Ilmestyskirja on toteutumassa

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 16. Kesä 2018 17:27

oha kirjoitti:Viides käsky on kohdistettu nimenomaan tappamiseen...


Kuudes Käsky on "Älä tapa"-Käsky, ei viides:


"Oikea käskyjen järjestys on seuraava; 2 MOOS 20:1-17;



1. Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä. Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.



2. Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla. Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat; mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.



3. Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.



4. Muista pyhittää lepopäivä (Sapatti). Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi; mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on. Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.



5. Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.



6. Älä tapa.



7. Älä tee huorin.



8. Älä varasta.



9. Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.



10. Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."


http://www.kotipetripaavola.com/Seitsemas%20paiva.html
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Juhani » 17. Kesä 2018 00:56

Ei voi olla huomaamatta näitä lopun aikojen tapahtumia seuratessa uutisia. Ihmiset sivuuttavat ja väheksyvät Jumalan sanaa ja Jumalan lakia. Eivät halua tuomita syntiä, vaan päästävät laittomuuden täysin valloilleen. Ja sentähden, että laittomuus pääsee valtaan, kylmenee useimpien rakkaus. Matt.24:12.

Onneksi on olemassa vielä pieni joukko vilpittömiä Jeesuksen seuraajia...
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon. Ilm.14:12

Olette myös aina rukouksissani kaikki rakkaat sisaret ja veljet Jeesuksessa Kristuksessa...
Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä. Joh.14:20.

Jumalan siunausta teille kaikille!
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja MrKerimäki » 17. Kesä 2018 09:46

Laki ja turun murhat ,jotka olivat tekijän tunnustuksella terroria .....puolustus pohtii aikooko valittaa asiasta !!!!!!!!!!! huhheijaa ,jotenkin toivoisin toisaalta ,että suomen kansa vielä nousisi tällaista hulluutta vastaan kapinaan ja kunnolla ,mutta tämänlainen hulluuskin täytyy tapahtua .
Tässä todella vaatii mielenmalttia kun näkee tämän kaiken ja kuinka kaikki tapahtuu raamatun mukaan täsmälleen ..tulee aika kun nuo viisaat ovat kuin hullujen huoneelta karanneita päätöksineen .He eivät todella näe eikä ymmärrä .
MrKerimäki
 
Viestit: 446
Liittynyt: 23. Maalis 2017 12:49

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 23. Kesä 2018 15:25

roosa kirjoitti:Samanlainen ekumeeninen/Interfaith rukoushuone siitä Jerusalemin tulevasta Temppelistä tulee, eri uskontojen edustajat osallistuvat samaan yhteiseen messuun. Kyllä se tulossa on ja varmaan piankin, kaikki on sitä varten valmiina kunhan pääsevät tontista sopuun. Sinne Temppelivuorelle kai sitä kuitenkin kaavaillaan. Antikristushan sen Temppelin ottaa joku päivä haltuunsa, mutta ajan merkkinä meille, että Jeesuskin tulee kohta.


Roosa, kiitos kirjoituksestasi. Ja näin on: Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen toinen tulemus on lähellä; yhtä ja toista pitää vielä tapahtua, mutta lähellä se jo on, jolloin ”Herra tulee tuhannen tuhansine pyhinensä”.



SAKARJA 14:

1. Katso, Herran päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun
keskelläsi.


2. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista.

3. Ja Herra on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä.

4. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin.

5. Ja te pakenette minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja Herra, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät sinun kanssasi.

6. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat.

7. Se on oleva yhtämittaista päivää - Herralle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata.

8. Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet.

9. Herra on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on Herra oleva yksi ja hänen nimensä yksi.

10. Koko maa muuttuu tasaiseksi kuin Aromaa Gebasta Rimmoniin asti, Jerusalemin eteläpuolelle. Ja tämä on oleva korkea ja oleva asuttu, paikallansa, Benjaminin portista entisen portin sijaan asti, Kulmaporttiin ja Hananelin-torniin asti, kuninkaan viinikuurniin asti.

11. He asuvat siellä, eikä vihitä sitä enää tuhon omaksi, ja Jerusalem on oleva asuttu, oleva turvassa.

12. Ja tämä on oleva vitsaus, jolla Herra rankaisee niitä kansoja, jotka sotivat Jerusalemia vastaan: hän mädättää siltä kansalta lihan, kun se vielä seisoo jaloillaan, sen silmät mätänevät kuopissansa, ja sen kieli mätänee sen suussa.

13. Sinä päivänä on tuleva Herralta suuri hämminki heidän sekaansa, niin että he käyvät kiinni toinen toisensa käteen ja toisen käsi kohoaa toisen kättä vastaan.

14. Myös Juuda on sotiva Jerusalemissa, ja kaikkien pakanakansojen rikkaudet kootaan joka taholta: kullat ja hopeat ja ylen paljon vaatteita.

15. Samoin on vitsaus kohtaava hevosia ja muuleja ja kameleja ja aaseja ja kaikkea karjaa, mitä niissä leireissä on - samankaltainen vitsaus.

16. Mutta kaikki niiden pakanakansain tähteet, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, käyvät vuosi vuodelta sinne ylös kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

17. Ja mitkä maan sukukunnista eivät käy ylös Jerusalemiin kumartaen rukoilemaan kuningasta, Herraa Sebaotia, niille ei tule sadetta.

18. Ja jos egyptiläisten sukukunta ei käy eikä tule sinne ylös, ei tule sitä heillekään; vaan heitä on kohtaava se vitsaus, millä Herra rankaisee niitä pakanakansoja, jotka eivät tule sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

19. Tämä on oleva egyptiläisten synnin palkka ja kaikkien niiden pakanakansojen synnin palkka, jotka eivät käy sinne ylös viettämään lehtimajanjuhlaa.

20. Sinä päivänä on oleva hevosten kulkusissa kirjoitus: "Pyhitetty Herralle". Ja padat Herran temppelissä ovat uhrimaljain vertaisia, jotka ovat alttarin edessä.

21. Ja jokainen pata Jerusalemissa ja Juudassa on oleva pyhitetty Herralle Sebaotille, ja kaikki uhraajat tulevat ja ottavat niitä ja keittävät niissä. Eikä ole enää sinä päivänä yhtään kaupustelijaa Herran Sebaotin temppelissä.




Johanneksen ilmestys 22:

10. Ja hän sanoi minulle: "Älä lukitse tämän kirjan profetian sanoja; sillä aika on lähellä.

11. Vääryyden tekijä tehköön edelleen vääryyttä, ja joka on saastainen, saastukoon edelleen, ja joka on vanhurskas, tehköön edelleen vanhurskautta, ja joka on pyhä, pyhittyköön edelleen.

12. Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

14. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin!

15. Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.

16. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti."

17. Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi.

18. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan;

19. ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu.

20. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

21. Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa. Amen.




Luukas 13:

23. Ja joku kysyi häneltä: "Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille:

24. "Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät voi.

25. Sen jälkeen kuin perheenisäntä on noussut ja sulkenut oven ja te rupeatte seisomaan ulkona ja kolkuttamaan ovea sanoen: 'Herra, avaa meille', vastaa hän ja sanoo teille: 'En minä tunne teitä enkä tiedä, mistä te olette'.

26. Silloin te rupeatte sanomaan: 'Mehän söimme ja joimme sinun seurassasi, ja meidän kaduillamme sinä opetit'.

27. Mutta hän on lausuva: 'Minä sanon teille: en tiedä, mistä te olette. Menkää pois minun tyköäni, kaikki te vääryyden tekijät.'

28. Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

29. Ja tulijoita saapuu idästä ja lännestä ja pohjoisesta ja etelästä, ja he aterioitsevat Jumalan valtakunnassa.

30. Ja katso, on viimeisiä, jotka tulevat ensimmäisiksi, ja on ensimmäisiä, jotka tulevat viimeisiksi."

31. Samalla hetkellä tuli hänen luoksensa muutamia fariseuksia, ja he sanoivat hänelle: "Lähde ja mene täältä pois, sillä Herodes tahtoo tappaa sinut".

32. Niin hän sanoi heille: "Menkää ja sanokaa sille ketulle: 'Katso, minä ajan ulos riivaajia ja parannan sairaita tänään ja huomenna, ja kolmantena päivänä minä pääsen määräni päähän'.

33. Kuitenkin minun pitää vaeltaman tänään ja huomenna ja ylihuomenna, sillä ei sovi, että profeetta saa surmansa muualla kuin Jerusalemissa.

34. Jerusalem, Jerusalem, sinä, joka tapat profeetat ja kivität ne, jotka ovat sinun tykösi lähetetyt, kuinka usein minä olenkaan tahtonut koota sinun lapsesi, niinkuin kana kokoaa poikansa siipiensä alle! Mutta te ette ole tahtoneet.

35. Katso, 'teidän huoneenne on jäävä hyljätyksi'. Mutta minä sanon teille: te ette näe minua, ennenkuin se aika tulee, jolloin te sanotte: 'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen'."




Maran ata – Herramme, tule:






2. Korinttolaiskirje 13:

11. Lopuksi, veljet, iloitkaa, tulkaa täydellisiksi, ottakaa vastaan kehoituksia, olkaa yhtä mieltä, eläkää sovussa, niin rakkauden ja rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne.

12. Tervehtikää toisianne pyhällä suunannolla. Kaikki pyhät lähettävät teille tervehdyksen.

13. Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne.


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja roosa » 24. Kesä 2018 12:33

pekka kirjoitti:
roosa kirjoitti:Nooan Laki voimaan koko maailmaan kun Jerusalemin kolmas temppeli valmistuu ja väärä messias ilmaantuu johtamaan maailmaa??

https://www.breakingisraelnews.com/1056 ... BITbkuk.97


Roosa, mitä tuo "Nooan Laki" oikein tarkoittaa? Mulla kun tuo englannin kielen taito ei ole paras mahdollinen.


4 Texasilaista vannoi Temppelivuorella pitävänsä Nooan Lain

“We don’t define ourselves as Christian and no longer believe in Jesus,” Mike explained to Breaking Israel News. “We are ger toshav and are connected to Israel.”

"Me emme määrittele enää itseämme kristityiksi, emmekä enää usko Jeesukseen"

Tuolla koko artikkeli: https://www.breakingisraelnews.com/1097 ... er-toshav/

Muistakaa Jeesuksen sanat!! Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.
roosa
 
Viestit: 272
Liittynyt: 22. Maalis 2016 09:47

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Juhani » 01. Heinä 2018 03:57

Pormestari Vapaavuori marssi Helsinki Pride -kulkueen kärjessä: ”Maailma ei ole vielä valmis”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806 ... 2_u0.shtml

He vakuuttavat yhdenvertaisuuden nimissä tapahtuvia asioita olevan tärkeitä ja oikeudenmukaisia asioita…
Maailma on kohta valmis kadotuksen lapsen tuloon…
Juhani
 
Viestit: 599
Liittynyt: 31. Tammi 2018 01:34

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Jukka » 01. Heinä 2018 20:23

Juhani kirjoitti:Pormestari Vapaavuori marssi Helsinki Pride -kulkueen kärjessä: ”Maailma ei ole vielä valmis”
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201806 ... 2_u0.shtml

He vakuuttavat yhdenvertaisuuden nimissä tapahtuvia asioita olevan tärkeitä ja oikeudenmukaisia asioita…
Maailma on kohta valmis kadotuksen lapsen tuloon…


Olen tavattoman surullinen ja ahdistunut. Lähes kaikissa tiedotusvälineissä on laajasti uutisoitu homokulkueista ja puhuttu niiden puolesta. Jeesus rakas, auta ja armahda suomen kansaa. Älä hylkää meitä, sääli meitä, anna anteeksi, oman lunastustyösi kunnian tähden, sillä meillä ei ole mitään mihin muuhun voisimme turvata kadotustuomion välttääksemme. Armahda Jeesus, älä hylkää.
Jukka
 

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 06. Heinä 2018 22:24

Tiesittekö te, että koiruoho on ukrainaksi tsernobyl? Minä vasta luin tällaisen asian. Tsernobyl kieltämättä myrkytti paljon vesiä ja myrkyttää edelleen... :think2:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Heinä 2018 06:23

Evankeliumi Matteuksen mukaan 25:

31. Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.

32. Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.

33. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.

34. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.

35. Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;

36. minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'

37. Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?

38. Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?

39. Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'

40. Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

41. Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

42. Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

43. minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

44. Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

45. Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

46. Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."


Image
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Ilmestyskirja on toteutumassa

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Heinä 2018 08:58

Aamu-Usva kirjoitti:Tiesittekö te, että koiruoho on ukrainaksi tsernobyl? Minä vasta luin tällaisen asian. Tsernobyl kieltämättä myrkytti paljon vesiä ja myrkyttää edelleen... :think2:


Enpä tiennyt, kun en ole noita venäjän sukuisia kieliä oppinut, paitsi mitä isälleni sodassa oli opetettu ja hän edelleen minulle kertoi. Kuinkas se nyt menikään? Rukiveer itisuta-kädet ylös, antautukaa. Sanakirjan mukaan ukrainan kielellä koiruoho on полин (miten lie sitten äännetään?).

Koiruoho-sanaa ja sen merkityksiä joskus olen tutkinut vanhaa kreikkaa tavaillessani. Koiruohoa on montaa sorttia ja minunkin synnyintupani päädyssä sitä kasvoi pensaana. Mummi kutsui sitä maruunaksi, jota juotettiin meille lapsille lääkkeeksi kuumeeseen ja vatsavaivoihin. Marunaa pantiin mukin pohjalle ja päälle kaadettiin kiehuvaa vettä ja juomaan sekoitettiin ruokalusikallinen sokeria. Siitä huolimatta se oli ihan kauhean makuista enkä muista oliko siitä muuta apua kuin että ei halunnut teeskennellä sairasta, ettei joutuisi juomaan karvasta marunakoiruoholitkua.

KR33/38 laitoksessa koiruoho mainitaan 11 kertaa, UT:n puolella vain kerran Ilmestyskirjan kohdassa 8:11.

"Ja kolmas enkeli puhalsi pasunaan; niin putosi taivaasta suuri tähti, palava kuin tulisoihtu, ja se putosi virtoihin, kolmanteen osaan niistä, ja vesilähteisiin. Ja tähden nimi oli Koiruoho. Ja kolmas osa vesistä muuttui koiruohoksi, ja paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt." (Ilm. 8:10-11)

Koiruoho (kr. apsinthos) saattaa tässä viitata huumausaineisiin, sillä koiruohosta (lat. artemisia absinthium) valmistetaan huumetta jota kutsutaan absintiksi. Olipa kohdassa tarkoitettu koiruoho mitä tahansa niin sen vaikutuksesta "paljon ihmisiä kuoli vedestä, koska se oli karvaaksi käynyt". Tässä siis tapahtuu päinvastainen ilmiö kuin Maarassa, jossa karvas vesi muuttui hyväksi ja juomakelpoiseksi (2.Ms. 15:23-26). Kun lopunajassa tuo jae 26 rikotaan niin seurauksena on moninaiset sairaudet jotka johtavat useita kuolemaan. Tämä nyt oli vain oma näkemykseni ja ehkä kovin pinnallinen.
Jukka
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron