Lyhyesti

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 08. Syys 2013 21:17

Mulle mieleen jysähtänyttä Raamatinkohtaa..

Room 5:10. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

Jossain vaiheessa olemme Jumalan vihollisia ja Jumala rakastaa vihollistaankin kuten käskee meidänkin tehdä..

43. Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'.
44. Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat,
45. että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin.
46. Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin?
47. Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?
48. Olkaa siis te täydelliset, niinkuin teidän taivaallinen Isänne täydellinen on."

Kolossalaiskirje:
1:21 Teidätkin, jotka ennen olitte vieraantuneet ja mieleltänne hänen vihamiehiänsä pahoissa teoissanne, hän nyt on sovittanut
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja pekka » 09. Syys 2013 20:23

Saarnaaja 12:

13. Loppusana kaikesta, mitä on kuultu, on tämä: Pelkää Jumalaa ja pidä hänen käskynsä, sillä niin tulee jokaisen ihmisen tehdä.
14. Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.

Biblia:
13. Kuulkaamme siis kaiken opin päätöstä: pelkää Jumalaa, ja pidä hänen käskynsä; sillä sitä tulee kaikkein ihmisten tehdä.
14. Sillä Jumala tuottaa tuomiolle kaikki salatut työt, joko ne ovat hyvät eli pahat.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja systeri » 10. Syys 2013 20:54

Laulujen laulu 8

6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.

Jotain tällaista se Jumalan Rakkaus varmaan on.Jos Jumala joskus rakasti maailmaa niin mihin se rakkaus nyt olis hävinny..ei Hän armolahjojaan kadu :)
systeri
 

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 10. Syys 2013 23:51

Joh 17.

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja Masa » 13. Syys 2013 18:10

Mikko Murpatti kirjoitti:Joh 17.

20 Mutta en minä rukoile ainoastaan näiden edestä, vaan myös niiden edestä, jotka heidän sanansa kautta uskovat minuun,
21 että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt.
22 Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä-
23 minä heissä, ja sinä minussa-että he olisivat täydellisesti yhtä, niin että maailma ymmärtäisi, että sinä olet minut lähettänyt ja rakastanut heitä, niinkuin sinä olet minua rakastanut.
24 Isä, minä tahdon, että missä minä olen, siellä nekin, jotka sinä olet minulle antanut, olisivat minun kanssani, että he näkisivät minun kirkkauteni, jonka sinä olet minulle antanut, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman perustamista.
25 Vanhurskas Isä, maailma ei ole sinua tuntenut, mutta minä tunnen sinut, ja nämä ovat tulleet tuntemaan, että sinä olet minut lähettänyt.
26 Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."


Tässäkin Mikon laittamassa Raamatun kohdassa näkyy hyvin miten Jumala rakastaa vain omiaan eli niitä jotka uskovat Hänen Poikaansa.
Se miksi Raamattu käskee uskovia rakastamaan osattomia on siihen yksinkertainen syy - uskovien keskinäisen rakkaus voi tehdä osattoman "kateeliseksi" ja näin osaton haluaa päästä osalliseksi samasta rakkaudesta jota Jeesus Kristus antaa omilleen, eli Jumalan antama hyvyys uskovia kohtaan voi se syy osattoman uskoon tulolle, jotta osatokin pääsisi uskon kautta Jumalan hyydestä osalliseksi.
Ilman uskoa Jumalan ja osattoman ihmisen välillä vallitsee vihollisuus koska välimies (Kristus) puuttuu.
Masa
 

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Syys 2013 19:05

Room.5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

2.Pie.3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Herra Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä eikä haluaisi että kukaan hukkuisi vaan että kaikki tulisivat parannukseen. Herra Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien edestä silloin kun me kaikki olimme vielä syntisiä ja jumalattomia. Jumala osoitti rakkautensa ihmisiä kohtaan kuolemalla kaikkien ihmisten syntien edestä kun ihmiset elivät Häntä vastaan tottelemattomuudessa.

Jumala on niin rakastanut kaikkia ihmisiä että on kuollut jokaisen ihmisen syntien edestä. Jumala haluaisi että jokainen ihminen ottaisi tämän Jeesuksen sovituksen vastaan sillä Jumala rakastaa ihmisiä. Jumala ei kuitenkaan pakoita ketään parannukseen ja ne jotka eivät halua rakastaa Jumalaa heidän Luojaansa ottavat itse eron Luojastaan ja joutuvat elämään sitten iankaikkisuuden erossa Jumalan rakkaudesta. Mutta vielä tässä ajassa niin kauan kuin armon aikaa on jäljelle tarjoaa Jumala armoaa kaikille ihmisille rakkaudestaan heitä kohtaan.

:hearts:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja Masa » 13. Syys 2013 19:39

toni t kirjoitti:Room.5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

2.Pie.3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Herra Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä eikä haluaisi että kukaan hukkuisi vaan että kaikki tulisivat parannukseen. Herra Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien edestä silloin kun me kaikki olimme vielä syntisiä ja jumalattomia. Jumala osoitti rakkautensa ihmisiä kohtaan kuolemalla kaikkien ihmisten syntien edestä kun ihmiset elivät Häntä vastaan tottelemattomuudessa.

Jumala on niin rakastanut kaikkia ihmisiä että on kuollut jokaisen ihmisen syntien edestä. Jumala haluaisi että jokainen ihminen ottaisi tämän Jeesuksen sovituksen vastaan sillä Jumala rakastaa ihmisiä. Jumala ei kuitenkaan pakoita ketään parannukseen ja ne jotka eivät halua rakastaa Jumalaa heidän Luojaansa ottavat itse eron Luojastaan ja joutuvat elämään sitten iankaikkisuuden erossa Jumalan rakkaudesta. Mutta vielä tässä ajassa niin kauan kuin armon aikaa on jäljelle tarjoaa Jumala armoaa kaikille ihmisille rakkaudestaan heitä kohtaan.

:hearts:


Olet aika lähellä Toni - mutta eikö Raamatussa lue näin "Sillä niin Jumala on maailmaa rakastanut..
Aapeli Saarisalo kääntää tuon saman "Sillä niin Jumala rakasti maailmaa.."

Rakastanut ja Rakasti antavat ymmärtää yhdestä kerrasta toista kertaa ei siis tule - jos sanot että olet Rakastanut tai rakastit niin eikö se tarkoita sitä ettet enää rakasta vaan se on mennyttä aikaa.

Samoin voimme kysyä.. Millä Jumala rakasti maailmaa? Vastaus: .. Sillä niin Jumala on maailmaa rakastanut..

Raamatussa ei ole yhtään ainoaa kohtaa jossa Jeesus Kristus sanoo - rakastan kaikkia tai Jumala rakastaa niitä jotka ovat uskon ulkopuolella.

Etsikää Raamatusta jossa ilmoitetaan suoraan tai epäsuorasti Jumalan rakastavan osatonta. Kun löydätte laittakaa tähän ketjuun.
Siis vain ne kohdat jossa sanat on osoitettu osattomalle ei uskoville.
Masa
 

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja toni t » 13. Syys 2013 19:54

Masa kirjoitti:
toni t kirjoitti:Room.5:6 Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
5:7 Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.
5:9 Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.
5:10 Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

2.Pie.3:9 Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.

Herra Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä eikä haluaisi että kukaan hukkuisi vaan että kaikki tulisivat parannukseen. Herra Jeesus kuoli kaikkien ihmisten syntien edestä silloin kun me kaikki olimme vielä syntisiä ja jumalattomia. Jumala osoitti rakkautensa ihmisiä kohtaan kuolemalla kaikkien ihmisten syntien edestä kun ihmiset elivät Häntä vastaan tottelemattomuudessa.

Jumala on niin rakastanut kaikkia ihmisiä että on kuollut jokaisen ihmisen syntien edestä. Jumala haluaisi että jokainen ihminen ottaisi tämän Jeesuksen sovituksen vastaan sillä Jumala rakastaa ihmisiä. Jumala ei kuitenkaan pakoita ketään parannukseen ja ne jotka eivät halua rakastaa Jumalaa heidän Luojaansa ottavat itse eron Luojastaan ja joutuvat elämään sitten iankaikkisuuden erossa Jumalan rakkaudesta. Mutta vielä tässä ajassa niin kauan kuin armon aikaa on jäljelle tarjoaa Jumala armoaa kaikille ihmisille rakkaudestaan heitä kohtaan.

:hearts:


Olet aika lähellä Toni - mutta eikö Raamatussa lue näin "Sillä niin Jumala on maailmaa rakastanut..
Aapeli Saarisalo kääntää tuon saman "Sillä niin Jumala rakasti maailmaa.."

Rakastanut ja Rakasti antavat ymmärtää yhdestä kerrasta toista kertaa ei siis tule - jos sanot että olet Rakastanut tai rakastit niin eikö se tarkoita sitä ettet enää rakasta vaan se on mennyttä aikaa.

Samoin voimme kysyä.. Millä Jumala rakasti maailmaa? Vastaus: .. Sillä niin Jumala on maailmaa rakastanut..

Raamatussa ei ole yhtään ainoaa kohtaa jossa Jeesus Kristus sanoo - rakastan kaikkia tai Jumala rakastaa niitä jotka ovat uskon ulkopuolella.

Etsikää Raamatusta jossa ilmoitetaan suoraan tai epäsuorasti Jumalan rakastavan osatonta. Kun löydätte laittakaa tähän ketjuun.
Siis vain ne kohdat jossa sanat on osoitettu osattomalle ei uskoville.


Masa Jumala on niin maailmaa rakastanut ettei yksikään joka Jeesukseen uskoo huku. Onko tämä rakkaus vielä voimassa jumalattomia kohtaan? Vieläkö Jumala rakastaa niin syntistä että tarjoaa hänelle iankaikkista elämää kunhan vain syntinen nöyrtyy sitä Jumalalta anomaan?

Jos Jumala ei enään rakastaisi syntisiä ihmisiä niin heille ei olisi enään armoa tarjolla. Jumalan armo on syntisille tarjolla vain ja siksi että Jumala rakastaa heitä. Se ettei ihmiset halua ottaa Jumalan rakkautta vastaan vaan he haluavat elää vääryydessä mielummin kuin rakkaudesta totuuteen eroittaa sitten ihmiset Jumalan rakkaudesta iankaikkisesti kun Herra Jeesus palaa ja tämä maailma tuomitaan.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja Masa » 13. Syys 2013 20:10

toni t kirjoitti:
Masa Jumala on niin maailmaa rakastanut ettei yksikään joka Jeesukseen uskoo huku. Onko tämä rakkaus vielä voimassa jumalattomia kohtaan? Vieläkö Jumala rakastaa niin syntistä että tarjoaa hänelle iankaikkista elämää kunhan vain syntinen nöyrtyy sitä Jumalalta anomaan?

Jos Jumala ei enään rakastaisi syntisiä ihmisiä niin heille ei olisi enään armoa tarjolla. Jumalan armo on syntisille tarjolla vain ja siksi että Jumala rakastaa heitä. Se ettei ihmiset halua ottaa Jumalan rakkautta vastaan vaan he haluavat elää vääryydessä mielummin kuin rakkaudesta totuuteen eroittaa sitten ihmiset Jumalan rakkaudesta iankaikkisesti kun Herra Jeesus palaa ja tämä maailma tuomitaan.


Minusta sekoitat nyt kaksi asiaa,eli syntisyys ja osaton.
Yksikään meistä ei ole synnitön ei edes uskova. Joten sinä Toni olet uskossa ja syntinen Jumala rakastaa sinua, mutta hän joka ei usko ja on syntinen niin Jumala ei rakasta häntä.

Joten Jumala ei rakasta osatonta jos Jumala rakastaisi osatonta niin eihän Raamattu varoittaisi sinua Toni rakastumasta maailmaan.
Masa
 

Re: Lyhyesti

ViestiKirjoittaja systeri » 13. Syys 2013 20:27

Luuk 10

27 Hän vastasi ja sanoi: "Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta voimastasi ja kaikesta mielestäsi, ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Miksi Jumala kutsuisi meidät rakastamaan ja tekemään työtä jollei itse rakastaisi..sitäpaitsi ihmisen rakkaus on vajavaista mutta Jumalan täydellistä :)

Jer. 31:3

Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta.


Hoos. 11:4

Ihmissiteillä minä heitä vedin, rakkauden köysillä; minä ikäänkuin nostin ikeen heidän leukapieliltänsä, kumarruin heidän puoleensa ja syötin.
systeri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa

cron