Kertokaa te

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 19. Syys 2013 23:43

Kun raamatussahan sanotaan että " nainen olkoon hiljaa seurakunnassa" niin tarkoittako tuo vain kirkkoa ja pappiutta, vai enkö minä saisi puhua esimerkiksi ystävilleni jotka eivät usko tai uskovat niin Jeesuksesta vaan minun tulisi olla hiljaa?
Entäs sitten toinen asia! Kun raamatussa puhutaan myös siitä että tulisi vain julistaa evankeliumia, niin enkö minä saa muusta kuin evankeliumista puhua muille ihmisille? :o :shock:

Kiitos jo etukäteen ja Jumalan siunaista teille kaikille! :hearts:
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Janne » 20. Syys 2013 00:11

Rauhan tervehdys annah18

Totta kai nainen saa puhua seurakunnassa ja tehdä muutenkin samoja asioita kun miehetkin kunhan kaikki tapahtuu järjestyksessä. Suurinpiirtein ainoat rajoitukset raamatun mukaan on ne, että ainoastaan miesten tulisi opettaa seurakunnassa ja vain mies voi olla paimen/kuulua vanhimmistoon.

Ja totta kai voit puhua ystävillesi Jeesuksesta ja ihan kaikille muillekkin ja se on jopa suotavaa :) Ja luonnollisesti voit puhua ihmisille myös muusta kuin evankeliumista, ei tällaisiin asioihin ole mitään rajoituksia kunhan se mitä puhumme ja teemme on sopusoinnussa Jumalan sanan kanssa :)

T: Janne :)
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 20. Syys 2013 10:18

Kiitos paljon vastauksestasi!
Olenkin miettinyt asiaa juuri noin, mutta hyvä kuulla vastaus joltain muultakin :).
Olen kuitenkin suht vähän aikaa ollut uskossa :)
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 20. Syys 2013 11:04

Vielä lisätäkseni.. Kun puhutaan kasteesta, niin tarkottaako se että minun uskoontulemiseni jälkeen pitäisi käydä uudestaan vesikasteella? Ja missä se käytännössä katsoen olisi edes mahdollista?
En ole koskaan käynyt missään, enkä tunne ketään oikein.
Kun en halua mennä kirkkoon missä naispappi, ja olen kotoisin maalta pieneltä paikkakunnalta missä kaikki kirkossa naisia, ja nyt vastikään muuttanut isommalle paikkakunnalle, josta en tunne edes ketään. Osaatteko neuvoa?

Olen nuori(19 vuotias) ja vasta vähän aikaa ollut uskossa niin tämäntyyliset asiat mietityttävät! :shock:

Kiitos jo etukäteen! :)
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja pekka » 20. Syys 2013 11:15

annah18 kirjoitti:Vielä lisätäkseni.. Kun puhutaan kasteesta, niin tarkottaako se että minun uskoontulemiseni jälkeen pitäisi käydä uudestaan vesikasteella? Ja missä se käytännössä katsoen olisi edes mahdollista?
En ole koskaan käynyt missään, enkä tunne ketään oikein.
Kun en halua mennä kirkkoon missä naispappi, ja olen kotoisin maalta pieneltä paikkakunnalta missä kaikki kirkossa naisia, ja nyt vastikään muuttanut isommalle paikkakunnalle, josta en tunne edes ketään. Osaatteko neuvoa?

Olen nuori(19 vuotias) ja vasta vähän aikaa ollut uskossa niin tämäntyyliset asiat mietityttävät! :shock:

Kiitos jo etukäteen! :)


Saako kysyä missä päin asustelet? Itse asustelen täällä Vaasassa ja jos sattuisit asumaan täällä päin niin voisin yrittää henkilökohtaisesti auttaa sinua kaikenlaisissa asioissa mitä eteesi tulee...
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Janne » 20. Syys 2013 11:58

annah18 kirjoitti:Vielä lisätäkseni.. Kun puhutaan kasteesta, niin tarkottaako se että minun uskoontulemiseni jälkeen pitäisi käydä uudestaan vesikasteella? Ja missä se käytännössä katsoen olisi edes mahdollista?
En ole koskaan käynyt missään, enkä tunne ketään oikein.
Kun en halua mennä kirkkoon missä naispappi, ja olen kotoisin maalta pieneltä paikkakunnalta missä kaikki kirkossa naisia, ja nyt vastikään muuttanut isommalle paikkakunnalle, josta en tunne edes ketään. Osaatteko neuvoa?

