Älä kato ittees...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja systeri » 08. Loka 2013 18:07

Mitä se tarkoittaa kun katsotaan Kristukseen...ymmärretäänköhän me tämä asia eritavalla :think2: kun mä katson niin en näe henkilöä, en tuomiokirkkoa tms. Kun yritän olla katsomatta "maallisiin", haluan unohtaa sen mitä toinen on..onko se hyvä vai huono parempi kuin minä tai jotain muuta.Kun haluan katsoa Jeesusta, taivaallisia..niin iloitsen siitä että oon pelastettu, rakastettu samalla viivalla kuin joku toinen...yhtä hyvä tai yhtä huono koska eihän se musta oo kiinni kuin sillätavalla, että haluanko olla Jeesuksen oma ja viihtyä hänen seurassaan.Jeesus on hyvä ja opettaa henkensä kautta, tahdon kuulla hänen äänensä...voin seurustella hänen kanssaan yksin tai sitten mieluusti seurassa ja nykyään tosi odotuksella rukouspiireissä :) :hearts:
systeri
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 08. Loka 2013 18:56

Voisimpa vielä kysyä kysymyksen. Minne katsotte nähdäksenne Jeesuksen? Helsingin tuomiokirkkoon? Taivaalle? Minne?


Itse olen käsittänyt "katso Jeesukseen" -opetuksen näin:


Hepr3

1 Sentähden, pyhät veljet, jotka olette taivaallisesta kutsumuksesta osalliset, kiinnittäkää mielenne meidän tunnustuksemme apostoliin ja ylimmäiseen pappiin, Jeesukseen,
2 joka on uskollinen asettajalleen, niinkuin Mooseskin oli "uskollinen koko hänen huoneessansa".
3 Sillä hänen on Moosekseen verraten katsottu ansaitsevan niin paljoa suuremman kirkkauden, kuin huoneen rakentajan kunnia on suurempi kuin huoneen.
4 Sillä jokainen huone on jonkun rakentama, mutta kaiken rakentaja on Jumala.
5 Ja Mooses tosin oli "palvelijana uskollinen koko hänen huoneessansa", todistukseksi siitä, mikä vastedes piti sanottaman,
6 mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen huoneensa haltijana; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen.

-Herra Jeesus on esikuvamme ja esikoinen kaikessa. Pitäkäämme Hänen uskollisuutta Jumalalle esikuvanamme.

Hepr 11

24 Uskon kautta kieltäytyi Mooses suureksi tultuaan kantamasta faraon tyttären pojan nimeä.
25 Hän otti mieluummin kärsiäkseen vaivaa yhdessä Jumalan kansan kanssa kuin saadakseen synnistä lyhytaikaista nautintoa,
26 katsoen "Kristuksen pilkan" suuremmaksi rikkaudeksi kuin Egyptin aarteet; sillä hän käänsi katseensa palkintoa kohti.

- Mooseskin päätti katsoa Kristukseen mielummin kuin maailmaan ja sen rikkauksiin ja laittaa toivonsa Jumalan rikkauksiin ja palkintoihin maallisten sijasta, vaikka niitä maallisia rikkauksia olisi Faraolla varmasti ollut runsaasti tarjolla. Oma tulkintani on , että saatana tarjosi Moosekselle maallisia rikkauksia Faraon kautta vikitelläkseen Mooseksen pois seuraamasta Jumalaa niin kuin koitti saatana maallisilla vikitellä myös Jeesusta sanoen antavansa Jeesukselle kaiken maallisen rikkauden ja samalla tavalla saatana meitäkin koittaa houkutella maailman melulla ja tavaroilla.

Hepr 12

1 Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa,
2 silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.
3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.

- Kun maailma houkuttelee meitä tai emme jaksaisi kulkea palvelijana Herramme jalanjäljissä kärsien samaa kohtaloa ja elämäntyyliä kuin Hän tämän alla olevan opetuksen mukaisesti, niin voimme luoda katseemme Herraamme ja muistella minkälaista pilkkaa, kuritusta ja vastustusta Hän sai maailmalta osakseen, ja kärsi sen loppuun saakka MEIDÄN puolestamme syyttömänä!


Joh. 15:20

Muistakaa se sana, jonka minä teille sanoin: 'Ei ole palvelija herraansa suurempi'. Jos he ovat minua vainonneet, niin he teitäkin vainoavat; jos he ovat ottaneet vaarin minun sanastani, niin he ottavat vaarin teidänkin sanastanne.

-Mutta samalla voimme lohduttautua siinä, että saamme osamme myös hyvässä emmekä vain pahassa ollessamme Jumalan palvelijoita niin kuin Jumalan poika Jeesuskin oli ja saamme myös luottaa siihen samaan uskollisuuteen ja Jumalan lupauksiin minkä varassa Herra Jeesuskin vaelsi! Ja niin kuin muistamme niihin lupauksiin kannatti luottaa ja Jumala piti kokoajan Herra Jeesuksesta huolta, sillä Jeesus teki Isänsä tahdon. Aina se ei ollut ruusuilla tanssimista, mutta lähellä Jumalaa ja Hänen suojeluksessaan on turvallista välillä kärsiäkkin maailman pahuudesta. On myös turvallista muistaa, että Jumala ei salli kiusausten tai maailman pilkan käydä yli voimiemme vaan Hän kulkee vierellämme vahvistaen , tukien, opettaen ja toivoen!

-Vaikka Jeesus näytti ristillä revittynä hyljätyltä houkalta joka valitsi väärin ja ettei Jumala kuule niin Jumala oli Hänen kanssaan ja oli uskollinen lupauksissaan. Samalla tavalla mekin luullessamme ettei Jumala kuule tai on hyljännyt kääntää katseemme ristille ja muistaa että siltä se näytti Jeesuksenkin kuoleman aikaan vaikka Hänkään ei ollut hyljätty.

En nyt jaksa enempää kirjoittamaan vaikka juttua riittäisi paljonkin aiheesta.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 45 vierailijaa