Kertokaa te

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 11:09

Tuo onkin suuri ja vaarallinen harhaoppi että kasteen, pelkän veden päällevalelun kautta pelastuisi. Jotkut ihmiset haluavatkin uskoa asian näin olevan, koska ovat kiinni tässä maailmassa ja haluavat elää maailmallista elämää mutta samalla pelastua. :( Mutta Raamattu opettaa, ettei voi kulkea kahta tietä. Mitään kultaista keskitietä ei ole. On vain Herran tie ja maailman tie. "Kaste pelastaa" -harhaoppi ohittaa täysin henkilökohtaisen kääntymisen ja synnistä parannuksen tekemisen. Lapsia alettiin käsittääkseni kastaa vasta silloin, kun kristinuskosta tehtiin Rooman valtionuskonto. Silloin alkoi sen oikean ja alkuperäisen kristinuskon turmeleminen kaikenmaailman pakanallisuuksilla.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 11:13

Juha kirjoitti:Tuo onkin suuri ja vaarallinen harhaoppi että kasteen, pelkän veden päällevalelun kautta pelastuisi. Jotkut ihmiset haluavatkin uskoa asian näin olevan, koska ovat kiinni tässä maailmassa ja haluavat elää maailmallista elämää mutta samalla pelastua. :( Mutta Raamattu opettaa, ettei voi kulkea kahta tietä. Mitään kultaista keskitietä ei ole. On vain Herran tie ja maailman tie. "Kaste pelastaa" -harhaoppi ohittaa täysin henkilökohtaisen kääntymisen ja synnistä parannuksen tekemisen. Lapsia alettiin käsittääkseni kastaa vasta silloin, kun kristinuskosta tehtiin Rooman valtionuskonto. Silloin alkoi sen oikean ja alkuperäisen kristinuskon turmeleminen kaikenmaailman pakanallisuuksilla.


Niinpä! Ja näin moni tosiaan luulee, mutta niinkuin sanoit, ei ole muuta kuin hyvä ja paha!
Ei ole keskitietä siinä välillä.
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 11:21

annah18 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Tuo onkin suuri ja vaarallinen harhaoppi että kasteen, pelkän veden päällevalelun kautta pelastuisi. Jotkut ihmiset haluavatkin uskoa asian näin olevan, koska ovat kiinni tässä maailmassa ja haluavat elää maailmallista elämää mutta samalla pelastua. :( Mutta Raamattu opettaa, ettei voi kulkea kahta tietä. Mitään kultaista keskitietä ei ole. On vain Herran tie ja maailman tie. "Kaste pelastaa" -harhaoppi ohittaa täysin henkilökohtaisen kääntymisen ja synnistä parannuksen tekemisen. Lapsia alettiin käsittääkseni kastaa vasta silloin, kun kristinuskosta tehtiin Rooman valtionuskonto. Silloin alkoi sen oikean ja alkuperäisen kristinuskon turmeleminen kaikenmaailman pakanallisuuksilla.


Niinpä! Ja näin moni tosiaan luulee, mutta niinkuin sanoit, ei ole muuta kuin hyvä ja paha!
Ei ole keskitietä siinä välillä.


Mietipä myös nykyisen kirkon tilannetta. Kirkko on liberaalistunu ja syntimyönteinen nykypäivänä ja kuulee opetusta ettei synnistä tarvi tehdä parannusta ja homoutta paapotaan... Juuri lapsikasteen vuoksi kirkko on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole syntyneet uudesti ja yrittävät rakentaa kirkkoa omien liberaalisten mieltymystensä mukaan kun eivät Raamattua ota eivätkä halua ottaa todesta. Alkuseurakunnissa seurakuntiin kuului vain ihmisiä, jotka olivat uudestisyntyneitä. (Aina toki mahtuu mätiä omenoita mukaan, mutta näin yleisellä tasolla.) Henkilökohtaisen kääntymyksen pitäisi olla portti seurakuntaan, eikä mikään muodollinen kastetilaisuus.
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 11:27

Juha kirjoitti:
annah18 kirjoitti:
Juha kirjoitti:Tuo onkin suuri ja vaarallinen harhaoppi että kasteen, pelkän veden päällevalelun kautta pelastuisi. Jotkut ihmiset haluavatkin uskoa asian näin olevan, koska ovat kiinni tässä maailmassa ja haluavat elää maailmallista elämää mutta samalla pelastua. :( Mutta Raamattu opettaa, ettei voi kulkea kahta tietä. Mitään kultaista keskitietä ei ole. On vain Herran tie ja maailman tie. "Kaste pelastaa" -harhaoppi ohittaa täysin henkilökohtaisen kääntymisen ja synnistä parannuksen tekemisen. Lapsia alettiin käsittääkseni kastaa vasta silloin, kun kristinuskosta tehtiin Rooman valtionuskonto. Silloin alkoi sen oikean ja alkuperäisen kristinuskon turmeleminen kaikenmaailman pakanallisuuksilla.


