Tervehenkisen ulosajamisen raja

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 01. Helmi 2014 13:15

*
Mitä VT:aan tulee, niin Paavali käytti paljon Mooseksen lakia ja profeettojen sanoja opettaessaan ja saarnaessaan koska ne viittaavat selvästi Jeesukseen.
Jeesus myös käytti niitä oikaistaessaan opetuslapsia niin heidän silmät aukesivat ja tajusivat että ne puhuu Jeesuksesta. Minä ymmärsin että VT puhuu
vain Jeesuksesta. En näe VT:ssa mitään muuta kuin Jeesuksen tuntemista. Ymmärsin mitä VT merkitsee niin minä käytän joskus VT:a lukiessani kun tiedän
että se puhuu Jeesuksesta ja laista eli Raamatusta, eipäs muuta. Onko vielä muuta mitä VT puhuu?

Apt. 28:23 He määräsivät hänelle päivän, ja silloin heitä tuli vielä useampia hänen luokseen majapaikkaan.
Aamuvarhaisesta iltamyöhään hän selitti heille Kirjoituksia, alkaen Mooseksen laista ja profeetoista, ja
todisti Jumalan valtakunnasta yrittäen saada heidät vakuuttumaan Jeesuksesta.

Luuk. 24:25 Silloin Jeesus sanoi heille: "Voi teitä ymmärtämättömiä! Kuinka hitaita te olettekaan
sydämessänne uskomaan kaikkea sitä, mitä profeetat ovat puhuneet.

32 He sanoivat toisilleen: "Eikö meidän sydämemme ollutkin palava, kun hän puhui meille tiellä ja
avasi meille Kirjoitukset?"

Luuk. 24:44 Jeesus sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, jotka puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne.
Kaiken sen pitää käydä toteen, mitä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa, profeetoissa ja psalmeissa." RK

Mitä esineisiin tulee:
Paavali ei toiminut mitään sellaista vastaavaa eikä muut apostolit. Siinä jutussa on ristiriitaista että uskovat takertuvat
VT:n esineisiin koska UT:n apostolit eivät toiminut mitään. Mutta mitä riivaajien ulosajamiseen tulee; UT:n apostolit kyllä ajoivat ulos.

Mark. 16:17 Nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: Minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuivat uusilla kielillä,
18 nostavat käsin käärmeitä. Jos he juovat jotakin kuolettavaa, se ei vahingoita heitä. He panevat kätensä sairaiden päälle,
ja nämä tulevat terveiksi." RK

Jeesuksen sanan mukaan tulee ajaa ulos vain ihmisistä, siinä ei puhu mitään esineistä. Mutta mietin mitä on tervehenkinen ujosajaminen.
Kun Pyhä Henki paljastaa ulosajettavaa uskovalle vai? Henkien erottamisen armolahjaa saaneen uskovan tehtävä on se että havaitsee
ulosajettavaa Pyhän Hengen kautta ja tulee ajamaan ulos vai? :oops: Me uskovat emme voi ulosajaa mitään koska se
kuuluu vain niille uskoville joilla on henkien erottamisen armolahja? :oops: Tuon kohdan Mark. 16:17 kanssa joka ei kuulu
meille tavallisille uskoville vai...? :oops: Kuka voi ulosajaa ja kuka ei voi? Haluaisin tietää kans... :oops:
Missä kulkee tervehenkinen raja siinä ulosajammisessa? :oops: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Juha » 01. Helmi 2014 13:47

Totta kai kuka tahansa uskova voi ajaa riivaajan ulos. Aina kriteeri on se että on uskova ihminen kysessä, koska vain uskovassa asuu Pyhä Henki ja vain Pyhän Hengen voima voi ajaa riivaajan ulos. Mutta vain henkien erottajan armolahjan saanut kykenee ihmisestä näkemään onko hänessä riivaaja vai ei. Toki tietenkin Jumala voi aina paljastaa kenelle tahansa uskovalle erikseen jos jossain ihmisessä on riivaaja, vaikka hänellä ei erottamista olisikaan. Mutta jos ei ole varma onko jossain ihmisessä riivaaja niin silloin ei pitäisi mennä ajelemaan mitään ulos.

Sitä en usko että missään esineissä on riivaajia, Raamattu ei niin opeta. Toki jos tietää että jotain esinettä on käytetty saatananpalvonnassa niin mielestäni kyseinen esine tulisi tuhota. Ei siksi että esineessä itsessään olisi jotain magiaa, vaan siksi että se muistuttaa saatananpalvonnasta. Lisäksi jos on entinen saatananpalvoja niin hänen varsinkin tulisi hankkiutua eroon sellaisista esineistä. Kun on uusi elämä Kristuksessa Jeesuksessa, niin entisestä hankkiudutaan eroon. Sen vuoksi ettei entinen kummittele ja Jumalan kunnioittamisen vuoksi. Apostolien teoissahan poltettiin iso läjä noituuskirjoja kun ihmisiä tuli uskoon.
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 01. Helmi 2014 13:57, muokattu yhteensä 4 kertaa
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Helmi 2014 13:51

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 13. Helmi 2014 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Helmi 2014 14:08

Ehkäpä teillä ei ole sitä lahjaa ,että se laittaa puhumaan asiasta ???? Omalta osalta olen yrittänyt kertoa sen mitä n20v olen asiasta oppinut ja nähnyt .Sanon vielä sen uudelleen ,että nämä asiat voi hoitaa ilman ylilyöntejä tai että tekisi siitä jonkin suuren numeron??.Olen sen huomannu ,että kristityillä ja monilla kristyillä on aukkoja ihan perusasioissa .Eivätkö he tunne asiaa kohtaan mitään ?? Eikö se oleheidän juttu?? Vastausta en tiedä ,mutta jos on Henkien eroittamisen lahjaa hitusenkaan niin näitä asioita ei olankohautuksella ohita.
Kuka voi sanoa missä menee raja .Jeesus ajoi riivaajia ulos ja pienessä ajassa kun ajatellaan mitä Hän teki vuosissa silloin aikoinaan. Nyt tässä ajassa näemme kuinka vastustaja on saanut maailman polvilleen ja ihan eri suuntaan missä maailman toivoisi olevan.
Tämä vaan on näin.Ymmärrän toki tässä ,että jos ei ole nähnyt esim Henkimaailmaan niin ei voi ymmärtää ,mutta taistelu henkivaltoja vastaan meillä on ja luulen ,että sekin asia löytyy Raamatusta .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Helmi 2014 15:02

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 13. Helmi 2014 01:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Helmi 2014 17:04

Siis etkö ymmärrä epäpyhän ja Pyhän eroa ??? Ymmärrätkö ,että Pyhä Henki voi vaikuttaa uskovassa Kristityssä ihmisessä ja avata Raamatun sanaa jopa niin ,että sanat tulevat kuin eläviksi ?????? eli niin voimakkaasti.
Kristityt ihmiset tekee koko ajan sitä ,että tuhoavat polttaen tai kuka mitenkin esineitä ,,joista he tuntevat jotai ,,,,,,ainakin Ei Hyvää ja silloin jos näin joku tuntee niin on todella ihan ok ,että hävittää kyseisen esineen tai esineet.Eikä ihmiset ole sitä paikallislehdessä mainostaneet vaan se on tullut uutena asiana ja jos todella oikein ymmärrän niin Pyhän Hengen voimasta .Siis näin uskon.Ei siellä pahassa maailmassa mikään vaivannu ihmistä kun Jumalan voima ei ollut sisällä ohjaamassa neuvomassa suojelemassa ,mutta kun saimme Pyhän Hengen niin silloin alkoi tapahtua.
Edelleen ,,,,ei kaikilla ole shamaani ,,noita juju esineitä mutta kenellä niitä on niin uskova tuntee asian ,,,,ja edelleen ilman mitään suurta numeroa asiasta.
Raamattu kannattaa lukea useampaan otteeseen niin kyllä sieltä alkaa ymmärrys tulla.Hyvän ja Pahan välillä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 01. Helmi 2014 17:30

---
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 13. Helmi 2014 01:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 01. Helmi 2014 18:42

Tarkoitus ei ollut loukata ,,pyydän Anteeksi jos sellaiselta tuntui. Itse pyydän jokaista kellä ei ole henkien eroittamisen lahjaa niin rukoilemaan päivittäin ,että sellaisen saisi ja paljon muuta kuten Raamatussa kirjoitetaan niitä parhaita ,,
Vielä tuohon esineisiin tai yleensä pahan vaikutukseen niin VT puolella asia on monin paikoin todella ankara monin paikoin ja sellainen asia kun siirrymme VT puolelta UT puolelle ,jossa myös sivutaan epäpyhiä esineitä niin se pahanvoima ei minun ymmärryksellä ainakaan ole loppunut kuin äkkirysäys tai en ole kuullut ,että vastustajat olis työkkärissä näkynyt .Ei ne asiat ovat jatkuneet ihan nykypäivään saakka ja valitettavasti näin. Satanismi on maailmalla levinnyt ja niitä tyyppejä lienee hyvin monessa paikoin ja niiden esineistöä .Elikkä uskonasioiden viemistä nuorille pitää jatkaa ja toivoa ,että vetoa on nuorilla sinne Taivaallisten asioiden puoleen.
Edelleen Jeesus on Kuningas ja herrojen Herra ja mahtava voimassaan eli pelättävää ei ole ,mutta muistaa pitää ,että itse pysymme sellaisessa tilassa loppuun saakka ,että kelpaamme Jumalan eteen kulkea ,,,vaikkakin kuin sen tulen kautta,kuten UT puolella asiasta vinkataan.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2014 14:05

*
Ok joo Juha. Kyllä varmaan me voimme ulosajaa kun meidän kohdalle tulee
riivattu ihminen ja Jumala varmasti auttaa meitä siinä ulosajamisessa koska
henget ovat alamaisia meille Jeesuksen nimen takia ja meillä on Jeesuksen
valta ulosajamaan kans. :oops:
Laitan tänne kohdat jotka jäi miettimään kans. Ne ihmeet ja merkit
eivät kuulu paitsi ulosajaminen? :oops: :oops:

Luuk. 10:17 Ne seitsemänkymmentäkaksi palasivat ja sanoivat:
"Herra, riivaajatkin ovat meille alamaisia sinun nimesi tähden."
18 Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana lankesi alas
taivaasta kuin salama.

19 Katsokaa, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja
skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään teitä vahingoita.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille
alamaisia, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat
kirjoitettuina taivaissa." RK

Mark. 6:7 Jeesus kutsui luokseen ne kaksitoista. Hän alkoi lähettää heitä
kaksittain ja antoi heille vallan saastaisia henkiä vastaan.

13 He ajoivat ulos monta riivaajaa, voitelivat monta sairata öljyllä ja
paransivat heidät. RK

Mark. 16:20 Opetuslapset lähtivät ja saarnasivat kaikkialla. Ja Herra toimi yhdessä
heidän kanssaan vahvistaen sanan sitä seuraavien merkkien kautta.]

Apt. 14:3 Paavali ja Barnabas viipyivät kuitenkin siellä kauan aikaa ja puhuivat rohkeasti
luottaen Herraan, joka armonsa sanan todistukseksi antoi tapahtua tunnustekoja ja
ihmeitä heidän kättensä kautta
.

Apt. 19.11 Jumala teki harvinaisia voimatekoja Paavalin kätten kautta. :shock:
12 Jopa hikiliinoja ja vaatteita hänen päältään vietiin sairaiden päälle, ja taudit kaikkosivat heistä ja
pahat henget lähtivät pois.

Room. 15:17 Minun kerskaukseni on siis Kristuksessa Jeesuksessa palvellessani Jumalaa.
18 En näet rohkene puhua mistään muusta kuin siitä, mitä Kristus, saattaakseen pakanat kuuliaisiksi,
on minun kauttani vaikuttanut sanalla ja teoilla,
19 tunnustekojen ja ihmeiden voimalla, Jumalan Hengen voimalla, niin että minä Jerusalemista ja
sen ympäristöstä alkaen Illyriaan saakka olen saattanut päätökseen Kristuksen evankeliumin julistamisen.

Hepr. 2:4 kun Jumala yhdessä heidän kanssaan todisti tunnusmerkeillä, ihmeillä ja monenlaisilla
väkevillä teoilla
, jakamalla Pyhää Henkeä tahtonsa mukaan.

2 Kor. 12:12 Onhan apostolin tunnusteot tehty teidän keskuudessanne kaikella kestävyydellä,
tunnusmerkein, ihmein ja voimateoin.

Kaikki on RK-käännöksestä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Tervehenkisen ulosajamisen raja

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Helmi 2014 15:27

*
Apt. 8:6 Ihmiset ottivat yksimielisesti vastaan sen, mitä Filippos puhui, kun
he kuuntelivat häntä ja näkivät tunnusteot, jotka hän teki.
7 Sillä monista, joissa oli saastaisia henkiä, ne lähtivät ulos huutaen
kovalla äänellä, ja moni halvaantunut ja rampa parani.
8 Tuossa kaupungissa syntyi suuri ilo.

Mietin eikö ne tunnusteot joihin ulosajaminen kuulu? :oops: :oops:
Millaista ne tunnusteot, ihmeet ja merkit ovat? :oops: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7930
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron