Luominen vastaan evoluutio videot

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja toni t » 27. Marras 2015 04:13

Nooan arkki - valtava merikelpoinen alus

Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Marras 2015 11:35

Joel.A kirjoitti:
toni t kirjoitti:Parannettu versio - sisältää paremman tekstityksen.



Erinomainen video muuten, mutta tapa millä tämä mies toi asian esiin ei ehken ollut kovin kunnioittavaa lähimmäistään kohtaan, sen takia en jaa tätä eteenpäin vaikka haluaisinkin. :(

Voisiko vaikka saulus-lähetys tehdä tästä videosta vähän paremman version jossa ei naurettaisiin "viisaiden" tyhmyydelle?



Juu, totta puhut Joel. Vähän liikaa tuossa irvailtiin. Toisaalta huumori on kuitenkin ihan ok ja saattaa
olla että joihinkin "viisaisiin" tehoaa vain se, että heidät saatetaan muiden silmissä naurunalaisiksi.
Jos joku oppinut tekee sen ansiosta parannuksen ja uskoo evoluution valheeksi jne., niin se hyvä juttu vaan se.

Pilkkasihan Eliakin baalin pappeja, kun he eivät saaneet jumalaansa ilmestymään.
Muistaakseni Elia ihmetteli, että onko heidän jumalansa kenties nukkumassa tai tarpeillaan muuten niin kiireinen, kun ei ilmesty, vaikka
baalin papit huusivat ja viiltelivät itseään hurmoksissa.

Kyllä siis on ihan raamatullista pilkata evoluutiopappeja. :-P

Vaikka ei olekaan hyvä yleensä toisia ihmisiä pilkata ja ivata.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja Lily » 27. Marras 2015 13:42

Tuota, Elialla oli kyllä todella voimakas Herran voitelu joten jos hän on pilkannut baalin pappeja niin että Herra on sen hyväksynyt, niin tuskin se on tullut niin lihassa ja ivallisesti kuin Kent tuossa pilkkasi.
Vaan pikemminkin suunattomalla Herran voimalla ja vakavuudella.
Elia oli muuten aika vahva Herran mies ja Jumalan pyhyyden kautta toimi.

Monesti uskovat haluavat etsiä sanasta kohtia tukeakseen omaa lihallista käyttäytymistä.


Uskovat ylipäätään kuvittelevat olevansa jotenkin parempia kuin maailman ihmiset, vaikka Herra katsoo meidän syntejämme yhtä pahalla kuin maailman ihmisen syntejä.
Lily
 

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja Joel.A » 27. Marras 2015 18:50

tanu kirjoitti:
Juu, totta puhut Joel. Vähän liikaa tuossa irvailtiin. Toisaalta huumori on kuitenkin ihan ok ja saattaa
olla että joihinkin "viisaisiin" tehoaa vain se, että heidät saatetaan muiden silmissä naurunalaisiksi.
Jos joku oppinut tekee sen ansiosta parannuksen ja uskoo evoluution valheeksi jne., niin se hyvä juttu vaan se.

Pilkkasihan Eliakin baalin pappeja, kun he eivät saaneet jumalaansa ilmestymään.
Muistaakseni Elia ihmetteli, että onko heidän jumalansa kenties nukkumassa tai tarpeillaan muuten niin kiireinen, kun ei ilmesty, vaikka
baalin papit huusivat ja viiltelivät itseään hurmoksissa.

Kyllä siis on ihan raamatullista pilkata evoluutiopappeja. :-P

Vaikka ei olekaan hyvä yleensä toisia ihmisiä pilkata ja ivata.


Niin, jos siis on raamatullista pilkata evoluutiopappeja niin minusta tullaan siihen tilanteeseen, että voimme pilkata jokaista jumalatontakin (muitten jumalien palvojia) sekä nauraa sekä heittää vitsiä heidän jumalattomuudestaankin.
Joel.A
 

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Marras 2015 22:19

Juu, varmasti on raamatullisempaa aina yrittää rakkaudellisesti ja laupeasti selittää asioiden oikea laita.

Silti voi johonkin oikein paatuneeseen ihmiseen tehota tuollainen huumorilla höystetty piikittely.

Parempi mennä pilkkaa kärsineenä ja parannuksen tehneenä elämään, kuin vain lempeää sanomaa kuulleena hukkua.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja tanu » 27. Marras 2015 22:25

Esimerkkinä jos itse olisin muslimi ja viettäisin ramadania. Tuolloin käsitykseni mukaan yöllä saa syödä, vaikka
on paastokuukausi, koska allah ei näe.

Täytyy olla aika onneton jumala, joka ei pimeässä näe...

Kyllä ainakin itseäni laittaisi ajattelemaan, jos joku ivaisi, että on teillä muslimeilla
surkea jumala, kun on hämäräsokea. Ja vielä käskee tappamaan vääräuskoisia, kun ei
siihen ilmeisesti itse pysty? Kyllä panisi ajattelemaan.

Vaikka totta onkin että usko tulee Sanan kuulemisesta.
Ja iva ja pilkka ei yleensä olekaan hyvä asia.
Se on kyllä totta, että Jeesus ei koskaan ketään pilkannut. Eli ehkä sittenkin olen ihan väärässä.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja Lily » 28. Marras 2015 11:44

Jos allahia pilkkaa kristitty, niin ei se paljon pistä miettimään, vaan päin vastoin synnyttää vihaa.

Allahia ja koraania ei saa kyseenalaistaa.

Kun kysytään melkein miltä tahansa muslimilta joka on tullut uskoon, että mikä kosketti sydämmeen, niin vastaus on Jumalan rakkauden kohtaaminen.

Voi toki käydä kokeilemassa evankelioida muslimia ivaamalla allahia, kunhan olet valmistautunut ottamaan jalat alle että pääset karkuun.
Lily
 

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja tanu » 28. Marras 2015 11:57

Lily kirjoitti:Jos allahia pilkkaa kristitty, niin ei se paljon pistä miettimään, vaan päin vastoin synnyttää vihaa.

Allahia ja koraania ei saa kyseenalaistaa.

Kun kysytään melkein miltä tahansa muslimilta joka on tullut uskoon, että mikä kosketti sydämmeen, niin vastaus on Jumalan rakkauden kohtaaminen.

Voi toki käydä kokeilemassa evankelioida muslimia ivaamalla allahia, kunhan olet valmistautunut ottamaan jalat alle että pääset karkuun.


Tuskin kaikki muslimit ovat murhanhimoisia ja raivostuvat jos heille sanoisi, että
"on teillä ihme jumala kun ei näe pimeässä". Muslimeissa on varmasti paljon ihan
mukavia ja rauhaa rakastavia tavallisia ihmisiä, jotka ovat väsyneitä siihen miten
koraani käskee vihaamaan ja tappamaan vääräuskoisia.

Ivaamisella ja huumorilla en tarkoita tässä ketään nolata, vaan saada ihmiset ajatelemaan omilla
aivoillaan. Eikä aina vaan uskomaan sen mitä sukupolvien ajan on totuutena kerrottu.
Oli tämä totuus sitten miten naurettava tahansa.
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja Joel.A » 29. Marras 2015 16:41

tanu kirjoitti:
Silti voi johonkin oikein paatuneeseen ihmiseen tehota tuollainen huumorilla höystetty piikittely.

Parempi mennä pilkkaa kärsineenä ja parannuksen tehneenä elämään, kuin vain lempeää sanomaa kuulleena hukkua.


Tämä on sinällään totta, mutta tälläinen ajattelu antaa oikeutuksen ainaiseen huumorilla höystettyyn piikittelyyn jopa uskovienkin keskuuteen.

Minä vähän luulisin, että jos minä alkasin täällä piikittelemään huumorin kera niin kohta kukaan ei enää keskustelisi minun kanssani tämän todistaa nytkin jo se, että se että minä jo nyt olen esittänyt ihan jo pelkästään suoria kysymyksiä epäselviin asioishin niin kukaan ei enää taho vastata niihin kysymyksiin koska on vissiin epärakentavaa keskustelua sekä jänniteitä luovaa semmoinen, että esittetään suoria kysymyksiä epäselviin asioihin. no mene ja tiedä. :roll:
Joel.A
 

Re: Luominen vastaan evoluutio videot

ViestiKirjoittaja tanu » 30. Marras 2015 13:21

Joel.A kirjoitti:
tanu kirjoitti:
Silti voi johonkin oikein paatuneeseen ihmiseen tehota tuollainen huumorilla höystetty piikittely.

Parempi mennä pilkkaa kärsineenä ja parannuksen tehneenä elämään, kuin vain lempeää sanomaa kuulleena hukkua.


Tämä on sinällään totta, mutta tälläinen ajattelu antaa oikeutuksen ainaiseen huumorilla höystettyyn piikittelyyn jopa uskovienkin keskuuteen.

Minä vähän luulisin, että jos minä alkasin täällä piikittelemään huumorin kera niin kohta kukaan ei enää keskustelisi minun kanssani tämän todistaa nytkin jo se, että se että minä jo nyt olen esittänyt ihan jo pelkästään suoria kysymyksiä epäselviin asioishin niin kukaan ei enää taho vastata niihin kysymyksiin koska on vissiin epärakentavaa keskustelua sekä jänniteitä luovaa semmoinen, että esittetään suoria kysymyksiä epäselviin asioihin. no mene ja tiedä. :roll:


En tarkoita, että aina saisi piikitellä ja viljellä huumoria.
Parasta ja hedelmällisintä on varmasti rakkaudellisesti julistaa.

Mutta kovin paatuneisiin ja vahvasti vääryyteen aivopestyihin voi huumori ja piikittely tehota paremmin.

Silti, "Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta. " (Rm 10:17)

Mutta piikittely ja huumori voi johtaa siihen, että alkaa ajattelemaan asioita. "Jospa sittenkin olen väärässä tässä?..."
Rakas taivaallinen Isä, tapahtukoon kaikessa, aina, Sinun tahtosi. Jeesuksen nimessä.
tanu
 
Viestit: 1268
Liittynyt: 04. Maalis 2012 22:20

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 32 vierailijaa