Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

ViestiKirjoittaja pekka » 05. Marras 2013 14:33

pekka kirjoitti:Näin on, ei meistä uskovista tule synnittömiä tässä ajassa, ikävä kyllä. Vain Herramme Jeesus vaelsi maanpäällisen elämänsä ilman syntiä.

Kirje heprealaisille 4:

12. Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija;
13. eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.
14. Kun meillä siis on suuri ylimmäinen pappi, läpi taivasten kulkenut, Jeesus, Jumalan Poika, niin pitäkäämme kiinni tunnustuksesta.
15. Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme, vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, kuitenkin ilman syntiä.
16. Käykäämme sentähden uskalluksella armon istuimen eteen, että saisimme laupeuden ja löytäisimme armon, avuksemme oikeaan aikaan.


Kirje filippiläisille 3:

12. Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13. Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14. minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15. Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16. Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!
17. Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana.
18. Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina;
19. heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.
20. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi,
21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Marras 2013 08:35

Mutta uskon kyllä näin ,että oli saarnamies kuka tahansa tässä maailmanajassa niin täysin virheetöntä miestä ei löydy .Ei löydy sellaista miestä ,joka ei jossain kohti ja monesti yliinnoissaan puhuisi ohi,, kun liha on mennyt Hengen edelle.Se on hyvä kun on kiivaus hyvään ,mutta totta on ,että joskus liika into on myös pahasta ja antaa mielen tehdä tulkintoja ohi itse aiheen joka monesti lienee Selvä Yksinkertainen Ytimekäs ja sellainen joka jää helposti mieleen.Kun tarkastelee saarnaajien puheita niin monella on hyvä aikomus sanaa puhua ,mutta he tulkitsevat asian vajavaisen heikosti niin ,että siitä saa väärän kuvan jota voi mielessä ihmiset värittää monenlaiseen väriin.(Jalovaara esim) jos ei ole tarkka puheissaan ja puhuu liikaa niin luulen ,ettei sekään ole hyvästä.
Jeesuksesta on mielessäni sellainen kuva ,ettei hän ollut mikään puhekone vaan puhui rauhassa sanat mitä hänen kuului puhua ja teki teot ,mitä Hän näki isänsä tekevän .
Lieneekö armonlahjat monesti niin ,että ne nähdään tai koetaan jo ennalta itsessä ,että ne voi tulla oikeassa paikassa ja oikealla tavalla ulos??
Kuitenkin aina niin ,että Jumalan ajoituksen mukaan.Rohkeutta meiltä odotetaan sillä eihän kotisohvalta voi kovin montaa pelastaa??.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Marras 2013 11:21

Uskonpuhdistaja kirjoitti:On epäuskosta kumpuavaa ja täysin epäraamatullista opetusta, ettei uskova voisi elää vapaana synnistä. Vapauteen Kristus on meidät vapauttanut, ja on vain meidän valinnasta kiinni teemmekö tietoista syntiä vai emme. Jos on mahdollista elää yhden hetken tekemättä tietoista syntiä, on myös mahdollista elää niin joka hetki. Tiedostamaton synti on eri asia, mutta tuossa lainatussa kohdassa puhutaan tietoisesta synnistä. Syntisyys-oppi on sielunvihollisen valhe, jolla se koittaa pitää uskovat siinä luulossa, että meidän kohtalomme on jossain uskonelämän vaiheessa valita synnin tekeminen. Jumala vihaa syntiä, ja rakastaa meitä Hänen lapsiaan niin paljon, että tekee jokaisessa elämämme hetkessä meille mahdolliseksi Hänen apuunsa turvaamalla valita elää vapaana synnistä, johon meidät on Kristuksessa vapautettu.

Jään rukoilemaan herätystä joillekin tämän foorumin kirjoittajille...


Ei millään pahalla mutta joku aika sitten sanoit kokeneesi että nettijulistus ei oo enää sun homma.No nyt oot kuitenkin julistamas täällä herätystä Uskonaskeleen väelle :) Oliko tuo eka kokeminen Jumalasta?? Vai oliko Jumalasta se että muuttikin tahtonsa että sun täytyy tulla nyt kumminkin sättimään uskonveljiä uudestaan kun oot tavannu vähän "tasokkaamman" veljen?
Petri on kirjoittanut uuden kirjoituksen Raamatun mukaisesta uskosta ja mä kyllä kallistun niihin ajatuksiin.Siinä on just niitä asioita mitä mä koin epäkohdiksi silloin kun kattoin tuon videon.
Lue sinäkin ja mieti. Mä oon tavannu uskovia jotka on päässy jossain tilanteessa nopeasti "ensirakkauteen" ja tällä hetkellä ovat aivan sekaisin.Perheet on hajalla ym.
Sun kohdalla voi olla toisin, mutta siellä on mukana nuoria uskovia jotka ovat taitamattomia ja kiirehtivän askel astuu usein harhaan!
systeri
 

Re: Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Marras 2013 11:24

Se oli siis tämä Jumalan tahdon mukainen usko

http://www.kotipetripaavola.com/Jumalan ... nusko.html
systeri
 

Re: Oppitunti 1: "Tule ulos laatikosta!"

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 11. Marras 2013 18:02

Tuo synnistä vapaa tila on kyllä olemassa ja silloin ihminen on todella Hengessä voimakas ja synti ei tartu .Luulen niin ja ymmärrykseni on sama ,että synnitön tila on silloin kun Ihminen on täynnä Pyhää Henkeä ja muutoin tällainen tila ihmisessä ei ole mahdollista .Kun täyttyy voimakkaasti yli äyräiden Pyhästä Hengestä niin silloin ei liha enää hallitse ihmistä vaan ihminen ,,,,uskaltaako sanoa on lähes irti saastaisesta ruumiistaan ja sen himoista.Ja kirjoitin uskaltaako sen takia ,että tämä lause oikein ymmärrettäisiin.
Ja käännekohta kun ihminen on ns maallisessa tilassa silloin se lihan mahti tulee uskovassakin esille. Siis täytyy vaan sinnikkäästi Rukoilla ja anoa Pyhän Hengen voimaa ja täyttymystä .Uskon myös ,että ne armonlahjat toimii suuressa voimassa tehokkaasti ja niitä ei tartte edes pohtia tai arvailla ku se meno on sellaista ,että puupäisinkin tajuaa ,että nyt tuossa tyypissä on voimaa ja oikeaa voimaa.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron