Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Tammi 2014 17:49

Minä vain kirjoitti:Nikon vastanäyttelijöiden roolit mielestäni ovat todella ääripäästä temmattuja.
Nikon roolit uskovaisena taas tuntuu olevan Petri omana itsenänsä.
Leffasta saan sen käsityksen, että vain Niko on oikeaoppinen uskova ja vain hänen tavalla uskova voi pelastua.


Joskus vaikeneminen on viisautta. Ehkä olisi ollut viisaampaa, etten kommentoisi tätä, mutta sitten ajattelin mielessäni, että ehkä on hyvä avata muutama asia lyhytelokuvasta.

Elokuvan tarkoitus on evankelioida ihmisiä Herran Jeesuksen kautta. Suomalaisessa yhteiskunnassa on monenlaisia ryhmiä ja monella tavalla ajattelevia ihmisiä. Traktaatin lukemisen kautta "Niko" toi esille Raamatun opettaman evankeliumin, sillä hän jopa luki useita evankelioivia Raamatun jakeita, kyse ei ollut Petrin evankeliumista tai Petrin uskosta, joka on ainoa tapa pelastua, vaan Raamatun evankeliumista.

Traktaatti kohtauksen kautta julistettiin evankeliumia kaikille ihmisille riippumatta siitä mihin ihmisryhmään ihminen kuuluu. Sen jälkeen otettiin esille kolme ihmistyhmää, joita Suomen maassa on paljon. Nämä ihmisryhmät ovat seuraavanlaisia: Suomessa on paljon ihmisiä, jotka pitävät uskovia tuputtajina huolimatta siitä, vaikka uskovat eivät heille tuputtaisikaan. Toinen ryhmä oli uskonnolliset ihmiset, jotka voivat kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön (tässä tapauksessa kirkkoon, koska suurin osa suomalaisista on kirkon jäseniä). Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastetun asemassa ihmisen uskonnollisen perinteen tai rituaalin kautta. Näitä tällaisia ihmisiä on Suomi pullollaan täynnä. Kolmas ryhmä oli tieteeseen (evoluutio) maailmankatsomuksensa perustavat ihmiset. Heitäkin on Suomessa iso osa, sillä esim. jo kouluissa lähes jokainen suomalainen lapsi joutuu kosketuksiin jollakin tavalla evoluutioteorian valheen kanssa.

Elokuvan tarkoituksena oli kertoa millä tavalla pelastutaan ja että ihminen joka pitää Raamattua satukirjana, uskoo evoluutioon tai on uskonnollinen luottaen ihmisten perinteisiin, ei Raamatun totuuteen joutuu oman valintansa tähden iankaikkiseen kadotukseen. Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastettu, vaikkei ole ja sen tähden monet heistä elävät julkisynneissä. Siksi elokuvaan otettiin viittaus striptease-klubiin ja firman rahojen anastamiseen, koska tällaiset teot ovat arkipäivää monien uskonnollisten ihmisten elämässä. Elokuva tehtiin tarkoituksella sellaiseksi, että ihmisten epäusko tulee esille korostuneesti, että synnin jälki näkyisi ihmisissä, sillä sen tähden he joutuvat kadotukseen elleivät tee parannusta.

Traktaatti kohtauksessa tuli esille Jumalan rakkaus, armo Herran Jeesuksen sovitusveri kuolema ja pelastus, joka ei ole Petrin tapa uskoa ja pelastua, vaan Raamatun opetus. Jos ei tätä nähnyt ja ymmärtänyt niin silloin joudun suuresti ihmettelemään. Edellä oleva ei ole piikki tai ivaus, vaan ihan aito hämmästys.

Elokuvassa tuli esille myös se, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, täytyy tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen. Tämä kaikki ei ole Petri tapoja ja opetuksia, vaan Jumalan sanaa. Elokuvassa tuli myös esille uskon jälkeen tapahtuva vesikasteen vastaanottaminen, joka ei ole Petrin oppia, vaan Jumalan sanan opetusta. Elokuvassa ei ole yhtään minun oppiani, vaan kaikki perustui Jumalan sanaan, josta myös runsaasti suoraan luettiin jakeita. Ihan tarkoituksella kaikki Raamatun opetukset on otettu Raamatusta lähes sellaisenaan, koska usko tulee todellakin Jumalan sanan kautta, ei Petrin opin kautta. Jumala siunatkoon sinua Minä vain.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja Hansu » 10. Tammi 2014 19:23

Tykkäsin videosta. Minusta se oli hauskalla tavalla toteuttettu, huumoriakaan unohtamatta.
Pelastussanomakin tuli selkeästi esille niin kuin Raamattu opettaa.

Meinasin laittaa videon faceen, mutta yp on ilmoittanut, ettei kaste asiaa saa sivulla enää käsitellä, koska muutamat luterilaiset ovat loukkaantuneet, kun sivulla on käsitelty Raamatun opetuksen mukaista upotuskastetta. Yp:n mielestä luterilaisten näkemystä lapsikasteesta tulee kunnioittaa rauhan ja rakkauden säilymiseksi. Tuossa videossa kaste asia tulee esille, joten en sitä voinut sinne viedä vaikka tahtoisin. En vaan ymmärrä miksi luterilaista
näkemystä lapsikastesta tulee kunnioittaa ja vaalia vaikka se on harhaoppia

Ihmettelen suuresti, että miksi hyvin usein luterilaiset ottavat keskustelupalstoilla herneen nenäänsä? Onko se heistä niin loukkaavaa, että keskustellaan Raamatullisesta upotuskasteesta. Harvemmin, ne jotka kannattavat Raamatullista upotuskastetta loukkaantuvat luterilaisiin. Tässä asiassa saattaisi olla miettintämyssy paikallaan? Mistähän mahtaa johtua, hmmm... :roll:

Eikö eniten opinkiistoja ja riitoja ole tuonut luterilainen sakramentti käsite. Tässäkin asiassa taitavat jäljet johtaa suoraan sylttytehtaalle. Kaikki tiet vievät Roomaan ja katolliseen kirkkon porteille. :)

Uskova, joka rakastaa lähimmäistään hän tahtoo tuoda totuuden esille, esim kaste kysymyksessä ja kertoa uskovien aikuiskasteen upottamalla olevan Raamatun opetuksen mukainen. Lähimmäistään rakastava uskova ei tahdo uskon sisarien tai veljien joutuvan kadotuksen tielle.

Minä rakastan kaikkia lähimmäisiäni (ainakin yritän) myös luterilaisia, ja koska rakastan heitä, tahdon heidän tietävän Raamatun opetusten mukaisen totuuden. Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys. Tahdonko olla lähimmäistäni kohtaan välinpitämätön. En, pois se minusta.
Hansu
 

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Tammi 2014 20:38

Hansu kirjoitti:Minä rakastan kaikkia lähimmäisiäni (ainakin yritän) myös luterilaisia, ja koska rakastan heitä, tahdon heidän tietävän Raamatun opetusten mukaisen totuuden. Rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys. Tahdonko olla lähimmäistäni kohtaan välinpitämätön. En, pois se minusta.


Hansu toi esille erään todella tärkeän asian, jonka lihavoin Hansun tekstistä. Totuuden pois jättäminen on välinpitämättömyyttä lähimmäistä sekä Jumalaa kohtaan. Miksi uskova kertoo totuudesta, koska hän rakastaa Jumalaa ja lähimmäisiään.

Nikon seuraava jakso on jo hautumassa ja valmistuu kun sen aika on jos Herra suo ja elämme. En kerro siitä vielä yhtään mitään, mutta se tulee yllättämään monet ihmiset. Sen verran paljastin, että mielenkiinto heräisi. :)
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja Minä vain » 10. Tammi 2014 20:46

Joskus vaikeneminen on viisautta. Ehkä olisi ollut viisaampaa, etten kommentoisi tätä, mutta sitten ajattelin mielessäni, että ehkä on hyvä avata muutama asia lyhytelokuvasta.

Elokuvan tarkoitus on evankelioida ihmisiä Herran Jeesuksen kautta. Suomalaisessa yhteiskunnassa on monenlaisia ryhmiä ja monella tavalla ajattelevia ihmisiä. Traktaatin lukemisen kautta "Niko" toi esille Raamatun opettaman evankeliumin, sillä hän jopa luki useita evankelioivia Raamatun jakeita, kyse ei ollut Petrin evankeliumista tai Petrin uskosta, joka on ainoa tapa pelastua, vaan Raamatun evankeliumista.

