Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2011 15:12

JHK kirjoitti:Sana on eri koska Danielin kirjan luvut 2-7 ovat kirjoitettu arameaksi, eivät hebreaksi. Kyseessä on eri kieli.

Sitäpaitsi kun Jumala lupaa antaa Israelille Kaananin maan esim. Genesis 17:8, sana "maa" on tuo sama erets (0776) Lupaako Jumala heille koko maapallon?


Kiitos vastauksesta JHK. Nyt käsitän miksi ne ovat eri sanoja :thumb:

PetriFB kirjoitti:On totta, että sana kaikki ei tarkoita aina kaikkia (ihmisiä, maapalloa jne.). Raamatun kielenkäyttö paljastaa meille kuitenkin sen mitä missäkin tarkoitetaan.

Dan 2:39 oleva maata sana on arameaksi ara. Ymmärrän tämän tarkoittavan sitä, että kolmas valtakunta hallitsee kolmannen valtakunnan alueella sekä valloittamilla alueilla olevia maita, ei koko maailmaa.

1 Moos 17:8 ja minä annan sinulle ja sinun jälkeläisillesi sen maan, jossa sinä muukalaisena asut, koko Kanaanin maan, ikuiseksi omaisuudeksi; ja minä olen heidän Jumalansa."

Tässä maa sana on hepreaksi erets. Tekstiyhteys osoittaa meille, että kyseessä on Kanaanin maa, ei koko maapallo.

1 Moos 1:1 ¶ Alussa loi Jumala taivaan ja maan.

Tässä jakeessa maa on hepreaksi erets. Tästä jakeesta käy selvästi ilmi, että erets tarkoittaa koko maapalloa. Raamattu siis itse selittää mitä erets sana milloinkin tarkoittaa.

Kun on kysymys pedon merkistä, niin Raamattu yhtä selvästi osoittaa meille sen, että pedon merkki on maailmanlaajuinen, eikä vain jollakin tietyllä maantieteellisellä alueella.

Ilm 13:
6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
.....................................
13 Ja se tekee suuria ihmeitä, niin että saa tulenkin taivaasta lankeamaan maahan ihmisten nähden.
14 Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä, joita sen sallittiin tehdä pedon nähden; se yllyttää maan päällä asuvaiset tekemään sen pedon kuvan, jossa oli miekanhaava ja joka virkosi.
15 Ja sille annettiin valta antaa pedon kuvalle henki, että pedon kuva puhuisikin ja saisi aikaan, että ketkä vain eivät kumartaneet pedon kuvaa, ne tapettaisiin.
16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,
17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.

Pedon merkki on maailmanlaajuinen. Petovaltakunta saa valtaansa kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot. Tässä kerrotaan alkutekstin mukaan, että kaikki heimot, maailman puhutut kielet sekä kansat (ethnos - kansata, pakanat) joutuvat pedon valtaan. Sen jälkeen kerrotaan mitä peto tekee, eli se asettaa pedon merkin voimaan koko maailmassa.

On siis erittäin vaarallista uskoa ja opettaa, että pedon merkki on vain paikallinen, joka on voimassa vain Lähi-idän alueella. Sillä tämän opetuksen kautta joku voi eksyä ottamaan oikean pedon merkin täällä Euroopassa, koska luulee, että oikea merkki on voimassa vain Lähi-idässä. Uskon, että sielunvihollinen eksyttää sitten Lähi-idässä olevia uskomaan, että pedon merkki on paikallinen ei maailmanlaajuinen ja että se vaikuttaa vain esim. Euroopassa. sielunvihollinen pyrkii eksyttämään ihmiset ottamaan pedon merkin ja koittaa tehdä sen kaikilla mahdollisilla tavoilla ja opeilla.

Tästä ei kannata tehdä riita-asiaa, mutta tämä on vakava asia, sillä pedon merkin ottaja ei voi enää pelastua. Pedon merkki ei ole kuitenkaan pelkkä ostamisen ja myymisen merkki, vaan sydämen valinta, jonka kautta antikristusta palvotaan jumalana. On totta että lopun aikana Raamattu opettaa, maailmanlaajuisesta pedon merkistä, mutta myös valtioiden liittoutumista jotka käyvät sotaa toisiaan vastaan. Tutki ja koettele kaikki mitä kirjoitan ja varsinkin tämä:

Peto eli antikristillinen valta pettää ensin koko maailman, jonka jälkeen jossakin vaiheessa valtioiden liittoutumat alkavat nahistella keskenään. Ilmestyskirjassa sekä lopunaikaa koskevissa profetioissa on paljon sellaista, jota emme ymmärrä, mutta joka avataan sille sukupolvelle, joka elää ne läpi. Mutta Jumalan sana tuo esille sen varsin selkeästi, että pedon merkki on maailmanlaajuinen, ettei kukaan joka uskoo Jumalaan erehtyisi tässä kohden.

Me olemme kaikki erehtyneet jossakin kohden ja aina voimme tehdä parannusta sen jälkeen kun olemme tutkineet ja koetelleet asian. Me kaikki olemme erehtyväisiä ja Herra armahtakoon meitä vastaanottamaan sen totuuden, joka on mahdollista ottaa vastaan.


:amen4:

Kyllä erets sana voisiis tarkoittaa koko maapalloa tai jotain osaa ja Raamattu yleensä selittää kokonaisilmoituksessa mitä tarkoitetaan. Samoin on monien alkukielen sanojen laita ja myös sanan ara kanssa.

Dan 2:39 Mutta sinun jälkeesi nousee toinen valtakunta, joka on halvempi kuin sinun; ja sitten kolmas valtakunta, joka on vaskea ja joka hallitsee kaikkea maata.

Jumalan sana on siis totta eikä valehtele ja kun tiedämme että kolmas valtakunta ei ollut koko maailman laajuinen niin tässä ara sanalla viitataan käsittääkseni kolmannen valtakunnan aluetta jota komas valtakunta hallitsi. Kolmas valtakunta joka on vaskea hallitsi kaikkea kolmannen valtakunnan maata. Raamattu ei aina kerro tarkasti kaikkea mutta todellisuus ja asia yhteys kertoo että tässä ei tarkoiteta koko maailmaa vaan kolmannen valtakunnan kaikkia alueita. Sillä Raamattu ei valehtele.

Ilm.13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Tämä kohta kertoo lopun ajasta ja tiedämme että lähi idässä ei asu kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot joten tämä kohta myös itse selittää tarkoitetaanko maa sanalla tässä koko maapalloa vai vain jotain osaa niin kuin 1:mooseksen kirjan kaananin maan kohdalla asiayhteys todisti ettei eres sanalla tarkoiteta koko maailmaa vaan kaananin maata.

Tämä kohta siis itse todistaa asia yhteydellään että tässä maa sanalla tarkoitetaan koko maailmaa ja tätä ei kerro yksi sana joka Raamatussa voi tarkoittaa asiayhteydestä riippuen eri asioita vaan tämän todistaa asiayhteyden kokonaisilmoitus.

Näin minä uskon tällä hetkellä. :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Tammi 2011 16:01

Kiitoksia, haluaisin tässä vaan todeta, että kyllähän koko maailma on synnistä saastunut. Niin miksi muka vain lähi-itä joutuisi synneistänsä maksumieheksi? Kyllä kaikki ihmiset maan päällä joutuvat suuren ahdistuksen aikana tilille teoistaan Jumalan edessä. Eli antikristus tulee piinaamaan jokaista ihmistä ja jokaisen ihmisen sydämen usko Jeesukseen Kristukseen koetellaan. Jumala on oikeudenmukainen. Kommentoikaa, enhän minä ole kuin vajavainen ihminen, jos olen mielestänne väärässä. Ja muutenkin, jos vaikka olisitte samaa mieltä?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Lumina » 13. Tammi 2011 16:16

Ilm 18
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."

9 Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;

Eikös ekumenia ollut suomeksi sama kuin maailma tai maanpiiri ja ekumenia leviää kuin rutto ympäri maailman ja kaikki jotka siihen osallistuu tuomitaan??
Lumina
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2011 16:48

pekka kirjoitti:Kiitoksia, haluaisin tässä vaan todeta, että kyllähän koko maailma on synnistä saastunut. Niin miksi muka vain lähi-itä joutuisi synneistänsä maksumieheksi? Kyllä kaikki ihmiset maan päällä joutuvat suuren ahdistuksen aikana tilille teoistaan Jumalan edessä. Eli antikristus tulee piinaamaan jokaista ihmistä ja jokaisen ihmisen sydämen usko Jeesukseen Kristukseen koetellaan. Jumala on oikeudenmukainen. Kommentoikaa, enhän minä ole kuin vajavainen ihminen, jos olen mielestänne väärässä. Ja muutenkin, jos vaikka olisitte samaa mieltä?


:amen4: Olen samaa mieltä. :thumb:

Herran Jeesuksen omien ei tarvitse pelätä ahdistuksen aikana sillä Herra Jeesus HALUAA varjella omiaan ;gladly:

Ilm.10. Ettäs pidit minun kärsivällisyyteni sanat, niin minä tahdon sinun varjella kiusauksen hetkestä, joka koko maan piirin päälle tuleva on, niitä kiusaamaan, jotka maan päällä asuvat.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Tammi 2011 17:01

Lumina kirjoitti:Ilm 18
2 Ja hän huusi voimallisella äänellä sanoen: "Kukistunut, kukistunut on suuri Babylon ja tullut riivaajain asuinpaikaksi ja kaikkien saastaisten henkien tyyssijaksi ja kaikkien saastaisten ja vihattavain lintujen tyyssijaksi.
3 Sillä hänen haureutensa vihan viiniä ovat kaikki kansat juoneet, ja maan kuninkaat ovat haureutta harjoittaneet hänen kanssansa, ja maan kauppiaat ovat rikastuneet hänen hekumansa runsaudesta."

9 Ja maanpiirin kuninkaat, jotka hänen kanssansa ovat haureutta harjoittaneet ja hekumallisesti eläneet, itkevät ja parkuvat häntä, kun näkevät hänen palonsa savun;

Eikös ekumenia ollut suomeksi sama kuin maailma tai maanpiiri ja ekumenia leviää kuin rutto ympäri maailman ja kaikki jotka siihen osallistuu tuomitaan??


Ilm.18:4 Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.
18:5 Sillä hänen syntinsä ulottuvat taivaaseen asti, ja Jumala on muistanut hänen rikoksensa.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Tammi 2011 17:58

Kiitoksia kirjoituksistanne. Tuossa mietin tuota tulevaa antikristuksen aikaa eli maailmanhistorian viimeisen ja pahimman antikristuksen aikaa Jeesukseen uskovien kannalta ja ajattelin kirjoittaa muutaman sanan. Varmastikin silloin etsitään viranomaistoimin uskovia kivien ja kantojenkin alta ja heiltä tullaan kysymään otatko 666-järjestelmän merkin vai menetkö mieluummin kuolemantuomiolle? Moni uskova tuolloin varmastikin kohtaa kuolemansa hirttotuomiolla, kidutettuna kuoliaaksi ja jopa ristiinnaulitaan Jeesukseen uskovia jotka uskaltavat pysyä uskollisina Jeesukselle loppuun saakka. Mutta olen aivan varma siitä, että Jumalan Pyhä Henki tuolloin antaa uskovalle voimia kestää oman henkilökohtaisen karmean loppunsa koska kuolema on voitto ja voitto tarkoittaa uskovalle iankaikkista elämää Jeesuksessa Kristuksessa. Joka tapauksessa kärsimykset ovat varmasti pahimmat mitä ihmisen historiassa on koskaan tapahtunut ja tämä on vielä edessäpäin mutta olkaamme vahvoja loppuun saakka. Jumala meitä auttakoon ja armahtakoon.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Tammi 2011 18:15

Kiitoksia, haluaisin tässä vaan todeta, että kyllähän koko maailma on synnistä saastunut. Niin miksi muka vain lähi-itä joutuisi synneistänsä maksumieheksi? Kyllä kaikki ihmiset maan päällä joutuvat suuren ahdistuksen aikana tilille teoistaan Jumalan edessä. Eli antikristus tulee piinaamaan jokaista ihmistä ja jokaisen ihmisen sydämen usko Jeesukseen Kristukseen koetellaan. Jumala on oikeudenmukainen. Kommentoikaa, enhän minä ole kuin vajavainen ihminen, jos olen mielestänne väärässä. Ja muutenkin, jos vaikka olisitte samaa mieltä?


Jos nyt tätä vielä lyhyeesti kommentoin, näkemys lähi-idän petovaltakunnasta katsoo että ilmestyskirja kuvaa tapahtumia tuolla alueella. Osa ilmestyskirjan katastrofeja on tässäkin tulkinnassa väistämättä maailmanlaajuisia. Ilmestyskirjan kuvaamat tapahtumat saavat varmasti koko maailman järkkymään kun Herra tuomitsee ihmiskunnan ja näyttää todeksi synnin. En tahdo tässä ja nyt enää väitellä tästä tulkinnasta enempää, tutkin asiat ja päivitän näkemykseni ja kun aika tulee, puhun asiasta lisää. Kysyt miksi vain lähi-itä joutuu synneistään maksumieheksi, samalla logiikalla voisi kysyä miksi kymmenet sukupolvet jumalattomia saavat mennä hautaan ennen lopun aikaa, joutumatta myöskään "maksumiehiksi." Mikäli olen ymmärtänyt oikein, on antikristuksen toiminta ensiksi rangaistus Israelille, ja sen jälkeen kohtaa rangaistus antikristusta seuraajineen, kun Jumalan viha kääntyy hävittämään kansansa hävittäjät.
JHK
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Tammi 2011 19:03

Kiitoksia kirjoituksestasi. Antikristuksen "päämaja" tulee olemaan Jerusalemissa kuten hyvin tiedetään. Noista yksityiskohtaisista tapahtumista mitä tuolla alueella tulee tapahtumaan niin sitähän me ei tiedetä koska Raamattu kertoo asiat vain pääpiirteissään ja vain sen mitä meidän tulee asioista tässä vaiheessa tietää. Siksi Jumala ei meille kerro yksityiskohtia tulevista tapahtumista. Minäkään en mielelläni lähde arvailemaan mitä nuo kaikki yksityiskohtaiset tapahtumat voisivat olla mutta se on selvä, että kaikki ihmiset joutuvat suureen koetukseen eli mihin sydämessään uskovat. Sitä en tiedä miksi vain lopun ajan suuren ahdistuksen ihmiset joutuvat noin koviin koettelumuksiin mutta yhtä hyvin voisi todeta, että emmehän mekään jotka nyt elämme tätä aikaa, ole joutuneet kokemaan esimerkiksi vedenpaisumuksen aikaa. Uskon että meidän ei kuulukaan tietää vastauksia näihin kysymyksiin. Kaikkivaltias Jumalamme tiesi jo luodessaan maailman kuinka kaikki lopulta täällä maan päällä tulee menemään ja ketkä tulevat pelastumaan Jeesuksessa Kristuksessa.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja JHK » 13. Tammi 2011 23:32

Jokainen ihminen koetellaan, ja kaikki saavat maanpäällä sekä kärsiä että iloita. Jokainen saa myös lopussa palkan teoistaan, olipa hyvää tai pahaa. Ehkä ei kannata liikaa miettiä miksi toiselle sitä ja toiselle tätä.
JHK
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 14. Tammi 2011 01:00

Kyllä, ei kannata sellaista miettiä. Tässä hetkessä mennään ja niillä eväillä mitkä Luoja on suonut itse kullekin. Iloitaan edelleen pienistä asioista ja, että saamme rakastaa toinen toistamme ja tehdä jotain hyviä asioita päivittäin. Ja kun saamme jotain antaa niin antakaamme ilolla.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa

cron