Sävyisyys

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Helmi 2014 12:17

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Helmi 2014 12:33

Kiitos kirjoituksistanne, yritän myös vielä vähän kirjoittaa tästä aiheesta jotakin...

Näin on, tunnetilat vaihtelevat helposti laidasta laitaan pitkin päivää ja sen takia olisikin parempi ja viisautta hankkia myös ja "ennemminkin" tietämistä, ymmärrystä ja viisautta kuten Raamattu meitä opettaa. Emme voi jäädä monesti hyvinkin ailahtelevien ja monesti epävakaiden tunteidemme valtaan, siinä voi käydä huonosti (meille itselle ja muillekin) eli helposti sydämemme voi joutua esimerkiksi katkeruuden tai vihan valtaan, ainakin osittain, joista onkin sitten tehtävä parannusta Pyhän Hengen voimassa uskon kautta Herraan Jeesukseen.

Mutta ihminen on inhimillinen olento ja erilaiset tunteet/tunnetilat toki kuuluvat ihmisyyteen yhtenä osa-alueena, Jumalan luomina, olemmehan eläviä olentoja, persoonia ja jokaisella ihmisellä on omanlaisensa luonteenpiirteensä...

Jumalan siunausta, rakkaudella ja rakastaen! Kiitos Herralle tästä päivästä.


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Helmi 2014 12:59

Tunteiden, tai yleensä tukahduttamisesta löytyi pari kohtaa

Job 7

13 Kun ajattelen: leposijani lohduttaa minua, vuoteeni huojentaa minun tuskaani,
14 niin sinä kauhistutat minua unilla ja peljästytät minua näyillä.
15 Mieluummin tukehdun, mieluummin kuolen, kuin näin luurankona kidun.
16 Olen kyllästynyt, en tahdo elää iankaiken; anna minun olla rauhassa, sillä tuulen henkäystä ovat minun päiväni.
17 Mikä on ihminen, että hänestä niin suurta lukua pidät ja että kiinnität häneen huomiosi,
18 tarkastat häntä joka aamu, tutkit häntä joka hetki?

Aam. 1:11

Näin sanoo Herra: Edomin kolmen rikoksen, neljän rikoksen tähden minun päätökseni on peruuttamaton. Koska se on vainonnut miekalla veljeänsä ja tukahduttanut kaiken armahtavaisuuden ja pitänyt ikuista vihaa ja säilyttänyt kiukkunsa ainaisesti,


Mark. 4:19

mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahuttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi.

Tästä tukahduttamis asiasta tuli mieleen että uskovassahan vaikuttaa kaks voimaa Pyhän Hengen voima ja sitten se sielunvihollisen ja lihan voima ja koska ne ovat sotatilas jatkuvasti, niin toinen ääni pyrkii tukahduttamaan toisen.Niin sitten täytyy todeta kun Aamu-usva kirjoitti tuosta järjen äänestä että varmaan se ratkaisu löytyy siitä. Miettiä onko täs järkeä vai ei ja lähteä sitä myöten etsimään ja toteuttamaan sitä Jumalan ääntä koska se on aina se parempi vaihtoehto. sieltä löytyy kaikki ainekset oikeaan ratkaisuun ja oikean äänen löytymiseen ja tasapainoa tunne-elämään :)

Ihminen voi myös yrittää tukahduttaa Jumalan äänen.
systeri
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Helmi 2014 13:03

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 19. Helmi 2014 13:10

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:28, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Mallu » 19. Helmi 2014 13:14

Täällä on tosi hyviä kirjoituksia aiheesta,monenlaisia näkemyksiä. :) Tuota juuri eilen ajattelin,että vaikka Raamattu ei tuntisi tunne -sanaa, niin paljonhan siellä puhutaan kuitenkin tunteista tai tunnetilasta.
Mallu
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Helmi 2014 13:19

Näin on ja tässä yksi kohta missä puhutaan Kaikkivaltiaan Jumalan antamasta syvästä murheesta:

Ruut 1:

20 Mutta hän vastasi heille: "Älkää kutsuko minua Noomiksi, kutsukaa minua Maaraksi, sillä Kaikkivaltias on antanut minulle paljon katkerata murhetta.
21 Rikkaana minä lähdin, mutta tyhjänä Herra antaa minun palata. Miksi siis kutsutte minua Noomiksi, kun Herra on minua vastaan todistanut ja Kaikkivaltias on tuottanut minulle onnettomuutta?"
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja systeri » 19. Helmi 2014 13:27

Kylläpä meillä nyt käy yksiin nämä jutut..tämän asian tiimoilta oli eilen mielessä nuo Raamatun paikat jotka Jasmiini just laittoi Room ja Hebr kirjeistä ja vielä Daavid! Hänhän se vasta tuntojaan toi julki Psalmeissa :) Mutta jäi ne kirjaamatta tänne kun on niin ajatusta koko ajan :-P
systeri
 

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja pekka » 19. Helmi 2014 13:47

Tässä on kans hyvä luku lukea ajatuksella läpi:

Ensimmäinen Pietarin kirje 1:

2 ja jotka Isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat Hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen Kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
3 Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
4 turmeltumattomaan ja saastumattomaan ja katoamattomaan perintöön, joka taivaissa on säilytettynä teitä varten,
5 jotka Jumalan voimasta uskon kautta varjellutte pelastukseen, joka on valmis ilmoitettavaksi viimeisenä aikana.
6 Sentähden te riemuitsette, vaikka te nyt, jos se on tarpeellista, vähän aikaa kärsittekin murhetta moninaisissa kiusauksissa,
7 että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa havaittaisiin paljoa kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka kuitenkin tulessa koetellaan, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
8 Häntä te rakastatte, vaikka ette ole häntä nähneet, häneen te uskotte, vaikka ette nyt häntä näe, ja riemuitsette sanomattomalla ja kirkastuneella ilolla,
9 sillä te saavutatte uskon päämäärän, sielujen pelastuksen.
10 Sitä pelastusta ovat etsineet ja tutkineet profeetat, jotka ovat ennustaneet teidän osaksenne tulevasta armosta,
11 ovat tutkineet, mihin tai millaiseen aikaan heissä oleva Kristuksen Henki viittasi, edeltäpäin todistaessaan Kristusta kohtaavista kärsimyksistä ja niiden jälkeen tulevasta kunniasta.
12 Ja heille, koska he eivät palvelleet itseänsä, vaan teitä, ilmoitettiin se, mikä nyt on teille julistettu niiden kautta, jotka taivaasta lähetetyssä Pyhässä Hengessä ovat teille evankeliumia julistaneet; ja siihen enkelitkin halajavat katsahtaa.
13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".
17 Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika,
18 tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne,
19 vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan,
20 hänen, joka tosin oli edeltätiedetty jo ennen maailman perustamista, mutta vasta viimeisinä aikoina on ilmoitettu teitä varten,
21 jotka hänen kauttansa uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että teidän uskonne on myös toivo Jumalaan.
22 Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,
23 te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.
24 Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee,
25 mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Sävyisyys

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 19. Helmi 2014 21:49

Jasmiinin Raamatun kohta on varmaankin tämä: "Ja Daavid hyppi kaikin voimin Herran edessä, ja Daavid oli puettu pellavakasukkaan. Niin Daavid ja koko Israelin heimo toivat Herran arkin riemun raikuessa ja pasunain pauhatessa. Kun Herran arkki tuli Daavidin kaupunkiin, katseli Miikal, Saulin tytär, ikkunasta; ja nähdessään kuningas Daavidin karkeloivan ja hyppivän Herran edessä halveksi hän häntä sydämessänsä... Mutta kun Daavid palasi takaisin tervehtimään perhettänsä, meni Miikal, Saulin tytär, ulos Daavidia vastaan ja sanoi: 'Kuinka arvokkaana onkaan Israelin kuningas nyt esiintynyt, kun on tänä päivänä paljastanut itsensä palvelijainsa palvelijattarien silmien edessä, niinkuin kevytmielinen ihminen paljastautuu!' Niin Daavid sanoi Miikalille: 'Herran edessä, joka on valinnut minut, sivu sinun isäsi ja koko hänen sukunsa, ja asettanut minut Herran kansan, Israelin, ruhtinaaksi - Herran edessä minä karkeloin; ja tähänkin minä pidän itseni liian vähäisenä ja olen omissa silmissäni halpa; mutta ne palvelijattaret, joista sinä puhuit, tulevat minua kunnioittamaan.' Ja Miikal, Saulin tytär, ei saanut lasta kuolinpäiväänsä asti. (2.Sam.6:14-16, 20-23)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron