Shekina kirkkaus eksytys ja petos

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Maalis 2014 12:24

Lisään vielä, etten pidä tuommoista lähteetöntä wiccalais sivua minään erehtymättömänä ja tarkkana lähteen kartoittaessa shekinah sanan alkuperää, vaan kunnon sivulla tulee aina olla lähteet mistä tieto on haettu.

Kommentin tarkoitus on lähinnä alleviivata shekinah sanan käyttöä wiccalaisuudessa ja babylonialaisessa äiti-jumal palvonnassa.

Eli tämmöiset huuhaa pimeyden uskonnot käyttää shekina käsitettä ja Raamattu kavod-käsitettä siinä ero, jota haluan alleviivata.

Tästäkin syystä Herra Jeesuksen opetuslasten tulisi mielestäni pidättäytyä käyttämästä pakanallista shekinah -sanaa ja käsitettä (feminiininen) kun puhutaan Israelin Jumalan kirkkaudesta , jota Hän itse kuvaa sanalla Kavod.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Maalis 2014 14:09

kesäkurpitsa kirjoitti:Olen edellisen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Petri Paavolan tekstissä babylonialaiset "klitorikset" ja muut demonit sekä perkeleet on tietysti harhaoppia, ja saatanasta (kuten ne onkin) - mutta jotenkin menee yksipuoliseksi "mättämiseksi" tuo teksti. Harhaoppien kaataminen on tärkeämpää kuin sen oikean Jumalan kirkkauden opettaminen. Ei oikea Jumalan kirkkaus on babylonialaista porttouskoa seksimagian ja muun kanssa, eikä kabbalistista mystiikkaa.

Joh. 1:1 sanotaan: "Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."

Kuka tämä SANA on ? Joko se selitetään Platonistisen "riivaaja-filosofian" kautta (kuten länsimainen kristillisyys on vuosisatoja tehnyt), tai sitten Targumeissa näkyvän Memran kautta. VT:ssa rabbit näkivät Jumalan Sanan Messiaana, ja tämä tuli arameankielisiin Targumeihin termillä Memra [Memra = Sana].

Tuo Memra sisältää merkityksen Jumalan kirkkaudesta, jonka juuri Johannes evankeliumissaan liittää Jeesukseen.

Joh. 1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.


Sitten sanotaan, että koko Jumalan täyteys "asuu" Jeesuksessa:

Kol. 1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Kol. 1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
Kol. 1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Kol. 1:18 Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Kol. 1:19 Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi
Kol. 1:20 ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa.


Onhan se hyvä että kaikki epäjumalat laitetaan nippuun, ja heitetään tuleen, mutta jos ei muuta tehdä niin nuivaa on. Puujumalat rätisee kivasti tulessa - oli ne sitten babyulonialaisia isotissisiä hedelmällisyys jumalattaria tai muita, mutta kyllä elävässä uskossa oleva ihminen tarvitsee muutakin.

Paavola on sanoissaan aika "räväkkä" jeppe. Muistan kun luin jotain hänen tekstiään homoseksuaalisuudesta, jossa "kakka-hiutaleet" lensivät. Paavola varoitti siinä homoseksuaalisuuden terveysvaaroista. Kyllä senkin (olisi)voinut sanoa vähän toisella(kin) tavalla, että homoseksuaalisuus on syntiä, kuin että innostuu kuvailemaan akteja ja muita kovin graaffisesti. Räväkkä puhuminen saa aina huomiota. :lol:

Mutta hyvä niin, suoraa sanomistakin tarvitaan. Kunhan ei vaan jätettä ihmisiä pelkän harhaoppien tutkimisen varaan. ;)



Jos sanoo toisesta että "mutta jotenkin menee yksipuoliseksi "mättämiseksi" tuo teksti. Harhaoppien kaataminen on tärkeämpää kuin sen oikean Jumalan kirkkauden opettaminen" niin olisi sitten hyvä itse myös pyrkiä siihen mitä toiselta odottaa ja välttää sitä mistä toista kritisoi. Sillä muuten seuraavat Herran sanat käyvät toteen -

Luuk.6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 14. Maalis 2014 22:17

Luuk.6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.


Kyllä. Tätä tarvitsen, että parru lähtee omasta "simmusta" ekana. Jos olin tässä ulkokultainen, tekopyhä tai jotain - pyydän anteeksi. Jos loukkasin teitä - pyydän anteeksi. Silti uskovana (joka olen) on oikeus koetella kaikki Jumalan Sanalla, vaikka itse onkin kasvun alla - kukaan ei ole meistä täydellinen. Silti tulee koetella kaikki Jumalan Sanalla, vaikka ollaankin vajavaisia ja keskenkasvuisia.

1Tess. 5:21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"


Siunausta teille. :D
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja toni t » 14. Maalis 2014 22:45

kesäkurpitsa kirjoitti:
Luuk.6:41 Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi? 6:42 Kuinka saatat sanoa veljellesi: 'Veljeni, annas, minä otan pois rikan, joka on silmässäsi', sinä, joka et näe malkaa omassa silmässäsi? Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, sitten sinä näet ottaa pois rikan, joka on veljesi silmässä.


Kyllä. Tätä tarvitsen, että parru lähtee omasta "simmusta" ekana. Jos olin tässä ulkokultainen, tekopyhä tai jotain - pyydän anteeksi. Jos loukkasin teitä - pyydän anteeksi. Silti uskovana (joka olen) on oikeus koetella kaikki Jumalan Sanalla, vaikka itse onkin kasvun alla - kukaan ei ole meistä täydellinen. Silti tulee koetella kaikki Jumalan Sanalla, vaikka ollaankin vajavaisia ja keskenkasvuisia.

1Tess. 5:21 "mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on;"


Siunausta teille. :D


Kyse ei ole siitä että jotain olisi loukattu eikä kohta edes sellaisesta opeta. Kyse on siitä että jokainen tutkisi ja koettelisi omia tarkoitusperiään ja tekemisiään. Raamattu opettaa tutkimaan ja kottelemaan Jumalan sanan kautta ensin omaa käytöstä ja vasta sitten lähimmäisen. On oikein koetella kaikki Jumalan sanalla ja pitää se mikä on hyvää mutta on väärin harjoittaa ulkokultaisuutta vedoten esimerkiksi siihen että "tässä nyt koetellaan sanalla".

Raamattu opettaa että ulkokultaisuus on esimerkiksi sellaista että jos lähimmäistä kritisoidaan siitä että lähimmäinen vain `paljastelee eksytyksiä eikä keskity opettamaan Jumalan kirkkautta` ja sitten kuitenkin itse toimitaan samantyylisesti niin tällöin on malka omassa silmässä ja tämä on ulkokultaisuutta - josta Jumalan sana kehoittaa tekemään parannuksen.

Herran Jeesuksen armoa sinulle :toghether:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 14. Maalis 2014 23:01

Kiitos ojennuksesta. Ja siunausta teille.
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Shekina kirkkaus eksytys ja petos

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Maalis 2014 10:00

Myös tämä Raamatun kohta useinkin tuntuu käyvän toteen: "Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja (Room.2:1)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa