Voiko uskova elää synnittömästi?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 03. Helmi 2016 15:23

PetriFB kirjoitti:Ymmärsin kyllä mitä kirjoitit, mutta en ole samaa mieltä.

Voitko laittaa esille Raamatun kohtia, jotka opettavat, että uskovan on mahdollista elää tekemättä tietoista syntiä?


En voi, koska en halua keskustella aiheesta. Vastasin vain kysymyksiin liittyen siihen mitä Torben opettaa ja ei opeta, sekä selvensin mihin itse uskon. Mutta en sen enempää halua keskustella eri mieltä olevien kanssa, koska en usko että kukaan hyötyy siitä mitään.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Voiko uskovasta tulla synnitön?

ViestiKirjoittaja Juha » 03. Helmi 2016 15:30

PetriFB kirjoitti:Minä olen lukenut Torbenin opettavan synnittömyysoppia ja olen lukenut myös sinun kirjoituksestasi, että on mahdollista elää lankeamatta syntiin (tämä on synnittömyysoppia), harmi kun en silloin kopionut Torbeinin tekstiä, se taisi olla jokin kirja tai nettikirjoitus. Torbenin sivutkin näyttävät muuttuneen, enkä enää muista sitä mistä sen luin.


Torbenin sivuja (miltä ne näyttivät vuonna 2013 syksyllä), voi tarkastella tämän linkin kautta:

http://web.archive.org/web/201307240754 ... index.html

Web archive on eräänlainen arkistointisivu, joka tallentelee nettisivuista kopioita. Sen kautta voi katsella miltä jokin sivu tai linkki on näyttänyt jonain tiettynä aikana, mikäli tuo Web archive on vain tallentanut sen silloin.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Helmi 2016 15:33

hrmn2 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Ymmärsin kyllä mitä kirjoitit, mutta en ole samaa mieltä.

Voitko laittaa esille Raamatun kohtia, jotka opettavat, että uskovan on mahdollista elää tekemättä tietoista syntiä?


En voi, koska en halua keskustella aiheesta. Vastasin vain kysymyksiin liittyen siihen mitä Torben opettaa ja ei opeta, sekä selvensin mihin itse uskon. Mutta en sen enempää halua keskustella eri mieltä olevien kanssa, koska en usko että kukaan hyötyy siitä mitään.


Ei sinun ole tietenkään pakko vastata minulle. Raamatun opetuksen mukaan meidän täytyisi uskoa Heraan Jeesukseen, niin kuin Raamattu sanoo. Tämä tarkoittaa sitä, että meidän tulee perustella opettamamme asiat Raamatun sanalla. Jos emme tätä tee, niin silloin opetuksiamme ei tule noteerata ja ottaa huomioon, koska kyse ei ole meidän tai jonkun toisen ihmisen opetuksesta, vaan Jumalan sanan totuudesta.

Jokainen uskova hyötyy aina siitä kun asiat perustellaan ja tutkitaan Jumalan sanan totuuden kautta. Jos emme tuo opetuksiamme Raamatun sanan totuuden puntariin, niin silloin sellaiset opetukset tulee heti hylätä, jotka eivät kestä Raamatun sanan totuuden valoa. Sanon edelleen, että tämä aihe on todella vakava eikä kyse ole sotimisesta lihaa vastaan, vaan siitä mikä on totuus ja mikä on valhe Jumalan sanan mukaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 03. Helmi 2016 15:38

PetriFB kirjoitti:Jos emme tätä tee, niin silloin opetuksiamme ei tule noteerata ja ottaa huomioon...


Tarkoitukseni ei nyt ollut oikeastaan tuoda tänne opetuksia, joten ei haittaa. Tiedotin vaan elokuvasta, ja sen jälkeen vastasin kyselyihin ja vääriin väittämiin koskien elokuvan tekijää. Ja siinä sivussa selvensin omia uskomuksiani kun jotkut olivat siitäkin kiinnostuneita, sen verran kun nyt jaksoin. Siunausta elämääsi.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja pekka » 03. Helmi 2016 15:45

hrmn2 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Jos emme tätä tee, niin silloin opetuksiamme ei tule noteerata ja ottaa huomioon...


Tarkoitukseni ei nyt ollut oikeastaan tuoda tänne opetuksia, joten ei haittaa. Tiedotin vaan elokuvasta, ja sen jälkeen vastasin kyselyihin ja vääriin väittämiin koskien elokuvan tekijää. Ja siinä sivussa selvensin omia uskomuksiani kun jotkut olivat siitäkin kiinnostuneita, sen verran kun nyt jaksoin. Siunausta elämääsi.


Ylläpito kokoontuu pohtimaan josko tuo hyvin kyseenalainen traileri tulisi poistaa foorumilta

Itse olen sitä mieltä että se tulisi poistaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Hengelliset videot

ViestiKirjoittaja PetriFB » 03. Helmi 2016 16:03

hrmn2 kirjoitti:
PetriFB kirjoitti:Jos emme tätä tee, niin silloin opetuksiamme ei tule noteerata ja ottaa huomioon...


Tarkoitukseni ei nyt ollut oikeastaan tuoda tänne opetuksia, joten ei haittaa. Tiedotin vaan elokuvasta, ja sen jälkeen vastasin kyselyihin ja vääriin väittämiin koskien elokuvan tekijää. Ja siinä sivussa selvensin omia uskomuksiani kun jotkut olivat siitäkin kiinnostuneita, sen verran kun nyt jaksoin. Siunausta elämääsi.


1 Joh 2:
1 ¶ Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas.
2 Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien.

Tässä on kyse synnin tekemisestä, jonka tiedostaa sillä kuinka emme voisi olla siitä tietoisia, jos teemme syntiä ja meillä on Jeesus Puolustajana ja Hän antaa synnit anteeksi, kun teemme niistä parannusta.

Jos olisi kyse tiedostamattomasta synnistä ja Raamattu opettaisi, ettei uskova voi tehdä syntiä sitä tiedostaen, niin eikö tässä pitäisikin lukea, jos joku tekee tietämättään syntiä? Kyllä pitäisi. Mutta koska on kyse tietoisesta synnin tekemisestä, niin siinä ei ole sanaa tiedostamaton. Torbenin ja sinun oppisi, että uskovana voi elää tekemättä tietoista syntiä on Raamatun opetuksen mukaan väärä opetus.

Opetus, että uskovana voi elää tekemättä tietoista syntiä on synnittömyysopin eräs versio ja vaikka samaan aikaan sanoisi uskovan voivan langeta tekemään syntiä, niin se on silti harhaoppi siltä osalta ettemme kykene uskovina elämään tekemättä syntiä. Tällainen opetus on synnittömyysopin sovellus, jossa pidetään sitä mahdollisena, vaikka joku lankeaisikin. Tämä johtaa myös synnittömyyden tavoittelemiseen, sillä itsekin kirjoitit näin:

Ja kun Poika, Jeesus, tulee elämämme herraksi, tekee Hän meistä todellisesti vapaita, niin ettei meidän tarvitse enää koskaan langeta tekemään syntiä. Jokaisessa kiusauksessa Jumala on luvannut auttaa meitä, ja antaa meille voiton Pyhän Hengen voimalla joka meissä asuu.

Jos on mahdollista elää yksi hetki tekemättä syntiä, on mahdollista elää niin joka hetki.

Monet kristityt eivät kuitenkaan usko tähän, koska he eivät ole pystyneet itse siinä elämään. Siksi he ovat tyytyneet kompromissiin, jossa koitetaan parhaamme olla tekemättä syntiä, mutta ajatellaan ettei ole mahdollista elää jatkuvasti tekemättä syntiä.


Sinäkin pyrit tuon mukaan synnittömyyteen, koska jos et niin tekisi, niin silloin olisit ristiriidassa opetuksesi kanssa.

Raamattu tuo esille ettemme tule täydelliseksi, mutta saamme kasvaa sitä kohden:

Fili 3:12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

Emme pyri tulemaan täydellisiksi ja synnittömiksi tässä ajassa, vaan kasvamaan uskossa koko ajan enemmän Jumalan tuntemisessa.

Silloin kun ja jos pyrkii synnittömäksi tässä ajassa, niin silloin rakentaa valheen varaan, ei Raamatun sanan totuuden varaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron