Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja pekka » 26. Marras 2013 09:59

Varoitus! Tämä on sitä "väärää herätystä" johon ei pidä lähteä mukaan. Monet eksyneet ihmiset menevät eksymisessään vielä syvemmälle kun menevät tämänkaltaisiin suuriin joukkotilaisuuksiin kuuntelemaan valhetta ja vääristettyä evankeliumia ja "hengellistä" sanomaa!

http://www.youtube.com/watch?v=O3cKKc4CVKY


"Jari Sarasvuo saarnasi - kuulija pyörtyi"

http://cgi.iltalehti.fi/viihde/20131125 ... 5_vi.shtml

"Jari Sarasvuon saarna on herättänyt tunteita Kallion kirkossa.

Kuulijat elivät vahvasti mukana Kallion kirkossa, kun Jari Sarasvuo saarnasi heille. Sarasvuo oli pukeutunut tummaan pukuun ja puhui ilman papereita.

- Ihmisen on vaikea antaa Jumalan Raamatulle anteeksi, Sarasvuo aloitti. 


- Toivottavasti onnistuisin tuomaan tuon puoleisen idean tämän päivän toimivaksi ideaksi.


Sarasvuon saarna rakentui tuhlaajapoika-teeman ympärille. Hän puhui aluksi myös Nooan teoista.

Saarnan puolessa välissä eräs kuulija pyörtyi ja lääkäriä huudettiin paikalle. Tapauksesta selvittiin kuitenkin säikähdyksellä ja Sarasvuo kertoi, että tajunsa menettänyt kuulija voi hyvin."


Kuva


"Sarasvuo sekoitti Kallion kirkon"

http://cgi.iltalehti.fi/viihde/20131125 ... 0_vi.shtml

"Kallion kirkko pullistelee väkeä. Yksi vakiokävijöistä, Reijo Korhonen, ei ole koskaan nähnyt vastaavaa väkimäärää.

- Pirkko Jalovaara on saanut kirkon täyteen, mutta ei näin näin täyteen. Nythän täällä on seisomapaikatkin täynnä, Korhonen hämmästelee.

Korhosen mukaan väenpaljous johtuu Sarasvuosta.

- Hän on saanut herätyksen syttymään. Sarasvuota pidetään tulevana profeettana.

Korhonen on kuullut, että Sarasvuo on saanut ihmisiä jopa kaatumaan saarnatessaan aiemmin Tuomiokirkossa."


Matt. 24:12

Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus.


Kirje efesolaisille 6:

10. Lopuksi, vahvistukaa Herrassa ja hänen väkevyytensä voimassa.
11. Pukekaa yllenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne kestää perkeleen kavalat juonet.
12. Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa.
13. Sentähden ottakaa päällenne Jumalan koko sota-asu, voidaksenne pahana päivänä tehdä vastarintaa ja kaikki suoritettuanne pysyä pystyssä.
14. Seisokaa siis kupeet totuuteen vyötettyinä, ja olkoon pukunanne vanhurskauden haarniska,
15. ja kenkinä jaloissanne alttius rauhan evankeliumille.
16. Kaikessa ottakaa uskon kilpi, jolla voitte sammuttaa kaikki pahan palavat nuolet,
17. ja ottakaa vastaan pelastuksen kypäri ja Hengen miekka, joka on Jumalan sana.
18. Ja tehkää tämä kaikella rukouksella ja anomisella, rukoillen joka aika Hengessä ja sitä varten valvoen kaikessa kestäväisyydessä ja anomisessa kaikkien pyhien puolesta;
19. ja minunkin puolestani, että minulle, kun suuni avaan, annettaisiin oikeat sanat rohkeasti julistaakseni evankeliumin salaisuutta,
20. jonka tähden minä olen lähettiläänä kahleissa, että minä siitä rohkeasti puhuisin, niinkuin minun puhua tulee.
21. Mutta että tekin tietäisitte tilani, kuinka minun on, niin on Tykikus, rakas veljeni ja uskollinen palvelija Herrassa, antava teille siitä kaikesta tiedon.
22. Minä lähetän hänet teidän tykönne juuri sitä varten, että saisitte tietää meidän tilamme ja että hän lohduttaisi teidän sydämiänne.
23. Rauha veljille ja rakkaus, uskon kanssa, Isältä Jumalalta ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!
24. Armo olkoon kaikkien kanssa, jotka rakastavat meidän Herraamme Jeesusta Kristusta - katoamattomuudessa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja Hansu » 26. Marras 2013 18:23

Jari Sarasvuo saarnaa ihmisten välistä armoa. Hän saarnaa helppoa ja halpaa armoa, johon ei mahdu Jumala ja josta puuttuu itse Armon väline Herramme Jeesus Kristus. Sarasvuon saarnaamasta armosta ovat myös kaukana nöyryys, katumus ja parannuksen teko. Twitterisivuillaan keskusteluketjussa Sarasvuo toteaa, että VT on sietämättömän eksyttävä kirja kaikkine Jumalan veritekoineen. Hän myös toteaa, että raamattu on ristiriitainen teos. Suomeen on nousemassa antihenkinen, antiprofeetta :shock: :o

1.Joh.2

22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.  23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.  24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.

1.Joh.2 luku kokonaisuudessaan

1. Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.  2. Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.  3. Ja siitä me tiedämme hänet tuntevamme, että pidämme hänen käskynsä.  4. Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä.  5. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme.  6. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.  7. Rakkaani, en minä kirjoita teille uutta käskyä, vaan vanhan käskyn, joka teillä on alusta ollut; tämä vanha käsky on se sana, jonka te olette kuulleet.  8. Ja kuitenkin minä kirjoitan teille uuden käskyn, sen, mikä on totta hänessä ja teissä; sillä pimeys katoaa, ja totinen valkeus jo loistaa.  9. Joka sanoo valkeudessa olevansa, mutta vihaa veljeänsä, se on yhä vielä pimeydessä.  10. Joka rakastaa veljeänsä, se pysyy valkeudessa, ja hänessä ei ole pahennusta.  11. Mutta joka vihaa veljeänsä, se on pimeydessä ja vaeltaa pimeydessä, eikä hän tiedä, mihin menee; sillä pimeys on sokaissut hänen silmänsä.  12. Minä kirjoitan teille, lapsukaiset, sillä synnit ovat teille anteeksi annetut hänen nimensä tähden.  13. Minä kirjoitan teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä kirjoitan teille, nuorukaiset, sillä te olette voittaneet sen, joka on paha. Minä olen kirjoittanut teille, lapsukaiset, sillä te olette oppineet tuntemaan Isän.  14. Minä olen kirjoittanut teille, isät, sillä te olette oppineet tuntemaan hänet, joka alusta on ollut. Minä olen kirjoittanut teille, nuorukaiset, sillä te olette väkevät, ja Jumalan sana pysyy teissä, ja te olette voittaneet sen, joka on paha.  15. Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.  16. Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.  17. Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.  18. Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika. Ja niinkuin te olette kuulleet, että antikristus tulee, niin onkin nyt monta antikristusta ilmaantunut; siitä me tiedämme, että nyt on viimeinen aika.  19. Meistä he ovat lähteneet, mutta he eivät olleet yhtä meidän kanssamme; sillä jos he olisivat olleet yhtä meidän kanssamme, niin he olisivat meidän kanssamme pysyneet; mutta heissä oli tuleva ilmi, että kaikki eivät ole yhtä meidän kanssamme.  20. Teillä on voitelu Pyhältä, ja kaikilla teillä on tieto.  21. En minä ole kirjoittanut teille sentähden, ettette totuutta tiedä, vaan sentähden, että te tiedätte sen ja ettei mikään valhe ole totuudesta.  22. Kuka on valhettelija, ellei se, joka kieltää sen, että Jeesus on Kristus? Hän on antikristus, se, joka kieltää Isän ja Pojan.  23. Kuka ikinä kieltää Pojan, hänellä ei ole Isääkään. Joka tunnustaa Pojan, hänellä on myös Isä.  24. Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.  25. Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.  26. Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät.  27. Mutta te - teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.  28. Ja nyt, lapsukaiset, pysykää hänessä, että meillä hänen ilmestyessään olisi turva eikä meitä häpeällä karkoitettaisi pois hänen tyköänsä hänen tulemuksessaan.  29. Jos tiedätte, että hän on vanhurskas, niin te ymmärrätte, että myös jokainen, joka vanhurskauden tekee, on hänestä syntynyt.
Hansu
 

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja Hansu » 26. Marras 2013 19:40

Jos oikein tulkitsin ja ymmärsin Jari Sarasvuon sanoman, niin hän yrittää tuhlaajapoika tarinalla tuoda esiin uuden armokäsitteen, jolloin ihminen ja Jumala vaihtavat paikkaa. Hänen sanomansa mukaan, ihmiset voivat armahtaa Jumalan ja Hänen julmat veritekonsa VT:n puolella. Jumala ei enää armahdakkaan meitä, vaan me armahdamme väärin ymmärretyn Jumalan. Kauhistuttavaa ja suurta Jumalan häväistystä. :o :o :o
Hansu
 

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja tanu » 26. Marras 2013 22:17

(2 Tim.4) 3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
4. ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja pekka » 27. Marras 2013 13:49

"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja kesäkurpitsa » 28. Marras 2013 02:38

Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon harhaopillaan. Helposti ihmiset itselleen väärät profeettansa löytävät....
kesäkurpitsa
 
Viestit: 70
Liittynyt: 01. Marras 2013 22:08

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja Hansu » 28. Marras 2013 13:57

Ne uskovat, jotka pitävät menestys evankeliumista (teologiasta) kiinni, heille varmaan Sarasvuo on tervetullut ilmestys uusine tuulineen. Menestysevankelumi on kaiken sallivaa ja väärällä tavalla rakkaudellista. Se hyväksyy lähes kaiken mikä haiskahtaakin hengellisyydeltä. Se ei ole totuuden mukaista evankeliumia, jota Raamattu opettaa, vaan oman korvasyyhyn mukaan väännettyä vale-evankeliumia. Kuitenkin kaikkia lähimmäisiä tulee rakastaa henkilöön katsomatta, mutta väärää menoa ja syntiä ei tarvitse, eikä saakkaan rakastaa.

Jos tahdomme seurata Herraamme Jeesusta Kristusta, silloin tulisi vaeltaa Hänen opetuksensa ja Jumalan tahdon mukaisesti. Silloin on lupa hyljätä väärä Raamatun opetus ja tuoda eksyttävät opit ja väärä meno päivänvaloon. Se ei suinkaan ole kenekään tuomitsemista.

Jotkut ovat olleet sitä mieltä, että Jumalan Henki toimi Sarasvuon kautta, mutta raamattu opettaa, ettei Jumala toimi, eikä asu vääryydessä. Raamatun aitoa, puhdasta, totuudellista sanomaa Sarasvuon puheessa ei ollut, vaikka hän tunteekin raamatun ja siitä puhui. Niin tuntee vihollinenkin ja hyvin tunteekin.

Kaikesta huolimatta meidän uskovien tulee rakastaa myös Jari Sarasvuota. Hän on Jumalan luoma, siinä missä me kaikki muutkin olemme. Kuitenkaan uskovina meidän ei tarvitse hyväksyä hänen väärää menoaan. Jumala on voimallinen johdattamaan hänet totisen ja totuudellisen Jumalan Sanan ääreen.

Meidän uskovien tehtävä olisi rukoilla Sarasvuon puoleta (ei lyödä häntä), että hänkin voisi Jumalan armosta löytää Herran Jeesuksen pelastajakseen. (Oman kertomansa mukaan hän ei ole vielä Herran Jeesuksen oma) Samalla, meidän uskovina tulisi rukoilla Jumalalta, myös oman sydämemme puhdistusta ja nöyrtymistä, sekä pyytää voimaa tehdä parannusta kaikesta väärästä menosta. Meidän tulisi Jumalalta rukoilla yhtenäistä rakkautta keskuuteemme, sekä Hengen silmät näkemään ja korvat kulemaan, jotta osaisimme erottaa väärän oikeasta ja näin pysyä pystyssä ja Herran Jeesuksen viitoittamalla tiellä.
Hansu
 

Re: Jari Sarasvuo täytti Kallion kirkon

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 08. Loka 2017 07:05

Tämä on vanha juttu, mutta minusta tämä on aika mielenkiintoinen tapa uskosta osattomalle suhtautua Raamattuun, että antaa Jumalalle anteeksi. Jotenkin tällainen uskovan kodin uskova kasvatti ei ole koskaan ajatellut, että noinkin voi ajatella :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 24 vierailijaa