Unen kautta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Unen kautta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Joulu 2013 11:31

*
Jotkut kertoi minulle että sai Pyhällä Hengellä täyttymisen kun itse he oli silloin unessa.
Mutta minä tunnistin että se ei ollut Pyhä Henki. Se tuntui sähköiskulta eikä se ollut Pyhällä Hengellä täyttyminen. Yritin nuhdella mutta nuhteleminen ei onnistunut. Tuntui että olisin itse suolla ja huusin Jumalaa avukseni unessani mutta huutaminen ei onnistunut. Minä pakotin itseäni hereilleni mutta en saanut herättyäni. Kamppailin ja lopulta sain nuhdettua mutta hyvin raskaalla tavalla kuin suolla. Sit se häipyi ja jätti minut rauhaan. Siten heräsin lopulta. Herääminen tuntui jälkeenpäin helpolta kuin alussa. Tuntui että se esti heräämisen ja piti minua raskaassa unitilassani.

Mietin onko pahalla hengellä valtaa unimaailman kanssa? Onko kenellä ollut samaa vastaavaa?
Mitä Raamattu sanoo? Jumalan omat nukkuu hyvin kun Jumalan enkeli vartioi heidän unta. Muistin jälkeenpäin että unohdin pyytää varjelua ennen nukkumaanmenoa. Mutta minua tympii että he vaanii odottaen milloin unohdan pyytää varjelua niin siten ne on valmis hyökkäämään ollessani raskaassa unessani. Mikä olisi neuvoksi että minä saisin nukuttua hyvin? Jumalan Henki asuu meissä mutta en ymmärrä miten paha henki pääsi uneeni? Mikä olisi neuvoksi että minä saisin nuhdettua...?

Ps. 4:9
Rauhassa minä käyn levolle ja nukun, sillä sinä, Herra, yksin annat minun turvassa asua.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Joulu 2013 12:31

Kyllähän saatana voi uskovia kiusata unien kautta, tavalla tai toisella. Monia tietämiäni uskovia on kiusattu unien kautta joskus, minuakin. Saatana yrittää vain kiusata ja pelotella, mutta ei muuten mahda mitään.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi. 2. Kor. 12:7


En tiedä tarkkaan, millä tavalla Paavalia rusikoitiin. Mutta oma veikkaus on mahdollisesti esimerkiksi unien kautta.

Saatana ei kuitenkaan voi tehdä mitään, ellei Jumala salli. Sitä en tarkkaan tiedä, miksi Jumala sallii saatanan kiusata unien kautta. Ehkä Jumala haluaa nähdä että osaamme pysyä lujina saatanan kiusauksenkin edessä tai että vahvistumme. Tunnet varmasti Jobin tarinan? Koettelemukset vahvistavat meitä. Sekin että saatana kiusaa, on osoitusta siitä, että olemme oikealla tiellä. Tai sitten Jumala haluaa ettemme ylpistyisi. Syitä voi olla monia. Muista kuitenkin, että Hän joka on meissä, on suurempi kuin se, joka on maailmassa. (1. Joh. 4:4) :)

Siunausta päivääsi !
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 03. Joulu 2013 14:16

*
Ok hyvä tietää ja kiitos sinulle Juha.

Jotkut kertoi saaneensa Pyhällä Hengellä täyttymisen kun he oli unessa. Voiko täyttää Pyhällä Hengellä ollessa unitilassa?
Yhden uskovan tarinan mukaa se täyttyminen tuntui vähän kuin olisi saanut sähköiskun mutta en tiedä muista uskovista joilla oli kokemus Pyhällä Hengellä täyttymisen kanssa unien kautta. Onko sinulla ollut sellaista vastaavaa? Mitä Raamattu sanoo siitä?

Siunausta sinun päivään Juha :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Joulu 2013 15:22

vaisuliini kirjoitti:*
Ok hyvä tietää ja kiitos sinulle Juha.

Jotkut kertoi saaneensa Pyhällä Hengellä täyttymisen kun he oli unessa. Voiko täyttää Pyhällä Hengellä ollessa unitilassa?
Yhden uskovan tarinan mukaa se täyttyminen tuntui vähän kuin olisi saanut sähköiskun mutta en tiedä muista uskovista joilla oli kokemus Pyhällä Hengellä täyttymisen kanssa unien kautta. Onko sinulla ollut sellaista vastaavaa? Mitä Raamattu sanoo siitä?

Siunausta sinun päivään Juha :hugehug:


Kuulostaa kyllä hieman oudolta tuo sähköiskujuttu. Epäilen, oliko noissa mainitsemissasi tapauksissa kyse Pyhällä Hengellä täyttymisestä. Millaisissa yhteyksissä nuo "täyttymiset" tapahtuivat? Tuohon unessa täyttymiseen en ota kantaa kun en tiedä. Mutta kun minä täytyin Pyhällä Hengellä sen jälkeen kun mut kastettiin, niin olin täynnä iloa ja rauhaa ja tunsin suurta rakkautta muita ihmisiä kohtaan ja kun kävelin kaupungilla niin tuntu et olis mieli tehny huutaa kaikille pelkkää Jumalan siunausta.

:)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 03. Joulu 2013 22:49

Olen lukenut, että joillain lapsilla on sellaisia yöllisiä kauhukohtauksia, että painajaisuni ikään kuin jää päälle, vaikka lapsi oikeastaan herää. Joskus luin Hesarista jutun, että aikuisillakin voi olla samankaltaisia painajaiskohtauksia. Eli esimerkiksi herää painajaisestaan ja edelleen kuulee unen äänimaailman tai näkee jonkun hahmon unesta tms. Muistan äitini kertoneen, että hän oli joskus yöllä herännyt uneen, jossa minä huusin häntä apuun. Sitten kun hän heräsi, niin hänen piti ihan käydä tarkistamassa, etten ole oven takana, kun puolivalveillakin vielä "kuuli" äänen :D Päihdehoitotyön kirjassani sanotaan, että kofeiini voi olla yöllisten, unenaikaisten paniikkikohtausten aiheuttaja. Kofeiini myös pahentaa skitsofreenista prosessia ja aiheuttaa paranoidisia harhaluuloja. Kofeiinilla on monien tutkimusten mukaan selvä yhteys mielenterveyshäiriöihin :?

Mutta takaisin aiheeseen, eli muistan joskus vasta uskoon tultuani yöllä unessa puhuneeni ikään kuin koko yön kielillä. Aamulla oli hyvin virkistynyt ja ihana olo :sleep:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Joulu 2013 09:01

*
En ole lukenut Jobia läpi mutta osa kyllä luettu. Yksi juttu unohdin kertoa. Olin unessani mutta tunsin miten se odotti ihan vieressäni. Niinkuin Jobin kohdalla kun se kysyi Jumalalta saako kiusata ja Jumala antoi luvan koettellaakseen Jobia. Mutta minä inhoan sähköiskuja enkä halua kokeilla uudestaan niitä enää. Kuinka ne voi estää? Mutta Jumala salli ne minulle. :roll:

Ok joo, Juha. Pyhä Henki ei yleensä tee eikä se ole Hänen tapaista eli Hän ei valtaa nukkuvan uskovan täyttääkseen Pyhällä Hengellä. Kysyn vielä. Mietin kuinka saatana tiesi mitä unta minä olin näkemässä?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Joulu 2013 09:05

*
Pitäisikö vaihtaa kofeiinittomaan kahviin? :shock: Mutta kuinka sähköiskut? En usko että kahvi aiheuttaisi ne. :roll:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 04. Joulu 2013 22:55

Kyllä kofeiini voi aiheuttaa sellaisiakin tuntemuksia... Ainakin olen kuullut juttua. Itse olen erittäin kofeiiniherkkä, enkä tavallisesti juokaan kahvia. Joskus kun juon, niin huomaan kyllä. Minulle tulee jo yhden kupillisen jälkeen parin tunnin kuluttua sellainen epämääräisen ahdistunut olo. Nykyään se ei tunnu niin pahalta, koska tiedän jo, että se johtuu kahvista ja menee ohi ajallaan :)
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja Juha » 04. Joulu 2013 23:21

vaisuliini kirjoitti:*
En ole lukenut Jobia läpi mutta osa kyllä luettu. Yksi juttu unohdin kertoa. Olin unessani mutta tunsin miten se odotti ihan vieressäni. Niinkuin Jobin kohdalla kun se kysyi Jumalalta saako kiusata ja Jumala antoi luvan koettellaakseen Jobia. Mutta minä inhoan sähköiskuja enkä halua kokeilla uudestaan niitä enää. Kuinka ne voi estää? Mutta Jumala salli ne minulle. :roll:

Ok joo, Juha. Pyhä Henki ei yleensä tee eikä se ole Hänen tapaista eli Hän ei valtaa nukkuvan uskovan täyttääkseen Pyhällä Hengellä. Kysyn vielä. Mietin kuinka saatana tiesi mitä unta minä olin näkemässä?


Aina voit rukoilla asian puolesta, ettet kokisi uudestaan. Minä uskon että saatana tietää ihmisten ajatuksia ja voi niiden mukaan "luoda" kiusausunia. Minä esimerkiksi kipuilin joskus todella paljon sen suhteen, että pitäisikö mennä inttiin vai ei. Tappamaan en ketään halua mennä, ja mietin myös että mitäs jos sota tulee, niin sittenhän koetus tulee kun ollaan viemässä rintamalle. Näin unta missä saatana oli viemässä minua sellaisella vanhanmallisella junalla rintamalle sotimaan... Se oli saatanan kiusausuni. Aihepiiriltään koski juuri sitä asiaa minkä kanssa kipuilin melkoisesti. Ei saatana mikään kaikkivaltias ole, mutta uskon että jollain tasolla on tietoinen silti ihmisten asioista.

Mutta en ihan ymmärtänyt, miksi sanoit että mistä saatana tiesi mitä unta olit näkemässä?
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Unen kautta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 06. Joulu 2013 12:12

Juha kirjoitti:
vaisuliini kirjoitti:*
En ole lukenut Jobia läpi mutta osa kyllä luettu. Yksi juttu unohdin kertoa. Olin unessani mutta tunsin miten se odotti ihan vieressäni. Niinkuin Jobin kohdalla kun se kysyi Jumalalta saako kiusata ja Jumala antoi luvan koettellaakseen Jobia. Mutta minä inhoan sähköiskuja enkä halua kokeilla uudestaan niitä enää. Kuinka ne voi estää? Mutta Jumala salli ne minulle. :roll:

Ok joo, Juha. Pyhä Henki ei yleensä tee eikä se ole Hänen tapaista eli Hän ei valtaa nukkuvan uskovan täyttääkseen Pyhällä Hengellä. Kysyn vielä. Mietin kuinka saatana tiesi mitä unta minä olin näkemässä?


Aina voit rukoilla asian puolesta, ettet kokisi uudestaan. Minä uskon että saatana tietää ihmisten ajatuksia ja voi niiden mukaan "luoda" kiusausunia. Minä esimerkiksi kipuilin joskus todella paljon sen suhteen, että pitäisikö mennä inttiin vai ei. Tappamaan en ketään halua mennä, ja mietin myös että mitäs jos sota tulee, niin sittenhän koetus tulee kun ollaan viemässä rintamalle. Näin unta missä saatana oli viemässä minua sellaisella vanhanmallisella junalla rintamalle sotimaan... Se oli saatanan kiusausuni. Aihepiiriltään koski juuri sitä asiaa minkä kanssa kipuilin melkoisesti. Ei saatana mikään kaikkivaltias ole, mutta uskon että jollain tasolla on tietoinen silti ihmisten asioista.

Mutta en ihan ymmärtänyt, miksi sanoit että mistä saatana tiesi mitä unta olit näkemässä?


Ok. Sinä sanoit että saatana tietää ihmisten ajatuksia. Eli sinä vissiin tarkoitat että saatana kai pystyy lukemaan ihmisten ajatuksia. Ja myös ihmisten unta. Tuntuu että se on kaukaa haettu juttu mutta voi olla totta asia että saatana kyllä pystyy näkemään läpi. Kiitos Juha. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron