Nuhtele Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 20. Loka 2013 17:26

Näissä edellämainituissa teksteissä kävi ilmi selvästi se Uskonmäärä ?? Josta toisessa kohtaa oli keskustelua.
Toki jos Jeesus nuhteli niin Hän teki sen mitä näki edeltä ja tiesi ,että se ,minkä Hän sanoo tulee todeksi .Kenties veti esille sieltä näkymättömyydestä.Samoin jos kuka tahansa meistä kuulee Jeesuksen puheen niin se on sellainen uskon "lisä" voiman antaja ,että se poistaa sen murusen kokoisen epäilyksenkin ja siinä uskon voimassa voimme tehdä paljonkin.Monesti olisi kai oikein toimia nopeasti .
Usko ja epäusko ???? Tai epäilys .Siinä on todella tärkeä aihe ja kun kerran sen ymmärtää ja saa Sydämmeen sen tietoisuuden ,kuinka kaikki toimii niin siinä vasta kokemus jolle onko vertaa??
Opetuslapset niissä alkuvaiheissaan oli aika suuauki veikkoja ja he vaan ihmetteli mitä Jeesus teki ja usein opetuslapset eivät ymmärtäneet pätkääkään ,missä mennään ja Jeesuskin tuskastui välillä heihin ,mutta sitte ku Pyhä Henki saapui niin johan alkoi opetuslapsilla olemaan toinen ääni kellossa.
Sen minkä he olivat nähneet ymmärtämättömyydessä olikin yht äkkiä heidän edessään ymmärryksessä ja Uskossa he alkoivat tekemään niitä tekoja ,mitä he olivat nähneet Kuninkaan tekevän ,,,voi vaan kuvitella ,kuinka mahtava ja upea tunne on opetuslapsilla ollut Hengen täyttäminä mennä ja tehdä suuria tekoja .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2013 09:53

*
Minulla ajatus ei vielä sulautunut tämän asian kanssa sori.
Jumala ei siis katso fyysiseen ihmiseen jokos hän on terve tai sairas tai vammainen, voidakseen antaa uskonmäärää.
Esim. sairas tai vammainen uskova nuhtelee niin se mikä sairaus tai vamma tahansa lähtee toisesta ihmisestä.
Uskonmäärä ohittaa oman sairauden tai vamman ja sit se siirtää suuren vuoren. Se ajatus ei minulla sulautunut vielä sori. :) :oops:

Mukavaa ja siunattua alkavaa viikkoa! :pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Loka 2013 12:30

vaisuliini kirjoitti:*
Minulla ajatus ei vielä sulautunut tämän asian kanssa sori.
Jumala ei siis katso fyysiseen ihmiseen jokos hän on terve tai sairas tai vammainen, voidakseen antaa uskonmäärää.
Esim. sairas tai vammainen uskova nuhtelee niin se mikä sairaus tai vamma tahansa lähtee toisesta ihmisestä.
Uskonmäärä ohittaa oman sairauden tai vamman ja sit se siirtää suuren vuoren. Se ajatus ei minulla sulautunut vielä sori. :) :oops:

Mukavaa ja siunattua alkavaa viikkoa! :pc:



Jumalaa voi rukoilla sairaana tai tervenä, ilossa ja surussa ja Hän vastaa rukoukseen jos kokee niin hyväksi. Rukoilijan tulisi uskoa, että Jumala on voimallinen tekemään rukoiltavan asian.

Näin tämän käsitän.

Tästä herää väistämättä kysymys , että miksi rakastava ja meille parasta tahtova Jumala sitten tahtoisi pitää toista sairaudessa?

Koska joskus Jumala joutuu laittamaan ihmisen hyvin pienelle paikalle ja riippuvaiseksi Jumalasta eikä itsestään kasvattaakseen toisen uskoa ja luottamusta Jumalaan tai saadakseen toisen ymmärtämään jonkin toisen pointin taikka pysäyttääkseen ihmisen hetkeksi, että hänellä olisi aikaa ymmärtää joku tärkeä opetus. Sairaus ei Jumalan kädessä ole mikään vaarallinen ja riskaabeli asia mikä voi mennä vikaan vaan Jumala täydellisesti hallitsee tilanteen ja Jumalan kannalta asiassa ei ole mitään riskiä tai vahingon mahdollisuutta.

Esim:

Vaikkapa kiireisen "uraohjuksen" voi Herra joskus joutua pysäyttämään hetkeksi vuoteeseen että tämä viettäisi hetkisen aikaa perheensä kanssa ja huomaisi että maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin maallinen ura esim perhe.

Esim 2:

Tässä Jumala osoittaa Paavalille, että ilman Jumalaa hän on sokea, ja että Jumala on voimallinen parantamaan sokeuden ja että Jumala ei hylkää vaikka olisi sokeanakin vaan hoivaa ja johdattaa jopa sokeaa, ja että Paavali ei itse lihassaan voi sokeutta poistaa, mutta Jumalalle kaikki on mahdollista ja Jumalan hallinassa on kaikki. Opetus on myös esikuvallinen , sillä ennen uudestisyntymää me olemme sokeita Jumalallisille asioille.

Apostolien teot 9

8 Niin Saulus nousi maasta; mutta kun hän avasi silmänsä, ei hän nähnyt mitään, vaan he taluttivat häntä kädestä ja veivät hänet Damaskoon.
9 Ja hän oli kolme päivää näkemätönnä, ei syönyt eikä juonut.
10 Ja Damaskossa oli eräs opetuslapsi, nimeltä Ananias. Hänelle Herra sanoi näyssä: "Ananias!" Hän vastasi: "Katso, tässä olen, Herra".
11 Niin Herra sanoi hänelle: "Nouse ja mene sille kadulle, jota sanotaan Suoraksi kaduksi, ja kysy Juudaan talosta Saulus nimistä tarsolaista miestä. Sillä katso, hän rukoilee;
12 ja hän on nähnyt näyssä miehen, Ananias nimisen, tulevan sisälle ja panevan kätensä hänen päällensä, että hän saisi näkönsä jälleen."
13 Mutta Ananias vastasi: "Herra, minä olen monelta kuullut siitä miehestä, kuinka paljon pahaa hän on tehnyt sinun pyhillesi Jerusalemissa;
14 ja täälläkin hänellä on ylipapeilta valtuus vangita kaikki, jotka sinun nimeäsi avuksi huutavat".
15 Mutta Herra sanoi hänelle: "Mene; sillä hän on minulle valittu ase, kantamaan minun nimeäni pakanain ja kuningasten ja Israelin lasten eteen.
16 Sillä minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden."
17 Niin Ananias meni ja astui huoneeseen, pani molemmat kätensä hänen päälleen ja sanoi: "Veljeni Saul, Herra lähetti minut-Jeesus, joka ilmestyi sinulle tiellä, jota tulit-että saisit näkösi jälleen ja tulisit täytetyksi Pyhällä Hengellä".
18 Ja heti putosivat hänen silmistään ikäänkuin suomukset, ja hän sai näkönsä ja nousi ja otti kasteen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 21. Loka 2013 13:28

Niin kuten edellä ,,,Herran tiet ovat tutkimattomat eikä kukaan meistä niitä asioita täysin ymmärrä vaan asiat sitten joskus avautuu jos niin on tarkoitus ,ettei ihminen ole lopussa kuin yksi suuri kysymysmerkki.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 21. Loka 2013 16:33

*
Minä ymmärrän Mikko :)
Mutta pyydän anteeksi kun jätin osan kertomatta joka johtaisi ymmärrykseen mitä tällä asialla minä tarkoitan.
Olen tavannut kertoja sitä samaa asiaa mikä jäi askarruttamaan. Nuhtelemaan on helppo lähteä mukaan
mutta lähtijöitä on vammaisia ja sairastuneita, siis fyysisesti. He ohittivat omaa sairautta ja vammaa ja siten nuhtelivat siis (--->toisille ihmisille) ja käskivät sitä mikä sairaus tahansa vaan, lähtemään heistä. Helppo mennä mukaan nuhtelemaan huomaamatta omaa sairautta tai vammaa :D
No ei tähän ole vastausta niin annetaan olla. Ja pyydän anteeksi vaivannäöstä. Anteeksi tuhannesti ja siunausta!

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Loka 2013 18:28

vaisuliini kirjoitti:*
Minä ymmärrän Mikko :)
Mutta pyydän anteeksi kun jätin osan kertomatta joka johtaisi ymmärrykseen mitä tällä asialla minä tarkoitan.
Olen tavannut kertoja sitä samaa asiaa mikä jäi askarruttamaan. Nuhtelemaan on helppo lähteä mukaan
mutta lähtijöitä on vammaisia ja sairastuneita, siis fyysisesti. He ohittivat omaa sairautta ja vammaa ja siten nuhtelivat siis (--->toisille ihmisille) ja käskivät sitä mikä sairaus tahansa vaan, lähtemään heistä. Helppo mennä mukaan nuhtelemaan huomaamatta omaa sairautta tai vammaa :D
No ei tähän ole vastausta niin annetaan olla. Ja pyydän anteeksi vaivannäöstä. Anteeksi tuhannesti ja siunausta!

:pc:


Ka älä sie hättäile! Ei ole tyhmiä kysymyksi on vain tyhmiä vastaajia :lol: :lol: Vitsi vitsi!

Mutta ei tarvitse pyytää mitään anteeksi ja on aina parempi kysyä koska muutkin (minä myös) oppivat aina jotakin kun Herrasta keskustellaan, ja se onkin lempiaiheeni eli eipä haittaa :D.


Nyt tajusin itse mitä hait takaa (ehkä). Eli halusit vain ilmoittaa epäkohdan, että toiset jotka on itse taudeissa ja sairauksissa nuhtelevat toisten tauteja vaikka heidän omat tautinsakkaan eivät ole heidän nuhteluillaan lähteneet paranemaan.

Mjaa mjaa, no siihen vain kommentoisin että itse uskon parhaat tulokset saatavan rukouksella nuhtelun sijaan, sillä Jumala kehoittaa rukoilemaan Häntä eikä nuhtelemaan tautia.

Toisaalta saa sitä sairaskin toisten puolesta rukoilla, mutta tuota nuhtelua vielä vähän vierastan.

Ehkä he eivät ole saaneet apua omiin vaivoihinsa kun eivät ole rukoilleet vaan nuhdelleet ? ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 22. Loka 2013 09:17

*
Nyt tajusin itse mitä hait takaa (ehkä). Eli halusit vain ilmoittaa epäkohdan, että toiset jotka on itse taudeissa ja sairauksissa nuhtelevat toisten tauteja vaikka heidän omat tautinsakkaan eivät ole heidän nuhteluillaan lähteneet paranemaan.

Mjaa mjaa, no siihen vain kommentoisin että itse uskon parhaat tulokset saatavan rukouksella nuhtelun sijaan, sillä Jumala kehoittaa rukoilemaan Häntä eikä nuhtelemaan tautia.

Toisaalta saa sitä sairaskin toisten puolesta rukoilla, mutta tuota nuhtelua vielä vähän vierastan.

Ehkä he eivät ole saaneet apua omiin vaivoihinsa kun eivät ole rukoilleet vaan nuhdelleet ? ;)


Ok kiitos Mikko. Samaa mieltä siitä rukouksesta kanssa. :D
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa

cron