Armahdettu ryöväri ja paratiisi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Helmi 2014 20:37

Herran Jeesuksen sanat ristillä armahdetulle ryövärille: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa" ovat saaneet aikaan monenlaisia ajatuksia ja opetuksia siitä mitä Jeesuksen sanat tarkoittavat.

Kun tutkimme Raamatun sanan kokonaisilmoitusta, niin saamme selville mitä Herra Jeesus tarkoitti ja milloin armahdettu ryöväri pääsee paratiisiin. Kirjoitukseni kautta tuon esille myös sen kuinka Raamatusta voidaan löytää selkeästi ja kiistattomasti se mitä Raamattu opettaa ja mitä sen opetukset tarkoittavat. Kehotan sinua tutkimaan ja koettelemaan kirjoitukseni Jumalan sanan kautta rukouksen kera.

Kirjoitus on sivullani: http://www.kotipetripaavola.com/armahde ... tiisi.html
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Helmi 2014 00:08

Kiitos sinulle Petri tästä uudesta kirjoituksestasi, olipa todella mielenkiintoinen tutkielma tuosta otsikon aiheesta.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Helmi 2014 00:54

Mikä se tuonelan hyvä puoli sitten on nimeltään, minne Lasarus päätyi? Abrahamin helmako?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja Janne » 03. Helmi 2014 11:16

Itse näen ja ymmärrän asian niin että Abrahamin helma on yhtä kuin paratiisi.
Kolmannen taivaan paratiisista Jeesus ei puhunut koska sinne ei ole kenelläkään pääsyä ennen kuin Herra Jeesus tulee noutamaan meidät sinne.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Helmi 2014 11:51

Biblia sanoo näin:

P. Luukkaan Evankeliumi 23:

35. Ja kansa seisoi ja katseli, mutta päämiehet pilkkasivat häntä heidän kanssansa ja sanoivat: muita hän vapahti, vapahtakaan itsensä, jos hän on Kristus, Jumalan valittu.
36. Ja huovit myös pilkkasivat häntä, menivät ja kokottivat hänelle etikkaa,
37. Ja sanoivat: jos olet Juudalaisten kuningas, niin vapahda itse sinus.
38. Oli myös hänestä päällekirjoitus Grekan, Latinan ja Hebrean puustaveilla kirjoitettu: Tämä on Juudalaisten kuningas.
39. Niin yksi pahantekiöistä, jotka ripustetut olivat, pilkkasi häntä ja sanoi: jos sinä olet Kristus, niin vapahda sinus ja meitä.
40. Mutta toinen vastasi ja nuhteli häntä sanoen: etkö sinäkään Jumalaa pelkää, ettäs olet yhdessä kadotuksessa?
41. Ja tosin me olemme oikein siinä, sillä me saamme meidän töidemme ansion jälkeen; mutta ei tämä mitään pahaa tehnyt.
42. Ja sanoi Jesukselle: Herra, muista minua, kuin tulet valtakuntaas.
43. Niin Jesus sanoi hänelle: totisesti sanon minä sinulle: tänäpänä pitää sinun oleman minun kanssani paradisissa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Helmi 2014 11:54

Janne kirjoitti:Itse näen ja ymmärrän asian niin että Abrahamin helma on yhtä kuin paratiisi.
Kolmannen taivaan paratiisista Jeesus ei puhunut koska sinne ei ole kenelläkään pääsyä ennen kuin Herra Jeesus tulee noutamaan meidät sinne.


Aabrahamin helma oli tuonelassa, ei paratiisissa. Tuonela ei ole sama asia ja paikka kuin paratiisi.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Armahdettu ryöväri ja paratiisi

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Helmi 2014 15:13

Jos paratiisi kerran tarkoittaa kolmatta taivasta/Jumalan valtakuntaa, niin mikä se paikka sitten oli, jossa Aatami ja Eeva alunperin asuivat? Paratiisiksihan sitä kutsuttiin?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa