Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 30. Elo 2014 14:43

:wtf: :silent: :sick: :think:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 02:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Elo 2014 22:34

Jasmiini kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
Olisi sellainen ohje miten voisi paastota ei-uskovan aviopuolison läsnäollessa....?
Vaikea paastota kun oma aviopuoliso ei ole uskossa vaikka itse kyllä haluaisin paastota. Vaikea vastustaa kaikenlaista herkkua kun hän itse syö... Kun on itse paastoamassa niin vastustuskyky alkaa heikentää ja sit sorrutaan syömään herkkua mitä puoliso tuo kotiin. :? :oops:


Voisitkos jutella miehesi kanssa ja kertoa tätä asiaa hänelle, että tahtoisit paastota, mutta et pysty vastustamaan herkkuja, jos hän tuo niitä kotiin?
Pyytää, että hän ostais herkkuja vasta, kun sun paasto on loppunut ja voisitte sitten yhdessä herkutella.
Kertoa hänelle, että Jumalla voi olla joku hyvä tarkoitus sille paastolle ja Jumala varmasti muistaa sinun miestäkin siunata, jos pikkusen hillitsee
herkkunälkää sun paaston ajan tai vois käydä jossain muualla herkuttelemassa, pitsalla tai jotain? Tai voisitte mennä yhdessä, kun sun paasto on loppunut?


Ok koitan puhua hänen kanssa jos Jumalalla on jotain hyvä tarkoitus tälle paastolle. Mutta olisi vielä toinen juttu.... Minulla on kolme iltakurssia eli keramiikka-, betoni- ja puutyökurssit syyskuun alusta alkaen niin mietin voiko paastota käydessä niillä kurssilla? :oops: No minun pitää lukea loppuun se PP:n juttu kun tulostin hänen opetuksensa siitä paastosta paperille... :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja Isoäiti » 30. Elo 2014 22:53

Me ollaan kyllä kaikki niin erillaisia ja koetaan yksilöllisesti asiat. Minä taas silloin, kun mieheni ei ollut vielä uskontiellä, nautin siitä, kun jouduin laittaa ruokaa ja välillä miltei vihollisen kiusalla laitoin herkkuja miehelle ja lapsille, ja tunnustan, että silloin teki aina mieli sortua. Halusin kuitenkin, että lihani saa kärsiä ja kuritin sitä silläkin tavalla. Ehkä siinä on syy, että nykyään herkut ei ole enää niin kiusallisia paastotessa. Mutta sitten on kaikkea muuta.

Paastosin juuri pari päivää, ja heti tuli kaikkia tosi vaikeita asioita näiden päivien keskelle. :shock: Pitäisi saada aikaan vähän pidempi paasto lähiaikoina ihan taas terveyssyistäkin. Ihanaa aina kun mahan turvotus katoaa jo parinkin päivän paastossa. :)
Isoäiti
 

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Elo 2014 23:08

*
Isoäidin kirjoitusta lukiessani minulle tuli yhtäkkiä mieleen lohturuoka niin haluaisin kirjoittaa nyt. Joskus masennus iski minuun niin hain aina lohturuoan eli suklaalevyn ja masentuneena söin koko levyn :D :oops: Se on varmaan se asia jossa Jumalalla on jotain osuutta koska se on väärä lohtu ja siksi kuuluisi hakea lohtua yksin Jumalalta... Ehkä paasto auttaisi siihen niin pääsisin kokonaan eroon väärästä lohdusta... Ja mietin myös loppuuko masennus kokonaan paaston jälkeen... :roll: :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja Tapani » 20. Helmi 2020 13:57

Epigenetiikka on geenien toiminnan säätelyä, eli epigeneettiset tekijät (esim. ilmasto, ravinto, paasto) käynnistävät ja sammuttavat geenejä. Niinpä eläimet sopeutuvat esim. vuodenaikojen vaihteluun ja ravinnon vaihteluun, epigenetiikka toimii ihmiselläkin, mutta ihmisellä ei ole samanlaista muuntelupotentiaalia, koska ihmisellä on muita avuja selviytymiseen. Tutkimuksessa on esim. havaittu, että liskon suolisto kasvoi 17 % 40 päivässä, kun se siirtyi sekaravinnosta kokonaan kasvisravinnolle, jotta se kykeni paremmin hyötymään kasvisravinnosta. Epigeneettiset muutokset myös periytyvät joskus, eli näiden liskojen jälkeläisillä olisi jo syntyessään pidempi suolisto. Ihmisenkin perimään vaikuttaa mm. vanhempien ja isovanhempien ruokavalio.

https://www.sciencemag.org/news/2016/06 ... ng-its-gut

pari epigenetiikkaa selittävää linkkiä:

https://www.elom.fi/termipankki.pdf
https://www.shetland.fi/Artikkelit/EPIGENETIIKKA.pdf


Tutkimuksessa on havaittu, että vesipaastossa geenien ilmentyminen muuttuu(epigenetiikkaa) ja käynnistyy "suojelumoodi", niinpä vesipaasto suojaa terveitä soluja syövän hoidossa käytettävältä solumyrkyltä. Syöpäsoluilta tämä suoja puuttuu. Kohdasta 49:45

Itse asiassa vesipaasto voi tutkijan mukaan tappaa syöpäsoluja jopa ilman solumyrkkyä, kohdasta 51:35

https://www.youtube.com/watch?v=GLfuWsuPnOw

Vesipaasto on elimistön korjaus/puhdistustila. Paastossa energiaksi käytetään kuolleita/sairaita soluja, terveisiin ei kosketa, koska niillä on tämä suojelumoodi käynnissä. Tietenkin rasvaa poltetaan myös energiaksi ja tapahtuu laihtumista. Ihmisen/eläimen elimistö on viisas, ensin käytetään energiaksi rasva ja kuolleet/sairaat solut, vasta rasvan loppuessa terve lihaskudos. Niinpä paasto paitsi laihduttaa myös puhdistaa/parantaa elimistöä. Eläimet alkavat joskus vaistonvaraisesti paastoamaan, kun sairastuvat, toki jos niille annetaan hyvää ruokaa nokan eteen voi olla että syövät tai sitten ei, mutta luonnossa eivät hanki ravintoa. Itse uskon, että vesipaasto auttaa parantamaan jopa syöpää, mutta en usko, että sitä tullaan tutkimaan enemmän, koska lääketeollisuus on niin rahakasta, että nämä ilmaiset hoidot eivät kiinnosta. Itse olen parantanut hammassäryn vesipaastolla. Paastossa kannattaa käyttää puhdasta vettä parhaan tuloksen saamiseksi, hanavesi ei sitä ole.

Epigenetiikka ei siis ole evoluutiota, vaikka evoluutiouskovaiset sitä väittävät evoluution todisteeksi, vaan epigenetiikka säätelee vain olemassaolevia geenejä, mitään uutta ei synny. Todiste, ettei se ole evoluutiota on myös se, että joskus muutos on tilapäinen, kuten vuodenaikojen vaihtelussa eläimien ulkomuoto muuttuu.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja Tapani » 09. Maalis 2020 11:21

Koronaviruksesta luki ylen sivulla, että immuunijärjestelmä voi alkaa käymään ylikierroksella ja tuhoamaan myös terveitä soluja. Voisi olettaa, että vesipaasto suojaisi terveitä soluja virusta vastaan tässäkin ja auttaisi immuunijärjestelmää tappamaan viruksen.

https://yle.fi/uutiset/3-11230664

Laitoin satanismi Hollywoodissa ketjuun aiemmin linkin toukokuun 2003 last trumpet uutiskirjeeseen , missä oli kommenttia myös sars viruksesta. David J. Meyer kirjoittaa siinä mm. (en suomenna kaikkea), että näkee sars nimen mielenkiintoisena, koska astrologiassa mikä on noituuden aikakello on voimakas sana jota käytetään osoittamaan auringon- ja kuunpimennysten välinen aika ja tämä sana on saros. Hänellä ei ole epäilystäkään, että tämä on okkultisen illuminatin työtä ja virus on valmistettu illuminatin laboratoriossa.

http://lasttrumpetnewsletter.org/2003/05_03.html

Kesäkuun 2003 uutiskirjeessä kirjoittaa mm., että toukokuun 1.päivänä tai beltainena kuten noidat sitä kutsuvat ilmoitettiin, että sars virus oli koronavirus. Pidän tätä ihmeellisenä, koska beltaine on päivä joka kunnioittaa aurinkojumalaa okkultismin maailmassa ja auringon kruunua tai saatanan kruunua kutsuttiin koronaksi. Minulla ei ole epäilystäkään, että virus on valmistettu ja ihmiset tartutettu tahallaan.

http://lasttrumpetnewsletter.org/2003/06_03.html

Saa nähdä miten vakava tämä korona on ja mitkä ovat pitkän ajan vaikutukset ihmisten terveyteen ja talouteen.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja Raija » 01. Huhti 2020 19:45

Olitpa Petri kirjoittanut pitkän ja kattavan kirjoituksen paastosta! Kiitos paljon, ilo lukea tekstiä, jonka kirjoittaja on selvästi perehtynyt aiheeseen ja kirjoittanut huolella! Kiitos Herralle paastosta! Kyllä paastoaminen ja rukous on niin väkevää, että tekisi ihan mieli paastota useamminkin! Ihmekös, että Jumalan miehet myös Raamatunkirjoittamisen aikoina paastosivat niin ahkerasti!

Mitenkäs usein te muut paastoatte? Olen itse tällä hetkellä paastolla yhdessä kolmen miljardin muun kristityn kanssa. On niin suuri ilo sydämelleni yhtyä rukousketjuun muiden kristittyjen kanssa ympäri maailmaa ja paastota samalla, jotta Jumala puuttuu koronaviruksen leviämiseen ja pääsemme tästä tilanteesta eroon koko maailmassa! Tämä aika on ollut niin ihmeellistä omalla uskonvaelluksellani ja vienyt sen aivan seuraavalle tasolle!

1. Piet. 2:24: joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
Eläkäämme vanhurskaina ja muistakaamme rukouksin heitä, joita tämä virus on kohdannut sekä kaikkia, jotka eivät vielä ole omakohtaisesti kokeneet Jumalan ihmeellistä hyvyttä ja vastaanottaneet pelastuksen lahjaa! Siunausta ja kaikkea hyvää teille kaikille!
Viimeksi muokannut Juha päivämäärä 16. Huhti 2020 17:19, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: Muokattu hieman.
Raija
 
Viestit: 1
Liittynyt: 01. Huhti 2020 19:11

Re: Paasto on Jumalan lahja ihmiselle

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Maalis 2021 11:28

*
Ajattelen nostaa tämän esille. Minulle tuli ajatus paastosta. Tuntuu että se olisi kehotus paastoamaan koronaa vastaan. Rukoillaan tämän asian puolesta. :prayer4:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] ja 54 vierailijaa