Jumalan nimi

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jumalan nimi

ViestiKirjoittaja Minä vain » 06. Tammi 2014 22:02

Jumalan nimestä löytyy mielenkiintoisia asioita
יהוה

י Jod. Kirjaimen nimi tulee kättä tarkoittavasta sanasta, Heprealaisessa numerojärjestelmässä jodilla on lukuarvo kymmenen.

ה He. Kirjaimen nimi tulee reikää tai ikkunaa tarkoittavasta sanasta, Heprealaisessa numerojärjestelmässä kirjaimella on lukuarvo viisi.

ו Vav. Kirjaimen nimi tulee koukkua tarkoittavasta sanasta. Heprealaisessa numerojärjestelmässä vavilla on lukuarvo kuusi.

ה He. Kirjaimen nimi tulee reikää tai ikkunaa tarkoittavasta sanasta, Heprealaisessa numerojärjestelmässä kirjaimella on lukuarvo viisi. Sanan loppuun liitettynä se taas ilmaisee suuntaa, liikettä kohti kyseistä asiaa.

Käsi, reikä ja koukku viittaa vahvasti ristille ripustettuun Jeesukseen, niiden lukuarvo on 21 eli 3x7 7+7+7
Ja viimeinen kirjain että kaikki tulevat hänen luokseen/ kaikki näkevät hänet, sillä He sanan loppuun liitettynä ilmaisee liikettä kohti kyseistä asiaa.
Jodin lukuarvosta kymmenen en saa mitään, mutta He (reikä) lukuarvo 5 on myös reikien lukumäärä kädet 2 jalat 2 ja kylki 1, eli 5
Vav lukuarvo kuusi voisi viitata nauloihin koulussa opetettiin aikoinaan että hänet naulattiin 6 tuuman nauloilla en tiedä onko asia näin, mutta koukut viittaavat vahvasti nauloihin joilla hänet ristille ripustettiin. Ainakin joskus muinoin pilkkaajat käyttivät sanoja Jumalaa vastaan pilkkaamalla hänen haavojaan sanalla "zounds" mikä merkitsi God's wounds ja sanalla "gadzooks" mikä tarkoitti God's hooks, millä tarkoitettiin nauloja Jeesuksen käsissä.
Kaikki numerot yhteensä on 26 eli 8 enpä muista kuvaako numero 8 täydellisyyttä tai Jumalaa.

Tutkimalla enemmän löytyy varmasti enemmän ihmeellisiä asioita, mutta en ole mikään tutkija ja nuo jutut ainoastaan olen löytänyt.
Joku toinen osaa varmasti täydentää ja kertoa enemmän.
Tämä oli tällainen pikainen amatöörin katsaus Jumalan nimen ihmeellisyyteen. :roll:
Minä vain
 

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 44 vierailijaa