Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Tammi 2011 01:45

Tämä kohta kertoo mielestäni kiistatta että koko maailma ja kaikki kielet ja pakanat annetaan antikristuksen valtaan ei vain jokin osa lähi idästä.

Lisäksi sana sanoo että kaikki maan päällä asuvat kumarsivat antikristusta kaikki ihmiset joiden nimi ei lue Karitsan elämän kirjassa eli seurakunnan jäsenrekisterissä taivaassa. Tämäkin kohta kiistatta mielestäni todistaa että koko maailma kumartuu antikristuksen valtaan paitsi Jeesuksen omat.


Vaan juuri tässä kohtaamme dilemmaan, joka nousee Danielin kirjasta itsestään, nimittäin:

36. Tämä oli se uni, ja nyt sanomme kuninkaalle sen selityksen.
37. Sinä, kuningas, olet kuningasten kuningas, jolle taivaan Jumala on antanut vallan, voiman, väkevyyden ja kunnian
38. ja jonka käteen hän on antanut ihmiset, missä ikinä heitä asuu, ja kedon eläimet ja taivaan linnut, asettaen sinut kaikkien niiden valtiaaksi: sinä olet se kultainen pää.
39. Mutta sinun jälkeesi nousee toinen valtakunta, joka on halvempi kuin sinun; ja sitten kolmas valtakunta, joka on vaskea ja joka hallitsee kaikkea maata.


Eikö tämä kohta "missä ikinä heitä asuu" voitaisi yhtä hyvin lukea kirjaimellisesti, ja sanoa että Baabelin kuningas hallitsi kaikkia kansoja? Vaan eipä hallinnut. Samoin tuosta kolmannesta valtakunnasta sanotaan sen hallinneen "kaikkea maata" - historia ei sellaista valtakuntaa tunne. Sentähden mielestäni edellä mainitsemani tulkinta on mahdollinen.

Mutta tätä on hyvä tutkia, ja Jumala on kyllä ilmoittava kuinka asia on, mikäli hyväksi katsoo. Näemme kumpi oli väärässä, minä, sinä vai molemmat. :cool:
JHK
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Tammi 2011 02:12

JHK kirjoitti:
Tämä kohta kertoo mielestäni kiistatta että koko maailma ja kaikki kielet ja pakanat annetaan antikristuksen valtaan ei vain jokin osa lähi idästä.

Lisäksi sana sanoo että kaikki maan päällä asuvat kumarsivat antikristusta kaikki ihmiset joiden nimi ei lue Karitsan elämän kirjassa eli seurakunnan jäsenrekisterissä taivaassa. Tämäkin kohta kiistatta mielestäni todistaa että koko maailma kumartuu antikristuksen valtaan paitsi Jeesuksen omat.


Vaan juuri tässä kohtaamme dilemmaan, joka nousee Danielin kirjasta itsestään, nimittäin:

36. Tämä oli se uni, ja nyt sanomme kuninkaalle sen selityksen.
37. Sinä, kuningas, olet kuningasten kuningas, jolle taivaan Jumala on antanut vallan, voiman, väkevyyden ja kunnian
38. ja jonka käteen hän on antanut ihmiset, missä ikinä heitä asuu, ja kedon eläimet ja taivaan linnut, asettaen sinut kaikkien niiden valtiaaksi: sinä olet se kultainen pää.
39. Mutta sinun jälkeesi nousee toinen valtakunta, joka on halvempi kuin sinun; ja sitten kolmas valtakunta, joka on vaskea ja joka hallitsee kaikkea maata.


Eikö tämä kohta "missä ikinä heitä asuu" voitaisi yhtä hyvin lukea kirjaiamellisesti, ja sanoa että Baabelin kuningas hallitsi kaikkia kansoja? Vaan eipä hallinnut. Samoin tuosta kolmannesta valtakunnasta sanotaan sen hallinneen "kaikkea maata" - historia ei sellaista valtakuntaa tunne. Sentähden mielestäni edellä mainitsemani tulkinta on mahdollinen.

Mutta tätä on hyvä tutkia, ja Jumala on kyllä ilmoittava kuinka asia on, mikäli hyväksi katsoo. Näemme kumpi oli väärässä, minä, sinä vai molemmat. :cool:


Ilm.14:6 Ja minä näin lentävän keskitaivaalla erään toisen enkelin, jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille, kaikille kansanheimoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.

Biblia.Ilm14:6. Ja minä näin toisen enkelin lentävän taivaan keskitse, jolla ijankaikkinen evankeliumi oli, jota hänen pitää niille ilmoittaman, jotka maan päällä asuvat, ja kaikille pakanoille ja sukukunnille, ja kielille ja kansoille

Tässä viitataan mielestäni myös koko maailmaan eli kaikille pakanoille ja sukukunnille ja kielille ja kansoille.

Matt.24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.

Jeesus sanoo että evankeliumi tulee julistaa kaikessa maailmassa kaikille kansoille ja sitten tulee loppu. Ilmestyskirja 14 käyttää juuri samoja sanoja maan päällä asuvaiset (pakanat ja sukukunnat ja kielet ja kansat) kuin Ilm,13:7-8

Ilm.13:6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
13:7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
13:8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Biblia.Ilm.13:7. Ja hänen sallittiin sotia pyhäin kanssa ja voittaa heitä. Ja hänelle annettiin valta kaikkein sukukuntain päälle, ja kansain, ja kielten, ja pakanain.
8. Ja kaikki, jotka maassa asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on.

Eli uskon että ilmestyskirja 14:6 enkelin evankeliumi oli julistettavana koko maailmalle eikä vain jollekkin osalle lähi itään. Sillä sana selvästi sanoo kaikille pakanoille ja sukukunnille, ja kielille ja kansoille. Samoiten antikristuksen valtaan annetaan nuo kaikki samat pakanat, sukukunnat ja kielet jan kansat. Ilmestyskirja käyttää siis samoja sanoja noissa kohdissa ja olisi todella outoa jos evankeliumi olisi vain lähi itään eikä koko maailmaan niin kuin Jeesus sanoo.

Lisäksi seuraava ilmestyskirjan jae sanoo,

Ilm.14:7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet."

Tehnyt taivaan ja maan. Eikai tässä maalla tarkoiteta vain lähi itää vaan koko maailmaa. Tämä maan on sama sana kuin jakeen 6 maan päälle. Eli koko maailmaan. Uskon Raamatun kokonais ilmoituksen perusteella näin.

Tuota Danielin kirjan kolmatta valtakuntaa pitää tutkia mikä se on mutta uskon tähän ilmestyskirjan ilmoitukseen että koko maailma alistuu antikristuksen valtaan jokainen jonka nimi ei lue elämän kirjassa. Se on myös mielestäni koko Raamatun opetuksen mukainen.

Joh.15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.

antikristus käy sotaa pyhiä eli Jeesuksen opetuslapsia vastaan ja kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja pakanat ovat annettu antikristuksen valtaan ja he vihaavat pyhiä jotka eivät antikristusta kumarra.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Tammi 2011 03:31

Tuon vielä yhden asian esille joka puoltaa sitä että koko maailma jonka nimi ei lue elämän kirjassa alistuu antikristuksen valtaan.

Ilm.12:9 Ja suuri lohikäärme, se vanha käärme, jota perkeleeksi ja saatanaksi kutsutaan, koko maanpiirin villitsijä, heitettiin maan päälle, ja hänen enkelinsä heitettiin hänen kanssansa.

Ilm.13:2 Ja peto, jonka minä näin, oli leopardin näköinen, ja sen jalat ikäänkuin karhun, ja sen kita niinkuin leijonan kita. Ja lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.

perkele antaa voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan antikristukselle.

Luuk.4:5 Ja perkele vei hänet korkealle vuorelle ja näytti hänelle yhdessä tuokiossa kaikki maailman valtakunnat
4:6 ja sanoi hänelle: "Sinulle minä annan kaiken tämän valtapiirin ja sen loiston, sillä minun haltuuni se on annettu, ja minä annan sen, kenelle tahdon.

Biblia.Luuk.4:5. Ja perkele vei hänen korkialle vuorelle ja osoitti hänelle kaikki maan piirin valtakunnat silmänräpäyksellä,
6. Ja perkele sanoi hänelle: kaiken tämän vallan ja heidän kunniansa minä annan sinulle; sillä minun haltuuni ovat ne annetut, ja minä annan ne kenelle minä tahdon.

perkeleen haltuun on annettu koko maailma ei vain lähi itä. perkele näytti Jeesukselle silmänräpäyksessä koko maailman ja tarjosi tätä Jeesukselle. Jeesus ei tietysti suostunut perkeleen valheisiin sillä Jeesus itse on maailman ollut luomassa ja on perkeleen Herra ja Jumala. perkele sanoi kuitenkin että minä annan ne kenelle minä tahdon ja ilmestyskirja kertoo meille että perkele antaa antikristukselle voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan. perkeleelle oli siis annettu koko maailma haltuun ei vain lähi itä ja perkele antaa tämän antikristukselle sillä Kristus ei perkeleen tarjousta huolinut.

