Liv D: Mitä ruokamme sisältää?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 01. Joulu 2015 23:58

Tirlittan kirjoitti:Kiitos vinkistä lonelyrider. Mulla on tuommoinen kattila peruna kattilana ja se yksi osa on käyttämättömänä
kaapissa.

Yksi konsti saada pohjaan palanut kattila puhtaaksi on sellainen, että kattilaan laitetaan vettä ja lusikallinen
pyykkipulveria ja sitten vähän keitellään hiljasella. Pohjaan palaneet irtoilee itekseen. Sit vaan tiskaa sen ja huuhtoo
pulverin jämät pois. En tosin tiedä, saako tuota tehdä muille, kuin teräs kattiloille.


:thumbup:

Tuokin kyllä toimii, pyykkipulveri, on joskus tullut testattua sitäkin :)
lonelyrider
 

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 02. Joulu 2015 08:02

Kai sellaisen voisi hankkia...
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja tuulikki » 02. Joulu 2015 10:26

Tirlittan kirjoitti:Kiitos vinkistä lonelyrider. Mulla on tuommoinen kattila peruna kattilana ja se yksi osa on käyttämättömänä
kaapissa.

Yksi konsti saada pohjaan palanut kattila puhtaaksi on sellainen, että kattilaan laitetaan vettä ja lusikallinen
pyykkipulveria ja sitten vähän keitellään hiljasella. Pohjaan palaneet irtoilee itekseen. Sit vaan tiskaa sen ja huuhtoo
pulverin jämät pois. En tosin tiedä, saako tuota tehdä muille, kuin teräs kattiloille.



Kiitos pyykkipulveriohjeesta :)
" En tosin tiedä, saako tuota tehdä muille, kuin teräs kattiloille." Tuli vaan mieleeni, että jos jollain on vaikka mökillä käytössä alumiinikattila/kattiloita, tässä tietoa alumiinista:
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/11/11 ... a-alumiini


"Alumiinia on kaikkialla. Juomme alumiinitölkeistä. Autoissamme on alumiinivanteet. Lentokoneet tehdään alumiinista. Alumiiniyhdisteillä puhdistetaan juomavettä. Alumiinia on kosmetiikassa, deodoranteissa ja aurinkorasvoissa. Alumiiniyhdisteitä on rokotteissa. Alumiinia on rakettien polttoaineissa."
Etenkin tuo alumiiniyhdisteillä puhdistetaan juomavettä kuulostaa pahalta ja tietty sekin että deodoranteissa on alumiinia...koska..rintasyöpä(?) "Yleisen käsityksen mukaan alumiini on melko harmiton aine. Mutta on tutkimuksia, jotka viittaavat siihen, että alumiiniyhdisteet saattavat altistaa muun muassa syövälle, Alzheimerin taudille ja ruoka-aineallergioille."

Anteeksi jos meni pois aiheesta :)
"Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".
tuulikki
 
Viestit: 41
Liittynyt: 04. Heinä 2012 12:21

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 09. Tammi 2016 23:58

*
Mitä mieltä olette teejuomasta jolla puhdistaa elimistöstä kuonat pois? Kuonat kuormittaa elimistöä niin tuottaa väsymystä seuraukseksi ja vastustuskyky alkaa heikentää. Kuulemma puhdistavalla teejuomalla energia palauttuu ja vastustuskyky vahvistuu. Mutta pieni ääni varoitti minua levottomien ajatusteni seassa enkä kiinnittänyt pienen äänen. Mutta vasta kotosalla kuitenkin pieni ääni sai minua tutkimaan teepakettia ja huomasin että teepaketin takapuolella on tällainen kuva.

Image

Takapuolella on englanninkielinen tarina niin luin ja siten minulla nousi tukka pystyyn kun siinä lukee kundaliinijooga. Lisäksi siinä lukee 'Kutsumme tasapainottaa meidän kehon, mielen ja sielun, kun ilahduttavia aistejasi kiehtovan kupillinen Yogi Tea. Tarjoile henkesi.' :o :shock:

Siten etsin googleella puhdistavaa teetä ja löysin Clipper Detox teetä joka mietityttää minua. Voisitko suositella elimistöä puhdistavaa teetä joka on vaaraton jos olet ennen kokeillut? Olisin kiitollinen kans.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Lily » 10. Tammi 2016 18:18

No mähän olen tälläinen "höpsö" , että olen laittanut banniin kaikki epäjumaliin, taikuuteen, noituuteen yms yms yms. Liittyvät asiat ihan meidän lapsiltakin. Tosin mun mies on samaa mieltä joten meillä ei tuu siitä erimielisyyksiä kun on meidän yhteinen pelisääntö.

Minusta tuo sinun reaktio oli juomatta jogi teetä on ihan normaalia. Kyllä minustakin tuntuu hengessä etten haluisi juoda tota kun on noin selkeesti pyhitetty epäjumalan palvontaan.

Muissa uskonnoissa myös pyhitetään asioita, ihmisiä, esineitä kulloiselle jumalalle tai sen käyttöön.
Lily
 

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Tammi 2016 18:57

*
Niin aivan Lily! Mutta anteeksi... Kyllä alussa join teetä muutaman kerran Jeesuksen veren suojanani nähtyäni takapuolen kuvan mutta taas ääni sai tutkimaan teepakettia ja lukemaan takapuolen tarinaa ja siten minulla tukka nousi pystyyn ja äkkiä heitin koko paketin roskikseen.

No tein jo tilauksen ja uusi teepaketti on tulossa.

Image
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7926
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Tammi 2016 19:30

Minä olen kova juomaan teetä ja muistaisin, että minullakin olisi joskus jossain teepaketissa ollut jotain intialaistyylisiä kuvia, mutta en tutustunut asiaan sen tarkemmin.

Mutta nuo Vaisuliinin viimeisen viestin teet ovat hyviä :thumbup:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Lily » 11. Tammi 2016 16:13

Tässä on linkki liittyen teen merkkien terveellisyyteen ja puhtauteen

http://www.safkatutka.fi/2015/09/04/tie ... -sisaltaa/
Lily
 

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja RNH » 11. Tammi 2016 18:50

Muakin kiinnostaa nää teeasiat :) lopetin kahvinjuonnin puolitoista kuukautta sitten ja nyt onkin tullut juotua useita erilaisia teejuomia. Harmi jos toi Lipton on "myrkkyä", mulla on ollu pari suodikkimakua Liptonin valikoimassa.
Se askarruttaa myös että värjääkö tee paljon hampaita, ja värjääkö mahdollisesti vihreä tai valkoinen tee juuri ollenkaan?
RNH
 
Viestit: 39
Liittynyt: 27. Marras 2015 15:45

Re: Riisu kengät..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Tammi 2016 19:54

Minä en yleensä juo kahvia ja olen ihan vain teeihminen. En usko teen värjäävän hampaita kahvia enempää. Tietenkin joku sellainen kaikkein halvin musta tee värjää eniten. Juon itse hyvin vaihtelevasti vihreää, mustaa ja valkoista teetä.

Vihreästä teestä olen sieltä sun täältä kuullut, että se olisi melko vaarallista nykytiedon mukaan, vaikka vähän aikaa sitten vielä luultiin sen olevan terveellistä.

Kamomillatee on terveellistä ja yksi suuhygienisti sanoi, että sen juominen ehkäisee pahanhajuista hengitystä :thumbup: Se ei ainakaan värjää hampaita eikä sisällä mitään piristeitä.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa