Seurakunnan tila

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Seurakunnan tila

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 29. Loka 2013 13:16

*
Seurakunta alkaa valmistaa pikkujoulua, jouluruokia ja jouluesityksiä.
Minä haluaisin saada jotain väkevää evästä joka pohjautuu Raamattuun mutta sieltä seurakunnasta ei sitä saa mitään kuin vain jouluhössötystä. Voisiko uskova pitää taukoa koko joulukuun ajan kunnes jouluhössötys menee ohi? :oops:
Mitä te uskovat aiotte tehdä? Jätättekö menemättä sinne ollenkaan? :oops:

Siunausta kaikille ja tänne uuteen foorumiin kans! :hugehug:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Seurakunnan tila

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 29. Loka 2013 19:48

Meidän kokouksissa ei joulu tuo mitään muutosta mihinkään. Ja minusta niin kuuluukin olla. Jouluhan ei oikeasti ole mitenkään uskoon liittyvä juhla. Suurin osa ihmisistä, jotka käy mun kanssa samoissa kokouksissa, eivät vietä joulua ollenkaan. Itse vietän kyllä joulua kotona yhden päivän, mutta se on sellaista maailmallista viihdettä minulle. Mieheni ei ole joulunvietossa mukana, mutta minä ja lapset tykätään joulujutuista :D Minulle joulunvietto on verrattavissa johonkin lasten kanssa huvipuistoon menemiseen. Lapsilla on niin hauskaa, että itsekin oikein odottaa sitä. Mutta parempi kai olisi jättää joulut ja huvipuistot väliin ja harrastaa vain oikeita asioita. Uskonelämää maallinen viihde ei rakenna.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Seurakunnan tila

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Marras 2013 12:50

*
Niin joo, yhdessäolo uskovien kanssa tuntuu hyvältä. Meillä on yhteinen usko joka virkistää meitä....
Miksi minä kirjoitin tuon otsikon näin: seurakunnan tila koska minä lähetin tervehenkiset opetusaiheet linkkeineen yhdelle uskonveljelle joka
kuuluu vanhimmistoon. Me olemme joskus kirjoittanut s-postilla toisillemme. Lähetin myös linkin jossa opettaa selkein sanoin mitä on oikea ja väärä kaatumis ilmiöistä.
Niin siten olin itse mukana Paavo Järvisen kokouksessa ja minä näin miten kaikki mummot kaatuili jokos selälleen ja jokos kyljelleen. :shock: :(
Minä näin tuon uskonveljen joka toimi ihmisten selän takana ja minä tulin surulliseksi. :shock: :cry:

Se lannistutti minut. Ja ajattelin miksi tuo uskonveli on yhä kiinni vanhoissa ja perinteellisissä opetuksissa mitkä ei ole alunperin
Raamatussa ja miksi? Olin pettynyt ja lannistunut. Minua huolettaa seurakunnan tila. Se on yhä kiinni menneisyydessään.
Ja vielä jouluperinteessä. :cry:

Mietin surullisena ja minulle tuli ajatus 'mitä yhteistä valkeudella ja pimeydellä on ja Jumala kutsuu ulos seuraamaan Jumalaa eikä sitä mikä on maailmasta.' Se seurakunta missä minä käyn harvoin, on ainut seurakunta kotipuolessani. Ei ole muita seurakuntia.
En tiedä mitä tehdä jokos jättää kokonaan tuon seurakunnan tai käydä vielä siellä taistellen rukouksin sen puolesta.

Olisi vielä yksi kysymys. Ei-uskovien kanssa viettäminen pikkujoulujuhlissa on kai eri asia koska jos haluaa pelastaa ei-uskovat kamut Jeesukselle.
Kai uskovana voi mennä juhlimaan syystä että haluaa pelastaa ei-uskovat ihmiset Jeesukselle? :oops:
Mitä uskovalle tapahtuu jos on mukana juhlimassa pikkujoulussa? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron