Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: On vesi raikasta!

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Kesä 2016 09:41

Monet varoitukset on suunnattu käsittääkseni uskoville.Kyllähän Paavalikin huusi parannusta ja varoitteli ihmisiä,ei se vie sitä raikkautta pois. Olkaa raittiit, älkää eksykö!! Harvassa paikassa saa enää raitista opetusta, siksi uskovatkin on tätä nykyä menossa moneen mukaan ja kyllä saa varoittaa,ainakin mun mielestä.
systeri
 

Re: On vesi raikasta!

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Kesä 2016 09:50

markku kirjoitti:Elämän tie on kaita tie jota harvat vain kulkea tahtoo on tiellä laaksoja on surua ja iloa. On ELON VETTÄ KEITAALLA sitä lahjaksi Herralta saat ON VESI RAIKASTA ET JANOA MILLOINKAAN. Taivaassa ei ole mitään opetuksia riivaajien opeista. Taivasten valtakunta on sisäisesti meissä. Mitähän uskosta osattomat ajattelevat kun lukevat kaikki nämä mielipiteet kaikista riivajien opeista tai siksi luulluiksi. Tämä vesi ei ole kirkasta. Minua ei rakenna tietää kaikkea pimeyttä mitä kristikunnassa on. Itse Jeesusta syytettiin että hän tekee ihmeitä Belsebuulin voimalla. Hän myös sanoi että olkaa iloiset kun ihmiset puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Hämmästelen tätä lähimmäisten oli hän sitten millainen tahansa tuomitsemista. Meidän on käsketty ojentaa toisiamme rakkaudessa. Tarvin opetusta puhtaudesta kirkkaudesta lempeydestä. Kutsutaan ihmisiä antikristuksiksi väkeviksi vääriksi profeetoiksi sätknukeiksi minua se ei loukkaa mutta uskosta osattomia kylläkin koska he tarvitsevat ruohoa joka on vihreää. Lampaat eivät syö mitään muuta. Pahuus poistuu meistä vain kun katselemme Häntä jolla ainoalla on Kirkkaus. Jos viedään jo oikeus todistaa ettei kukaan luule pikkukristukseksi katse on kyllä omassa itsessä jos tommosia kuvittelee. Mitä meille jää jos viedään pois se mitä olemme Jeesukselta saaneet. Poistun en halua lukea enää yhtäkään mielipidettä riivajien opeista olen niihin menneessä elämässä ihan tarpeeksi tutustunut. Kaikki entinen on mennyt ja uusi sijaan tullut.


"Poistun en halua lukea enää yhtäkään mielipidettä riivajien opeista olen niihin menneessä elämässä ihan tarpeeksi tutustunut."

Sinä siis lopetat Raamatun lukemisen. Kysyisin vielä mistä "kirkkaudesta" puhut (kabod vai shekina), mutta en saa kai siihen enää vastausta? Luottavaisin mielin jätän Sinut Herran käsiin. Hän on uskollinen ja jatkaa aloittamaansa työtä. Uskon myös, että olet saanut palstalta useammankin esirukoilijan.

Koska te siis, rakkaani, tämän jo edeltäpäin tiedätte, niin olkaa varuillanne, ettette rietasten eksymyksen mukaansa tempaamina lankeaisi pois omalta lujalta pohjaltanne, ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään. (2. Pt. 3:17-18)

Ennen minua joku lienee kirjoittanut aloitukseen vastauksen, mutta lähetän nyt omani ja luen sitten ennen minua lähetetyn
Jukka
 

Re: On vesi raikasta!

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Kesä 2016 10:01

systeri kirjoitti:Monet varoitukset on suunnattu käsittääkseni uskoville.Kyllähän Paavalikin huusi parannusta ja varoitteli ihmisiä,ei se vie sitä raikkautta pois. Olkaa raittiit, älkää eksykö!! Harvassa paikassa saa enää raitista opetusta, siksi uskovatkin on tätä nykyä menossa moneen mukaan ja kyllä saa varoittaa,ainakin mun mielestä.


Juuri noin. Itse asiassa kaikki kirjeissä olevat varoitukset harhaopeista ja vääristä opettajista on suunnattu uskoville. Uskosta osattomille kuuluu julistaa evankeliumia, että syntyisivät Jumalan lapsiksi. Opetus kuuluu lapsille, eihän syntymätöntä voi opettaa. En ole ainakaan nähnyt kenenkään opettavan syntymätöntä vauvaa äidin vatsassa ja vaikka opettaisikin niin ei se syntymätön ymmärtäisi siitä mitään.
Jukka
 

Re: On vesi raikasta!

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Kesä 2016 14:42

markku kirjoitti:Elämän tie on kaita tie jota harvat vain kulkea tahtoo on tiellä laaksoja on surua ja iloa. On ELON VETTÄ KEITAALLA sitä lahjaksi Herralta saat ON VESI RAIKASTA ET JANOA MILLOINKAAN. Taivaassa ei ole mitään opetuksia riivaajien opeista. Taivasten valtakunta on sisäisesti meissä. Mitähän uskosta osattomat ajattelevat kun lukevat kaikki nämä mielipiteet kaikista riivajien opeista tai siksi luulluiksi. Tämä vesi ei ole kirkasta. Minua ei rakenna tietää kaikkea pimeyttä mitä kristikunnassa on. Itse Jeesusta syytettiin että hän tekee ihmeitä Belsebuulin voimalla. Hän myös sanoi että olkaa iloiset kun ihmiset puhuvat teistä kaikkinaista pahaa. Hämmästelen tätä lähimmäisten oli hän sitten millainen tahansa tuomitsemista. Meidän on käsketty ojentaa toisiamme rakkaudessa. Tarvin opetusta puhtaudesta kirkkaudesta lempeydestä. Kutsutaan ihmisiä antikristuksiksi väkeviksi vääriksi profeetoiksi sätknukeiksi minua se ei loukkaa mutta uskosta osattomia kylläkin koska he tarvitsevat ruohoa joka on vihreää. Lampaat eivät syö mitään muuta. Pahuus poistuu meistä vain kun katselemme Häntä jolla ainoalla on Kirkkaus. Jos viedään jo oikeus todistaa ettei kukaan luule pikkukristukseksi katse on kyllä omassa itsessä jos tommosia kuvittelee. Mitä meille jää jos viedään pois se mitä olemme Jeesukselta saaneet. Poistun en halua lukea enää yhtäkään mielipidettä riivajien opeista olen niihin menneessä elämässä ihan tarpeeksi tutustunut. Kaikki entinen on mennyt ja uusi sijaan tullut.


Harhaopeista varoittaminen ja asioiden koetteleminen on Raamatussa käsketty asia ja velvollisuus.

Jos tiedät, että lastenjuhlissa (uskovaiset) on pöydällä monenlaista juomakippoa (opetusta) ja tiedät , että osa niistä on myrkyllisiä ja tappavia, niin jätätkö varoittamatta näitä lapsia (uskovia)?

Vai annatko heidän varoittamatta juoda mistä kiposta tahansa, ettei heille tule paha mieli kun eivät saa juoda? Kumpi on rakastamista, varoittaa ja pelastaa myrkytykseltä, vai olla hiljaa ja sanoa että "Syökääme ja juokaamme, huomenna me kuolemme".

Tietenkin vastaat, että et antaisi lasten juoda jos kipoista olisi mahdollista myrkyttyä, ettei heille käy pahasti, tässä harhaoppi ja koetteluasiassa on sama periaate.

Sitten vielä on totta, että taivaassa ei ole mitään opetuksia riivaajien opeista ja on myös totta, että taivasten valtakunta on sisäisesti meissä, mutta me emme ole vielä taivaassa vaan olemme maailmassa jonka hallitsija on perkele (joka odottaa tuomiotaan tulijärveen pasikaamista).


Ef. 6:10-12 sanoo, "Lopuksi: vahvistukaa Herrassa, ottakaa voimaksenne hänen väkevyytensä. Pukekaa yllenne Jumalan taisteluvarustus, jotta voisitte pitää puolianne Paholaisen juonia vastaan. Emmehän me taistele ihmisiä vastaan vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan."


Miten sinä pidät puoliasi ja lähimmäisten puolia paholaisen juonia vastaan?

matt.4:8-11

8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua".
10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'."
11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Perkele tarjosi Herra Jeesukselle kaikkia maailman valtakuntia sekä niiden loistoa, miten hän pystyi niitä Jeesukselle tarjoamaan ja miksi?

No siksi, että perkele on tämän fyysisen maailman hallitsija ja villitsiä aina siihen päivään saakka, kunnes Jeesus tulee toisen kerran ja korjaa asiat.

Hyvä lähimmäiseni sinun olisi viisasta suhtautua perkeleen juoniin tarvittavalla vakavuudella, sillä kaikki me voimme eksyä ellemme valvo hengellistä tilaamme ja joskus nämä eksyneet sitten vallan luopuvat myös pelastuksestansa ja sitä en sinulle halua. Neljä kertaa uudessatestamentissa sanotaan sanat "älkää eksykö..." ne sanotaan noin monesti siksi, että on ihan oikeasti mahdollista eksyä.

Siunausta sinulle toivotan elämääsi.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Ketä voidaan kutsua harhaoppiseksi.

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 10. Kesä 2016 17:42

Perkeleen toimista pitää juuri nimenomaan puhua varoituksena niille ,jotka ei asiaa pätkänvertaa ymmärrä ..ja jälleen kerran ne alkutaipaleella olevat monesti ,jopa nauraa kun heille puhuu paholaisen toiminnasta ----Yksi pahimpia asioita tässä ajassa ,jonka olen huomannut lähes joka puolella ....harvat paljastaa sarvipään tekoja?? ihan kuin se enkeli enkelineen olisi saanut jonkun uskovien suojamandaatin ....heistä ei muka saa puhua .....Roskaa moinen .

Jeesus opetulapsineen ajoi saastaisia henkiä vähän väliä ulos ja nytkö lopunajassa saastaiset henget olisi kahvitauolla tai lätkää katsomassa .Nythän taistelu on alkanut ja pahenee vielä.
Eksytys ja vääryys ,jota ne tekee on salakavalaa ja toimii jo kirkoissakin ...ja siinä onkin jo yhden harhaopin salaisuus.

Jeesuksen kanssa ei ole pelättävää lopuntaisteluissa ....voima on kuin kallio vierellä ja siinä pahat henget väistyy.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa

cron