Laupias Samarialainen

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Laupias Samarialainen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Tammi 2011 11:49

Lk.10:25 "Ja katso, eräs lainoppinut nousi ja kysyi kiusaten häntä: "Opettaja, mitä minun pitää tekemän, että minä iankaikkisen elämän perisin?"
10:26 Niin hän sanoi hänelle: "Mitä laissa on kirjoitettuna? Kuinkas luet?"
10:27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
10:28 Hän sanoi hänelle: "Oikein vastasit; tee se, niin sinä saat elää."
10:29 Mutta hän tahtoi näyttää olevansa vanhurskas ja sanoi Jeesukselle: "Kuka sitten on minun lähimmäiseni?"
10:30 Jeesus vastasi ja sanoi: "Eräs mies vaelsi Jerusalemista alas Jerikoon ja joutui ryövärien käsiin, jotka riisuivat hänet alasti ja löivät haavoille ja menivät pois jättäen hänet puolikuolleeksi.
10:31 Niin vaelsi sattumalta eräs pappi sitä tietä ja näki hänet ja meni ohitse.
10:32 Samoin leeviläinenkin: kun hän tuli sille paikalle ja näki hänet, meni hän ohitse.
10:33 Mutta kun eräs samarialainen, joka matkusti sitä tietä, tuli hänen kohdalleen ja näki hänet, niin hän armahti häntä.
10:34 Ja hän meni hänen luokseen ja sitoi hänen haavansa ja vuodatti niihin öljyä ja viiniä, pani hänet juhtansa selkään ja vei hänet majataloon ja hoiti häntä.
10:35 Ja seuraavana aamuna hän otti esiin kaksi denaria ja antoi majatalon isännälle ja sanoi: 'Hoida häntä, ja mitä sinulta lisää kuluu, sen minä palatessani sinulle maksan.'
10:36 Kuka näistä kolmesta sinun mielestäsi osoitti olevansa sen lähimmäinen, joka oli joutunut ryövärien käsiin?"
10:37 Hän sanoi: "Se, joka osoitti hänelle laupeutta." Niin Jeesus sanoi hänelle: "Mene ja tee sinä samoin."

Kun kaatunut nostetaan, on häntä tuettava sen jälkeen. :wise3:

Tähän Herra kasvattakoon meitä Armossaan yhä enemmän, Jumalalliseen Rakkauteen KAIKKIA lähimmäisiämme kohtaan Hengessä ja Totuudessa.... :toghether:

Matt.7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon."

Herra armahtaa katuvan syntisen ja antaa Voiman elää yhä enemmän Hänen tahtonsa mukaisesti kuuliaisille lapsilleen. Sen takia onkin pelkkää Armoa Armon päälle, että vaellamme Jeesusta seuraten Hänen Voimassaan, Rakkauden kautta vaikuttavan uskon kautta. Rm.5:5..."sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu." Herra vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen, 2.kor.3.2-7. Haluamme seurata Herraamme, ja Hän kouluttaa meidät yhä syvenevään Armon tuntemiseen. Meitä nöyryytetään, näytetään lihamme saastaa yhä enemmän, mutta myös Armo tulee suuremmaksi = kasvamme Uskossa. Siinä liha kuoleentuu yhä enemmän ja Kristus saa muotoa. Emme itse sitä huomaa, muuten saattaisimme ylpistyä.

Uudestisynnyttyämme uusiksi luomuksiksi Pyhästä Hengestä Sanan kuulemisen kautta, Rm.10:17, siirrymme/antaudumme perkeleen herruudesta/valtakunnasta Jeesuksen Herruuteen/Taivaan Valtakuntaan kokosydämisesti. Alkaa kasvu kohti Kristuksen kaltaisuutta, johon meidät on kutsuttu jo tässä ajassa. Meidän ei tarvitse murehtia vajavaisuuttamme, kun valkeudessa vaellamme kaitaa Jumalan Tahdon mukaista Tietä Armoon luottaen, Tiit.2:11-12, täydellisen Rakkauden alla Hengessä ilman pelkoa, 1.Joh.4:18. Kun pysymme Jumalan Rakkaudessa lujina, Joh.15:5, emmekä luovuta, kasvu on tervettä. Koulu ei ole helppo - Jumalan koulu. Siihen kuuluu koettelemuksia, ahdistuksia, kuritusta(emmehän tahdo olla äpäriä), Hebr.12:6-8, ja sen kautta kuonaa meistä poltetaan, jotta Kristus meissä eläisi, emmekä me. Kaiken keskipiste on kuitenkin sanoma Rististä, joka on Jumalan Voima, 1.Kor.1.18. "Se on täytetty!" ,Joh.19:30.

Gal.2:20 ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa (ruumiissani), sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni. :amen4:

Tässäpä pieni kirjoitukseni liittyen Jumalan Tahdon tekemiseen ja kristityn kasvuun lyhyesti. Kirjoitus on alustuksen omainen. Sitä voi täydentää, oikaista, koetella tai vaikka vaan lukea. :thumb: Muistakaa lukea myös Raamatun paikat, ellette ulkoa muista :wise3:

Siunausta kaikille rakkaille veljille ja sisarille Herrassa, :hearts: :hugehug:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Laupias Samarialainen

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Tammi 2011 16:48

Kiitoksia hyvästä kirjoituksestasi. Jumala ottaa ja Jumala antaa eli olemme täysin riippuvaisia Jumalan tahdosta ja suuresta armostaan. Minulla ei saviastiana ole muuta turvaa kuin Herramme Jeesus Kristus. Kun olen ahdistuksessa niin osoitan rukoukseni Isälle Pojan nimessä ja odotan, että Hän minua armahtaisi ja auttaisi. Mitään muuta tapaa minulle ei ole Jumala antanut jos haluan apua ahdistukseeni. Sydämen uskoni tähden Hän minua auttaa tahtonsa mukaan. Otan kaiken vastaan mitä Jumala on kohdalleni kulloinkin asettanut ja kiitän siitä aina Luojaamme, oli Hänen päätöksensä mikä hyvänsä. Jeesuksen Kristuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Laupias Samarialainen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 13. Tammi 2011 17:47

pekka kirjoitti:Kiitoksia hyvästä kirjoituksestasi. Jumala ottaa ja Jumala antaa eli olemme täysin riippuvaisia Jumalan tahdosta ja suuresta armostaan. Minulla ei saviastiana ole muuta turvaa kuin Herramme Jeesus Kristus. Kun olen ahdistuksessa niin osoitan rukoukseni Isälle Pojan nimessä ja odotan, että Hän minua armahtaisi ja auttaisi. Mitään muuta tapaa minulle ei ole Jumala antanut jos haluan apua ahdistukseeni. Sydämen uskoni tähden Hän minua auttaa tahtonsa mukaan. Otan kaiken vastaan mitä Jumala on kohdalleni kulloinkin asettanut ja kiitän siitä aina Luojaamme, oli Hänen päätöksensä mikä hyvänsä. Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Rauhaa Pekka!

:amen4: sinun kirjoituksellesi, josta kuvastuu vilpitön halu etsiä Herran Pyhää Tahtoa kaikessa. Hänestä YKSIN olemme riippuvaisia
kaikessa. Hän on johdattava sinua, kun kuljet rukoillen ja ehytsydämisenä. :amen4: :thumb:

Ole siunattu veljeni Herrassa! :wise3:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Laupias Samarialainen

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2011 19:35

Todella hyvät kirjoitukset veljiltä :amen4: :GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Laupias Samarialainen

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 14. Tammi 2011 16:03

toni l kirjoitti:Todella hyvät kirjoitukset veljiltä :amen4: :GBU:



Kiitos Toni, kun muistat rohkaista meitä :wise3: :thumb: Sitäkin tarvitaan varmaan jokainen. On ilo ollut lukea Tonin ja mudenkin kirjoituksia. Antaa tulla rohkeasti vaan rakentavaa palautetta. En tarkoita sitä, että tarvitsisi olla samaa mieltä. Jokainen opetus, kirjoitus on siis koeteltava ja jos huomaa jotain kenties väärää, niin "kynä" händyyn ja kirjoittelemaan. Tai jos on kysyttävää, niin uskon yhdessä pohtimalla asiat selkenee. Minulla on muuten pari keskusteluketjua, joihin olisi palattava.... :think2: Mutta
let's :prayer4: , jotta saan Herran Sanat, Sanat Herralta.... :)

:amen4: :amen4: :amen4:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30


Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa

cron