Niinpä! Ja näin moni tosiaan luulee, mutta niinkuin sanoit, ei ole muuta kuin hyvä ja paha!
Ei ole keskitietä siinä välillä.


Mietipä myös nykyisen kirkon tilannetta. Kirkko on liberaalistunu ja syntimyönteinen nykypäivänä ja kuulee opetusta ettei synnistä tarvi tehdä parannusta ja homoutta paapotaan... Juuri lapsikasteen vuoksi kirkko on täynnä ihmisiä, jotka eivät ole syntyneet uudesti ja yrittävät rakentaa kirkkoa omien liberaalisten mieltymystensä mukaan kun eivät Raamattua ota eivätkä halua ottaa todesta. Alkuseurakunnissa seurakuntiin kuului vain ihmisiä, jotka olivat uudestisyntyneitä. Henkilökohtaisen kääntymyksen pitäisi olla portti seurakuntaan, eikä mikään muodollinen kastetilaisuus.


Totta, ja kirkko kun ei itsekään ota Raamattua todesta, koska miksi muuten meillä olisi naispappeja.. Itse en juuri siitä syystä edes kirkkoon halua mennä koska mitä Raamatullista kirkossa enää nykypäivänä on? Ei juurikaan mitään...
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 11:36

annah18 kirjoitti:Totta, ja kirkko kun ei itsekään ota Raamattua todesta, koska miksi muuten meillä olisi naispappeja.. Itse en juuri siitä syystä edes kirkkoon halua mennä koska mitä Raamatullista kirkossa enää nykypäivänä on? Ei juurikaan mitään...


Sepä se. Itse olen myös eronnut kirkosta, koska kirkollisveroa maksamalla tukee mokomaa liberaalihöskää. Jos et ole eronnut, niin suosittelen ihmeessä eroamaan. Suurin osa kirkollisverosta menee lasten ja nuorten leireihin, rippileireihin yms. Kun itse aikoinaan olin riparilla, niin joku kysyi ohjaajilta, että eihän se mitään haittaa, vaikka tekee syntiä, kun kaiken saa kerran anteeksi. En muista sanatarkkaan ohjaajien vastausta, mutta myötäilivät kuitenkin... Itsekin jäin valheen vuoksi vääriin käsityksiin pitkäksi ajaksi. Vasta kun törmäsin netissä uudestisyntyneiden uskovien raamatunmukaisiin kirjoituksiin, niin asioiden todellinen laita alkoi minullekin valjeta. En halua tukea valheen levittämistä :(
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 12:01

Juha kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Totta, ja kirkko kun ei itsekään ota Raamattua todesta, koska miksi muuten meillä olisi naispappeja.. Itse en juuri siitä syystä edes kirkkoon halua mennä koska mitä Raamatullista kirkossa enää nykypäivänä on? Ei juurikaan mitään...


Sepä se. Itse olen myös eronnut kirkosta, koska kirkollisveroa maksamalla tukee mokomaa liberaalihöskää. Jos et ole eronnut, niin suosittelen ihmeessä eroamaan. Suurin osa kirkollisverosta menee lasten ja nuorten leireihin, rippileireihin yms. Kun itse aikoinaan olin riparilla, niin joku kysyi ohjaajilta, että eihän se mitään haittaa, vaikka tekee syntiä, kun kaiken saa kerran anteeksi. En muista sanatarkkaan ohjaajien vastausta, mutta myötäilivät kuitenkin... Itsekin jäin valheen vuoksi vääriin käsityksiin pitkäksi ajaksi. Vasta kun törmäsin netissä uudestisyntyneiden uskovien raamatunmukaisiin kirjoituksiin, niin asioiden todellinen laita alkoi minullekin valjeta. En halua tukea valheen levittämistä :(


En ole vielä eronnut kirkosta, netissä sitä kerran yirtin, mutta oli tehty niin hankalaksi että huhhuh, mutta pitäisi kyllä.. :D
Itse en tosiaan ole riparia käynytkään :D tuntui että kaikille se oli vain rahan takia käytävä, itse en silloin vielä ajatellut ollenkaan samalla tavalla kun nykyään, mutta ei se minua kovinkaan haittaa ettei ole sitä käynyt. No mutta onneksi kuitenkin sinullekin on valjennut totuus :) !
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 12:53

annah18 kirjoitti:
Juha kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Totta, ja kirkko kun ei itsekään ota Raamattua todesta, koska miksi muuten meillä olisi naispappeja.. Itse en juuri siitä syystä edes kirkkoon halua mennä koska mitä Raamatullista kirkossa enää nykypäivänä on? Ei juurikaan mitään...


Sepä se. Itse olen myös eronnut kirkosta, koska kirkollisveroa maksamalla tukee mokomaa liberaalihöskää. Jos et ole eronnut, niin suosittelen ihmeessä eroamaan. Suurin osa kirkollisverosta menee lasten ja nuorten leireihin, rippileireihin yms. Kun itse aikoinaan olin riparilla, niin joku kysyi ohjaajilta, että eihän se mitään haittaa, vaikka tekee syntiä, kun kaiken saa kerran anteeksi. En muista sanatarkkaan ohjaajien vastausta, mutta myötäilivät kuitenkin... Itsekin jäin valheen vuoksi vääriin käsityksiin pitkäksi ajaksi. Vasta kun törmäsin netissä uudestisyntyneiden uskovien raamatunmukaisiin kirjoituksiin, niin asioiden todellinen laita alkoi minullekin valjeta. En halua tukea valheen levittämistä :(


En ole vielä eronnut kirkosta, netissä sitä kerran yirtin, mutta oli tehty niin hankalaksi että huhhuh, mutta pitäisi kyllä.. :D
Itse en tosiaan ole riparia käynytkään :D tuntui että kaikille se oli vain rahan takia käytävä, itse en silloin vielä ajatellut ollenkaan samalla tavalla kun nykyään, mutta ei se minua kovinkaan haittaa ettei ole sitä käynyt. No mutta onneksi kuitenkin sinullekin on valjennut totuus :) !


Olitko alaikäinen yrittäessäsi erota? Silloin tarvitsee huoltajan suostumuksen ja pitää tulostaa lomake. Täysi-ikäisenä on helppoa erota, antaa vaan tietonsa siihen. http://www.eroakirkosta.fi

: D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 13:02

Haha, juu, taisin olla ja olikohan se syy juuri se ettei ollu tulostinta tms :D. Hyvä pointti !
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 23. Syys 2013 09:04

No, valtakirkkomme on juuri maamme luopumuksen äänitorvi etulinjassa. Kirkosta on helppo erota ja siihen on helppo liittyä. Kirkossa on Jumalan Seurakuntaa (uskovia) kuitenkin aika pieni määrä. Muistan kun kävin paikkakunnalla, jossa asuin rippikoulun. Se oli syksyn kestävä ja viikottain oli montakin tuntia opetusta. Se ei ollut kuitenkaan jostain syystä tunnustuksellista. 33/38 Raamattua pääsääntöisesti luettiin. Koskaan ei puhuttu ainakaan tässä rippikoulussa sakramentaalisuudesta. Tavan vuoksi menin kuitenkin rippikouluun, mutta Jumalan Sana sai aikaan sen, että Herra rakkaudessaan alkoi vetämään puoleensa. Henkilökohtainen uskonratkaisu parannuksen tekoineen tapahtuikin rippikoulun päättymisen jälkeen.
En puolustele ev.lut.kirkkoa. Kirkon virallisen opetuksen kanssa ei minun uskoontulolla ollut mitään tekemistä. Kirkon virallinen opetus on yhä toista evankeliumia.
Kaikki uskossa olevat jäsenet siellä eivät perusta uskoaan myöskään lapsikasteen armoon, vaan yksin Herraan Jeesukseen ja Hänen sovintotyöhönsä Golgatan Ristillä. Uskon myös, että Jumala haluaa johdattaa kyseisestä laitoksesta (antikristillisestä) omiaan pois ja ylipäätään seurakuntaa kohti sitä tilaa, missä se alkuseurakunnan aikana oli. Tämän suuntaista kehitystä on yhä enemmän havaittavissa, mutta myös antikristillisten voimien lisääntymistä kohti maailmanlaajuisen luopioseurakunnan syntymistä. En kehoita ketään eriseuraistumaan kenestäkään uskovasta olipa mikä leima otsassa hyvänsä. Samaa Kristuksen ruumista ovat Pyhän Hengen osallisuuden kautta kaikki uskovat.
En kuulu kirkkoon, enkä mihinkään uskonsuuntaan. Seurakunta on hajallaan eri uskonsuunnissa. Eivät veljet, sisaret siellä ole yhtään vähempiarvoisia kuin minäkään. Samalla viivalla olemme Herran edessä kaikki uskovat, jotka uskovat, kuten Raamattu opettaa. Jotta taas maailma uskoisi Jeesuksen Joh.17. rukouksen mukaisesti, seurakunnan ykseys myös käytännön tasolla tulisi tapahtua. Tässä tarvitaan uskovien kasvua, jotta raja-aidat murskaantuvat ja seurakunta on myös käytännössä YKSI. Raja-aitojen murkaantuminen tapahtuu sydämessä ja on parannuksen tekemisen seurausta, kun asia valkenee Sanasta.
Olemme yksin uskosta pelastetut ja yhtä Kristuksen ruumista, seurakuntaa siis kaikki uskovat. Parannusta saamme tehdä asioista, joita Pyhä Henki näyttää synniksi ja eriseuraisuus on yksi niistä, lihan teoista. Emme ole täydellisiä kuitenkaan, mutta terveen uskonkasvun kautta muutumme kuuliaisina Jumalan Voimasta (PH) yhä enemmän Herran Jeesuksen kaltaisiksi. Herra armahtakoon tässäkin asiassa minua ensin.

Siunausta veljille ja sisarille Kristuksessa, :pc:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron