Israel uutisia sivu

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja PetriFB » 02. Loka 2013 17:10

Jokaisen Herran Jeesuksen opetuslapsen sydämellä tulisi olla siunaava asenne Israelin kansaa kohtaan Jumalan lupausten ja valinnan tähden (pelastus tuli Messias Herra Jeesuksen kautta).

Tein Israel uutisaiheisen sivuston, jonka materiaali on englanniksi ja suomeksi. Sivulta löytyy artikkeleita, videoita ja linkkejä Israel uutisiin.

Israel uutiset sivullani:

http://www.kotipetripaavola.com/israeluutiset.html

Saatan päivittää sivua kun ja jos löydän hyviä Israel aiheisia uutissivuja.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja pekka » 06. Loka 2013 17:24

” F.M. Riley / Kolmas Temppeli - pakanain aika loppuu!!”

http://p1.foorumi.info/kultaomeniahopea ... c.php?t=26

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11670661

"Vuonna 1217 juutalainen rabbi Judah Ben Samuel profetoi, että Turkin Ottomaanit tulisivat hallitsemaan Jerusalemin pyhää kaupunkia kahdeksan riemuvuoden ajan. 3.Moos. 25:8-13 mukaan riemuvuosi on 50 vuoden jakso. Kahdeksan riemuvuotta on siis 400 vuotta. Ja kuinka kävikään, 300 vuotta myöhemmin vuonna 1517 Turkin ottomaanit valtasivat Jerusalemin kaupungin ja hallitsivat sitä seuraavat 400 vuotta. Liittoutuneet joukot kenraali George Allenby'n johdolla ajoivat heidät lopulta vuonna 1917 ulos kaupungista ja pyhältä maalta. Rabbin profetia 400 vuodesta toteutui täsmälleen ja vuodelleen.

Sama Rabbi oli myös profetoinut, että yhdeksännen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi "ei kenenkään maata." Tämä toteutui täsmälleen vuosina 1917-1967 johtuen siitä tosiasiasta, että Kansainliitto asetti pyhän maan Brittiläisen Mandaatin alaiseksi, eikä se "kuulunut" millekään valtiolle. Vielä Israelin itsenäisyyssodan jälkeen vuosina 1948-1949 Jerusalem oli edelleen jaettu maakaistalla, joka meni suoraan kaupungin sydämen läpi Jordanian hallitessa kaupungin itäistä osaa ja Israelin läntistä. Tuon maakaistan katsottiin olevan ja sitä jopa kutsuttiin nimellä "ei kenenkään maa" sekä israelilaisten että jordanialaisten taholta. Jokainen tuolle kaistalle astuva ammuttiin. Elin tuon ajan ja muistan hyvin raportit sanomalehdissä ja TV:ssä koskien Jerusalemin jakoa. Vasta kuuden päivän sodassa vuonna 1967 Israelin armeija valloitti pyhän maan koko länsirannan ja koko Jerusalemin kaupunki siirtyi takaisin Israelin omistukseen. Siten jälleen kerran tämän Rabbin 750 vuotta aikaisemmin antama profetia toteutui kirjaimelleen.

Eikä siinä vielä kaikki. Sama Rabbi profetoi myös, että kymmenennen riemuvuoden aikana Jerusalem olisi juutalaisten hallinnassa ja
messiaaniset "lopunajat" alkaisivat. Kymmenes riemuvuosi alkoi vuonna 1967 ja päättyy vuonna 2017. Rabbin profetia on toteutunut kirjaimelleen tähän päivään saakka. Ei siis ole mitään raamatullista syytä uskoa, ettei se voisi jatkaa toteutumistaan edelleenkin, ja Messiaaniset lopun ajat alkaisivat jossakin kohden tätä kymmenennettä riemuvuotta.

Tässä ei kuitenkaan ole vielä koko profeetallinen kuva. Kahdeksannellatoista vuosisadalla [1700-luvulla] rabbi Vilna Gaon profetoi, että Hurva'n synagooga Jerusalemissa, luultavasti mahtavin juutalainen synagooga koko maailmassa, tuhottaisiin ja jälleenrakennettaisiin kaksi kertaa, tuhottaisiin vielä kerran ja rakennettaisiin kolmannen kerran. Hän ennusti, että kun se jälleenrakennettaisiin kolmannen kerran, niin silloin alkaisi kolmannen juutalaisen Temppelin rakentaminen."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 06. Loka 2013 20:47

Mielenkiintoisia profetioita ,,
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 07. Loka 2013 21:14

Ohessa linkki hyvään englanninkieliseen videoon Israel-profetioista ja lopun ajoista: The Final Countdown (Amir Tsarfati)

http://m.youtube.com/watch?v=9nEqyzZb9Fs

Juutalainen kristitty saarnaaja opettaa tässä, että seurakunta otetaan pois ennen vaivanaikojen alkua? Mitä mieltä olette tästä tempausopista?
KeijoKoo
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07. Kesä 2012 08:25

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja KeijoKoo » 10. Loka 2013 19:40

Tämän vuoden Nobel-palkittujen joukossa on ainakin kaksi juutalaista: Arieh Warshel (kemian Nobel) ja François Englert (fysiikan Nobel).

Kaikista tieteiden Nobel-palkinnoista 22 % on myönnetty juutalaisille.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jewish_Nobel_laureates

1. Moos. 12: 1-3
Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi. Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."

Jesaja 49:6
Hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.
KeijoKoo
 
Viestit: 15
Liittynyt: 07. Kesä 2012 08:25

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Loka 2013 22:18

"Netanyahu: Raamatun profetiat täyttyvät"

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... _tayttyvat

" Israelin pääministeri Benjamin Netanyahun mielenkiinto Raamattua kohtaan on kasvanut merkittävästi viime vuosina, asiantuntija luonnehtii.

Raamatun profetiat ovat täyttymässä meidän aikanamme, julisti Israelin pääministeri Benjamin Netanyahu maailman johtajille, jotka olivat koolla YK:n yleiskokouksessa New Yorkissa.

Sanoillaan hän viittasi profeetta Aamoksen kirjan jakeisiin, jotka hän myös luki osana puhettaan: "He rakentavat jälleen hävitetyt kaupunkinsa ja asettuvat niihin asumaan. -- Minä istutan heidät maahansa, eikä heitä enää revitä irti maasta."

Netanyahun mielenkiinto Raamattua kohtaan on kasvanut merkittävästi viime vuosina, toteaa tunnettu Israel-asiantuntija Joel Rosenberg blogissaan.
- En muista yhtäkään muuta nykyajan Israelin johtajaa, joka olisi puhunut niin selvästi Raamatun profetian täyttymisestä, Rosenberg sanoo.

Esimerkiksi vuonna 2009 Netanyahu viittasi puheessaan Hesekielin mainintaan kuolleitten luitten kokoontumisesta yhteen, minkä hän tulkitsi Israelin valtion syntymäksi 1948."


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Joulu 2013 10:54

"EU lupaa palkita Israelin ja Palestiinan rauhasta"

http://yle.fi/uutiset/eu_lupaa_palkita_ ... ta/6988172

"Avun arvo saattaisi olla jopa miljardeja euroja.

Euroopan Unioni tiedotti maanantaina, että jos Israel ja Palestiina tekevät rauhan, niille on luvassa EU:lta "ennennäkemättömän suurta" tukea. EU:n ulkoministereiden tiedotteen mukaan kiistakumppaneille annettava apu olisi poliittista, taloudellista ja turvallisuusasioihin liittyvää. Tämä tarkoittaisi kummallekin valtiolle mm. etuoikeuksia pääsyssä eurooppalaisille markkinoille, läheisempää kulttuurista ja tieteellistä yhteistyötä ja parempia kauppasuhteita. EU:n edustajan mukaan avun arvo laskettaisiin miljardeissa euroissa.

Yhdysvaltojen ulkoministeriön mukaan EU:n lupaus parantaa Israelin ja Palestiinan tulevaisuudennäkymiä. Ulkoministeri John Kerry kertoi viikonloppuna, että rauhanneuvotteluissa on edistytty, mutta yksityiskohdat pysyvät vielä salaisina."


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 17. Joulu 2013 14:31

Siunattu olkoon Israel aina ja rauha Jerusalemin yllä.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja pekka » 29. Joulu 2013 13:21

"USA:n ulkoministeri painaa päälle Lähi-idässä"

http://yle.fi/uutiset/usan_ulkominister ... sa/7003695

"Kerry vakuuttaa neuvottelujen edistyneen

Israelilaislehti Maariv sanoi aiemmin tällä viikolla, että Netanjahu oli aluksi taipunut Yhdysvaltain ja EU:n pyyntöihin uudisasutusilmoituksen lykkäämisestä, mutta muutti mielensä, jottei vaikuttaisi hallitutuskumppanien silmissä heikolta.

Kerry on vakuuttanut, että neuvotteluissa – hänen mukaansa jopa hyvin vaikeissa kysymyksissä – on tapahtunut konkreettista edistystä. Sen sisällöstä hän kuitenkin vaikenee.

– Olemme sopineet, ettemme puhu siitä, koska se loisi liikaa odotuksia. Se loisi paineita. Joissakin tapauksissa se loisi vastustusta, Kerry sanoi tv-haastattelussa joulukuun puolivälissä.

Vaikka varsinainen rauhansopimus huhtikuun loppuun mennessä on äärimmäisen epätodennäköinen, Kerry toivoo, että sopimukselle saadaan sentään raamit. Se vaatisi jonkinlaista yhteisymmärrystä keskeisimmistä kysymyksistä: Israelin ja tulevan Palestiinan valtion rajoista, turvallisuusjärjestelyistä, ulkomailla elävien palestiinalaispakolaisten tulevaisuudesta ja Jerusalemin jakamisesta."


SAKARJA 12:

1. Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on
jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2. Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3. Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
4. Sinä päivänä, sanoo Herra, minä lyön kaikki hevoset vauhkoudella ja niiden ratsastajat hulluudella. Mutta Juudan heimoa kohti minä avaan silmäni, ja kaikki kansojen hevoset minä lyön sokeudella.
5. Silloin Juudan sukuruhtinaat sanovat sydämessään: "Minun väkevyyteni ovat Jerusalemin asukkaat Herrassa Sebaotissa, heidän Jumalassansa".
6. Sinä päivänä minä teen Juudan sukuruhtinaat ikäänkuin tulipannuksi puitten sekaan ja ikäänkuin tulisoihduksi lyhteitten sekaan, ja he kuluttavat oikealta ja vasemmalta, kuluttavat kaikki kansat yltympäri. Ja Jerusalem saa yhäti asua paikoillansa - Jerusalemissa.
7. Ja Herra on ensiksi vapauttava Juudan majat, ettei Daavidin suvun kunnia ja Jerusalemin asukasten kunnia ylvästelisi Juudaa vastaan.
8. Sinä päivänä on Herra suojaava Jerusalemin asukkaita; ja kompastuvainen heidän seassansa on sinä päivänä oleva niinkuin Daavid, ja Daavidin suku on oleva niinkuin jumal'olento, niinkuin Herran enkeli heidän edessänsä.
9. Mutta sinä päivänä minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan.
10. Ja minä vuodatan Daavidin suvun päälle ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen. He katsovat minuun, jonka he ovat lävistäneet. Ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat häntä katkerasti, niinkuin murehditaan katkerasti esikoista.
11. Sinä päivänä pidetään Jerusalemissa suuret valittajaiset, niinkuin olivat Hadadrimmonin valittajaiset Megiddon laaksossa.
12. Ja maa pitää valittajaisia, kukin sukukunta erikseen: Daavidin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, Naatanin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen,
13. Leevin huoneen sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen, siimeiläisten sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen. Kaikki muut sukukunnat, kukin sukukunta erikseen ja heidän naisensa erikseen.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Israel uutisia sivu

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Tammi 2014 13:35

"Paavi matkustaa Israeliin"

https://www.kotimaa24.fi/artikkeli/paav ... israeliin/

" Paavi Franciscus tekee toukokuussa ensimmäisen paavillisen matkansa Israeliin. Matkan aikana paavi vierailee Jerusalemissa, Betlehemissä, Länsirannalla ja Jordanian pääkaupungissa Ammanissa.

Hän aikoo tavata matkan aikana edustajia kaikista alueen kristillisistä kirkoista. Hän osallistuu messuun Pyhän haudan kirkossa Jerusalemissa yhdessä patriarkka Bartolomeoksen kanssa.

BBC:n mukaan matka on hyvän tahdon osoitus ortodoksiselle kirkolle sekä vahva poliittinen viesti Lähi-idän rauhan saavuttamiseksi."


Kuva



"Jerusalem juovuttava malja"

http://www.kotipetripaavola.com/jerusal ... malja.html

"Sak 12:
1 ¶ Ennustus, Herran sana Israelista. Näin sanoo Herra, joka on jännittänyt taivaan ja perustanut maan ja joka on luonut ihmisen hengen hänen sisimpäänsä:
2 Katso, minä teen Jerusalemin juovuttavaksi maljaksi kaikille kansoille yltympäri, ja myös Juudan kohdalle se on tuleva Jerusalemia piiritettäessä.
3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.

Sakarjan kirjan profetia lopun ajan Jerusalemista, joka tulee sen ympärille oleville kansoille juovuttavaksi maljaksi on kirjoitettu n. 520-518 eKr. On selvää, että noin 2500 vuotta sitten kirjoitettu profetia ja sen toteutuminen osoittaa, että Raamattu on Kaikkivaltiaan Herra Jumalan sanaa.

Sakarja kirjoitti tämän profeetallisen sanan Jerusalemista juovuttavana maljana tarkoittamaan lopun aikaa ja ihmiskunnan viimeisiä päiviä. Nykyään tämä profetia on toteutunut, sillä Israelin ympärillä olevat islamistiset arabimaat ovat Israelia vastaan sekä haluavat jakaa osan Jerusalemista Palestiinan arabeille. Tämä profetia on siis jo osittain toteutunut.

Raamatun profetian mukaan lopun aikoina viimeisinä päivinä kaikki kansakunnat kääntyvät Israelia vastaan. Itse uskon, että Palestiinan kysymys ja arabien väärä illuusio Palestiinan valtiosta, jota ei ole kuitenkaan ollut koskaan olemassa on se syy, joka saa koko maailman väärin perustein Israelia vastaan. Arabit voivat myös lavastaa Israelin syypääksi johonkin kauheaan tekoon mitä he eivät kuitenkaan ole tehneet, mutta maailman kansat nousevat valheen pettäminä Israelia vastaan.

Jooel 3:
1 ¶ Sillä katso, niinä päivinä ja siihen aikaan, kun minä käännän Juudan ja Jerusalemin kohtalon,
2 minä kokoan kaikki pakanakansat, vien ne alas Joosafatin laaksoon ja käyn siellä oikeutta niitten kanssa kansani ja perintöosani, Israelin, tähden. Sillä he ovat hajottaneet sen pakanakansain sekaan, ovat jakaneet minun maani
3 ja heittäneet minun kansastani arpaa; ovat antaneet pojan porttoa vastaan sekä myyneet tytön viinistä, jonka ovat juoneet.

Raamatun profeetallisen sanan mukaan pakanakansat jakavat Israelin maan. Tämä tarkoittaa sitä, että Palestiinan arabit tulevat saamaan haltuunsa osan Jerusalemin kaupunkia ja ehkä myös muita maa-alueita. Jumala sanoo sanassaan tuomitsevansa ne kansat, jotka osallistuvat Jumalan maan (Israel) jakamiseen.

Psa 122:3 sinä Jerusalem, rakennettu kaupungiksi, johon kokoonnutaan yhteen,

Alkutekstin mukainen käännös; Jewish Puclication Society Old Testament Ps 122:3 Jerusalem, that art builded as a city that is compact together;

Jae kuuluu suomeksi: Psa 122:3 Jerusalem on rakennettu kaupungiksi joka kuuluu tiukasti yhteen.

Jumala on sanassaan ilmoittanut, että Jerusalemia ei saa jakaa, vaan se on kaupunki, joka kuuluu tiukasti yhteen. Jumala tulee tuomitsemaan lopun ajan viimeisinä päivinä pakanakansat sekä kaikki ne ihmiset, jotka ovat jakaneet Israelin maan ja Jerusalemin kaupungin vastoin Jumalan tahtoa. Jumala antaa myös koko Israelin maan juutalaisille, joille se kuuluukin.

Lopullinen Lähi-idän rauhan ratkaisu tapahtuu vasta silloin kun Herra Jeesus palaa maan päälle hallitsemaan Rauhanruhtinaana Jerusalemista käsin koko maailmaa. Sitä ennen antikristus tekee valerauhan Lähi-idässä, mutta johtaa lopulta Lähi-idän tuhoisaan lopun ajan sotaan, josta vain Israel tulee selviytymään voittajana Jumalan armosta. Raamatun profetiat lopun ajoista, Jerusalemin jakamisesta ja Israelin valtion ahdingosta, joka päätyy lopulta Israelin voitoksi tulevat toteutumaan hyvin pian."
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 49 vierailijaa