahvasti viittaa juutalaiseen tulkintaan Jumalan feminiinisestä puolesta.

Sitten, vaikka substantiivia tai nimisanaa feminiinimuodossa "shekina", ei löydykään VT:sta - löytyy silti verbi, josta tämä sana on muodostettu. Verbissä on merkitys "asua + olla jonkin keskellä".Tämä on ihan raamatullista uskoa, että Jumala asuu kansansa keskellä. Siinä ei ole mitään harhaoppia.

2Moos. 29:45 "Ja minä asun israelilaisten keskellä ja olen heidän Jumalansa."

2Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?
2Kor. 6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
2Kor. 6:16 Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".

Tuossakin sanotaan, että nimenomaan tulee lähteä pois epäjumalien, uhkeitten jumalattarien, Marian patsaiden ja muiden "shekina"-opetusten keskeltä, raamatulliseen Jumalan läsnäoloon. Jumala on meidän keskellämme. Tämä on jo Jeesuksen nimessä - Immanuel - "Jumala meidän kanssamme".

Kyllä varmasti moni ajattelee Jumalan kirkkauden sellaisena Jumalan läsnäolona, joka merkitsee Jumalan Sanan yhteydessä, uskovien yhteydessä ja Pyhän Hengen osallisuudessa olevaa Jumalan läsnäoloa. Tokkopa kukaan ihan helposti ajattelee jotain uhkeaa naisjumalatarta seurakunnan keskellä ilmestyväksi jonain valon hehkuna. Voi niitäkin tietysti olla. Roomalaiskatolisuus, ja rabbiininen juutalaisuus on oma asiansa, ja sitten tuo Herzoggi ja muut. Niissä on selvä eksytys, ja saatana itse tekeytyy niissä "valkeuden enkeliksi".

Tärkeä aihe, mut'ta jotenkin vähän huolestuin - että lapsi lentää pesuveden mukana - ja uskoville tulee pelkoa ja epävarmuutta oikeasta Jumalan läsnäolosta. Jumalan kirkkaus tulee olla uskovien keskellä, koska Jeesus on sen antanut. :)

Joh. 17:22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä
Joh. 17:23 minä heissä, ja sinä minussa – että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
Joh. 17:24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.

Tätäkään ei pidä nyt heittää taas ylilaidan, että se on perkeleen tekemää ekumeniaa, ja Rooman porttoa kaikki. Väärä yhteyttä on, mutta on oikeaakin, Jeesuksen antamaa kirkkautta, jossa on Totuuden Henki - Pyhä Henki. Kiitos Jumalalle. Jumalan viisautta tarvitaan, että se hyvä ja oikea ei mene roskien seassa pihalle.....
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Maalis 2014 18:53

Minäkin olen joskus käyttänyt sanaa shekina kuvaamaan Jumalan kirkkautta ja laitoin sen myös yhteen kirjoitukseeni, jonka olen tehnyt monta vuotta sitten. Poistin shekina sanan sivultani kun ymmärsin mistä on kyse. En kuitenkaan palvonut mitään jumalatarta, eikä varmaan moni muukaan vilpitön uskova, mutta kun saamme tietää totuuden, niin ei ole muuta vaihtoehtoa, kun hylätä se mikä ei ole totta ja on kytketty eksytykseen.

Vaikka shakan (asua) sana esiintyy Raamatussa, josta shekina sana on peräisin, niin ei se tee shekina sanasta Raamatullista eikä oikeuta käyttämään siitä Jumalan kirkkauden käsitettä, koska shekina sanaa ei ole Raamatussa ja Jumala itse on säätänyt kavod sanan, jolla meidän tulee kuvata Jumalan kirkkautta.

Kyse ei ole hyvän ja oikean menemisestä yhdessä roskien kanssa roskakoriin, vaan roskan pois erottamisesta hyvästä ja oikeasta.

Otan tähän vielä erään esimerkin sanoista. Sanassa katolinen (katholikos/kathelike) ei itsessään ole mitään pahaa, sillä se tarkoittaa yleistä. Mutta silloin kun sana yhdistetään seurakuntaan ja aletaan kuvata katolista seurakuntaa Jumalan seurakuntana, niin silloin mennään harhapolulle, koska Raamatussa ei ole katolinen sanaa, eikä Raamattu käytä seurakunnasta sanaa katolinen, vaan ekklesia. Sen sijaan valhe käyttää sanaa katolinen kuvaamaan eksytystä nimeltään Rooman katolinen kirkko. Eksytys toimii hyvin usein siten, että se kehittelee opin, josta käytetään sanoja, joita ei esiinny Raamatussa. Valhe tekee näin, koska se haluaa kumota totuuden. Me emme saa olla missään tekemisissä valheen kanssa, emme katolisen valheen, emmekä shekina valheen kanssa.

Sitten vielä hepreansanojen juurisanojen ja niistä polveutuvien sanojen käyttämisessä voidaan myös eksyä pois totuudesta. Otan tähän esimerkin: Shaddai sana tarkoittaa Kaikkivaltiasta. Shaddai sana tulee sanasta shadad, joka tarkoittaa tuhota, turmella ja pilata. Tästä ei voi vetää sellaista johtopäätöstä, että Jumala on tuhon ja turmeluksen Jumala, joka pilaa kaiken mihin Hän koskee tai mitä Hän tekee. Shadad sana tarkoittaa myös vertauskuvallisesti voimallista ja sitähän Jumala on, joka Kaikkivaltiaana tekee täydellisiä ja voimallisia tekoja.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Maalis 2014 19:55

Minun on nyt pakko taas tarttua tähän, koska olen käsiteanalyysien kanssa tällä hetkellä tekemisissä liikaa :D Siis varmaan enemmän kuin ihmisen pitäisi... Kyseessä eivät ole Raamatun käsitteet, eivätkä uskoon liittyvät käsitteet, mutta olen kuitenkin oppinut, miten eri tavalla me eri käsitteet ymmärrämme ja toisaalta miten tärkeää on, että ymmärrämme käsitteet samalla tavalla kun asioista keskustelemme. Käsitteiden määrittely on yleensäkin todella tärkeää. Petri on tässä hyvin määritellyt shekina-käsitteen ja varmasti kaikki tästä ymmärrämme, miten hän tämän käsitteen ymmärtää. Siksipä voimme jättää tällaisen käsitteen käyttämättä (jos joku sellaista aiemmin on käyttänyt), jotta emme aiheuta sekaannusta. Meidän ei tarvitse loppujen lopuksi edes perehtyä käsitteen taustoihin tai siihen, käyttääkö joku sitä jossain ihan todellisesta Jumalan kirkkaudesta. Voimme vain päättää, että me ymmärrämme kavod-kirkkaudella ja shekina-kirkkaudella eri asioita ja tämän Petri on hyvin perustellut :)

Mutta oikeasti en ymmärrä yleensäkään näitä heprean- tai aramean- tai kreikankielisten sanojen käyttämistä. Meillä on omakin kieli. Antaa hepreankielisten kinata omastaan ja kinataan me omastamme... tai ei kinata, vaan keskustellaan tälleen rakentavasti ;) Kirkkaus on kirkkaus suomeksi. Ja läsnäolo on läsnäoloa. Meillä ei siis ole mitään ongelmaa.

Käsiteanalyysin tekeminen on muuten ihan todella mielenkiintoista puuhaa.

Usko on kuitenkin kiinni vain yhdestä Sanasta; Jumalan Sanasta, Jeesuksesta.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa