Jos minulla ei olisi rakkautta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Helmi 2014 13:04

1 kor 13

1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.
systeri
 

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 04. Helmi 2014 13:19

Tämä luku oli päivän Sanan kohdalla tänään ja tämä luku tuli viime yönä ekana mun soittimesta, kun laitoin napit korviin ja jatkoin siitä mihin olin edellisyönä jääny...tai siis soitin oli jääny päälle ja sammutin sen vasta aamulla :)
Mutta jokatapaukses tämä oli seuraavana.
Ja tämä olis vaan niin ihana ..mutta välillä miettii että onko mulla sitä rakkautta jota pitäis olla.Vanha virsi mutta taas ajankohtainen :oops:
systeri
 

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja Veli88 » 04. Helmi 2014 14:01

Aamen! :hugehug: :D
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Helmi 2014 15:34

Tämä on varmaan sellainen Raamatun kohta, josta ei voi olla eri mieltä :D
Ilman rakkautta ei voi Herrassa vaeltaa.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja pekka » 04. Helmi 2014 15:36

PSALMIT 141:

1. Daavidin virsi. Herra, minä huudan sinua, riennä minun tyköni. Ota
korviisi minun ääneni, kun minä sinua huudan.
2. Minun rukoukseni olkoon suitsutusuhri sinun kasvojesi edessä, minun kätteni kohottaminen olkoon ehtoouhri.
3. Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.
4. Älä salli minun sydämeni taipua pahaan, pitämään jumalatonta menoa väärintekijäin kanssa. Minä en tahdo maistaa heidän herkkupalojansa.
5. Lyököön minua vanhurskas: se on rakkautta; kurittakoon hän minua: se on öljyä minun päähäni, siitä minun pääni älköön kieltäytykö. Sillä vielä vähän aikaa, niin minun rukoukseni täyttyy, mutta heidän käy pahoin:
6. heidän päämiehensä syöstään kalliolta alas, ja silloin kuullaan minun sanani suloisiksi.
7. Niinkuin maa kynnetään ja kuokitaan, niin ovat meidän luumme hajotetut tuonelan kuilun suulle.
8. Mutta sinuun, Herra, Herra, minun silmäni katsovat, sinuun minä turvaan. Älä hylkää minun sieluani.
9. Varjele minua niiden pauloista, jotka minua pyydystävät, väärintekijäin ansoista.
10. Kaatukoot kaikki jumalattomat omiin kuoppiinsa; mutta suo minun ne välttää.


Psalttari 141:

1. Davidin Psalmi. Herra, minä avukseni huudan sinua: riennä minun puoleeni: ota korviis minun ääneni, koska minä sinua huudan.
2. Kelvatkoon minun rukoukseni sinun edessäs niinkuin savu-uhri, minun kätteni ylennys niinkuin ehtoo-uhri.
3. Herra, varjele minun suuni ja varjele minun huuleni.
4. Älä kallista minun sydäntäni mihinkään pahuuteen, pitämään jumalatointa menoa pahointekiäin kanssa, etten minä söisi niitä, mitkä heille kelpaavat.
5. Vanhurskas lyökään minua ystävällisesti, ja nuhdelkaan minua, se olkoon niinkuin öljy minun pääni päällä; sillä minä vielä rukoilen heidän pahuuttansa vastaan.
6. Heidän opettajansa sysättäköön kiveen, niin sitte kuullaan minun opetukseni suloiseksi.
7. Meidän luumme ovat hajoitetut haudan reunalle, niinkuin joku maan repis ja kaivais.
8. Sillä sinua, Herra, Herra, minun silmäni katsovat: minä uskallan sinuun, älä minun sieluani hylkää.
9. Varjele minua siitä paulasta, jonka he asettivat eteeni, ja pahointekiäin ansasta.
10. Jumalattomat lankeevat toinen toisensa kanssa omiin verkkoihinsa, siihenasti kuin minä pääsen ohitse.



Kuva

Kuva

Jes. 58:11

Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Helmi 2014 01:02

Aamu-Usva kirjoitti:Tämä on varmaan sellainen Raamatun kohta, josta ei voi olla eri mieltä :D
Ilman rakkautta ei voi Herrassa vaeltaa.


Niimpä,se on totta! Hyvinä päivinä sitä rakkautta piisaa ja on sitä koettu huonoinakin päivinä ihmeellisesti, mutta nyt mun rakkautta on varmaan pamautettu "ns halolla päähän" ja se ei varmaan oikein tajua :roll:
systeri
 

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Helmi 2014 10:28

Kyllä se alkaa pikkuhiljaa taas herätä :oops: täytyy vaan kuunnella Jumalan ääntä ja kuolettaa lihaa Pyhällä Hengellä.Sehän yrittää aina nostaa päätään kun tulee eteen jotain odottamatonta joka ei yhtäkkiä tunnu ihan oikealta jne. Kysymys ei oo parisuhteesta tällä kertaa..Luojan kiitos :) Mutta ihmissuhteista...saa muistaa rukouksin.
Viimeksi muokannut systeri päivämäärä 05. Helmi 2014 13:20, muokattu yhteensä 1 kerran
systeri
 

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 05. Helmi 2014 10:48

Mun nimimerkistä tulee mieleen yksi usein niin todeksi ainakin minun kohdallani havaittu Raamatun kohta: "Mitä on minun tehtävä sinulle, Efraim, mitä on minun tehtävä sinulle, Juuda, kun teidän rakkautenne on kuin aamun pilvi, kuin varhain haihtuva kaste (Hoos.6:4)?"
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Helmi 2014 11:02

1 kor 13:12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.

Mietin yks päivä tuota Jumalan tuntemista.Jos me halutaan oppia tuntemaan joku ihminen, niin meidän täytyy nähdä kasvot, nähdä ilmeet kuulla puhe, äänensävy jne.Jumalaa me ei voida nähdä...vain "aavistaa".Luonne voidaan oppia tuntemaan.Kun halutaan oppia tuntemaan Jumala niin tämä kaikki pitää löytyä Raamatun sivuilta ja siitä arkipäivän toiminnasta.
Katsoa kuvastimesta eli peilata Raamatusta.Muuten ei voi oppia tuntemaan Jumalaa.Mulla on vielä paljon opettelemista siinä etten vaikeuksien tullen hämääntyisi ja joutuisi hetkeksikään vihollisen ansoihin.Herra armahtakoon ja auttakoon rakkaudessaan.Täydellinen en tässäkään asiassa oo vielä..niinkuin tuo Sanapaikkakin osoittaa,mutta minut tunnetaan täydellisesti ja se on tärkeintä :)
systeri
 

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja systeri » 05. Helmi 2014 12:34

Ja tottakai se rukouksessa viipyminen ja hiljaa oleminen jopa ahdistuminenkin välillä on tärkeää.Että kuulis myös sen äänen :)
systeri
 

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 21 vierailijaa