Olen nuori(19 vuotias) ja vasta vähän aikaa ollut uskossa niin tämäntyyliset asiat mietityttävät! :shock:

Kiitos jo etukäteen! :)


Jumalan sanan mukaan meidän uskovien tulee mennä kasteelle uskoontulon jälkeen.
Kasteelle meno on ikään kuin kuuliaisuuden merkki Jumalalle. Kaste ei itsessään siis pelasta ketään vaan se on kuuliaisuuden askel heti uskoon tulon jälkeen.
Jeesus ja alkuseurakunta antoivat meille sanassa selvän mallin kasteelle menosta heti uskoon tulon jälkeen.

Mark 16
15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. 16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.


Kastaa voi käytännössä kuka tahansa uudestisyntynyt ( kastettu ) veli. Sinäänsä raamattu ei kiellä naisiakaan kastamasta, mutta kun tutkimme raamattua huomaamme että kastajana on toiminut aina mies.

Uskon että joka paikkakunnalla on jokin veli kuka voi esim. sinut kastaa , ja jos sellaista ei löydy niin kyllä joku voi tulla vaikka muualtakin sinut kastamaan.
Kasteella käymisen este ei saa olla se, että ei ole ketään kuka kastaisi, aina löytyy joku.

Jos hiukan kerrot missäpäin suomea asut, niin uskon että tältäkin foorumilta löytyy veljiä jotka voivat sinut tarvittaessa kastaa.

Mutta on kuitenkin mukava kuulla että sinua nämä asiat kiinoostavat ja etsit tietoa näistä asioista. Olet täysin oikealla tiellä :)

Jumala sinua suuresti siunatkoon tänäkin päivänä

Terveisin Janne
Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä 1. Piet. 1:22
Janne
 
Viestit: 560
Liittynyt: 15. Joulu 2010 00:00

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 20. Syys 2013 12:25

Asun tällä hetkellä hyvinkäällä:) hyvä tietää! Toivottavasti tämä tästä nyt etenee !
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Syys 2013 20:45

Turussa järjestetään aina tarvittaessa kastetilaisuus pienessä vuokrattavassa uimahallissa. Kasteelle menon edellytyksenä on vain usko Jeesukseen, eikä kasteen yhteydessä liitetä mihinkään kirkkoon tai muuhun sellaiseen organisaatioon. Jos haluat tulla Turkuun kasteelle, niin voit olla yhteydessä ;gladly: Joka tapauksessa vesikaste on ihana asia, joka mainitaan raamatussa monta kertaa. Uutta testamenttia paljon lukemalla voitkin saada parhaan mahdollisen selon asiasta ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Syys 2013 20:51

Ja vapaaseurakunnissa kastavat ilman sitoumusta liittyä seurakuntaan... hyvinkäältäkin varmasti löytyy vapaaseurakunta, jossa voit käydä juttelemassa asiasta :)
lonelyrider
 

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 20. Syys 2013 21:06

Hienoa! Pitää asiasta olla yhteydessä vanhempiini, ja jos niin niin olen kyllä yhteydessä :)!
Olen tosiaan ollut vasta reilu vuoden uskossa Jeesukseen, joten moni asia on vielä hyvinkin uutta. Pakko myöntää että kyllähän jotkin asiat ahdistavat, mutta uskon sen liittyvän asiaan! :) vai?

Kiitos ja Herran siunausta teille kaikille ! :hearts:
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa