Osta totuutta,älä myy

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Osta totuutta,älä myy

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Joulu 2013 11:18

Tuli mieleen tästä korinttolaiskirjeen Raamatunpaikasta että näis ei välttämättä tarkoiteta rahaa vaan jotain muuta..eli sitä että ei tarvi itse ansaita vaan saa lahjaksi Jumalalta jos haluaa vastaanottaa :) Se on Jumalan silmis taatusti väärin että vilpillisesti,likaisin keinoin kaupitellaan armoa vai oonko mä aivan asian sivus??


2. Korinttolaiskirje 2 :17
Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Jes. 55:1

Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

San 23: 23 Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.
systeri
 

Re: Osta totuutta,älä myy

ViestiKirjoittaja Janne » 10. Joulu 2013 16:22

systeri kirjoitti:Tuli mieleen tästä korinttolaiskirjeen Raamatunpaikasta että näis ei välttämättä tarkoiteta rahaa vaan jotain muuta..eli sitä että ei tarvi itse ansaita vaan saa lahjaksi Jumalalta jos haluaa vastaanottaa :) Se on Jumalan silmis taatusti väärin että vilpillisesti,likaisin keinoin kaupitellaan armoa vai oonko mä aivan asian sivus??


2. Korinttolaiskirje 2 :17
Sillä me emme ole niinkuin nuo monet, jotka myyskentelevät Jumalan sanaa; vaan puhtaasta mielestä, niinkuin Jumalan vaikutuksesta, Jumalan edessä, me Kristuksessa puhumme.

Jes. 55:1

Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.

San 23: 23 Osta totuutta, älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.


Hyvin monesti näillä raamatun paikoilla on monta ulottuvuutta kuten tiedämme.
Joten kyllä näin on miten kirjoitat, mutta kuten huomata saattaa nämä kaksi asiaa kulkevat kuitenkin hyvin pitkälti käsi kädessä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Osta totuutta,älä myy

ViestiKirjoittaja systeri » 11. Joulu 2013 10:34

Mä tätä eilen alkasin pähkäillä kun luin juttutuvan keskustelua.Jumalan Sanan ei pitäisi olla maksullista ja siinähän kirkkolaitokset ovat tehneet hyvää työtä kun ovat jakaneet "ilmaiseksi" raamattuja joka käänteessä.Meilläkin on vihkiraamattuja ja on rippiraamattuja ym joka lähtöön...(tosin kirkollisvero on varmaan ollut se jonka kautta nämä Raamatut on kuitenkin maksettu moneenkin kertaan)
Vapiksellakin jaetaan mm.vihkiraamattuja ja kouluunmenijöille pientä Uutta testamenttia psalmeineen mutta maksu ei oo verona.Ulkomaille on kirkkolaitokset ym:t tahot vieneet paljon Raamattuja..Hellarit ovat jakaneet, gideonit on lahjoittaneet Raamattuja tosi paljon eri paikkoihin.
Mutta sitä mietin että jonkun ne kirjat kuitenkin täytyy maksaa.Raamattuja tuskin olis painettu kovinkaan paljon jos joku ei niistä maksaisi ja jos mulla ei olisi Raamattua ja pitäis valita että ostanko jotakin rihkamaa vai kohtuu hintaisen Raamatun jostain kaupasta tai nettikaupasta niin en pitäisi pahana sitä että pulittaisin ne rahat Raamatusta.Ei oo kyllä aikaakaan kun ostin uuden Raamatun isolla tekstillä ja olin siitä hyvin iloinen että uhrasin siihen.Kannet ja kirjan tekeminen ja kustannus maksaa, mutta sisältö on kultaakin kalliimpaa :)
Jumalan Sanan kuuloon ei pitäisi koskaan olla mitään maksua ja mä kammoan jos kesken tilaisuuden aletaan pitää kolehtisaarnoja!!Uhraaminen tulee ajankohtaiseksi viimeistään sitten kun ihminen saa ymmärryksen uskoontulon jälkeen, että miksi uhrataan ja haluaa tietää vielä mihin tarkoitukseen rahat menee tai sitten antaa suoraan tarvitsevalle kenestä Jumala on puhunut.Tämmösiä sitä tuli mietittyä (oliko sitten turhaa) että ei olisi mahdollista että Jumalan sana olisi niin paljon levinnyt jos siitä ei joku maksaisi :)
systeri
 


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa