MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 13. Touko 2014 23:13

siinä se taito punnitaan ja usko siihen ,että osaa puhua ja kertoa oikein ,kuten joskus tällä foorumilla taisimme keskustella siitä ,mikä on hyvä tyyli ?? kertoa uskosta osattomalle uskosta ,elämästä ,synnistä ,Jumalasta ,Jeesuksesta .Tiedämme ,että uskosta osaton kestää vain vähän Voimakasta Raamatun tekstiä niin??
Tuomioita meitä ei ole kutsuttu tekemään ja julistamaan vaan kertomaan Jumalan sana kaikelle kansalle .Kun ihminen on valmis ottamaan vastaan asiaa jos kahden kesken keskustelee niin kaikki on tehtävä varovasti ja Rakkaudella ...näin itse ainakin ymmärrän.Koko perusasia tulisi johtaa siihen ,että syntinen ihminen hyppäisi sille tielle ,jota itsekkin kuljetaan ja kapeahan se tie on .Sitten pikkuhiljaa ja varovasti alkaa kertoa ajan kanssa ja saada ihmiselle halu tehdä kysymyksiä meille uskoville ja tässä kohdassa saamme mielestäni olla hieman viisaita ,mutta totuudessa.Sellaisella otteella ,jotta puheemme synnyttää nälkää syntipatossa.Kaikki kuitenkin Rakkaudella sillä muuten tod näk käsi heilahtaa ja huihai pidä uskos ja minä omani.Jos asiassa onnistuu niin kenties homolle voi myöhemmin kertoa ...kunhan hän kestää tekstiä niin nykyajasta ja Raamatunkohdista lopunaikana ,mutta siihen saattaa kulua aikaa.
Jollakin saattaa tietty olla toisenlainen kutsumus kuten sillä Imatran pastorilla ,että sanoo ääneen kovaa ,kuin muinaiset profeetat mikä on synti ja sen loppu.Mutta se paras ja oikea ohjaus tulee Taivaan Isältä mitä tulee puhua.
Moraali löystyy kuitenkin ja ihmiset tekee mitä huvittaa maailmassa eli vaikeaa ,muttei mahdotonta.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Touko 2014 08:28

Aamu-Usva kirjoitti:Ajattelen, että nämä Murpatin mainitsemat varoittamisjutut synnistä pätevät vain seurakunnan sisällä, mutta miten tulee toimia, kun synnintekijä on seurakunnan ulkopuolella, eli uskosta osaton..? Ei auta, vaikka hän luopuisi transseksuaalisuudestaan, kun kertoisin sen olevan syntiä, ellei hän syntyisi uudesti ylhäältä.



Jokainen julistustilanne uskosta osattomalle on erilainen, sillä jokainen ihminen on erilainen ja erilaisessa tilanteessa.

Moni uskosta osaton on valheiden uhrina valheen vallassa, ja tämä valhe estää uskon Jumalaan.

Pitäisi taitavasti selvitellä mihin he uskovat ja mimmoinen on heidän Jumalan kuvansa ja antaa toisen puhua, niin pääsee selville mistä kiikastaa ja sitten kertoa totuus asiasta.

Itse uskoin evoluutioon ja tieteeseen, sekä olin "ihan hyvä ihminen ja siksi pääsen taivaaseen" lisäksi minulla oli "semmoinen Jumala joka sallii kaikki omat syntini ja rakastaa minua joten saan jatkaa synnistä ja olen silti tosi hyvä ihminen" Jumala. Ensiksi piti romuttaa siis päässäni oleva minun luoma valheellinen Jumalan kuva jne...

Vaatii taitoa ja hyvää pelisilmää ja viisautta tähän , joka tulee Jumalalta. Esirukouskaan ei ole pahaksi .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Touko 2014 11:25

Kyllä Mikko täräytti asiaa.Sitä pelisilmää tarvitaan ja kun vielä Hengenlahjoja siihen niin hyvä niin.Nykyään on vaan todella kriittistä porukkaa paljon ,koska lopunaika on tullut monelle ymmärrykseen Herralta ja silloin on alettu epäilemään niitä vääriä profettoja ja sitte ku heitetään kivi niin silloinhan käy kuin leipäkivien heitossa ,että heitänpä vielä lisää.
Pitäisi mielummin ottaa selville hyvin hyvin tarkkaan ja mielummin kysyä suoraan henkilöltä.Voisimme esimerkiksi porukalla pyytää Pirkko Jalovaaran keskustelemaan tälle foorumille ja selventämään asioita ??? Jos hän suostuisi.Silloin jäisi niiden 2tai 3tai 4 väikäden tieto pois ja kuulisimme suoraan asian.Meillä on oikeus kristittyinä niin tehdä ja samoin meidän tulee itse olla samassa asemassa eli meidän asiat TÄYTYY olla läpinäkyviä ja selviä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Touko 2014 16:20

Mr Kerimäki kirjoitti:Kyllä Mikko täräytti asiaa.Sitä pelisilmää tarvitaan ja kun vielä Hengenlahjoja siihen niin hyvä niin.Nykyään on vaan todella kriittistä porukkaa paljon ,koska lopunaika on tullut monelle ymmärrykseen Herralta ja silloin on alettu epäilemään niitä vääriä profettoja ja sitte ku heitetään kivi niin silloinhan käy kuin leipäkivien heitossa ,että heitänpä vielä lisää.
Pitäisi mielummin ottaa selville hyvin hyvin tarkkaan ja mielummin kysyä suoraan henkilöltä.Voisimme esimerkiksi porukalla pyytää Pirkko Jalovaaran keskustelemaan tälle foorumille ja selventämään asioita ??? Jos hän suostuisi.Silloin jäisi niiden 2tai 3tai 4 väikäden tieto pois ja kuulisimme suoraan asian.Meillä on oikeus kristittyinä niin tehdä ja samoin meidän tulee itse olla samassa asemassa eli meidän asiat TÄYTYY olla läpinäkyviä ja selviä.



Muuten hyvä, mutta mistä tietäisimme milloin joku valehtelee ja milloin puhuu totta?

Emme mistään, ja jos henkivallat asuskelevat jossakin ihmisessä voi se puhua ihan tottakin ja jopa Jumalallista asiaa ja ylistää Herran miehiä, ja kuitenkin olla kavala ja valehdella.

Apostolien teot 16

17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.


Eli tässä riivaaja henki kehuu ja ylistää Paavalia ja Paavalin tuomaa Jumalallista oppia kehuen ja suositellen sitä sanoen että se tie vie pelastukseen!

Moni luulee, että riivaajahenget eivät koskaan edistäisi ihmisten uskoontuloa tai pysty saarnaamaan oikean kuuloista sanaa, mutta Raamattu opettaa että pystyväthän he. Se ei ole siis varma merkki tunnistaa raitista saarnaajaa että hän saarnaa pelastuksesta Jeesuksessa, samaahan tämäkin riivaajahenki julisti!

Ja kyllä naisessa oli riivaajahenki sillä ja 16 kertoo meille sen:

16 Ja tapahtui meidän mennessämme rukouspaikkaan, että meitä vastaan tuli eräs palvelijatar, jossa oli tietäjähenki ja joka tuotti paljon tuloja isännilleen ennustamisellaan.
17 Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien".
18 Ja tätä hän teki monta päivää. Mutta se vaivasi Paavalia, ja hän kääntyi ja sanoi hengelle: "Jeesuksen Kristuksen nimessä minä käsken sinun lähteä hänestä". Ja se lähti sillä hetkellä.


Siksi on syytä olla äärimmäisen varovainen ja otettava tosissaan Raamatun varoitus:

2. Kor. 11:14

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Veli88 » 14. Touko 2014 17:15

En ole teologi tai kieltenoppinut mutta olen kuullut semmoisen opetuksen, jotta tuossa olisi käännöksessä kadotettu alkutekstin koko sanoma, ja alkutekstin mukaisesti tuo riivattu olisi huudellut, että Paavali julistaa 'ERÄÄN pelastuksen tien'. Ei siis ainoaa pelastuksen tietä, vaan vain yhden tien pelastukseen. Kuten sanoin en tiedä onko näin mutta jos on niin ainakin tuo kohta muuttuu loogisemmaksi.
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 14. Touko 2014 18:29

Veli88 kirjoitti:En ole teologi tai kieltenoppinut mutta olen kuullut semmoisen opetuksen, jotta tuossa olisi käännöksessä kadotettu alkutekstin koko sanoma, ja alkutekstin mukaisesti tuo riivattu olisi huudellut, että Paavali julistaa 'ERÄÄN pelastuksen tien'. Ei siis ainoaa pelastuksen tietä, vaan vain yhden tien pelastukseen. Kuten sanoin en tiedä onko näin mutta jos on niin ainakin tuo kohta muuttuu loogisemmaksi.


En oikein päässyt kiinni tähän ajatukseen, tai siis miksi kohta on sinusta epälooginen?
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 14. Touko 2014 19:32

Kyllähän piru Raamatun tietää ..ja tietää kaiken mitä on taivaassa sillä sieltähän se alunperin oli .Voi myös lausua ja esiintyä Raamatunlauseiden kera.Paavalilla oli Pyhä Henki joka osasi neuvoa Paavalille totuuden.Siinä on sellainen opas ,jota kannattaa pyytää avustajaksi aina.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Masa » 14. Touko 2014 20:36

Veli88 kirjoitti:En ole teologi tai kieltenoppinut mutta olen kuullut semmoisen opetuksen, jotta tuossa olisi käännöksessä kadotettu alkutekstin koko sanoma, ja alkutekstin mukaisesti tuo riivattu olisi huudellut, että Paavali julistaa 'ERÄÄN pelastuksen tien'. Ei siis ainoaa pelastuksen tietä, vaan vain yhden tien pelastukseen. Kuten sanoin en tiedä onko näin mutta jos on niin ainakin tuo kohta muuttuu loogisemmaksi.


Katsoin Aapeli Saarisalon ja vuoden 1870 raamatusta (biblia) ja Raamattu kansalle käännös, molemmat kääntävät samalla tavalla kuin 33/38 käännös. "Eräästä" ei ollut mainintaa tai edes viittausta erääseen.
Mutta kaiken kaikkiaan mielenkiintoinen ajatus, kuitenkin Raamatun mukaan Jumala käyttää myös Saatanaa omien tarkoitusperiensä toteuttamiseen.
Ja kun näin on, mielestäni käännökset joita luettelin eivät voi olla ristiriidassa alkutekstin kanssa.
Toki, jos luukas olisi kirjoittanut jakeen seuraavasti:
"Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille erään pelastuksen tien" olisi jokaiselle heti auennut Saatana olevan pelissä mukana.
Masa
 

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Veli88 » 14. Touko 2014 21:49

Masa, sitä juuri tarkoitin jotta käännöksissä olisi tuo asia jäänyt vajavaisti käännetyksi.

En ole kielititeilijä mutta koitin tutkia hieman tätä asiaa ja ainakin semmoinen englanninkielinen käännös nimeltä 'Youngs' Literal Translation' kääntää jakeen näin:

she having followed Paul and us, was crying, saying, `These men are servants of the Most High God, who declare to us a way of salvation;'

Elikkä tuon mukaan se olisi 'a way of salvation' joka tarkoittaa yhtä pelastuksen tietä (muiden joukossa) ,eikä 'the way of salvation' joka tarkoittaisi ainoaa pelastuksen tietä.

Ja tutkin myös jotta tuota Youngs' käännöstä pidetään kai aika tarkkana, mutta en itse näistä ulkomaisista käännöksistä tiedä joten en mene vannomaan. Nimensä perusteella sen ainakin pitäisi olla sanatarkka ('literal').
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

Re: MORAALIN RAPPIO NYT JA LOPUNAIKA

ViestiKirjoittaja Veli88 » 14. Touko 2014 21:53

Mikko, siis tuota kohtaa olen aina vähän hämmästellyt, miksi se riivaaja ilmoittaisi ihmisille, jotta Paavali julistaa heille pelastuksen tien, siis ainoan pelastuksen tien. Se opetus jonka mukaan tuossa jakeessa sanottaisiinkin 'erään pelastuksen tien', niin se kyllä tekisi tuosta kohdasta loogisemman koska silloin riivaaja olisi valehdellut. Mutta siis eihän me aina voida ymmärtää Jumalan sanan salaisuuksia ja aivoituksia, joten en minä sitä vastaan kapinoi jos tuo kohta on oikein käännetty. En tätä asiaa edes epäillyt kuitenkaan ennenkuin kuulin tuollaisen opetuksen.
Avatar
Veli88
 
Viestit: 39
Liittynyt: 04. Helmi 2014 13:49

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron