Älä kato ittees...

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2013 09:57

..kolaripaikalle saavuttuaan ensihoitaja sanoo pahoin loukkaantuneelle "älä kato ittees,kato taivaaseen" ettei se joudu shokkiin.

Sama ohjaus pätee "siipeensä" saaneelle uskovalle ...älä kato ittees, kato Kristukseen,muuten joutuu "huonolle hapelle".

Minkäköhän tähden me uskovat helposti ohjattais ihmistä kattomaan itteensä kun se on langennut,puuttuuko pätevyys :think2: nämä ajatukset tuli mieleen eilisestä evankelista sisaren puheesta :)
systeri
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Masa » 06. Loka 2013 20:13

Olen yrittänyt tuotakin, mutta silti sisäinen tunne on aina sama.Minulla ei ole uskovien kanssa mitään yhteistä. Koen olevani aina ulkopuolinen niin maailmassa kuin uskovien keskuudessa.
Masa
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2013 21:51

Voihan "matsoni" sua :) ...en usko että se ulkopuolisuus johtuu mistään muusta kuin omasta rikkinäisyydestä. Mä saan kattoa Kristukseen,oma vajavaisuus on sitä luokkaa niinku se raamatun mukaan on jokaisella ihmisellä että tulee kattoa ja huutaa psalmin kirjoittajan sanoin tutki minua ja tunne mun sydämeni,pese puhtaaksi ...ilman Jeesuksen antamaa uskoa ja armoa ei mistään tuu mitään :)
Silti vaikka koen vajavaisuutta ,tiedän että Jumala toimii ja tekee työtään meikäläisessäkin :) tajusin/avautui just tällä viikolla mitä eräät tapahtumat ja vähän myöhemmin näky jonka sain Jumalalta joku aika sitten ehtoolliskokouksessa tarkoittaa...Herra armossaan avas että osasin laskea yhteen 1+1=2 :think2: se oli ihmeellisen levollinen ja rauhallinen hetki kun juttelin tästä uskon veljen kanssa.
systeri
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Loka 2013 22:03

:? :(
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:13, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja systeri » 06. Loka 2013 22:08

Eilen tuli kyllä niin hyvää opetusta näistä että teidän olis pitäny olla kuuntelemas :) ...niin voihan se olla myös niin että sitä eksyy koko ajan "huonoon" seuraan jotka on itte rikkinäisiä :roll:
systeri
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Loka 2013 22:43

:?
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Loka 2013 22:58

Aika mielenkiintoinen asia tuo ,,,ulkopuolisena koko ajan oleminen ?? Itse en saa asiaan minkäänlaista otetta ja kuinka se käytännösssä toimii ?? siis kun asiat ei toimi vaan tuntee koko ajan olevansa ulkopuolella .Onko teillä jotain traumoja tai yleensä käsittelemättömiä asioita vai onko se luonne ?? Arkoja .Onko fobioita ,Oletteko ajatelleet ,että saattaisiko olla mahdollisesti vastustajan aiheuttamaa.Siis miten olette käsitelleet asiaa vai ei mitenkää.Ihan kaikella Rakkaudella siis jos on lukkoja niin ne täytyy saada avatuksi ,että alatte loistamaan ,kuten teidän kuuluu.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Jasmiini » 06. Loka 2013 23:10

:? :thumbdown:
Viimeksi muokannut Jasmiini päivämäärä 06. Loka 2014 15:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Jasmiini
 

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Loka 2013 23:43

Tarkoitatko että et ole ns Suomalainen ?? Ja tää on tätä .Ei sitä pidä hernettä heti vetää.Jos asioista (perus) ei osaa puhua niin kuinka ne voi aueta ??.Tuskin täällä puhuessa koko Pariisi esim nauraa jos kaikki asiat omalla kohdalla ei oliskaan ihan napakymppejä.Perus juttelua peliin .Eiköhän täällä ole elämää nähneitä ihmisiä ja tuskin ruusulehtiä joka minuutti tielle on heitelty ?? .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Älä kato ittees...

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 07. Loka 2013 00:04

Ef 2

17 Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
18 sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
19 Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
20 apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jeesus,
21 jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
22 ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä.


Ja hänessä yhdessä rakennutte eli pikkuhiljaa Jumalan hellässä ohjauksessa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä!

Pikkuhiljaa hitkutellen ja hyvä tulee, Jumala on voimallinen meitä kaikkia auttamaan sillä Hän on meidät luonut , kohdussa kutonut ja ennen syntymää jo tuntenut. Jumalan mielestä ei kukaan ole viallinen tai ulkopuolinen, Hänellä on rakkautta ja armoa kaikille.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa