Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Tammi 2016 21:15

Lily kirjoitti:Tässä on linkki liittyen teen merkkien terveellisyyteen ja puhtauteen

http://www.safkatutka.fi/2015/09/04/tie ... -sisaltaa/


Kiitos linkistä! Siinä ei kerro clipperista. Clipper on luomu ja terveellinen teejuoma.
Mitä luontoon tulee niin kuumaan kuppi veteen voi laittaa nokkosten lehteä joka auttaa astmaan ja ummetukseen. En ole varma auttaako se myös finniongelmaan.

Minulla on vanha pieni kalenterikirja jossa on rohtokasveja ja kirja kertoo mihin ne auttaa. Se on jossain kirjojen seassa. Joku päivä täytyy etsiä sen käsiini. Kiinnostaa rohtokasvit ja haluaisin tietää enemmän niistä. :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja RNH » 11. Tammi 2016 22:13

Joo kyllä musta tee värjää kupinkin :?
Kamomillatee on hyvää ja sillä on rauhoittava vaikutus, joten se sopii hyvin iltateeksi myös.
Mulle ei kahvi käy kertakaikkiaan. Nyt ei ole ollut enää sellaisia oireita kun oli kahvia vielä juodessani. Syke on laskenut ollen nyt n. 60 levossa, ennen oli vähintään 70 aina. Sydämen muljahtelut on jääny pois ja epämääräinen levoton olo. Ai niin ja vessassakaan ei tarvi ravata alvariinsa enää:)
Verenpaine on ollu mulla jo kahviaikoina liiankin alhainen, joskus jopa alle sadan yläpaine. Nyt tuntuu kun toi verenpainekin olis noussu pikkusen. Aika yllättävä vaikutus :lol: yleensähän kahvin pitäis nostaa verenpainetta eikä laskea sitä...?

Kiitos ihanalle Jumalalle tästäkin :hearts:
RNH
 
Viestit: 39
Liittynyt: 27. Marras 2015 15:45

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Tammi 2016 00:03

*
Hei katso mihin linkkiin äsken törmäsin fb:ssa. Sitä voi pitää kylmänä janojuomana tarkoitukseksi kehonpuhdistukseen niin väsymys väistyy eikä elimistöä enää kuormita kuurin jälkeen. Maku on joko luumumehu tai omenamehu mutta hinta kyllä korkealla... :wtf: :?
Se on säilöntäaineeton ja vielä ilman keinotekoisia makeutusaineita. Onko kenellä kokemusta tästä? Kerro miten se vaikutti?

https://www.tokmanni.fi/painonhallinta/ ... 6888499/dp
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 12. Tammi 2016 00:07

*
En ole teeihminen ja yritän opetella juomaan teetä vasta kun tilaamani clipper saapuu tänne. Mutta en ole koskaan juonut kylmää teetä enkä tiedä auttaako sammuttamaan janoa kylmällä teekupilla? Nolottaa kysyä sori. :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Loka 2017 10:27

Hei..te asiaa tuntevat! Mitä tapahtuu probiooteille, jotka on unohtunu huoneenlämpöön pidemmäksi ajaksi kuin purkissa sanotaan (kuukausiksi)? Voiko niitä vielä syödä? Parasta ennen 9.2018
systeri
 

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja systeri » 23. Loka 2017 10:28

Netistä löytyy huonosti tietoa asiasta.
systeri
 

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja Tapani » 27. Loka 2017 22:45

PetriFB kirjoitti:Olen tutkinut raaka kaakaota ja se on eräs parhaista ravintoaineista. Juon sitä kaakao juomana. Tänään sain omasta päästä idean tehdä kaakaosta kastikkeen, siitä tuli ihan hyvää. Kävin myös tänään järven jäällä pari tuntia kävelemässä koirien kanssa. Minulla oli mukana kaakaojuomaa termospullossa.


Raakakaakaossa on todellakin mm. 10 kertaa enemmän antioksidantteja kuin mustikassa, se on yksi ravintorikkaimmista ruoka-aineista. Itse teen raakakaakaosta suklaata, suunnilleen saman verran luomu kookosöljyä ja raakakaakaota ja makeutukseksi hunajaa n.neljä kertaa vähemmän. Nämä vain sekoitetaan ja laitetaan pakastimeen puoleksi tunniksi, valmis suklaa pitää säilyttää jääkaapissa, muuten se sulaa. Sekaan voi laittaa esim. pähkinöitä tai rusinoita. Huipputerveellistä herkkua, eikä tarvitse katua jälkeenpäin, että menin syömään. Nyrkkisääntö ravinnossa on, että mitä luonnollisempaa (prosessoimatonta) ja lisäaineettomampaa sen parempaa. Esim. maidon pastörointi tuhoaa ravinteita, homogenointi on vielä haitallisempaa, siinä maidon rasvamolekyylit pilkotaan pienemmiksi ainoana syynä esteettisyys. Antti Heikkilän mukaan homogenointi on laktoosi-intoleranssin takana, se on yhdistetty myös diabetekseen, sydänvaivoihin ja autoimmuunisairauksiin. Itse käytän homogenoimatonta täysmaitoa ja vain kahviin, ruuan kanssa juon vettä.

https://metabolichealing.com/the-putrid ... zed-dairy/

"Homogenization has been called “the worst thing dairymen have done to milk.” "

Ravitsemustiede pitää eläinrasvoja vaarallisena sydämelle ja suosittelee mm. keinotekoista margariinia voin tilalle. Itse en juuri voita käytä, koska siinä ilmeisesti käytetään ruokasuolaa eikä luonnon suolaa, kuten merisuola tai kristallisuola. Mutta on se ihminen viisas, kun se kykenee valmistamaan terveellisempää ruokaa kuin Jumala. Jumalalle kelpasi Raamatun mukaan voi ja raakamaito.

1.Moos.18

1 Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
8 Ja hän otti voita ja maitoa sekä vasikan, jonka hän oli valmistuttanut, ja pani ne heidän eteensä; itse hän seisoi heidän luonansa puun alla sillä aikaa, kuin he söivät.

Raakamaito on kiellettyä, mutta juustona käytän italialaista Parmigiano Reggianoa, mikä valmistetaan edelleen raakamaidosta samalla tavalla kuin 800 vuotta sitten ja suolana käytetään luonnollista merisuolaa. Sitä saa valmistaa vain tietyllä alueella Italiassa ja paketissa on aitoustodistus. Parmigiano Reggiano on todella ravinteikasta.

http://www.parmagourmet.it/fi/juusto.htm

Viljoista kannattaa suosia täysjyväviljoja, ns. valkoiset jauhot ovat kuollutta ruokaa, mikä heikentää immuniteettia.

" Ei tiedetty tai oikeammin ei haluttu tietää, että tästä jauhosta puuttui kaikki elinvoima, vitamiinit, kivennäisaineet ja hivenaineet sekä arvokas kasvivalkuainen ja kasvirasva, koska ne ovat jyvän reunakerroksissa ja alkiossa, eivät ydinjauhossa. "

http://www.energian.net/terveys/info4.html

Kaikkein paras olisi jauhaa jyvät itse tarpeen mukaan, jolloin ravinteet säilyvät parhaiten. Itse en tähän ole halunnut ryhtyä, vaan käytän täysjyvä speltti jauhoja. Speltti on jalostamaton vilja.

http://sunspelt.fi/tietoa-speltista/

"Speltti on vehnänsukuinen jalostamaton vilja noin 10 000 vuoden takaa. Se on säilyttänyt ainutlaatuisen ja alkuperäisen koostumuksensa näihin päiviin saakka. Speltin hyödyt ovat kiistattomia sekä luonnon kiertokululle että ihmiselle."

Mausteet ovat myös todella terveellisiä, vaikka ei uskoisi, kun niitä syödään niin pieniä määriä. Esim. Intiassa syödään paljon currya ja curry sisältää esim. kurkumaa, mitä pidetään yhtenä syynä, että Intiassa on niin vähän syöpää.

https://nutritionfacts.org/2015/05/05/w ... -in-india/

Cayennepippuri on myös todella hyödyllinen terveydelle, sen väitetään pysäyttävän jopa sydänkohtaukset ja se pysäyttää myös verenvuodon sisäisesti nautittuna tai ulkoisesti haavalle laitettuna.

http://www.shirleys-wellness-cafe.com/N ... od/Cayenne

Itse pidän tulisesta ruuasta ja olen käyttänyt cayennepippuria vuosia todella paljon ja tietenkin luomuna. Tulisuuden sietokykyni on kasvanut niin, että jos joskus harvoin käyn pizzeriassa syömässä pizzerian jalapenot eivät paljon tunnu.

Itse jätin valmisruuat ja lisäaineet vuosia sitten ja voin todistaa omasta kokemuksestani, että terveyteni on kohentunut huomattavasti, en juurikaan sairastele enää. Onhan se kivempi elää tämä maanpäällinen elämä, kun ei tarvitse kärsiä ruumiillisia vaivoja ja jaksaa paremmin.
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja Tapani » 27. Loka 2017 23:34

Vielä pitää mainita, että parempi on tehdä leipä hapanjuurella, mikä sisältää villihiivaa kuin kaupallisella hiivalla, mikä kehitettiin nostattamaan leipä nopeasti. Hapanjuuri on todella helppo tehdä.

Top 10 syytä syödä hapanjuuri-leipää:

http://cookusinterruptus.com/blog/?p=4245

Kiteytettynä helpommin sulavaa, paremman makuista, ravinteikkaampaa, vaatii myös pidemmän valmistusajan, mutta siitä on myös hyötyä.

Voiko hapanjuuri-leipä olla ratkaisu gluteiini yliherkkyyteen:

https://www.theguardian.com/lifeandstyl ... ac-disease

Leipä on tehty hapanjuurella tuhansia vuosia ennenkuin kaupallinen hiiva kehitettiin. Tämä mainitaan myös Raamatussa:

Matt.13.

33 Taas toisen vertauksen hän puhui heille: "Taivasten valtakunta on hapatuksen kaltainen, jonka nainen otti ja sekoitti kolmeen vakalliseen jauhoja, kunnes kaikki happani."
Tapani
 
Viestit: 180
Liittynyt: 26. Elo 2017 18:45

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja Linnea » 28. Loka 2017 14:51

systeri kirjoitti: Mitä tapahtuu probiooteille, jotka on unohtunu huoneenlämpöön pidemmäksi ajaksi kuin purkissa sanotaan (kuukausiksi)? Voiko niitä vielä syödä? Parasta ennen 9.2018


Riippuu valmistajasta, mutta kyllä useat probiootit säilyy kuukausia huoneenlämmössä. Olen kuullut, että jauhemuotoon valmistetut probiootit hajoavat/tuhoutuvat heti vatsassa joten ne olisivat tehottomia. Mikäli mahdollista, kannattaa suosia ennemmin esim. hapankaalia. Jo pienessä määrässä on paljon enemmän probiootteja kuin kapseleissa.
Linnea
 
Viestit: 182
Liittynyt: 28. Syys 2017 15:48

Re: Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

ViestiKirjoittaja systeri » 29. Loka 2017 10:00

Kerroin tässä joku vuosi sitten täällä, että sairastuin suolistosairauteen, jonka seurauksena multa aiottiin viedä paksusuoli kokonaan pois ym kunnes sain avun Jumalalta siihen niin ettei tarvinnutkaan leikata. Olen voinut nämä vuodet vallan mainiosti, mutta reilu viikko sitten alkoi taas ylävatsan vaivat ja tuli pohjukaissuoleen haava joka puhkesi :thumbdown:
Erittäin inhottava ja kivulias juttu, joka vie voimat ihan totaalisesti. Kerron kuitenkin tähän yhden jutun, joka mua taas lohdutti <3 Nimittäin haava ilmeisesti puhkesi jo lauantai-yönä, koska kivut yllätti ja oli tosi kovat ja siihen liittyi muutakin mistä tiesin että näin on ehkä käynyt. Oli kuitenkin syysloman loppu ja täälä alkas porukka hokea pitkospuille, noin 7 km lenkille...mahakipu lakkasi ja ajattelin, että kyllä se tästä hoituu itekseen taas ruokavaliolla :)
Oltiin menty jo pitkälti sinne metsän läpi suolle, kun aloin miettiä, että hyvä Jumala jos täälä tulis kunnon kohtaus ,niin eihän mua pääsisi mikään pelastuslaitos nopiaa auttamaan?? Keskellä mettää ,koko matkan kapeat laudat ja vetinen suo ympärillä!! Silloin muistui mieleen pätkä psalmia
139 :5 Sinä olet saartanut minut edestä ja takaa ja laskenut kätesi minun päälleni.
6 Senkaltainen tieto on minulle ylen ihmeellinen, ylen korkea käsittääkseni sen.
7 Minne minä voisin mennä, kussa ei sinun Henkesi olisi, minne paeta sinun kasvojesi edestä?
8 Jos minä taivaaseen nousisin, niin sinä olet siellä; jos minä tuonelaan vuoteeni tekisin, niin katso, sinä olet siellä.
9 Jos minä kohoaisin aamuruskon siivillä ja asettuisin asumaan meren ääriin,
10 sielläkin sinun kätesi minua taluttaisi, sinun oikea kätesi tarttuisi minuun.

Mielettömän lohdullinen kokemus :) Maanantaina olin vielä töissä, iltavuoro oli aika tuskallinen selkäkivun takia.Tiistaina jouduin soittaa lääkärille, koska vatsakivut yltyivät taas! Kiitos terveydenhuollon ...pääsin jo seuraavaksi aamuksi tähystykseen, ongelmakohta löytyi, sain lääkkeet jotka tosin ei varmaan oo mitään parhaimpia tietyltä kantilta katsottuna ,mutta en kyllä uskalla niitä nyt täs vaihees jättää. Ajattelin taas ruokavalion korjausta.Eli tästä eteenpäin pois kaikki paistetut ja käristetyt ruuat ja stressaaminen ja yleensä turha syöminen ..niin eiköhän se vatsa taas ala pysyä kunnossa :thumbup:
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa

cron