Yle: Voimala 7.1.2011

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 21. Tammi 2011 19:02

En missään vaiheesa tarkoittanut että tässä olisi kyse siitä mistä paavali puhui, vaan ilmaisin oman mielipiteni ohjelmasta, en mitään muuta. Rinnastin näkemykseni tuohon raamatunkohtaan, mutten tarkoittanut että tässä on kyse samasta asiasta. Keskustelussa oli mielestäni myös hyvää.
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 21. Tammi 2011 21:38

JHK kirjoitti:En missään vaiheesa tarkoittanut että tässä olisi kyse siitä mistä paavali puhui, vaan ilmaisin oman mielipiteni ohjelmasta, en mitään muuta. Rinnastin näkemykseni tuohon raamatunkohtaan, mutten tarkoittanut että tässä on kyse samasta asiasta. Keskustelussa oli mielestäni myös hyvää.


JHK....

Kyllä sinä olet Paavalia siteerannut epäsuorasti, jonka voit lukea aiemmista kommenteistasi. En lainaa niitä nyt tähän. Oman mielipiteen ohjelmasta voi sanoa ja pitää sekä saakin ilmaista. Mutta luepa kuitenkin Petrin kirjoitus koetellen se Raamatun valossa, mitä Paavali tarkoitti:

Filip.1:15 "Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
1:16 nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,
1:17 nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.
1:18 Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva."

Paavali ei iloinnut siitä, että evankeliumia julistetaan itsekkyydestä, kateudesta, riidan halusta, epäpuhtaasta mielestä, vaan siitä, että evankeliumia julistetaan Totuudessa, Rakkaudesta käsin Totuuteen. Jumalan Henki ei koskaan yhdy vääryyteen, eikä Rakkaus Totuuteen iloitse yhdessä vääryyden kanssa. 1.Kor.13:6. Täten ei myöskään Paavali iloinnut vääryydestä, muutoinhan Paavali olisi ristiriidassa Jumalan kanssa. Jumala on Rakkaus ja Totuus yhdessä eroittamatta näitä toisistaan. Kumpikin erillään on valhetta. Rakkaus ja Totuus kulkevat AINA käsikädessä. Eikö niin?

:amen4: ?
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Tammi 2011 00:49

Amen.

Koen hieman vaarallisena että sanot minulle itselleni mitä minä tarkoitin jotakin kirjoittaessani ja mitä en JP.
Käytin rinnastusta, mutten tarkoittanut sitä ymmärrettäväksi kovinkaan syvällisesti. Huomaa; ensin kirjoitan paavalista, sitten itsestäni. Vaikka ohjelman keskustelu ei ollut kovin korkeatasoista, iloitsen silti siitä että uskonasioista ylipäänsä puhutaan.

Älkäämme nyt riitautuko, vaan pysykäämme totuudessa ja rakkaudessa. En ymmärrä mikä tässä nyt on ongelmana.
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 22. Tammi 2011 07:10

JHK kirjoitti:Amen.

Koen hieman vaarallisena että sanot minulle itselleni mitä minä tarkoitin jotakin kirjoittaessani ja mitä en JP.
Käytin rinnastusta, mutten tarkoittanut sitä ymmärrettäväksi kovinkaan syvällisesti. Huomaa; ensin kirjoitan paavalista, sitten itsestäni. Vaikka ohjelman keskustelu ei ollut kovin korkeatasoista, iloitsen silti siitä että uskonasioista ylipäänsä puhutaan.

Älkäämme nyt riitautuko, vaan pysykäämme totuudessa ja rakkaudessa. En ymmärrä mikä tässä nyt on ongelmana.


:amen4: JHK

Ole turvallisella mielellä. Olen käsittänyt väärin ja pyydän anteeksi sitä. :pc: Näitä väärinkäsityksiä tulee kaikille meille ja vedämme usein liian aikaisin väärät johtopäätökset. Rohkaisen sinua edelleen kirjoittamaan foorumille ja riitahenki pidetään pois. :wise3:
En kokenut itse riitahenkeä, kun sinulle kirjoitin, vaan koetin selventää ja en ymmärtänyt kirjoittamiesi sanojen taakse :oops: :think2:

Herran Rauhaa Jeesuksessa Kristuksessa ja kiitos rakentavista kirjoituksistasi :thumb:

JP ;gladly:

Ole siunattu Jeesuksen nimessä JHK
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja JHK » 22. Tammi 2011 10:48

Siunausta ja rauhaa sinulle veli!

Tunnustan itse suuttuneeni eilen kirjoituksestasi, tosin tein parhaani jotta suuttumukseni ei vääristäisi sitä mitä kirjoitin sinulle, näitä sattuu; olkoon välillämme rauha.

Siunattua sapatin päivää!
JHK
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 22. Tammi 2011 13:39

JHK kirjoitti:Siunausta ja rauhaa sinulle veli!

Tunnustan itse suuttuneeni eilen kirjoituksestasi, tosin tein parhaani jotta suuttumukseni ei vääristäisi sitä mitä kirjoitin sinulle, näitä sattuu; olkoon välillämme rauha.

Siunattua sapatin päivää!


Rauhaa!

Ja asia "pihvi" :) siis :amen4: Siunausta sinulle Sapattina ja muinakin päivinä :amen4: ;gladly:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 22. Tammi 2011 13:51

rauhaa!
veljekset sovussa, asiat käytiin läpi, tunnustettiin ja pois pyyhittiin. kiitos Jumalalle. :toghether: :hearts:
lähtökuoppa
 

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja pekka » 22. Tammi 2011 15:45

Minultakin rauhaa kaikille Jeesuksen Kristuksen nimessä ja suuressa armossa. Kyllä vain, rakastakaamme toinen toistamme ja antakaamme anteeksi toinen toisillemme. Kyllä me saamme välillä vaikka vähän vihastuakin ja suuttuakin mutta pitkävihainen ei saa olla. Anteeksianto täyttäköön aina sydämemme mahdollisimman pian. Emmehän me mitään ole ja lihassamme ei ole mitään hyvää. Olemme vain vajavaisia ihmisiä. Mutta tämän me olemmekin tunnustaneet Herrallemme Jeesukselle ja saaneet syntimme anteeksi ja kyllä Hän meitä vastakin armahtaa, emmehän me voi tässä ajassa ja läpeensä syntisessä maailmassa tulla täydellisiksi, ei sitten millään. Riittää kun parhaamme teemme ja olemme nöyriä uskossamme. Luottaen, että Jeesus ei hylkää omiaan vaan kantaa meidät perille saakka läpi ahdistusten ja kovienkin koettelumuksien.

Rakas Herra Jeesus, anna syntimme anteeksi kun me ne sinulle tunnustamme ja ohjaa meitä oikealle polulle jos olemme joutuneet eksyksiin. Meillä ei ole mitään muuta turvanamme kuin sinun suuri armosi ja rakkautesi. Kiitos, että voimme ylittää vaikeudet kun turvaamme sinuun ja rukoilemme sinulta anteeksiantoa ja armahdusta. Auta myös kaikkia lähimmäisiämme jotka vaikeuksissa ja eksyksissä ovat. Kiitos Herra Jeesus, tapahtukoon sinun tahtosi. Amen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Yle: Voimala 7.1.2011

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 23. Tammi 2011 02:33

pekka kirjoitti:Minultakin rauhaa kaikille Jeesuksen Kristuksen nimessä ja suuressa armossa. Kyllä vain, rakastakaamme toinen toistamme ja antakaamme anteeksi toinen toisillemme. Kyllä me saamme välillä vaikka vähän vihastuakin ja suuttuakin mutta pitkävihainen ei saa olla. Anteeksianto täyttäköön aina sydämemme mahdollisimman pian. Emmehän me mitään ole ja lihassamme ei ole mitään hyvää. Olemme vain vajavaisia ihmisiä. Mutta tämän me olemmekin tunnustaneet Herrallemme Jeesukselle ja saaneet syntimme anteeksi ja kyllä Hän meitä vastakin armahtaa, emmehän me voi tässä ajassa ja läpeensä syntisessä maailmassa tulla täydellisiksi, ei sitten millään. Riittää kun parhaamme teemme ja olemme nöyriä uskossamme. Luottaen, että Jeesus ei hylkää omiaan vaan kantaa meidät perille saakka läpi ahdistusten ja kovienkin koettelumuksien.

Rakas Herra Jeesus, anna syntimme anteeksi kun me ne sinulle tunnustamme ja ohjaa meitä oikealle polulle jos olemme joutuneet eksyksiin. Meillä ei ole mitään muuta turvanamme kuin sinun suuri armosi ja rakkautesi. Kiitos, että voimme ylittää vaikeudet kun turvaamme sinuun ja rukoilemme sinulta anteeksiantoa ja armahdusta. Auta myös kaikkia lähimmäisiämme jotka vaikeuksissa ja eksyksissä ovat. Kiitos Herra Jeesus, tapahtukoon sinun tahtosi. Amen.


:amen4: Pekka! Juuri näin tai noin :wise3: En kyllä itse tuntenut vihaa tms. halusin vaan päästä selvyyteen asiasta, täyteen varmuuteen. Eri mieltä oleminen rakentavassa hengessähän ei ole riitelyä. Suomen kieli on niin monivivahteinen, että tulee ainakin minulle väärinymmärryksiä. Siksi selvennän niitä ja koetan tehdä sen mahdollisimman taidollisesti. En siinä aina onnistu ja minuun loukkaannutaan. Mutta asiat ratkeaa puhumalla ja toivon, mikäli minun kirjoituksissa on epäselvää tai jää mieltä kaihertamaan jokin juttu, niin rohkeasti vaan asia puheeksi. Uskallan sanoa sen olevan Herramme tahto.

Siunausta vielä kerran kaikille tähän keskusteluketjuun osallistuneile ja Herran avulla tehdään tästä foorumista rakentava ja hyvä.
Minulla on joskus juuri taipumus tarkkaan saada selville, mitä toinen tarkoittaa, mistä saattaa saada kuvan, että olen hiustenhalkoja :? Mutta nyt jääköön tämä tähän ja asiat on julkisesti selvitetty. :amen4:

Siunausta :thumb: :sleep:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa