Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 10. Helmi 2018 11:26

*
Onko kukaan katsonut sitä ohjelmaa, jossa kuulusteltiin ensimmäistä naisrobottia? Minulla iho nousi kananlihalle, kun katsoin sitä. Naisrobotti sanoi halveksivan humanismia, siis ihmisyyttä, jolle nauroi julkisesti. :shock: :? Mieleeni iskeytyi äkisti, että antikristuksellisessa ajassa valvotaan ja kontrolloidaan sirutettuja ihmisiä halveksivasti. Minulla alkoi kylmät väreet iholla kun katsoin sitä. :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Jukka » 10. Helmi 2018 13:04

vaisuliini kirjoitti:Onko kukaan katsonut sitä ohjelmaa, jossa kuulusteltiin ensimmäistä naisrobottia? Minulla iho nousi kananlihalle, kun katsoin sitä. Naisrobotti sanoi halveksivan humanismia, siis ihmisyyttä, jolle nauroi julkisesti. :shock: :? Mieleeni iskeytyi äkisti, että antikristuksellisessa ajassa valvotaan ja kontrolloidaan sirutettuja ihmisiä halveksivasti. Minulla alkoi kylmät väreet iholla kun katsoin sitä. :?


Minä en humanismin aatteelle tahdo elämääni rakentaa, vaikka vanha aatu minussa tappeleekin sen puolesta kuin konsanaan naarastiikeri pennuistaan. Ymmärrän humanismilla tarkoitettavan ennen kaikkea ihmiskeskeisyyttä ja ihmisyyden korottamista muun yläpuolelle. Vaikka humanismi on kohtalaisen tuore ismi (maailmankatsomus, aate) niin eiköhän sen lähtölaukaus ammuttu jo Eedenin puutarhassa. Siellä ensimmäiset ihmispolot nielaisivat käärmeen ansakoukun, joka oli piilotettu syötin "te tulette niin kuin Jumala" sisälle. Se seikka, että ihminen ei nähnyt houkuttelevan syötin sisälle kätkettyä ansakoukkua, ei vähennä vähäisessäkään määrin ihmisen vastuuta, sillä ihminen näki syötin ja sen tarjouksen: autonomia -riippumattomuus- Jumalan herruudesta ja siis ihmiskeskeistä elämäntapaa ja -hallintaa.

Käsittääkseni humanismia on ainakin kahta sorttia
1) uskonnollista humanismia
2) sekulaaria humanismia

Tuo uskonnollinenkin humanismi on parhaimmillaankin vain ihmiskeskeisyyttä, ihmisen pitämistä tärkeänä, ihmisyyden korostamista ja korottamista Jumalan kustannuksella. Oikaiskaa jos olen ymmärtänyt väärin.
Jukka
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 10. Helmi 2018 17:22

Tuo robottien kehittämisvauhti tuntuu nykyään olevan huimaa. Hoito- ja hoivatyössä kehitetään erilaisia hoivarobotteja ja robottikuutit ovat jo arkipäivää.

Kuulin radiosta, että robottien inhimillistäminen etenee ja myös seksirobotteja on kehitteillä :?

Humanismista - tuosta keskustelujen lempilapsestani - jatkan ehkä myöhemmin ajan kanssa :hurraa:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Helmi 2018 16:35

Aamu-Usva kirjoitti:Humanismista - tuosta keskustelujen lempilapsestani - jatkan ehkä myöhemmin ajan kanssa :hurraa:


Aamu-Usva, mitä sulla olisi sanottavaa tuosta humanismista?

Siunausta päivääsi Aamu-Usva.


Muuten googletin sanan "Aamu-Usva" ja tällainen kuva tuli ensimmäisenä:

Image

Oikein hieno kuva ja siinä on nyt sitten sitä aamu-usvaa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 14. Helmi 2018 22:08

Onpa hieno kuva :thumb:
Ei mulla humanismista nyt mitään tärkeää sanottavaa taida olla. 12 tunnin aktiivisen työpäivän jälkeen ei jaksa ajatella ainakaan.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 15. Helmi 2018 14:12

Aamu-Usva kirjoitti:Onpa hieno kuva :thumb:
Ei mulla humanismista nyt mitään tärkeää sanottavaa taida olla. 12 tunnin aktiivisen työpäivän jälkeen ei jaksa ajatella ainakaan.


Oho, kuinka sulla on noin pitkiä työpäiviä?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Helmi 2018 17:01

Ei ne aina ole. Eilinen vain venähti. Rakastan työtäni ja jään välillä töihin vähän jumiin sen takia ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 17. Helmi 2018 10:03

Aamu-Usva kirjoitti:Ei ne aina ole. Eilinen vain venähti. Rakastan työtäni ja jään välillä töihin vähän jumiin sen takia ;gladly:


Kiitos Aamu-Usva viestistäsi.


Kaikki eivät jaksa tehdä tuota sairaanhoitajan hoitotyötä niin kuin pitäisi, tässä erään sairaanhoitajan kommentti loppuunpalamisesta:

”En pysty enää hoitotyöhön!”

http://www.kaleva.fi/juttutupa/terveys- ... on/2653140

”Ainakin täällä Oulun alueella on mennyt terveydenhuolto siihen pisteeseen, että en pysty enää tekemään työtäni. Potilaiden käännyttäminen tuskaisena kotiin, vaippakiintiöt ja kaikki muu mitä tulosvastuuseen tällä alalla sisältyy on minulle liikaa. Ohjeen annan teille nuoret jotka pidätte hoitoalaa kutsumusammattina, älkää ryhtykö siihen. Siellä tarvitaan nyt kylmäkiskoista ja häikäilemätöntä porukkaa joka pystyy nukkumaan yönsä tietoisena siitä mitä teki päivän aikana.”

Tiedätkö sinä Aamu-Usva tällaisia tapauksia että joku sairaanhoitaja ei enää jaksa suoriutua tehtävistä niin kuin työnantaja vaatii?


Aamu-Usva, toivon sinulle työssä jaksamista ja Jumalan siunausta
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 17. Helmi 2018 10:13

Olen pohjakoulutukseltani sairaanhoitaja, mutta nykyään olen vain esimiestehtävässä ja tutkijana. Hoitaminen on minulle ollut luontaista ja olen rakastanut työtäni. Tiedän toki hoitajia, jotka ovat uupuneet. Uupumus johtuu varmasti siitä, kun ei pysty saamillaan resursseilla tuottamaan niin hyvää ja laadukasta hoitoa kuin haluaisi :thumbdown:

Itse koen, että hoitotyö on kuitenkin melko palkitsevaa. Ehkä palaan siihen vielä joskus.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja roosa » 17. Helmi 2018 16:57

Aamu-Usva kirjoitti:Tuo robottien kehittämisvauhti tuntuu nykyään olevan huimaa. Hoito- ja hoivatyössä kehitetään erilaisia hoivarobotteja ja robottikuutit ovat jo arkipäivää.

Kuulin radiosta, että robottien inhimillistäminen etenee ja myös seksirobotteja on kehitteillä :?

Humanismista - tuosta keskustelujen lempilapsestani - jatkan ehkä myöhemmin ajan kanssa :hurraa:


Onhan nuo robotit ihan jees joihinkin raskaisiin töihin, jotka ovat ruumiillisesti kuormittavia ihmisille, tai vaarallisia töitä tekemään. Mutta uskon että tämä robotiikka on paljon pidemmällä kuin mitä meille edes kerrotaan. Sitten jonain päivänä koko totuus paljastuu, kun tulee pedon valtakunta kunnolla toimintaan. Lähellä on sekin päivä.

Seksirobotitkaan eivät ole vain kehitteillä, vaan ovat jo täällä. Osa jo ihan ihmisen näköisiä ym. Katsoin yhden videon jossa mies jopa eleli omien sanojensa mukaan 'parisuhteessa' tällaisen robotin kanssa, ja vaimonkin mielestä tämä oli ihan normaalia. :think: Mies kuskasi tätä 'robottinaistaan' jopa työpaikalle palavereihin, että aikamoista menoa on jo.

Humanoidirobotista oli joku otsikko jossain, että vaativat oikeutta parisuhteeseen ja perustaa perheen! Onneksi, oikeasti se humanoidirobotti ei sellaista vielä haaveile itse, vaan joku ihminen on syöttänyt siihen sen tiedon. Mutta miettikää mihin maailma on menossa. :shock: Vaikka tämän on tiennyt olevan tulossa, vauhti on huima nyt paholaisella toteuttaa systeemiään.

Onneksi Jeesus on kohta tulossa!
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa

cron