Yle: Voimala 7.1.2011

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja lara.tomb.raider » 19. Tammi 2011 14:34

Hei!

Mielenkiintoinen näkökulma kristillisen kirkon tilaan.

www.yle.fi/areena

--> Voimala (7.1.2011)

Esitysaikaa jäljellä 19 päivää.
lara.tomb.raider
 
Viestit: 204
Liittynyt: 04. Tammi 2011 10:33
Paikkakunta: Satakunta

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Tammi 2011 16:01

Kiitos vinkistä, katsoin ohjelman. Siinä neljä henkilöä keskustelee ihmisen tilasta suhteessa kristilliseen uskontoon mutta Jeesusta ei mainittu kait kertaakaan? Minusta keskustelu oli uskonnollispoliittinen, jos näin muotoilisin. Minulle sydämen usko Jeesukseen on tärkein ja ainoa asia mitä elämässäni tarvitsen. Kaiken muunkin Jumala minulle antaa mitä tarvitsen, siis myös maallisen, että kykenen maailmassa tulemaan toimeen mutta sydämen usko Jeesukseen on TÄRKEIN asia mitä tarvitsen. Tätä tärkeintä asiaa ei mielestäni ohjelman keskustelussa juuri mainittu ääneen. Se oli lähinnä yleismaailmallinen keskustelu joka kertoi ihmisen tämänhetkisen tyhjän tilan, että Jeesus on hukattu elämästä (tätä ei siis mainittu ohjelmassa) ja etsitään siihen selityksiä mistä milloinkin. Tosi tylsä keskustelu kun keskustellaan turhanpäiväisistä asioista. Jeesushan on sanonut, että kun palaan maan päälle, niin löytänenkö uskoa? Sitä mielestäni tuo ohjelma kuvasti. Ihmiset eivät osaa kaivata Jeesusta elämäänsä ja sen takia Hänen nimeään ei edes juuri mainittu, eikä Hänestä edes juuri keskusteltu. Olisi pitänyt keskustelussa olla mukana myös joku raitishenkinen uskova joka olisi puhunut Jeesuksen Kristuksen nimessä ja kertonut mitä Jeesus on puolestamme tehnyt ja kertoa mitä ihmisen pitää tehdä, että saa Jumalalta lahjaksi sydämeensä uskon Jeesukseen Pyhän Hengen kautta. Ja kertoa, että lihassamme ei ole mitään hyvää ja niin edelleen. Olen hyvin pettynyt tuon ohjelmassa olevan keskustelun sisältöön koska siinä ei ollut mitään sisältöä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Tammi 2011 03:30

Kiitos linkistä. Tutustun siihen minäkin, mitä ohjelmassa keskustellaan.

Herran Armo ja Rauha kanssanne :wise3:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 20. Tammi 2011 22:24

Paavali iloitsi siitä että Kristusta saarnataan, olipa mistä tahansa syystä. Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana.
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Tammi 2011 01:08

Ymmärsinköhän oikein mitä kerroit ohjelmasta? Missä kohtaa ohjelmassa oli saarna Kristuksesta? En viitsi kyllä toista kertaa niin tylsää ohjelmaa katsoa mutta en muista siinä olleen saarnaa Kristuksesta. Minusta siinä ohimennen sivuttiin Jeesusta parisen kertaa mutta ohjelman pituus oli noin 49 minuuttia niin ei se ole kovin paljon. Tietysti tämä on vain minun mielipiteeni. Jos selität vähän tarkemmin mitä mahdoit tuolla sanomallasi tarkoittaa?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 21. Tammi 2011 17:14

JHK kirjoitti:Paavali iloitsi siitä että Kristusta saarnataan, olipa mistä tahansa syystä. Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana.



JHK, tarkentaisitko vähän, mitä tarkoitat...???
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Tammi 2011 17:57

Paavali iloitsi siitä että Kristusta saarnataan, olipa mistä tahansa syystä. Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana.


Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana. Olihan ohjelmassa paljon asiallista sisältöä, vaikka sen hengellinen ravintoarvo ei kovinkaan korkea ollut - vai onko jonkun mielestä huono asia että kristinuskosta puhutaan asiaohjelmassa? Sama juttu kuin taanoinen "homoilta" - keskustelun taso ei ollut kovin korkeaa, mutta ainakin asiat olivat tapetilla vähän aikaa.
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 21. Tammi 2011 18:11

JHK kirjoitti:
Paavali iloitsi siitä että Kristusta saarnataan, olipa mistä tahansa syystä. Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana.


Minä iloitsen että uskon asioista puhutaan vakavasti, olipa kenen toimesta tahana. Olihan ohjelmassa paljon asiallista sisältöä, vaikka sen hengellinen ravintoarvo ei kovinkaan korkea ollut - vai onko jonkun mielestä huono asia että kristinuskosta puhutaan asiaohjelmassa? Sama juttu kuin taanoinen "homoilta" - keskustelun taso ei ollut kovin korkeaa, mutta ainakin asiat olivat tapetilla vähän aikaa.


Tarkoitin Raamatun kohtaa ja asiayhteyttä, mihin viittaat JHK...?
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Tammi 2011 18:16

Kirje Filippiläisille:
1:15 Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
1:16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
1:17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
1:18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva.
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja pekka » 21. Tammi 2011 18:50

Koitappa lukea Petrin kirjoitus tuosta Raamatunkohdasta. Se on täällä foorumissa otsikolla "Kunhan Kristusta julistetaan?". Siinä Petri selittää, että tuo Raamatunkohta oikeasti tarkoittaa, että Paavali iloitsi vain siitä, että Kristusta julistetaan totuudessa. Tuon ohjelman sisältö käsitteli mielestäni uskonnollisuutta tässä ajassa missä elämme. Siinä ei mielestäni puhuttu tärkeimmästä asiasta juuri ollenkaan tai ollenkaan eli uskosta Jeesukseen. Ja, että vain Hänen kauttaan voimme pelastua kun sydämessämme ensin tunnustamme kaikki syntimme Jeesukselle ja anomme Häneltä, että Hän tulisi elämäämme ja saisimme vaeltaa Hänessä ja Hänen kanssaan. Ehkä ymmärrät mitä tarkoitan? Ohjelma kuvasti mielestäni täysin sitä uskon tyhjiötä missä yhteiskuntamme ihmiset vaeltavat. Eli siinä ei myöskään saarnattu tai julistettu Kristusta vaan keskusteltiin uskonnollisessa tyhjiössä. Ikävä kyllä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa

cron