Nuhtele Jeesuksen nimessä

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 19. Loka 2013 18:11

*
Minulla olisi kysyttävää jos tänne voi laittaa viestin ennen foorumin sulkeutumista.
Kuka on sovelias nuhtelemaan kuumetta Jeesuksen nimessä?
Minulla on vaikea astma mutta mietin voinko minä nuhdella kovaa kuumetta Jeesuksen nimessä?
Pitäisikö uskova olla 100% terve niin sit voi nuhdella?

Jos jätetään nuhtelemisen väliin ja turvautua rukoukseen ja pyytää että Jumala parantais toisen ihmisen kovasta kuumeesta.
Eikö se ole silloin Jumalan tahtoa vastaan?
Minä jätin sen väliin ja turvauduin rukoukseen mutta minusta tuntui että se oli Jumalan tahtoa vastaan koska Raamatun opetuksen mukaan meidän uskovien tulisi nuhdella eikä rukoilla. En voinut nuhdella koska en ole 100% täysin terve. Se voi kuulostaa tekopyhältä. :oops:

Luuk. 4:39
Niin hän meni ja kumartui hänen ylitsensä ja nuhteli kuumetta, ja se lähti hänestä; ja heti vaimo nousi ja palveli heitä. 33/38

39 Ja hän seisoi hänen tykönänsä, ja nuhteli vilutautia, ja se luopui hänestä; ja hän nousi kohta ja palveli heitä. Biblia

Voiko uskova nuhdella tuulia, myrskyä ja järveä Jeesuksen nimessä? :oops:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Loka 2013 19:01

vaisuliini kirjoitti:*


Jos jätetään nuhtelemisen väliin ja turvautua rukoukseen ja pyytää että Jumala parantais toisen ihmisen kovasta kuumeesta.
Eikö se ole silloin Jumalan tahtoa vastaan?
Minä jätin sen väliin ja turvauduin rukoukseen mutta minusta tuntui että se oli Jumalan tahtoa vastaan koska Raamatun opetuksen mukaan meidän uskovien tulisi nuhdella eikä rukoilla. En voinut nuhdella koska en ole 100% täysin terve. Se voi kuulostaa tekopyhältä. :oops:

Luuk. 4:39
Niin hän meni ja kumartui hänen ylitsensä ja nuhteli kuumetta, ja se lähti hänestä; ja heti vaimo nousi ja palveli heitä. 33/38

39 Ja hän seisoi hänen tykönänsä, ja nuhteli vilutautia, ja se luopui hänestä; ja hän nousi kohta ja palveli heitä. Biblia

Voiko uskova nuhdella tuulia, myrskyä ja järveä Jeesuksen nimessä? :oops:


Luuk. 4 38-44

38 Niin hän nousi ja meni synagoogasta Simonin kotiin. Ja Simonin anoppi sairasti kovaa kuumetta, ja he rukoilivat Jeesusta hänen puolestansa.
39 Niin hän meni ja kumartui hänen ylitsensä ja nuhteli kuumetta, ja se lähti hänestä; ja heti vaimo nousi ja palveli heitä.
40 Auringon laskiessa kaikki, joilla oli sairaita, mikä missäkin taudissa, veivät ne hänen tykönsä. Ja hän pani kätensä heidän itsekunkin päälle ja paransi heidät.
41 Myös lähtivät riivaajat ulos monesta, huutaen ja sanoen: "Sinä olet Jumalan Poika!" Mutta hän nuhteli niitä eikä sallinut niiden puhua, koska ne tiesivät hänen olevan Kristuksen.
42 Ja päivän tultua hän lähti pois ja meni autioon paikkaan; mutta kansa etsi häntä, ja saavuttuaan hänen luokseen he pidättelivät häntä lähtemästä heidän luotansa.
43 Mutta hän sanoi heille: "Minun tulee muillekin kaupungeille julistaa Jumalan valtakunnan evankeliumia, sillä sitä varten minä olen lähetetty".
44 Ja hän saarnasi Galilean synagoogissa.

Jakeessa 38 rukoiltiin Herra Jeesusta ensiksi, sitten Herra Jeesus nuhteli kuumetta ja se poistui hänestä.

Itse käsitän järjestyksen olevan :

1. rukoillaan Jumalaa (Jeesusta tässä)

2. Jumala tekee ihmeen ja parantaa.

Mutua:

Mietin voisiko tuo asioiden nuhtelu olla semmoinen ihmisille suunnattu voimakeino, jotta ihmisen olisi helpompi uskoa parannuksen olevan mahdollinen, en ole varma mutta näin epäilen ehkäpä joku osaisi opettaa minua tässä.

Herra Jeesus on Raamatussa muuallakin tehnyt asioita joiden epäilen (en ole varma) liittyvän siihen että parannettavalla olisi uskoa parantamiseen.

Esim:

Joh 9 :6-7

6 Tämän sanottuaan hän sylki maahan ja teki syljestä tahtaan ja siveli tahtaan hänen silmilleen
7 ja sanoi hänelle: "Mene ja peseydy Siiloan lammikossa" -se on käännettynä: lähetetty. -Niin hän meni ja peseytyi ja palasi näkevänä.

Herra Jeesus olisi pystynyt parantamaan sokean silmät ilman tahdastakin (voide) taikka karkoittaa henkiä nuhtelematta taikka parantaa taudin nuhtelematta sitä, joten jokin merkitys sillä oli joka ei mielestäni johtunut siitä että Herra Jeesus ei olisi voinut ilman nuhtelua tai tahdasta tehdä asioita. Raamatussa Jeesus monesti parantaa ja karkoittaa henkiä ilman nuhteluakin.



Lisään vielä, että Jumala tahtonsa mukaan tekee asioita meille tai läheisillemme kun Häntä rukoilemme riippumatta siitä käytämmekö jotakin tiettyjä sanoja tai teemme tiettyjä tekoja. Tauti paranee jos Jumala niin tahtoo, Jumala ei jätä tahtoansa täyttämättä koska emme nuhdelleet tautia (käyttänee oikeita sanoja eli nuhtelua). Rukousvastaukset ei ole oikeiden sanojen käyttöä tai meistä riippuvaa mitenkään vaan Jumalasta riippuvaa, Hänen ihmeitänsä.

Monethan ovat parantuneet taudeista Jumalan toimesta ihan vain rukoilemalla ilman että nuhtelivat sairauttansa taikka tekivät mitään muuta kuin rukoilivat Herraa.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 19. Loka 2013 20:02

Taisin saada vastauksen Herralta, kiitos Herralle :)

Jeesus teki tahtaan parantaessaan tässä Raamatun kohdassa sokean silmät. Hän teki sen näyttääkseen fariseusten tekopyhyyden ja osoittaakseen heidän olevan väärämielisiä kun fariseukset tekopyhinä opettivat ettei sapattina saisi tehdä mitään hyvää työtäkään tässä tapauksessa parantaa, sekä osoittaakseen toteen Raamatun kirjoituksia joita Jeesus olisi täyttävä!

Hän olisi voinut parantaa sokean silmät ilman tahdastakin mutta kun hän valmisti tahtaan sekoittamalla, siveli sitä, ja neuvoi vielä menemään pesulle niin fariseukset saivat siitä hyvän aiheen syyttää häntä sillä siinä oli fyysistä tekemistä mukana (työtä, sapattina ei saanut tehdä mitään työtä fariseusten mukaan) eli fariseukset eivät ymmärtäneet Jeesuksen parantaneen Jumalan voimalla vaan luulivat hänen parantaneen lääkäreiden voiteella rikkoen sapattia fariseusten mukaan työskennellessään parantajan "ammatissa" sapattina. Näin Herra Jeesus näytti toteen fariseusten hengellisen sokeuden sekä väärämielisyyden käyttäessään tahdasta eikä parantaen ilman fyysisiä materiaaleja.

Ehkäpä Jeesus teki sen myös, että kirjoitukset hänestä kävisivät toteen:

Joh 15

25 Mutta se sana oli käyvä toteen, joka on kirjoitettuna heidän laissaan: 'He ovat vihanneet minua syyttä'.

sekä saattaakseen tämän kirjoituksen myös toteen:

Jesaja 42:

6 Minä, Herra, olen vanhurskaudessa kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, pakanoille valkeudeksi,
7 avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta.
8 Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.
9 Katso, entiset ovat toteen käyneet, ja uusia minä ilmoitan; ennenkuin ne puhkeavat taimelle, annan minä teidän ne kuulla.




Johannes 9

13 Niin he veivät hänet, joka ennen oli ollut sokea, fariseusten luo.
14 Ja se päivä, jona Jeesus teki tahtaan ja avasi hänen silmänsä, oli sapatti.
15 Niin myöskin fariseukset kysyivät häneltä, miten hän oli saanut näkönsä. Ja hän sanoi heille: "Hän siveli tahtaan minun silmilleni, ja minä peseydyin, ja nyt minä näen".
16 Niin muutamat fariseuksista sanoivat: "Se mies ei ole Jumalasta, koska hän ei pidä sapattia". Toiset sanoivat: "Kuinka voi syntinen ihminen tehdä senkaltaisia tunnustekoja?" Ja he olivat keskenänsä eri mieltä.

17 Niin he taas sanoivat sokealle: "Mitä sinä sanot hänestä, koskapa hän avasi sinun silmäsi?" Ja hän sanoi: "Hän on profeetta".
18 Mutta juutalaiset eivät uskoneet hänestä, että hän oli ollut sokea ja saanut näkönsä, ennenkuin kutsuivat sen näkönsä saaneen vanhemmat
19 ja kysyivät heiltä sanoen: "Onko tämä teidän poikanne, jonka sanotte sokeana syntyneen? Kuinka hän sitten nyt näkee?"
20 Hänen vanhempansa vastasivat ja sanoivat: "Me tiedämme, että tämä on meidän poikamme ja että hän on sokeana syntynyt;
21 mutta kuinka hän nyt näkee, emme tiedä; emme myöskään tiedä, kuka on avannut hänen silmänsä. Kysykää häneltä; hänellä on kyllin ikää, puhukoon itse puolestansa."
22 Näin hänen vanhempansa sanoivat, koska pelkäsivät juutalaisia. Sillä juutalaiset olivat jo sopineet keskenään, että se, joka tunnusti hänet Kristukseksi, oli erotettava synagoogasta.
23 Sentähden hänen vanhempansa sanoivat: "Hänellä on kyllin ikää, kysykää häneltä".
24 Niin he kutsuivat toistamiseen miehen, joka oli ollut sokea, ja sanoivat hänelle: "Anna kunnia Jumalalle; me tiedämme, että se mies on syntinen".
25 Hän vastasi: "Onko hän syntinen, sitä en tiedä; sen vain tiedän, että minä, joka olin sokea, nyt näen".
26 Niin he sanoivat hänelle: "Mitä hän sinulle teki? Miten hän avasi sinun silmäsi?"
27 Hän vastasi heille: "Johan minä teille sanoin, ettekä te kuulleet. Miksi taas tahdotte sitä kuulla? Tahdotteko tekin ruveta hänen opetuslapsiksensa?"
28 Niin he herjasivat häntä ja sanoivat: "Sinä olet hänen opetuslapsensa, mutta me olemme Mooseksen opetuslapsia.
29 Me tiedämme Jumalan puhuneen Moosekselle, mutta mistä tämä on, sitä emme tiedä."
30 Mies vastasi ja sanoi heille: "Sehän tässä on ihmeellistä, että te ette tiedä, mistä hän on, ja kuitenkin hän on avannut minun silmäni.
31 Me tiedämme, ettei Jumala kuule syntisiä; vaan joka on jumalaapelkääväinen ja tekee hänen tahtonsa, sitä hän kuulee.
32 Ei ole maailman alusta kuultu, että kukaan on avannut sokeana syntyneen silmät.
33 Jos hän ei olisi Jumalasta, ei hän voisi mitään tehdä."
34 He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Sinä olet kokonaan synneissä syntynyt, ja sinä tahdot opettaa meitä!" Ja he ajoivat hänet ulos.
35 Ja Jeesus sai kuulla heidän ajaneen hänet ulos; ja hänet tavatessaan hän sanoi hänelle: "Uskotko sinä Jumalan Poikaan?"
36 Hän vastasi ja sanoi: "Herra, kuka hän on, että minä häneen uskoisin?"
37 Jeesus sanoi hänelle: "Sinä olet hänet nähnyt, ja hän on se, joka sinun kanssasi puhuu".
38 Niin hän sanoi: "Herra, minä uskon"; ja hän kumartaen rukoili häntä.
39 Ja Jeesus sanoi: "Tuomioksi minä olen tullut tähän maailmaan, että ne, jotka eivät näe, näkisivät, ja ne, jotka näkevät, tulisivat sokeiksi".
40 Ja muutamat fariseukset, jotka olivat siinä häntä lähellä, kuulivat tämän ja sanoivat hänelle: "Olemmeko mekin sokeat?"
41 Jeesus sanoi heille: "Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy".
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Loka 2013 22:46

Minun ymmärrykseni mukaan meidän uskovien tulee ainoastaa rukoilla uskossa sairaiden puolesta ja heidän paranemisen puolesta.

Tuo nuhtelu tulee minusta kysymykseen ainoastaan siinä vaiheessa kun jossain ihmisessä on riivaajahenki ja tämä henki aiheuttaa sairauden tässä ihmisessä ( oli sairaus mikä tahansa, vaikka kuume ).

Jaakobin kirje 5
13 Jos joku teistä kärsii vaivaa, niin rukoilkoon; jos joku on hyvillä mielin, veisatkoon kiitosta.
14 Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15 Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16 Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Janne » 19. Loka 2013 23:06

Jakeessa 38 rukoiltiin Herra Jeesusta ensiksi, sitten Herra Jeesus nuhteli kuumetta ja se poistui hänestä.

Itse käsitän järjestyksen olevan :

1. rukoillaan Jumalaa (Jeesusta tässä)

2. Jumala tekee ihmeen ja parantaa.


Ihan hyvä käsitys :D

Ensiksi tulee rukoilla Herraa Jeesusta mutta lisäisin tähän vielä, että meidän tulee myös uskoa siihen että toinen voi parantua.
Minusta hyvä esimerkki tähän on sadanpäämiehen tapahtuma Kapernaumissa:

5 Ja kun hän saapui Kapernaumiin, tuli hänen tykönsä sadanpäämies ja rukoili häntä
6 ja sanoi: "Herra, minun palvelijani makaa kotona halvattuna ja on kovissa vaivoissa".
7 Hän sanoi hänelle: "Minä tulen ja parannan hänet".
8 Mutta sadanpäämies vastasi ja sanoi: "Herra, en minä ole sen arvoinen, että tulisit minun kattoni alle; vaan sano ainoastaan sana, niin minun palvelijani paranee.
9 Sillä minä itsekin olen toisen vallan alainen, ja minulla on sotamiehiä käskyni alaisina, ja minä sanon tälle: 'Mene', ja hän menee, ja toiselle: 'Tule', ja hän tulee, ja palvelijalleni: 'Tee tämä', ja hän tekee."
10 Tämän kuultuaan Jeesus ihmetteli ja sanoi niille, jotka häntä seurasivat: "Totisesti minä sanon teille: en ole kenelläkään Israelissa löytänyt näin suurta uskoa.
11 Ja minä sanon teille: monet tulevat idästä ja lännestä ja aterioitsevat Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin kanssa taivasten valtakunnassa;
12 mutta valtakunnan lapset heitetään ulos pimeyteen; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys."
13 Ja Jeesus sanoi sadanpäämiehelle: "Mene. Niinkuin sinä uskot, niin sinulle tapahtukoon." Ja palvelija parani sillä hetkellä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 20. Loka 2013 10:11

No en ole nuhdellut sairauksia itse, vaan rukoillut sairaiden puolesta, omienkin vaivojeni takia. Seurakunnan yhteydessä tuo Jaak.5:14-15 kohta öljyllä voitelemisesta ja 'uskolla', uskossa rukouksesta on siis myös raamatullista. Toisaalta omassa elämässä olen saanut vastauksia Jumalalta suoraankin kaikkiin elämäni ongelmiin, kun olen kääntynyt Hänen puoleensa huutaen apua hätääni, esim. sairauden kohdatessa. Ps. 50:15...."Avuksesi huuda minua hädän päivänä niin minä tahdon auttaa sinua."
Jo se ainakin minun näkemyksen/kokemuksen/Raamatunkin mukaan on riittävää uskoa uskossa olevalta, kun kääntyy sydämen yksinkertaisuudessa Kaikkivaltiaan Luojan Isän Jumalan puoleen Jeesuksen nimessä ja pyyttää apua. Näin hyvin lyhyesti kirjoitan...
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Loka 2013 10:54

*
Kiitos paljon vastauksistanne, veljet! Vanhurskaan rukous voi paljon, sanoo Raamattu. Minä turvaudun rukoukseen, tietäen että rukous ei ole Jumalan tahtoa vastaan.
Olisi vielä pari kysyttävää.

Tuo nuhtelu tulee minusta kysymykseen ainoastaan siinä vaiheessa kun jossain ihmisessä on riivaajahenki ja tämä henki aiheuttaa sairauden tässä ihmisessä ( oli sairaus mikä tahansa, vaikka kuume ).


Pitäisikö uskova olla 100% täysin terve niin voi nuhdella ja se mikä sairaus lienee, lähtee toisesta ihmisestä?
Esim. vammainen (syntymästä saakka) tai vammautunut uskova joka on täysin terve...? Olisiko hänestä siihen siis nuhdellaakseen....?

Voiko nuhdella tuulta, järveä ja myrskyä ja käskeä sanoen' ole hiljaa, tuuli'? Tai 'järvi, vaikene, ole hiljaa'? :oops:

Mark. 4:39
Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja Janne » 20. Loka 2013 11:35

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos paljon vastauksistanne, veljet! Vanhurskaan rukous voi paljon, sanoo Raamattu. Minä turvaudun rukoukseen, tietäen että rukous ei ole Jumalan tahtoa vastaan.
Olisi vielä pari kysyttävää.

Tuo nuhtelu tulee minusta kysymykseen ainoastaan siinä vaiheessa kun jossain ihmisessä on riivaajahenki ja tämä henki aiheuttaa sairauden tässä ihmisessä ( oli sairaus mikä tahansa, vaikka kuume ).


Pitäisikö uskova olla 100% täysin terve niin voi nuhdella ja se mikä sairaus lienee, lähtee toisesta ihmisestä?
Esim. vammainen (syntymästä saakka) tai vammautunut uskova joka on täysin terve...? Olisiko hänestä siihen siis nuhdellaakseen....?

Voiko nuhdella tuulta, järveä ja myrskyä ja käskeä sanoen' ole hiljaa, tuuli'? Tai 'järvi, vaikene, ole hiljaa'? :oops:

Mark. 4:39
Ja herättyään hän nuhteli tuulta ja sanoi järvelle: "Vaikene, ole hiljaa." Niin tuuli asettui, ja tuli aivan tyven.


En ole nyt ihan varma ymmärränkö oikein mitä tarkoitat, mutta ei esim sairauden puolesta rukoilussa tai vaikkapa riivaaja hengen ulosajamisessa täydy olla 100 % terve. En minä ainakaan ole tällaiseen missään törmännyt eikä tällaista vaatimusta käsittääkseni raamatusta löydy.

saamme aina tukeutua Herraan olemmepa terveitä tai emme.

Ja sitten vielä tuosta tuulen nuhtelusta, niin ei raamattu ainakaan kiellä etteikö tuulta saisi nuhdella. Voisin jopa kuvitella että joskus ihmisillä voi olla tilanteita että voi joutua vaikkapa myrskyn keskellä Jeesuksen nimessä koittaa laannuttaa myrskyn.

Itse asiassa raamattu sanoo että jos meiltä löytyy tarpeeksi uskoa niin voimme siirtää vaikka vuoria, joten eiköhän tuulikin laannu jos meiltä löytyy tarpeeksi uskoa. Herralle mikään ei ole mahdotonta.
Mutta kaikki mitä teemme tulee kuitenkin tehdä Jeesuksen nimessä.
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Loka 2013 12:20

Kiitoksia kirjoituksistanne.


Näillä eväillä itse ainakin menen eteenpäin uskonvaelluksellani:

Jaakob 5:

14. Jos joku teistä sairastaa, kutsukoon tykönsä seurakunnan vanhimmat, ja he rukoilkoot hänen edestään, voidellen häntä öljyllä Herran nimessä.
15. Ja uskon rukous pelastaa sairaan, ja Herra antaa hänen nousta jälleen; ja jos hän on syntejä tehnyt, niin ne annetaan hänelle anteeksi.
16. Tunnustakaa siis toisillenne syntinne ja rukoilkaa toistenne puolesta, että te parantuisitte; vanhurskaan rukous voi paljon, kun se on harras.


Laitan tähän vielä vähän pohdittavaa, Sanan muodossa ja lopuksi yksi lainaus Petrin kotisivuilta, kommentoikaa jos haluatte...


Johannes 4:

46. Niin hän tuli taas Galilean Kaanaan, jossa hän oli tehnyt veden viiniksi. Ja Kapernaumissa oli eräs kuninkaan virkamies, jonka poika sairasti.
47. Kun hän kuuli Jeesuksen tulleen Juudeasta Galileaan, meni hän hänen luoksensa ja pyysi häntä tulemaan ja parantamaan hänen poikansa; sillä tämä oli kuolemaisillaan.
48. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Ellette näe merkkejä ja ihmeitä, te ette usko".
49. Kuninkaan virkamies sanoi hänelle: "Herra, tule, ennenkuin minun lapseni kuolee".
50. Jeesus sanoi hänelle: "Mene, sinun poikasi elää". Ja mies uskoi sanan, jonka Jeesus sanoi hänelle, ja meni.
51. Ja jo hänen ollessaan paluumatkalla hänen palvelijansa kohtasivat hänet ja sanoivat, että hänen poikansa eli.
52. Niin hän tiedusteli heiltä, millä hetkellä hän oli alkanut toipua. Ja he sanoivat hänelle: "Eilen seitsemännellä hetkellä kuume lähti hänestä".
53. Niin isä ymmärsi, että se oli tapahtunut sillä hetkellä, jolloin Jeesus oli sanonut hänelle: "Sinun poikasi elää". Ja hän uskoi, hän ja koko hänen huonekuntansa.
54. Tämä oli taas tunnusteko, toinen, jonka Jeesus teki, tultuaan Juudeasta Galileaan.


Johannes 5:

19. Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
20. Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
22. Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
23. että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.


Johannes 6:

26. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
27. Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."
28. Niin he sanoivat hänelle: "Mitä meidän pitää tekemän, että me Jumalan tekoja tekisimme?"
29. Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
30. He sanoivat hänelle: "Minkä tunnusteon sinä sitten teet, että me näkisimme sen ja uskoisimme sinua? Minkä teon sinä teet?


Johennes 7:
3. Niin hänen veljensä sanoivat hänelle: "Lähde täältä ja mene Juudeaan, että myös sinun opetuslapsesi näkisivät sinun tekosi, joita sinä teet;
4. sillä ei kukaan, joka itse tahtoo tulla julki, tee mitään salassa. Koska sinä näitä tekoja teet, niin ilmoita itsesi maailmalle."
5. Sillä hänen veljensäkään eivät häneen uskoneet.


Tässä lainaus PP:n kotisivuilta:

” Edellä oleva puolustuspuhe on täysin väärä ja epäraamatullinen. Kun tutkimme Raamattua, niin huomaamme ettei yksikään Herran Jeesuksen opetuslapsi kykene tekemään suurempia tekoja kuin Herra Jeesus, ei suurempia Hengen voimassa, eikä missään suhteessa.

Joh 14:12 Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän on tekevä niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin (meidzon), kuin ne ovat, hän on tekevä; sillä minä menen Isän tykö,

Herra Jeesus sanoi, että se joka uskoo Häneen on myös tekevä, niitä tekoja, joita Hän tekee ja suurempiakin, koska Herra Jeesus menee Isän tykö. Mitä tarkoittaa suuremmat teot? Alkutekstissä on sana meidzon, joka tarkoittaa suurempaa ja laajempaa.

Herra Jeesus sanoi, että "suuremmat" teot tapahtuvat kun Hän menee Isän luokse, eli kun Hän lihan ruumiissa poistuu tästä maailmasta, niin silloin alkavat tapahtumaan "suuremmat teot". Koska sanalla meidzon on myös merkitys laajempia, niin kyse on laajemmista teoista, koska kun apostolit ja opetuslapset kaikkina aikoina uskovat Herraan Jeesukseen, niin silloin Jumalan tekoja tapahtuu laajemmin.

Raamattu todistaa selkeästi ettei ihminen voi tehdä Jumalaa suurempia tekoja, ei edes Pyhässä Hengessä:

Joh 13:16 Totisesti, totisesti minä sanon teille: ei ole palvelija herraansa suurempi eikä lähettiläs (apostolos) lähettäjäänsä suurempi.

Raamatun sanan mukaan palvelija ei voi olla herraansa suurempi. joka tarkoittaa sitä, että Jumalan palvelija ei voi olla Herra Jumalaa suurempi, eikä tehdä Häntä suurempia tekoja (voimassa suurempia), ei edes Pyhässä Hengessä. Raamattu tuo myös sen esille etteivät apostolit (lähettiläät) voi olla lähettäjäänsä suurempia, joka tarkoittaa sitä, että Herran Jeesuksen opetuslapset eivät voi olla suurempia kuin Herra Jumala, eikä edes tehdä Pyhässä Hengessä suurempia tekoja (voimassa suurempia) kuin Herra Jumala.”

http://www.kotipetripaavola.com/kaatumi ... lussa.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Nuhtele Jeesuksen nimessä

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 20. Loka 2013 14:34

*
Ok kiitos Janne ja Pekka. :)

Siis fyysisellä sairauksella tai vammalla esim. vaikkapa astmalla, huonokuuloisuudella, diabeteksella tai jalkavammalla ei ole mitään tekemistä nuhtelun kanssa vaan uskolla. Nyt tällä kertaa asia on selvä eikä ole enää kysyttävää ja sori minua nolotti kysyä. Kiitoksia teille! Ja mukavaa sunnuntaita!

:pc:
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa