Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Tammi 2014 12:42

Saatanan hyökkäyksessä kuten Raamatussa ilmoitetaan tapahtuu niin kuinka se on kirjoitettu,,,saa kaatumaan minne vaan vaikka tuleen ja sitten se todella paha eli heittää ihmiskehoa ja paiskoo.Silloin voinee sanoa ,että ihminen on riivattu ja hallinta on pahalla. Nämä lääketieteelliset termit itse luen usein Saatanasta lähtöisin oleviksi peitenimiksi joilla se peittelee tekojaan eikä nykyihmiset sitä ymmärrä ,koska tiede myös lääketiede on monien ihmisten ns piilojumala.Se ,että näitä oikeita sairauksia tai aivovammoja ,jotka tekee epileptisiä kohtauksia niin siinä tarvitaan jo henkien eroittamisen lahjaa ja ainakin harjaantunutta vaistoa tuntea ,missä mennään milloinkin.Mestari pettäjä on nykyaikana peittänyt niin niin monet asian valheen kaapuun ,että se menee liian helposti läpi .Tottakai taas loppuun sanon ,että Kuningas Jeesus on Kuningasten Kuningas ja herrojen Herra ja Hän voittaa aina missä kuljetaan kaiken pahan vallan vaikka sitä vastustajan vastustusta olisikin ,,se paha taipuu aina Jeesuksen edessä ,,,aina.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2014 13:01

En kyllä itse mitenkään välittäisi sormuksen nimestä, jos en olisi sitä ostanut jossain vääräuskonnollisessa mielessä. En usko esineiden vahingoittavan, mutta se on väärin turvata esineisiin. Muistan joskus tyttöni ostaneen jalokivigalleriasta kauniin kiven, joka myytiin ns. onnenkivenä, mutta tytölleni se oli vain kaunis esine. En ajatellut kiven sinänsä sisältävän mitään pahaa. Mutta jos sitä alkaisi käyttää onnenkivenä, niin se olisi epäjumaliin turvaamista, niin kuin kaikki muutkin amuletit ym., joita ihmisillä on paljon. Jotkut pitävät jotain kynääkin onnenkynänä tenteissään, mikä on väärin. Kuitenkaan tuo onnenkynänä pidetty kynä ei uskoakseni vahingoittaisi seuraavaa käyttäjää, joka käyttäisi sitä ihan tavallisena kynänä.

Eihän vara venettä kaada, mutta ei veneilystä nauti, jos koko ajan pysyttelee ihan pilkun paikallaan keskellä venettä ajattelematta mitään muuta kuin sitä, että jos nyt liikun, niin paatti kaatuu...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2014 17:03

Ja vielä liittyen tuohon sormusasiaan. Ollaan oltu naimisissa yli 10 vuotta ilman sormuksia, eli ei kai siitä suurta haittaa ole jättää se sormus kaappiin pölyttymään, jos kokee sen käytön jotenkin epämiellyttäväksi :D Tai jospa kaikki meidän avioliiton aikana ilmenneet ongelmat johtuukin vain tuosta sormuksien puutteesta.. ? ;) Ehkä me oltaiskin menty ruusuilla tanssien tämä 10 vuotta jos vain oltais silloin alussa hankittu sormukset :D

En juurikaan käytä koruja, enkä edes omista mitään erityisiä koruja. Korvissakaan ei ole reikiä, eli siksi mulla ei varmaan ole niin voimakasta kantaa näihin symbolisiinkaan koruihin. Ei ole siis kokemusta. En kyllä laittaisi kaulaani mitään selkeää satanismisymbolia, mutta tietämättäni voisin jotain symboleita käyttää, jos ne eivät MINULLE symboloi mitään. Sitten taas joitain symboleita, kuten ristiä, voisin käyttää, koska tiedän sen merkitsevän monelle uskoa ja Jeesusta, vaikka minulle itselleni sekään ei symboloi mitään. Mutta ristikoruakaan en omista.

Nämä ulkoiset symbolit ja muut on kuitenkin todella toisarvoista. Ja nyt mun ruoka pian kärähtää uuniin...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 28. Tammi 2014 20:19

Jasmiini kirjoitti:Ne, jotka on sitä mieltä, että sellaset ns. pahat tavarat ja korut tulis hävittää tukeutuvat Vanhan testamentin kohtiin, niinkun esim. tähän

5. Moos. 7:25 Heidän jumaliensa kuvat polttakaa tulessa. Älä himoitse hopeata ja kultaa, joka niissä on, äläkä ota siitä itsellesi mitään, ettet joutuisi sen paulaan, sillä se on Herralle, sinun Jumalallesi, kauhistus.
26 Äläkä vie sitä kauhistusta taloosi, ettet sinäkin samoin kuin se joutuisi vihittäväksi tuhon omaksi. Katso se inhottavaksi ja kauhistavaksi, sillä se on vihitty tuhon omaksi."


Minä en ole ihan satavarma tästäkään asiasta. Joo, siellä jalokivigallerioissa myydään kiviä, jotka on vaikka mitä ihmeellistä onnenkantamoista varten, mutta on mullakin jotain sellasia kiviä, mutta siksi, että tykkään kivistä ja olen joskus keräilly niitä. Mulle ne oli vaan kiviä.

Vaisuliinia voisin lohduttaa koruasiassa sillä, että mullakin on sellanen sormus. Se on kalevala sormus ja ompa vielä mun vihkisormus. Nuo kalevala korut on varmaan aika samantapasia, kun keltti tai viikinkikorutkin.
Joskus, kun uskovat mulle sano niistä kalevala koruista, niin aloin itekin miettiä asiaa. Lopulta mun sormus päätyi pyörimään tilpehöörilaatikoihin ja vessan kaappiin pölyttymään, kun en tiennyt, onko sitä oikein pitää vai ei. En ole kokenut, että siitä mitään pahaa olis tullu, mutta toisaalta en tiedä, ilkeääkö sitä pitää. Empäs nyt sitten tiedä, kumpi on enempi oikein, kulkea ilman vihkisormusta, josta joku voi saada väärän käsityksen vai pistää sormeen ja näyttää pakanalta tai jotain. Miestä ei näytä haittaavan, etten pidä, eikä ole lähteny ostaan uuttakaan. Aikanaan se oli halvin mahdollinen sormus, kun ei ollu varaa kalliisiin.

Useimmat noista sormuksista ei sinänäsä näytä miltään erikoiselta, samanlaisia kiekuroita kaikissa. Mutta sitten joistakin tulee kyllä selville, että ne kuitenkin symboloi jotakin, niinkun vaikka kalevala käärmesormus, joka selkeästi on suoraan pakanuudesta.

http://www.kalevalakoru.fi/korut/kuvasto/sormukset/120


Ok joo kiitos Jasmiini, kyllä lohdutti lukea etten ole ainoa uskova jolla on epäjumalan mukaan nimetty sormus. Haluaisin vaikuttaa tervehenkiseltä uskovalta niinkuin Paavali joka söi epäjumalaan tarkoitettua uhrilihaa. Epäjumalia ei ole kuin yksi Jumala, sen mukaan minä elän niinkuin Paavali.

Aamu-Usva, pysy "reikittymättömänä mutta minä pysyn meikittömänä myös. :D ;) Muuten minä käytän itsetekemäni rannekorun. Tein itse vanhoista napeista rannekoruksi ja tykkään koruilla koristella enkä pidä pahana asiana. :)

Kuva
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 28. Tammi 2014 21:48

Minä en kyllä pysy ihan meikittömänä sitten taas :D Tai no ehkä enimmäkseen kuitenkin... Mutta meikkaan, kun haluan näyttää siistiltä ja huolitellulta. Enkä minäkään koruilla koristelua pidä mitenkään pahana asiana. Ei vain jostain syystä tule juurikaan pidettyä koruja. Tunnen ne jotenkin liian raskaina. Sormuskin tuntuu ihan pahalta edes ajatella... Kaulakorukin voi alkaa joskus ahdistaa ja jopa rannekoru on alkanut tuntua ranteessa liian voimakkaasti... Ehkä mulla on korujen suhteen jotain aistiyliherkkyyttä. Ja vaatteidenkin on oltava ennen muuta mukavat päällä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 28. Tammi 2014 23:05

Täällä sellainen ymmärrys ,että juuri nuo useammat sivupersoonat ovat useampia pahoja henkiä ja todella on oltava henkien eroittamisen lahja ja taivaasta saatu ymmärrys ,kuinka vastustaja toimii.Epilepsia tyyliset kohtaukset ja juuri aivosähköjen sekaantuminen ,,,voisi sanoa oikosuluksi ymmärtääkseni johtuu siitä kun vastustajan olemus tulee ihmiseeen ja pohdin asiaa siltä kannalta ,että kyseessä on sähköisiä olentoja tai sähkö kulkee mukana jossain muodossa ,,,ehkä vielä emme tarkkaan tunne tuota olomuotoa.
Olen aikoinaan tunnistanut kaapista kirotun esineen ja kysynyt omistajalta ,että onko tässä laatikossa jotain outoa esinettä ja afrikkalainen naamio oli .
Tunsin hyvin painostavan olotilan ja kylmyyden kun seisoin kaapin lähellä.Samoin eräässä kokouksessa tunsin ,että huoneen ilmapiirissä oli "pahaa voimaa ilmassa " se vaistoaa ja aistii.Aistit ei jostain syystä ainakaan itselläni ole aina päällä ,mutta sitte saattaa kytkeytyä kuin itsestään eli ajattelen Taivaan Isän opettavan ymmärtämätöntä pikkuhiljaa.Esineet voivat olla kirottuja näin uskon ,mutta edelleen,,,,,aina kaikki taiat ja kiroukset murtuu kun alamme puhua Jeesuksesta Kristuksesta ja kaikki paha lakoaa tai pinkoo karkuun .
Jos en tuntisi Jeesusta sydämmessä pelastajana ja Kuninkaana niin en paljoa puhuisi pahan asioista ,mutta kun tunnen niin uskallan sanoa myös ,että Jeesuksen nimi on aina ylitse muiden.Se on voittajan nimi.Ikuisesti.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Lilli » 28. Tammi 2014 23:30

Mr Kerimäki kirjoitti: kun tunnen niin uskallan sanoa myös ,että Jeesuksen nimi on aina ylitse muiden.Se on voittajan nimi.Ikuisesti.

Aivan niin, kaikkien pitää polvistuman Jeesuksen edessä.
Koruista tuli mieleen jakeet

1. Kor. 10:28-29
Mutta jos joku sanoo teille: "Tämä on epäjumalille uhrattua", niin jättäkää se syömättä hänen tähtensä, joka sen ilmaisi, ja omantunnon tähden;
en tarkoita sinun omaatuntoasi, vaan tuon toisen; sillä miksi minun vapauteni joutuisi toisen omantunnon tuomittavaksi?


1. Kor. 8.10
Sillä jos joku näkee sinun, jolla on tieto, aterioivan epäjumalan huoneessa, eikö hänen omatuntonsa, kun hän on heikko, vahvistu epäjumalille uhratun syömiseen?

Miksi siis käyttäisit "epäjumalallisia" koruja, vaikka itse et niitä pitäisikään minään?
Lilli
 
Viestit: 143
Liittynyt: 31. Maalis 2013 22:31

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 29. Tammi 2014 13:54

Jasmiini ,,,et sinä oo mitään sählänny ,,,,mielummin sellainen ihminen sählää ,jolla on asiaa sydämmellä ,mutta ei tuo sitä esiin.Mitäpä vaikka se asia olisi Taivaasta lähetetty juuri siihen hetkeen ja tilanteeseen .Oma ymmärrykseni muuttui aikoinaan todella radikaalisti kun ilmeisesti enkeli puhui vierellä selvästi ja muistutti varoituksesta ,jonka hän oli antanut(olen aiemmin kertonut) Luulin silloin sitä aivan normaaliksi arkiseksi ajatukseksi ja oman pään varoituksena itselle ja muille ,kunnes kuulin ja ymmärsin ,että se oli taivainen varoitus.Ymmärrykseni muuttui siitä ,kuinka paljon meitä sittenkin ohjataan ja varoitetaan ja meistä pidetään huolta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Tammi 2014 15:00

*
Melkein kaikilla tavaroilla ja koruilla on jotain oma nimi, jokos epäjumalan mukaan tai jotain...Verholla ja pöytäliinalla on oma nimi myös. Niin on turha hätiköidä mitään. Mitä Raamatun epäjumaliin tulee: ne puhuu myös hengellisestä haureudesta eli väärästä opista mikä ei ole tästä Raamatusta eli eri asia. Mitä tavaroihin tulee, puhuuko Raamattu siitä että tavara on "demonisoitu" tai "epäjumalan mukaan nimitty"? Ei sellainen kohta löydy Uudesta Testamentista, jossa nyt me elämme. Jos hankkiutuu siitä eroon, se voi eksyä uskomaan valheisiin eikä ota vastaan rakkautta totuuteen mitä Raamattu ei mitään tarkoita. Mietin miksi minä elän toisen uskovan heikon omantunnon mukaan joka käskee hankkiutumaan eroon mikä voi saattaa pois totuuden tieltä? :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 30. Tammi 2014 07:32

*
Joo just. :) Minä haluaisin laittaa pari Raamatun paikkaa. Ne on aika lohdullista tietää....

5. Moos. 4:39 Tiedä siis tänä päivänä ja paina sydämeesi, että Herra on Jumala ylhäällä taivaassa ja
alhaalla maan päällä eikä toista ole. RK

Jes. 52:12 Ei teidän tarvitse hädissänne lähteä, ei kulkea paeten, sillä Herra kulkee teidän edellänne,
Israelin Jumala seuraa suojananne. RK

Amen. *peukkuilee* :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7928
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 21 vierailijaa