Mitä tehdä, tiedä en.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Helmi 2014 17:01

En todellakaan enää tiedä miten suhtautua, seurakuntiin - suoraan sanottua kaikki on yhtä vesivelliä.
En tiedä mikä on Jumalan tahto, tiedän ainostaan sen että sieluni voi todella pahoin ekumenista, rukouliinoista, ja monesta muusta epäterveestä toiminnasta.

Tekisi mieli mennä saarna pöttöön ja huutaa suoraan "voi teitä pöljät" - mihin olette menossa? Puhutte Jeesuksesta Kristuksesta, mutta ihmisen mielipiteet ovat teille tärkeämpiä kuin Jumalan Sana.
Luette herätys kirjallisuutta, mutta Raamatusta ette ymmärrä hönkäsen pöläystä!
Sielussani kajahtaa Jeesusken Kristuksen sanat;

23:13 Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
23:14 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun syötte leskien talot, jopa näön vuoksi pitkiä rukouksia pitäen! Sentähden saatte sitä kovemman tuomion.
23:15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
23:16 Voi teitä, te sokeat taluttajat, jotka sanotte: 'Jos joku vannoo temppelin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo temppelin kullan kautta, niin hän on valaansa sidottu'!
23:17 Te tyhmät ja sokeat! Kumpi on suurempi, kultako vai temppeli, joka kullan pyhittää?
23:18 Ja: 'Jos joku vannoo alttarin kautta, niin se ei ole mitään; mutta jos joku vannoo sen päällä olevan uhrilahjan kautta, niin hän on valaansa sidottu.'
23:19 Te sokeat! Kumpi on suurempi, uhrilahjako vai alttari, joka uhrilahjan pyhittää?
23:20 Sentähden, joka vannoo alttarin kautta, vannoo sen kautta ja kaiken kautta, mitä sen päällä on.
23:21 Ja joka vannoo temppelin kautta, vannoo sen kautta ja hänen kauttansa, joka siinä asuu.
23:22 Ja joka vannoo taivaan kautta, vannoo Jumalan valtaistuimen kautta ja hänen kauttansa, joka sillä istuu.
23:23 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te annatte kymmenykset mintuista ja tilleistä ja kuminoista, mutta jätätte sikseen sen, mikä laissa on tärkeintä: oikeuden ja laupeuden ja uskollisuuden! Näitä tulisi noudattaa, eikä noitakaan sikseen jättää.
23:24 Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin!
23:25 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
23:26 Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi.
Masa
 

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Juha » 02. Helmi 2014 17:46

Joo, onhan se meno seurakunnissa vähän mitä on tänäpäivänä :( Itse en missään seurakunnassa käy säännöllisesti, mutta käyn Raamattupiirissä säännöllisesti kerran tai kaksi kertaa viikossa kotipaikkakunnallani.

Rukoile, kunnes saat vastauksen seurakuntakysymykseesi. Katso minne Jumala sinut johdattaa. :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 02. Helmi 2014 19:11

Se saattaa olla se suunnan muutos edessä. Yleensä ku polte alkaa jostain pois tai johonkin niin sinne tie vie.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Masa » 02. Helmi 2014 20:01

Tai sitten pysyisi paikallaan, ja edes yrittäisi vaikuttaa seurakunnan toimintaan. Pää siinä tietysti menee pölkylle, mutta sitten voisi sanoa että yritetty on.
Luovuttaminen ja uuden paikan etsiminen ei ole välttämättä viisasta sekään.
Pitää miettiä ja kuulostella - miten tästä eteenpäin.
Masa
 

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja uuhi » 02. Helmi 2014 20:27

itse odottelen yhä että saisin tietää että jossain kokoontuisi vähintään kaksi veljeä, jotka olisivat raamatun mukaisessa opissa, ja olisi hyviä hedelmiä. osallistuisin kokoontumiseen, ja olisin tietysti itse hiljaa koska en ole mies.

kannattaa lukea jakeet tiit. 3:10 ja room 16:17 kreikankielisestä tekstistä hyvien sanakirjojen kanssa. valitettavasti varsinkin jae room. 16:17 on huonosti käännetty vuoden 1938 käännöksessä, enkä myöskään jaetta tiit. 3:10 aivan samalla tavalla kääntäisi kuin vuoden 1938 käännöksessä. kreikan sanalle paraiteomai on kylläkin mielestäni vaikea löytää täsmällistä suomenkielistä vastinetta se on käännetty "karta" suomalaisessa vuoden 1938 käännöksessä jakeessa tiit. 3:10.
Viimeksi muokannut uuhi päivämäärä 02. Helmi 2014 20:45, muokattu yhteensä 2 kertaa
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Helmi 2014 20:30

"Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion; ja joka sanoo veljelleen: 'Sinä tyhjänpäiväinen', on ansainnut suuren neuvoston tuomion; ja joka sanoo: 'Sinä hullu', on ansainnut helvetin tulen (Matt.5:22)."

Seurakunnasta ei voi lähteä pois, ellei lähde pois Jeesuksesta. Myös veljien ja sisarien yhteys on erittäin tärkeää uskonelämälle. Kaikkialla, missä sisaria ja veljiä on koolla, on Herran seurakunta koolla. Mutta ei ole varmaankaan kovin montaa täysin puhdasta kokoontumista, jossa ihan jokainen olisi Herran oma.

On kuitenkin aika vaarallisen ylpeää ajatella, että minä tiedän, mutta nuo muut eivät.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2014 20:38

*
Room. 16:7 Tervehdys Andronikokselle ja Juniakselle15, heimolaisilleni ja
vankitovereilleni, jotka ovat arvossa pidettyjä apostolien joukossa ja jotka
jo ennen minua ovat olleet Kristuksessa.

Sen alla on lisäselitys: 15 16:Tai: "Junialle". Junias on miehen nimi,
Junia naisen.

:?: :? :roll: :?:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja uuhi » 02. Helmi 2014 20:41

anteeksi. hyvä kun huomasit vaisuliini. tarkotin jaetta room. 16:17 mutta kirjotin vahingossa väärin 16:7.
uuhi
 
Viestit: 532
Liittynyt: 30. Joulu 2010 14:39

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2014 20:46

*
Minulla kesti kauan tajuta lähteä helluntaiseurakunnasta viime
joulukuussa. :oops: Pitää vain odottaa selkeää johdatusta Jumalalta...

Jaa ok Uuhi :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Mitä tehdä, tiedä en.

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Helmi 2014 11:12

Kun itse olin eroamassa luterilaisesta kirkosta kävin kirkkoherran ja paikallisen papin kanssa keskusteluissa, ja kehoittivat että ei kannata epäkohtien vuoksi lähteä vaan voi vaikuttaa sisältäpäin ja muuttaa asioita parempaan. Sitten kun rupesin ajattelemaan uskovan mahdollisuuksia vaikuttaa sisältäpäin messuvieraan ominaisuudessa kirkon asioihin niin ei voi kun nauraa!

Kirkko tekee linjauksensa kirkon valtaapitävien kanssa käydyissä keskusteluissa suljettujen ovien takana kabineteissa ja suljetuissa kokouksissa. Sinne ei kuulu jupinat kirkon eteisestä, eikä taviksilla ole mitään pääsyä taikka puheenvuoroa.

Mitään todellisia mahdollisuuksia muuttaa/vaikuttaa sisältä päin ei ole. Kritiikin antaminen otetaan riidanhaluna taikka vihana. Lisäksi papisto ja kirkon päättäjät arvostavat teologista koulutustaan niin paljon , että monet ajattelevat ettei tavallinen penkinkuluttaja rassukka edes ymmärrä mitä puhuu.

Kun tämän käsiti ja huomasin miten Raamatun sanan vastainen ev.lut oli niin päätin lähteä.

Elämäni yksi parhaista päätöksistä , ei ole tarvinnut katua :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa

cron