Kertokaa te

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 20. Syys 2013 21:31

lonelyrider kirjoitti:Ja vapaaseurakunnissa kastavat ilman sitoumusta liittyä seurakuntaan... hyvinkäältäkin varmasti löytyy vapaaseurakunta, jossa voit käydä juttelemassa asiasta :)


Itse aikoinaan yritin saada kasteen paikallisen vapaaseurakunnan kautta. Lähetin sähköpostia, mutta vastauksena tuli vain että minun odotettaisiin jollain tavalla osallistuvan seurakunnan toimintaan, jos minut kastettaisiin. Siihen se sitten tyssäsi. Kasteen sain sitten kun eräs paikallinen uskova kastoi minut. (Hän on tälläkin foorumilla mukana, nimimerkillä pekka :D )

annah18:

En tosin tiedä millaiset käytännöt seurakunnilla on eri paikkakunnilla. Kannattaa pistellä eri helluntai- ja vapaaseurakunnille sähköpostia (jotka ovat lähistöllä), ja kysellä asiasta. Jos ei, niin sitten kannattanee etsiä joku mahdollisimman lähellä asustava uskova. Odottele hetki jos tältä foorumilta tärppäisi : )
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Syys 2013 21:46

annah18 kirjoitti:Hienoa! Pitää asiasta olla yhteydessä vanhempiini, ja jos niin niin olen kyllä yhteydessä :)!
Olen tosiaan ollut vasta reilu vuoden uskossa Jeesukseen, joten moni asia on vielä hyvinkin uutta. Pakko myöntää että kyllähän jotkin asiat ahdistavat, mutta uskon sen liittyvän asiaan! :) vai?

Kiitos ja Herran siunausta teille kaikille ! :hearts:



Uskoisin olevan normaalia :) En tosin tiedä mikä ahdistaa, eli jos haluat valaista, niin voit harkintasi mukaan kertoa, niin helpompi ottaa kantaa.
lonelyrider
 

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 20. Syys 2013 21:49

Juha kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:Ja vapaaseurakunnissa kastavat ilman sitoumusta liittyä seurakuntaan... hyvinkäältäkin varmasti löytyy vapaaseurakunta, jossa voit käydä juttelemassa asiasta :)


Itse aikoinaan yritin saada kasteen paikallisen vapaaseurakunnan kautta. Lähetin sähköpostia, mutta vastauksena tuli vain että minun odotettaisiin jollain tavalla osallistuvan seurakunnan toimintaan, jos minut kastettaisiin. Siihen se sitten tyssäsi. Kasteen sain sitten kun eräs paikallinen uskova kastoi minut. (Hän on tälläkin foorumilla mukana, nimimerkillä pekka :D )

annah18:

En tosin tiedä millaiset käytännöt seurakunnilla on eri paikkakunnilla. Kannattaa pistellä eri helluntai- ja vapaaseurakunnille sähköpostia (jotka ovat lähistöllä), ja kysellä asiasta. Jos ei, niin sitten kannattanee etsiä joku mahdollisimman lähellä asustava uskova. Odottele hetki jos tältä foorumilta tärppäisi : )


Voihan käytännöt tietenkin jonkin verran vaihdella... Itse tunsin entuudestaan vapaaseurakuntalaisia ja minua ei koskaan painostettu kasteelle, eikä liittymään seurakuntaan... itse kysyin voiko minut kastaa ja innokkaasti järjestivät tilaisuuden, en liittynyt silloin seurakuntaan, enkä kyseisen paikkakunnan vapaaseurakuntaan koskaan liittynytkään. Uskon myös että nykyisen paikkakuntanikin vapaaseurakunnassa on tämä ns. suvaitseva linja, näin olen ymmärtänyt. Ehkä se riippuu, millaisia uskovia ja ihmisiä vanhimmistossa on? Ei jokin seurakuntanimike takaa sitä, että asiat ja uskonasiat ja ihmisen vapaatahto toteutuu... kyse on enemmänkin siitä ketkä ne uskovat on jotka kokoontuvat.
lonelyrider
 

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 20. Syys 2013 22:21

lonelyrider kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Hienoa! Pitää asiasta olla yhteydessä vanhempiini, ja jos niin niin olen kyllä yhteydessä :)!
Olen tosiaan ollut vasta reilu vuoden uskossa Jeesukseen, joten moni asia on vielä hyvinkin uutta. Pakko myöntää että kyllähän jotkin asiat ahdistavat, mutta uskon sen liittyvän asiaan! :) vai?

Kiitos ja Herran siunausta teille kaikille ! :hearts:



Uskoisin olevan normaalia :) En tosin tiedä mikä ahdistaa, eli jos haluat valaista, niin voit harkintasi mukaan kertoa, niin helpompi ottaa kantaa.


Siis olen välillä pohtinut sellaista että voinko vain uskotella uskovani Jeesukseen, pelastukseen, ikuiseen elämään taivaassa? Olen kuitenkin muuttunut hyvin paljon siitä mitä olin ennen uskoontuloani. Haluan todella uskoa, mutta istuuko olkapäälläni tuolloin pikku piru joka kuiskuttaa korvaani epätoivoa jotta en vaan uskoisi ? :x
Toisaalta hassua edes sanoa noin, koska toisaalta taas tiedän uskovani, enkai minä muuten tässäkään kirjottaisi tälle foorumille :D mutta todentotta tuo aina välillä ahdistaa..

Jos tuosta minun sekavasta kirjoituksesta sait mitään selvää niin hienoa :)!
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja lonelyrider » 21. Syys 2013 08:18

annah18 kirjoitti:
lonelyrider kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Hienoa! Pitää asiasta olla yhteydessä vanhempiini, ja jos niin niin olen kyllä yhteydessä :)!
Olen tosiaan ollut vasta reilu vuoden uskossa Jeesukseen, joten moni asia on vielä hyvinkin uutta. Pakko myöntää että kyllähän jotkin asiat ahdistavat, mutta uskon sen liittyvän asiaan! :) vai?

Kiitos ja Herran siunausta teille kaikille ! :hearts:



Uskoisin olevan normaalia :) En tosin tiedä mikä ahdistaa, eli jos haluat valaista, niin voit harkintasi mukaan kertoa, niin helpompi ottaa kantaa.


Siis olen välillä pohtinut sellaista että voinko vain uskotella uskovani Jeesukseen, pelastukseen, ikuiseen elämään taivaassa? Olen kuitenkin muuttunut hyvin paljon siitä mitä olin ennen uskoontuloani. Haluan todella uskoa, mutta istuuko olkapäälläni tuolloin pikku piru joka kuiskuttaa korvaani epätoivoa jotta en vaan uskoisi ? :x
Toisaalta hassua edes sanoa noin, koska toisaalta taas tiedän uskovani, enkai minä muuten tässäkään kirjottaisi tälle foorumille :D mutta todentotta tuo aina välillä ahdistaa..

Jos tuosta minun sekavasta kirjoituksesta sait mitään selvää niin hienoa :)!


Mielestäni uskossa on kyse myös tahdosta ja päätöksestä uskoa omalta osaltaan, ei kait silloin voi edes uskotella. :) Ole ihan rauhassa... siunausta.
lonelyrider
 

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 08:47

Totta :)!
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 09:08

annah18 kirjoitti:Siis olen välillä pohtinut sellaista että voinko vain uskotella uskovani Jeesukseen, pelastukseen, ikuiseen elämään taivaassa? Olen kuitenkin muuttunut hyvin paljon siitä mitä olin ennen uskoontuloani. Haluan todella uskoa, mutta istuuko olkapäälläni tuolloin pikku piru joka kuiskuttaa korvaani epätoivoa jotta en vaan uskoisi ? :x
Toisaalta hassua edes sanoa noin, koska toisaalta taas tiedän uskovani, enkai minä muuten tässäkään kirjottaisi tälle foorumille :D mutta todentotta tuo aina välillä ahdistaa..

Jos tuosta minun sekavasta kirjoituksesta sait mitään selvää niin hienoa :)!


Uskonvarmuus tulee ajan myötä suuremmaksi :) Rukoile ja lue Raamattua, elä Herralle. :thumbup:

Olet siis 19v ja tullut uskoon noin vuosi sitten? 18v:nä? Itse tulin sen ikäisenä uskoon ja olen nyt 20v : D
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 10:04

Juha kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Siis olen välillä pohtinut sellaista että voinko vain uskotella uskovani Jeesukseen, pelastukseen, ikuiseen elämään taivaassa? Olen kuitenkin muuttunut hyvin paljon siitä mitä olin ennen uskoontuloani. Haluan todella uskoa, mutta istuuko olkapäälläni tuolloin pikku piru joka kuiskuttaa korvaani epätoivoa jotta en vaan uskoisi ? :x
Toisaalta hassua edes sanoa noin, koska toisaalta taas tiedän uskovani, enkai minä muuten tässäkään kirjottaisi tälle foorumille :D mutta todentotta tuo aina välillä ahdistaa..

Jos tuosta minun sekavasta kirjoituksesta sait mitään selvää niin hienoa :)!


Uskonvarmuus tulee ajan myötä suuremmaksi :) Rukoile ja lue Raamattua, elä Herralle. :hurraa:

Olet siis 19v ja tullut uskoon noin vuosi sitten? 18v:nä? Itse tulin sen ikäisenä uskoon ja olen nyt 20v : D


Niin varmasti :)!
Juu, vähän ennen kun täytin 18 ! Mutta hienoa huomata muitakin nuoria :)! Tosiaan, en niitä tunne ollenkaan :D
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja Juha » 21. Syys 2013 10:40

annah18 kirjoitti:
Juha kirjoitti:
annah18 kirjoitti:Siis olen välillä pohtinut sellaista että voinko vain uskotella uskovani Jeesukseen, pelastukseen, ikuiseen elämään taivaassa? Olen kuitenkin muuttunut hyvin paljon siitä mitä olin ennen uskoontuloani. Haluan todella uskoa, mutta istuuko olkapäälläni tuolloin pikku piru joka kuiskuttaa korvaani epätoivoa jotta en vaan uskoisi ? :x
Toisaalta hassua edes sanoa noin, koska toisaalta taas tiedän uskovani, enkai minä muuten tässäkään kirjottaisi tälle foorumille :D mutta todentotta tuo aina välillä ahdistaa..

Jos tuosta minun sekavasta kirjoituksesta sait mitään selvää niin hienoa :)!


Uskonvarmuus tulee ajan myötä suuremmaksi :) Rukoile ja lue Raamattua, elä Herralle. :thumbup:

Olet siis 19v ja tullut uskoon noin vuosi sitten? 18v:nä? Itse tulin sen ikäisenä uskoon ja olen nyt 20v : D


Niin varmasti :)!
Juu, vähän ennen kun täytin 18 ! Mutta hienoa huomata muitakin nuoria :)! Tosiaan, en niitä tunne ollenkaan :D


Jostain meitäkin löytyy :D mutta joo, kirkon lapsikaste, millä sutkin on oletettavasti kastettu, on yhtä tyhjän kanssa. Raamatussa on kastettu ainoastaan niitä, jotka ovat henkilökohtaisesti ottaneet uskon vastaan Jeesukseen Kristukseen. Ei uskoa voi toisen puolesta päättää ja vauva on muutenkin liian pieni tajuamaan ja ymmärtämään mitä edes tapahtuu. Minutkin on lapsikasteella joskus kastettu, mutta en edes muista kyseisestä asiasta mitään enkä tietäisi asiasta ellei siitä oltaisi minulle sanottu. Eikö ole ihan hullua touhua?

Toivottavasti sunkin kasteasias hoituu :) silloin kun mut kastettiin, niin oli vähän masentavaa aikaa kun kaverit oli lähteny sankoin joukoin inttiin ja se masensi. Kun mut kastettiin, niin tunsin joidenkien päivien ajan Pyhän Hengen läsnäolon ja olin täynnä iloa ja rauhaa. Kaikki se senaikainen masennus oli tipotiessään. :)
Kuka on noussut taivaaseen ja astunut sieltä alas? Kuka on koonnut kouriinsa tuulen? Kuka on käärinyt vedet viitan sisään? Kuka on asettanut kohdalleen kaikki maan ääret? Mikä on hänen nimensä ja mikä hänen poikansa nimi, sinähän sen tiedät? Sananl. 30:4
Avatar
Juha
Site Admin
 
Viestit: 1702
Liittynyt: 29. Heinä 2012 03:40

Re: Kertokaa te

ViestiKirjoittaja annah18 » 21. Syys 2013 10:50

Heh :D!
Nii, onhan mutkin kastettu, ja mullakin tosiaan on 7 kk vanha pikkutyttö, jonka halusin kastaa, mutta oikeestaan vaan sen tavan takia :), mutta sitten sitä kuvitellaan että sen kautta olisi uskovainen taikka pääsisi taivaaseen, ettei se muuta tarvitsisi. Mutta siksi olenkin miettinyt kun luin siitä Raamatusta, mutta ei siitä kasteesta vaan missään oikeen puhuta :s..

Kyllä se tästä varmasti, nyt kun selvisi tiettyjä seikkoja siitäkin :)! Mutta toi kuulostaa todella hienolta ! :good2:
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu!
annah18
 
Viestit: 23
Liittynyt: 19. Syys 2013 16:46

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa

cron