Tämä kohta siis myös todistaa sen että perkeleen antama valta antikristukselle koskee koko maailmaa ei vain lähi itää.

Mun pitäs herätä neljältä siis yhen ja puolen tunnin päästä ja lähtä ajelemaan aamuvuoroon töihin. :(

Hyvää yötä Jeesus myötä :sleep:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 12. Tammi 2011 07:43

inka kirjoitti:Aika mielenkiintoinen on kirjoitus. Miksi muuten tekstissä (linkki ylemmissä kirjoituksissa) puhutaan tatuoinnista pedon merkkinä, eikä mikrosirusta? :shock:


Herra tulee pitämään inka omistaan huolen niin, että varmasti tiedämme, mikä on pedonmerkki. Mikrosirusta ei kirjan kirjoittamisen aikoihin tiedetty, joten tatuointi voi merkitä myös pitkälle kehittynyttä mikrosirua. Voimme ehytsydämisinä Jumalan lapsina aina lohduttautua sillä, että Hän avaa asioita aikanaan. Eletään tätä päivää nyt tässä ja rakennutaan Sanasta. Kaikkea emme ymmärrä, eikä tarvitsekaan. Jumala ilmoittaa palvelijoilleen asiat ajallaan juuri niinkuin ne ovat. En usko, että Danielin kirjan selkiintyneen kokonaisuudessaan juuri oikein ehkäpä kenellekään. Minulle siellä on hämärän peitossa olevia asioita, kuten myös Ilmestyskirjassa.

Hyvä on kuitenkin rukouksessa lukea näitä asioita. :prayer4: :amen4:

Lopunaikaa ajatellen, minä luen paljon UT:tia. Siellä on paljon rakentavaa kirjoitusta Kristukseen. Pahat ajat ovat jo ja pahenevat. On tärkeää kasvaa uskossa ja tuntea Herra sekä kirjoitukset. Muuten, Apostolien tekojakin olen jauhanut sataan kertaan. Aina sieltä vaan uutta löytyy. Yhdessä muiden kanssa Raamatun tutkiminen 'oikeassa seurassa' on rakentavaa. Voi oppia muilta, heidän kauttansa Pyhän Hengen valaistaessa jonkin asian :idea: . Mutta Herra avaa sen, mitä tarpeelliseksi näkee. Lukekaamme Sanaa ja koetelkaamme kaikki opetus. Minulla on nuo linkit ikäänkuin 'työn alla' koeteltavana. Ehkä on vastauskoontulleelle (en tiedä sinusta) ja nuorelle uskovalle tärkeää vahvistua yhä enemmän uskossa. Sama koskee tietysti meitä kaikkia loppuun saakka :wise3:

Siunausta inka ja muutkin Herran Rakkaat veljet ja sisaret. :thumb: :hearts:

:GBU: kuitenkin, että näitä asioita tuodaan esille ja kirjoituksia koeteltavaksi. Näin tulee juuri ollakin. :wise3:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Tammi 2011 12:13

Danielin kirjasta antamieni esimerkkien pohjalta voimme kuitenkin todeta että jokaisessa raamatunkohdassa sana "kaikki" ei välttämättä tarkoita "kaikki kaikkialla", vaan suurta joukkoa. Mutta tämän asian tulkinta elää kasvavan ymmärryksen mukana.
JHK
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Tammi 2011 12:46

Uskon samalla tavalla kuten Toni, sillä Raamattu opettaa, että atikristillinen valta saa valtaansa koko maailman.

Ilm 13:
5 Ja sille annettiin suu puhua suuria sanoja ja pilkkapuheita, ja sille annettiin valta tehdä sitä neljäkymmentä kaksi kuukautta.
6 Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
7 Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.
8 Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka nimi ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan elämänkirjaan, hamasta maailman perustamisesta.

Herra Jeesus vahvistaa antikristillisen vallan vainoavan uskovia maailmanlaajuisesti:

Matt 24:9 Silloin teidät annetaan vaivaan, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden.

Eli Raamatun opetus on selkeä, että antikristillinen valta saa valtaansa koko maailman, eli kaikki kansat.

On totta, että joissakin kohden Raamatussa sana kaikki ei tarkoita kaikkea (koko maailmaa ja kaikkia kansoja), mutta Ilm 13 ja Matt 24 luvut tuovat esile selkeästi, että antikristillinen valta saa valtaansa koko maailman ja kaikki kansat.

Mielestäni sellainen opetus on eksytystä, jossa sanotaan, että pedon merkki on rajoittunut koskemaan vain tiettyä aluetta, ei koko maailmaa. Tällainen oppi voisi johtaa esim. siihen, että täällä euroopassa ihmiset ottavat pedon merkin, koska luulevat sen olevan voimassa vain Lähi-idässä. Tällaiseen eksytykseen sielunvihollinen pyrkiikin, eli eksyttämään ihmiset ottamaan pedon merkin.

Tutkikaa ja koetelkaa mitä kirjoitin.

Jumalan siunausta teille kaikille!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 12. Tammi 2011 14:59

Kiitoksia todella hyvistä kirjoituksistanne. Niin, Ilmestyskirjan tarkoitus on valmistaa uskovia ihmisiä tuleviin todella koviin koettelumuksiin. Monet saavat maksaa hengellään todistamisellaan Vapahtajastamme Jeesuksesta Kristuksesta ja, että olemme Jumalan luotuja saviastioita ja, että Jumala on Kaikkivaltias ja pelastua voi ainoastaan ottamalla sydämen usko vastaan lahjana Jumalalta Jeesuksessa Kristuksessa. Synnit ulottuvat jo taivaaseen saakka ja suuri ahdistuksen aika voi alkaa minä hetkenä tahansa ja silloin koko maailma pysähtyy miettimään mikä tämän sai aikaan mutta kaikki uskovat ovat tuolloin valmiita puhumaan ihmisille evankeliumin ilosanomaa koska Herran päivä on lähellä. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Lumina » 12. Tammi 2011 15:13

Synnit ulottuvat jo taivaaseen saakka ja suuri ahdistuksen aika voi alkaa minä hetkenä tahansa ja silloin koko maailma pysähtyy miettimään mikä tämän sai aikaan mutta kaikki uskovat ovat tuolloin valmiita puhumaan ihmisille evankeliumin ilosanomaa koska Herran päivä on lähellä. Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.


Aamen Pekka ja kiitos! Välillä on ahdistavaa kun kaikki perheenjäsenet ei oo uskos ja tietää että päivä päivältä synkkenee vauhdilla loppua kohti,mutta tää antoi taas valon ja toivon pilkahduksen tähän päivään :) Meillä on suuri Ylipäällikkö ...ei pidä peljätä vaan rohkaista mielensä :)
Lumina
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja JHK » 12. Tammi 2011 15:37

Silläkin uhalla että tämä voi olla joidenkin mielestä harhaoppia, tässä on kattavampi esitys näkemyksestä, jota olen tähän päivään asti pitänyt ilmestyskirjan todennäköisimpänä tulkintana.

http://www.sevenempires.benkeshet.com/p ... dex111.htm

Tässä samaa asiaa suomeksi:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/loppu/ilm.htm

Koen tästä asiasta sisimmässäni etten vielä pyri sanomaan että asia on varmasti näin, minun on vielä luettava profeettoja ja rukoiltava - paljon. Kuitenkin tähän päivään asti olen pitänyt tätä parhaana tulkintana, perustuen omaan ymmärrykseeni Danielista, Jesajasta sekä muista kirjoituksista. Rauhaa.
JHK
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja toni t » 12. Tammi 2011 18:20

Biblia.Ilm.13:7. Ja hänen sallittiin sotia pyhäin kanssa ja voittaa heitä. Ja hänelle annettiin valta kaikkein sukukuntain päälle, ja kansain, ja kielten, ja pakanain.
8. Ja kaikki, jotka maassa γῆ ge (ghay`) asuvat, kumarsivat häntä, joiden nimet ei ole kirjoitetut Karitsan elämän kirjassa, joka maailman alusta tapettu on.

Ilm.14:7 Ja hän sanoi suurella äänellä: "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan γῆ ge (ghay`) ja meren ja vetten lähteet."

Alkutekstissä on noissa ilmestyskirjan kohdissa täysin sama sana. Jumala on luonut taivaan ja maan ja tämä maan tarkoittaa koko maailmaa ei vain lähi itää. Tämä sama sana esiintyy luvun 13 jakeessa 8 sillä siinä tarkoitetaan kaikkia jotka maailmassa asuvat. Jos jae 8 tarkoittaisi vain lähi itää niin luvussa 14 jakeessa 7 sanottaisiin häntä joka on tehnyt taivaan ja lähi idän.

Uskon että tämä asia aukenee jos sitä vilpittömästi haluaa ja Jumalalta anoo. Siunausta.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa

cron