Jos minulla ei olisi rakkautta

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2018 18:43

*
Mitä syntisyyteen tulee; se tulee syntiinlankeemuksesta, siksi se asuu meissä ja me olemme syntisiä. Paavalin tavoin "viheliäinen". :D Mutta Jumalan armo kasvattaa meidät hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot - uskonkasvun myötä, myös Jumalan armo kasvattaa elämään siveästi ja vanhurskaasti [Tiit. 2:12]. On lohdullista ajatella, että Jumala ei hylkää langenneen uskovan vaan nostaa hänet pystyyn, kunhan se tunnustaa ja hylkää syntiä, saa armoa [Snl. 28:13].

Ps. 37:24 Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättänsä.

Sananl. 24:16 [a] Sillä seitsemästi vanhurskas lankeaa ja nousee jälleen,

Tuli mieleen, että olen myös nähnyt sellaisia uskovia, joille synnin tunnustaminen ja anteeksipyytäminen ei näytä riittävän poistaa huonoa omaatuntoa, eikä suoda rauhaa heidän omalletunnolle, kun he kokevat olevansa vielä kiinni synnissä, vaikka kuinka kovasti he yrittävät pestä itseään puhtaaksi, mutta se tapahtui omin voimin, mitä olen nähnyt. Raamatun mukaan Jumala ITSE antaa anteeksi, ITSE puhdistaa kaikki synnit ja kaikki vääryydet [1Joh. 1:9].

Lisäksi Sananlaskujen mukaan se saa armoa tunnustettuaan ja hylättyään syntiä [Snl. 28:13]. Jumala ei enää muista tunnustettuja syntejä ja katsoo meidät edelleen vanhurskaiksi - Kristuksen veren ristin työn ansiosta. Maan päällä me olemme vanhurskautetut Kristuksessa. Mutta älkäämme kuunnelko liikaa saatanan syytöksiä, koska saatanan on tapana kaivaa kaikki anteeksiannetut synnit esille.

;gladly:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 09. Maalis 2018 18:52

Minäkin olen paljon nähnyt todellisena ongelmana sitä, että ei osata ottaa omalla kohdalla Jumalan armoa vastaan.
Kuitenkin "jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki (1.Joh.3:20)."
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Jos minulla ei olisi rakkautta

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2018 18:53

*
Totta, se on vaikea käsite sellaisille uskoville, mitä Jumalan armo tarkoittaa, niin he eivät pääse vapaiksi synneistä eli omastatunnosta, jota syyttää oma synti, josta on yritetty kaikin tavoin tunnustaa pois vapaaksi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 30 vierailijaa

cron