Traktaatti kohtauksen kautta julistettiin evankeliumia kaikille ihmisille riippumatta siitä mihin ihmisryhmään ihminen kuuluu. Sen jälkeen otettiin esille kolme ihmistyhmää, joita Suomen maassa on paljon. Nämä ihmisryhmät ovat seuraavanlaisia: Suomessa on paljon ihmisiä, jotka pitävät uskovia tuputtajina huolimatta siitä, vaikka uskovat eivät heille tuputtaisikaan. Toinen ryhmä oli uskonnolliset ihmiset, jotka voivat kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön (tässä tapauksessa kirkkoon, koska suurin osa suomalaisista on kirkon jäseniä). Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastetun asemassa ihmisen uskonnollisen perinteen tai rituaalin kautta. Näitä tällaisia ihmisiä on Suomi pullollaan täynnä. Kolmas ryhmä oli tieteeseen (evoluutio) maailmankatsomuksensa perustavat ihmiset. Heitäkin on Suomessa iso osa, sillä esim. jo kouluissa lähes jokainen suomalainen lapsi joutuu kosketuksiin jollakin tavalla evoluutioteorian valheen kanssa.

Elokuvan tarkoituksena oli kertoa millä tavalla pelastutaan ja että ihminen joka pitää Raamattua satukirjana, uskoo evoluutioon tai on uskonnollinen luottaen ihmisten perinteisiin, ei Raamatun totuuteen joutuu oman valintansa tähden iankaikkiseen kadotukseen. Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastettu, vaikkei ole ja sen tähden monet heistä elävät julkisynneissä. Siksi elokuvaan otettiin viittaus striptease-klubiin ja firman rahojen anastamiseen, koska tällaiset teot ovat arkipäivää monien uskonnollisten ihmisten elämässä. Elokuva tehtiin tarkoituksella sellaiseksi, että ihmisten epäusko tulee esille korostuneesti, että synnin jälki näkyisi ihmisissä, sillä sen tähden he joutuvat kadotukseen elleivät tee parannusta.

Traktaatti kohtauksessa tuli esille Jumalan rakkaus, armo Herran Jeesuksen sovitusveri kuolema ja pelastus, joka ei ole Petrin tapa uskoa ja pelastua, vaan Raamatun opetus. Jos ei tätä nähnyt ja ymmärtänyt niin silloin joudun suuresti ihmettelemään. Edellä oleva ei ole piikki tai ivaus, vaan ihan aito hämmästys.

Elokuvassa tuli esille myös se, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, täytyy tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen. Tämä kaikki ei ole Petri tapoja ja opetuksia, vaan Jumalan sanaa. Elokuvassa tuli myös esille uskon jälkeen tapahtuva vesikasteen vastaanottaminen, joka ei ole Petrin oppia, vaan Jumalan sanan opetusta. Elokuvassa ei ole yhtään minun oppiani, vaan kaikki perustui Jumalan sanaan, josta myös runsaasti suoraan luettiin jakeita. Ihan tarkoituksella kaikki Raamatun opetukset on otettu Raamatusta lähes sellaisenaan, koska usko tulee todellakin Jumalan sanan kautta, ei Petrin opin kautta. Jumala siunatkoon sinua Minä vain.


Kyllä se vaikeneminen on monissa tapauksissa viisautta, itsekin epäröin lähettääkö mielipide videosta vai ei, mutta niinhän sen vain lähetin.
Mutta olen iloinen siitä, että vastasit kuitenkin, sillä kerroin rehellisesti kommentissani millaisen kuvan videosta sain.

Evankeliointi osan näin alussa, kun Niko luki ja rukoili ja hänelle tuotiin ruokaa.
Se oli Leffassa mielestäni se oikea evankeliointi osa, ilosanomaa Jeesuksesta ja hänen rakkautensa toteuttamista ja sen näyttämistä käytännössä.
Mutta muut roolit olivat mielestäni ääripäästä temmattuja:
Serkku (ei ehtinyt kuin terve sanoa, niin silloin jo vastustelu alkoi , ettei vaan uskonasioiden tuputtaminen ala) tosin mainitsit Räväkästä serkusta, ehkäpä se selittää asiaa enemmän, en vain odottanut ihan noin räväkästi käyttäytyvää, mielestäni aika ääripäätä.
Ja firman kassalla strip-tease baariin tahtova kirkollisehdokas, sekä evolutionisti, joka puhuu itsensä ns. pussiin. Todella ääriesimerkkejä.
Nyt kommentissasi kerroit korostaneesi tarkoituksella, se selittää jo paljon miksi näen ääripään, enkä sitä ns. normaalia tasoa, jota varmasti enemmistö näkee/on nähnyt.

Mitä olen lukenut kirjoituksiasi, nähnyt videoitasi ja keskustellut palstalla kanssasi, ei Nikon usko mielestäni eroa omastasi, vai olenko väärässä?
Ja lopussa tuomiot julistettiin ja kadotukseen joutuivat kaikki paitsi Niko, tarkoittaa mielestäni sitä, että Niko on se "oikeaoppinen" joka pääsee taivaaseen.
Näin sen näen.

ps.
Pistä ainakin varoitus videon tietoihin, että asioita tuodaan esille rajusti korostettuna, niin säästyt samankaltaisilta mielipiteiltä, eikä tarvitse jatkossa selvitellä, jos jostain löytyy toinen tällainen kuin minä vain. :roll:

Siunausta sinullekin Petri.
Minä vain
 

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 10. Tammi 2014 21:09

Minä vain kirjoitti:
Joskus vaikeneminen on viisautta. Ehkä olisi ollut viisaampaa, etten kommentoisi tätä, mutta sitten ajattelin mielessäni, että ehkä on hyvä avata muutama asia lyhytelokuvasta.

Elokuvan tarkoitus on evankelioida ihmisiä Herran Jeesuksen kautta. Suomalaisessa yhteiskunnassa on monenlaisia ryhmiä ja monella tavalla ajattelevia ihmisiä. Traktaatin lukemisen kautta "Niko" toi esille Raamatun opettaman evankeliumin, sillä hän jopa luki useita evankelioivia Raamatun jakeita, kyse ei ollut Petrin evankeliumista tai Petrin uskosta, joka on ainoa tapa pelastua, vaan Raamatun evankeliumista.

Traktaatti kohtauksen kautta julistettiin evankeliumia kaikille ihmisille riippumatta siitä mihin ihmisryhmään ihminen kuuluu. Sen jälkeen otettiin esille kolme ihmistyhmää, joita Suomen maassa on paljon. Nämä ihmisryhmät ovat seuraavanlaisia: Suomessa on paljon ihmisiä, jotka pitävät uskovia tuputtajina huolimatta siitä, vaikka uskovat eivät heille tuputtaisikaan. Toinen ryhmä oli uskonnolliset ihmiset, jotka voivat kuulua johonkin uskonnolliseen yhteisöön (tässä tapauksessa kirkkoon, koska suurin osa suomalaisista on kirkon jäseniä). Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastetun asemassa ihmisen uskonnollisen perinteen tai rituaalin kautta. Näitä tällaisia ihmisiä on Suomi pullollaan täynnä. Kolmas ryhmä oli tieteeseen (evoluutio) maailmankatsomuksensa perustavat ihmiset. Heitäkin on Suomessa iso osa, sillä esim. jo kouluissa lähes jokainen suomalainen lapsi joutuu kosketuksiin jollakin tavalla evoluutioteorian valheen kanssa.

Elokuvan tarkoituksena oli kertoa millä tavalla pelastutaan ja että ihminen joka pitää Raamattua satukirjana, uskoo evoluutioon tai on uskonnollinen luottaen ihmisten perinteisiin, ei Raamatun totuuteen joutuu oman valintansa tähden iankaikkiseen kadotukseen. Uskonnollinen ihminen luulee olevansa pelastettu, vaikkei ole ja sen tähden monet heistä elävät julkisynneissä. Siksi elokuvaan otettiin viittaus striptease-klubiin ja firman rahojen anastamiseen, koska tällaiset teot ovat arkipäivää monien uskonnollisten ihmisten elämässä. Elokuva tehtiin tarkoituksella sellaiseksi, että ihmisten epäusko tulee esille korostuneesti, että synnin jälki näkyisi ihmisissä, sillä sen tähden he joutuvat kadotukseen elleivät tee parannusta.

Traktaatti kohtauksessa tuli esille Jumalan rakkaus, armo Herran Jeesuksen sovitusveri kuolema ja pelastus, joka ei ole Petrin tapa uskoa ja pelastua, vaan Raamatun opetus. Jos ei tätä nähnyt ja ymmärtänyt niin silloin joudun suuresti ihmettelemään. Edellä oleva ei ole piikki tai ivaus, vaan ihan aito hämmästys.

Elokuvassa tuli esille myös se, että usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta, täytyy tehdä parannus ja uskoa Herraan Jeesukseen. Tämä kaikki ei ole Petri tapoja ja opetuksia, vaan Jumalan sanaa. Elokuvassa tuli myös esille uskon jälkeen tapahtuva vesikasteen vastaanottaminen, joka ei ole Petrin oppia, vaan Jumalan sanan opetusta. Elokuvassa ei ole yhtään minun oppiani, vaan kaikki perustui Jumalan sanaan, josta myös runsaasti suoraan luettiin jakeita. Ihan tarkoituksella kaikki Raamatun opetukset on otettu Raamatusta lähes sellaisenaan, koska usko tulee todellakin Jumalan sanan kautta, ei Petrin opin kautta. Jumala siunatkoon sinua Minä vain.


Kyllä se vaikeneminen on monissa tapauksissa viisautta, itsekin epäröin lähettääkö mielipide videosta vai ei, mutta niinhän sen vain lähetin.
Mutta olen iloinen siitä, että vastasit kuitenkin, sillä kerroin rehellisesti kommentissani millaisen kuvan videosta sain.

Evankeliointi osan näin alussa, kun Niko luki ja rukoili ja hänelle tuotiin ruokaa.
Se oli Leffassa mielestäni se oikea evankeliointi osa, ilosanomaa Jeesuksesta ja hänen rakkautensa toteuttamista ja sen näyttämistä käytännössä.
Mutta muut roolit olivat mielestäni ääripäästä temmattuja:
Serkku (ei ehtinyt kuin terve sanoa, niin silloin jo vastustelu alkoi , ettei vaan uskonasioiden tuputtaminen ala) tosin mainitsit Räväkästä serkusta, ehkäpä se selittää asiaa enemmän, en vain odottanut ihan noin räväkästi käyttäytyvää, mielestäni aika ääripäätä.
Ja firman kassalla strip-tease baariin tahtova kirkollisehdokas, sekä evolutionisti, joka puhuu itsensä ns. pussiin. Todella ääriesimerkkejä.
Nyt kommentissasi kerroit korostaneesi tarkoituksella, se selittää jo paljon miksi näen ääripään, enkä sitä ns. normaalia tasoa, jota varmasti enemmistö näkee/on nähnyt.

Mitä olen lukenut kirjoituksiasi, nähnyt videoitasi ja keskustellut palstalla kanssasi, ei Nikon usko mielestäni eroa omastasi, vai olenko väärässä?
Ja lopussa tuomiot julistettiin ja kadotukseen joutuivat kaikki paitsi Niko, tarkoittaa mielestäni sitä, että Niko on se "oikeaoppinen" joka pääsee taivaaseen.
Näin sen näen.

ps.
Pistä ainakin varoitus videon tietoihin, että asioita tuodaan esille rajusti korostettuna, niin säästyt samankaltaisilta mielipiteiltä, eikä tarvitse jatkossa selvitellä, jos jostain löytyy toinen tällainen kuin minä vain. :roll:

Siunausta sinullekin Petri.


Kiitos palautteesta. Minä tiedän ja olen tuntenut kännissä ja huoraamassa käyneitä kirkkovaltuutettuja ja sun muuta, en edes viitsi kertoa lisää. Tuputusta pelkääviä Nikon räväkän serkun kaltaisia tiedän vaikka kuinka paljon. Evolutionisti puhuu itsensä aina pussiiin, koska hän perustaa uskomuksensa evoluutiosta valheen varaan.

Eräs asia unohtui elokuvasta, mutta jokainen uskova sen kuitenkin tietää. Alussa esiintynyt uskova nainen oli tietenkin pelastuneiden joukossa, koska uskoi Herraan Jeesukseen.

Kysyn sinulta perustuiko Nikon usko elokuvassa Raamattuun vai Petrin oppiin, joka on erilainen kuin Raamatun opetus? Kysyn siksi, että jos elokuva perustuu minun oppiini, joka olisikin Raamatun vastainen, niin silloin minun täytyisi tehdä parannus ja ottaa video pois youtubesta. Tähän täytyy saada selvyys, koska Raamatun mukaan uskomme täytyy perustua Jumalan sanaan, ei Petrin oppiin. Ihan vilpittömästi näitä kyselen, en riidan haastamisen mielessä, sillä en oikein tiedä mitä ajat takaa, siksi kyselen.

Siunausta sinullekin.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja pekka » 10. Tammi 2014 22:06

Kiitos vaan kaikille kirjoittajille.

Minusta tuo lyhytelokuva tai millä nimellä sitä nyt haluaakin kutsua oli tosi hyvin tehty ja Raamatun sanaa kunnioitettiin alusta loppuun saakka. Olisin pidempäänkin katsellut ja kuunnellut...

Kiitos Herralle ja siunausta lyhytelokuvan tekijöille ja kaikille muillekin.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Tammi 2014 00:35

Petri kirjoitti:Kiitos palautteesta. Minä tiedän ja olen tuntenut kännissä ja huoraamassa käyneitä kirkkovaltuutettuja ja sun muuta, en edes viitsi kertoa lisää. Tuputusta pelkääviä Nikon räväkän serkun kaltaisia tiedän vaikka kuinka paljon. Evolutionisti puhuu itsensä aina pussiiin, koska hän perustaa uskomuksensa evoluutiosta valheen varaan.


Minäkin voin tietää mutta en voi alkaa heitä tuomaroida ja osoittaa sormella että te ootte tuollaisia.Silloin kun minä tulin virheineni sun puheille Petri, niin sä et syyttäny mua vaan kuuntelit ja juttelit mutta et syyttäny,et edes sanonu että tee parannus??
Kerroit kyllä omia kokemuksia ja Raamatunpaikkoja,se oli varmaan sitä Rakkauden evankeliumia koska mä sain Jumalan armosta muuttua ja lopettaa monet "kotkotukset" :) Jumala on tuomari ja se joka vaikuttaa synnintunnon vaikka kukaan ei syytäkkään.
Mulle tuli henk.kohtaisesti epämiellyttävä olo tästä...ei voi mitään.
systeri
 

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Tammi 2014 00:52

systeri kirjoitti:
Petri kirjoitti:Kiitos palautteesta. Minä tiedän ja olen tuntenut kännissä ja huoraamassa käyneitä kirkkovaltuutettuja ja sun muuta, en edes viitsi kertoa lisää. Tuputusta pelkääviä Nikon räväkän serkun kaltaisia tiedän vaikka kuinka paljon. Evolutionisti puhuu itsensä aina pussiiin, koska hän perustaa uskomuksensa evoluutiosta valheen varaan.


Minäkin voin tietää mutta en voi alkaa heitä tuomaroida ja osoittaa sormella että te ootte tuollaisia.Silloin kun minä tulin virheineni sun puheille Petri, niin sä et syyttäny mua vaan kuuntelit ja juttelit mutta et syyttäny,et edes sanonu että tee parannus??
Kerroit kyllä omia kokemuksia ja Raamatunpaikkoja,se oli varmaan sitä Rakkauden evankeliumia koska mä sain Jumalan armosta muuttua ja lopettaa monet "kotkotukset" :) Jumala on tuomari ja se joka vaikuttaa synnintunnon vaikka kukaan ei syytäkkään.
Mulle tuli henk.kohtaisesti epämiellyttävä olo tästä...ei voi mitään.


Kiitos palautteesta. Videossa tulee sama esille kuin Raamatussa, että jumalattoman (ei ole uskonut Raamatun Jumalaa) kuollessa hän oman valintansa tähden joutuu kadotukseen, ei ihmisen julistamalla tuomiolla, vaan Jumalan tuomitsemana. Minä en ketään tuominnut enkä tuomitse, vaan evankeliumin kautta Jumala tuomitsee.

Mark 16:16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. <--- Raamatullista evankeliumia, aivan kuten elokuvassakin.

Videossa tuotiin kuvitteellisesti esille kuinka Jumala kohtaa kuoleman jälkeen jumalattoman ja julistaa tuomion ihmiselle, joka ei ole uskonut Raamatun Jumalaan ja vastaanottanut pelastusta Herrassa Jeesuksessa. Tämä on ihan Raamatullista.

Jos katsot videon uudestaan, niin "elokuvassa" Niko ei syytä ketään, vaan kertoo Raamatun totuutta ja Jumala on se joka tuomion antaa.

Jos uskova näkee videon tapahtumat eri tavalla kuin olen tuonut tässäkin esille, niin minä jään ihmetyksen valtaan syyttämättä ketään. Jumalan siunausta sinulle sisareni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Tammi 2014 01:04

Minä tiedän ja olen tuntenut kännissä ja huoraamassa käyneitä kirkkovaltuutettuja ja sun muuta, en edes viitsi kertoa lisää.


Tämä on räväkkää tekstiä...heitä ei saa tuomita hehän ovat uskosta osattomia synnin orjia?? Sen sinä itte oot opettanu mulle :)
systeri
 

Re: Kristillinen lyhytelokuva: Nikon ihmeellinen elämä

ViestiKirjoittaja PetriFB » 11. Tammi 2014 01:19

systeri kirjoitti:
Minä tiedän ja olen tuntenut kännissä ja huoraamassa käyneitä kirkkovaltuutettuja ja sun muuta, en edes viitsi kertoa lisää.


Tämä on räväkkää tekstiä...heitä ei saa tuomita hehän ovat uskosta osattomia synnin orjia?? Sen sinä itte oot opettanu mulle :)


Sehän on totta mitä kirjoitin ilman mitään syyttelyä. Totesin vain millaisia kirkkovaltuutettuja tiedän. En minä heitä tuominnut, vaan sanoin millaisia he ovat.

Raamattu sanoo:

1 Kor 6:9 ¶ Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset,
10 eivät varkaat, ei ahneet, ei juomarit, ei pilkkaajat eivätkä anastajat saa periä Jumalan valtakuntaa.

En näe tuossa mitään eroa siiinä miten minä kuvasin millaisia ihmiset ovat. Raamattukin erittelee syntejä nimeämällä ne. Ja jos me sanomme millaisia syntejä joku jumalaton on tehnyt, niin eihän se ole tuomitsemista, vaan tosiasian sanomista.

Silloin kun kerron evankeliumia ihmisille, niin kerron Jumalan armosta, rakkaudesta, pelastuksesta uskon kautta Herraan Jeesukseen, sekä synnistä ja kadotutuksesta. En tuomitse ihmisiä kun kerron, että ilman uskoa Herraan Jeesukseen he joutuvat oman valintansa tähden kadotukseen. Jumala heidät tuomitsee en minä, minä vain kerron kuka tuomitsee ja miksi.

Laitan tähän eilen tekemäni netti-trakun, jonka sanoma on täysin sama kun elokuvan sanoma:

Elämäsi palkinto

Nyt sinulla mahdollisuus osallistua elämäsi suurimman palkinnon vastaanottamiseen!

Mitä elämä sinulle merkitsee? Toivotko elämältä rakkautta ja hyväksyntää? Haluaisitko kokea olevasi rakastettu rakkauden kautta, joka ei koskaan lopu? Haluaisitko kokea olevasi hyväksytty ja arvokas?

Jos vastasit sydämessäsi jokaiseen kysymykseen kyllä, niin sinulla on mahdollisuus vastaanottaa elämäsi suurin palkinto. Kaikkien palkintojen vastaanottamiseen sisältyy ehtoja, että ne voi saada itselleen. Ennen palkinnon julkistamista kerron sinulle kahdesta vaihtoehdosta, josta saat valita sinulle mieluisan vaihtoehdon oman tahtosi ja valintasi mukaan.

Ihmisen ja elämän synnystä on olemassa erilaisia käsityksiä. Evoluutioon perustuva näkemys kertoo elämän syntyneen maapallolle ilman älyä, suunnitelmaa ja itseohjautuvasti, sillä kukaan ei ole sitä tehnyt eikä rakentanut. Tiedemiehet puolustavat evoluutiota sanomalla, että koska ihminen on kyennyt suunnittelemaan ja rakentamaan laboratoriossa keinotekoisen solun, niin se todistaa evoluutioteorian oikeaksi.

Evoluutioteorian todisteen ongelma on se että se sotii itseään vastaan ja on ristiriitainen, sillä evoluution piti syntyä ilman älyä, eikä kukaan ole sitä suunnitellut tai rakentanut. Laboratoriossa tehty keinotekoinen solu syntyi älykkään suunnittelun sekä rakentamisen kautta. Itse asiassa keinotekoisen solun suunnitteleminen ja rakentaminen laboratoriossa romutti täydellisesti evoluutioteorian, sillä laboratoriossa valmistettu keinotekoinen solu ei syntynyt ilman älyä, suunnittelua ja rakentamista. Evoluutioteoriaa ei voida koskaan todistaa oikeaksi, koska sitä ei pystytä milloinkaan havaitsemaan olosuhteissa, jossa tyhjyyteen syntyisi ainetta, joka ilman älyä itseohjautuvasti yhdistäisi aineet keskenään synnyttäen niiden kautta monimuotoista elämää.

Evoluutioteoria ei voi olla totta, eikä sitä kyetä koskaan todistamaan totuudeksi elämän syntymisestä maan päälle. Jos olet valinnut evoluution vaihtoehdoksi, joka selittää elämän synnyn, niin sinä olet hävinnyt ja hukannut mahdollisuutesi elämäsi palkinnon vastaanottamiseen. Sinulla on vielä kuitenkin mahdollisuus hylätä evoluutioteoria ja uskoa totuudeksi erilainen näkemys siitä miten elämä on saanut syntynsä maan päälle.

Raamattu sanoo Jumalan luoneen taivaat ja maan (auringon ja kuun), kasvillisuuden ja puut, eläimet sekä ihmisen. Miten Hän on sen kaiken tehnyt? Jumala suunnitteli kaiken kauniisti ja viisaasti, rakentaen elämän maan päälle. Tiedemiehet todistivat keinotekoisen solun kautta luomisesta, mutta päätyivät väärään lopputulokseen, eli evoluutioon. Tiedemiehet todistivat tieteellisesti luomisen puolesta, vaikka he tekivät asiasta väärän johtopäätöksen. Kaikkein tärkein ja pätevin todiste on Jumalan sana (Raamattu), joka kertoo Jumalan luoneen taivaat ja maan sekä elämän maan päälle. Tämän tosiasian edessä on kiistatonta, että ainoa mahdollisuus elämän syntymiseen maan päälle on Raamatun kertomat Jumalan luomistyöt.

Jos hylkäät evoluutioteorian ja uskot Jumalan olevan olemassa ja että Hän loi elämän maan päälle, niin olet astunut askeleen lähemmäksi elämäsi palkinnon vastaanottamista. Se ei kuitenkaan vielä riitä palkinnon vastaanottamiseen. Sinun tulee läpäistä seuraavat ehdot, että voit vastaanottaa elämäsi palkinnon.

Jumala rakastaa sinua ja siksi Hän lähetti Poikansa Herran Jeesuksen, kuolemaan sinun syntiesi tähden. Herran Jeesuksen sovitusveri, kuolema ja ylösnousemus on todistus ja takuu mahdollisuudestasi saada syntisi anteeksi sekä iankaikkinen elämä. Jos sinä tunnustat syntisi Jumalalle ja teet parannuksen uskomalla Jeesuksen olevan Herra ja Pelastaja, niin sinä saat syntisi anteeksi sekä iankaikkisen elämän. Iankaikkinen elämä Herrassa Jeesuksessa on elämäsi paras palkinto. Jos et halua vastaanottaa elämäsi palkintoa, niin oman valintasi tähden, kuolemasi jälkeen joudut elämään erossa Jumalasta iankaikkisessa kadotuksessa.

Jumalan hyvä tahto on että sinä valitsisit iankaikkisen elämän, koska sen kautta saat iankaikkisesti Jumalan valtakunnassa kokea olevasi arvokas, hyväksytty ja rakastettu. Jumalan rakkaus on iankaikkista, joka ei pääty koskaan. Kun teet päätöksen tämän asian suhteen, niin muista että päätöksesi kautta valitset sen missä haluat viettää ikuisuutesi. Sinut on luotu Jumalan rakkautta varten, tee siksi ainoa oikea päätös ja valitse Jeesus elämäsi Herraksi ja Pelastajaksi.

Joh 3:
16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.

Apt 16:31 Niin he sanoivat: "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, .......... ".

Hebr 11:6 Mutta ilman uskoa on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa, että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät.


En osaa muulla tavalla julistaa evankeliumia ja olen ollut Herran edessä ja koen etten voi muuttaa tapaani miten julistan evankeliumia. Netti-trakussa on kaikki samat ainekset kuin elokuvassa ja jos muuttaisin tapaani ja jättäisin evankeliumista yhdenkin elementin pois, niin julistaisin korvasyyhyä, en Raamatun evankeliumia. Jumalan siunausta sisareni.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa

cron