Kristuksen sanassa on Jumalan voima

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 11. Tammi 2011 02:56

Jeesus on Jumala joka tuli lihaan eli otti orjan muodon. Jeesus myös kärsi lihassa ihmisten tavoin. Jeesus oli siis täysin ihminen mutta samalla myös täysin Jumala ja Jeesus käytti myös tätä Jumalan auktoriteettiaan ollessaan lihassa.

Jumalan voima ei ole siinä että Jeesuksesta olisi tullut joku supermies joka olisi lennellyt taivaalla ja nostellut vuoria käsillään. Jumalan voima tulee Jumalan puheen kautta ja Jeesus teki voima teot sanallaan.

Koko maailman kaikkeus on luotu sanan kautta kun Isä ja Poika kaiken loivat sanallaan.

1.Mooseksen kirja:
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
1:24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan." Ja tapahtui niin:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

Eli Jumala sanoi ja silloin tapahtui aina se mitä Hän sanoi. Jumala toimii siis sanansa kautta ja Jumalan voima tulee esille sanansa kautta. Jumala voisi tuoda voimansa esille miten tahtoo koska on kaikkivoipa mutta Hän toi sen esille sanomalla ja niin aina tapahtui kuin Jumala sanoi.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Evankeliumi eli Kristuksen sana on Jumalan voima. Jumalan sanassa on voimaa ja tämä voima on jumalallista voimaa jota vastaan saatanakaan ei pysty.

Herra Jeesus käytti ihmisenä eli lihassa ollessaan myös paljon tätä voimaansa ja teki suuria tekoja sanansa kautta. Hän herätti kuolleita käskemälle heidät ylös ja ajoi riivaajat ulos käskemällä heitä sanallaan ja Herra Jeesus osoitti saatanalle olevansa tämän Jumala ja Herra ja käski saatanaa ja saatana joutui totella Jeesusta koska Jeesus on saatanan Jumala ja Herra.

Matt. 4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Jeesus sanoi siis saatanalle ” "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

saatanan oli pakko totella ja lähteä pois koska Jeesus niin käski tehdä sillä Jeesus on saatanan Herra ja Jumala. saatana ei voinut jäädä palvelemaan Herraa Jeesusta sillä Jeesus käski saatanan mennä pois ja se saatanan oli pakko tehdä koska Jeesus niin käski häntä tekemään. saatana osoitti alamaisuuttaan tottelemalla Jumalansa käskyä. Jeesus käytti siis jumalallista voimaansa saatanaa vastaan sanomalla sillä Jumalan sanassa on voima!

Ei saatanan olisi joutunut Jeesusta tottelemaan jos Jeesus ei olisi saatanan Herra ja Jumala.

Joh. 11:39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois." Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää."
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
11:41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
11:42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
11:43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä."

Lasarus oli ollut kuolleena jo neljättä päivää ja mätäni jo haudassa ruumiillisesti. Herra Jeesus huusi ”Lasarus tule ulos” kun Jumala käskee jotain tapahtuvaksi niin silloin niin tapahtuu siinä ei auta mikään.

Lasarus siis mätäni jo haudassa mutta kun maailmankaikkauden Luoja sanoi tule ulos niin Lasaruksen mädännyt ruumis tuli samantie terveeksi ja henki palasi siihen. Jeesus jonka kautta koko maailmankaukkeus on luotu loi Lasarukselle terveen ruumiin sanansa voimalla.

Joh.6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Jumala on Henki ja Jumala tekee eläväksi sanansa kautta sillä Kristuksen sanat ovat henki ja elämä.

Jeesuksen sana antaa uskon ja Jeesuksen sana ajaa riivaajat ja saatanan tiehensä ja Jeesuksen sana parantaa sairaat ja herättää kuolleet sillä Jeesuksen sanassa on jumalallinen voima sillä Jeesus on Jumala ja Herra joka on Isänsä kanssa kaiken sanan kautta luoneet ja kun Jeesus käskee jonkin asian tapahtuvan niin silloin niin tapahtuu oli asia mikä hyvänsä sillä Herralle Jeesukselle ei mikään ole mahdotonta.

Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Hebr.3. Joka, että hän on hänen kunniansa kirkkaus ja hänen olemuksensa juurikuva, ja kantaa kaikki voimansa sanalla, ja on itse kauttansa meidän synteimme puhdistuksen tehnyt, ja istunut majesteetin oikialla puolella korkeuksissa

Jeesus pitää kaikkea eli koko maailmankaikkeutta voimassa sanansa voimalla.

Hebr.4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija

Jeesuksen sana on elävä ja voimallinen ja se tuomitsee sydämen ajatukset.

Ilm.19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

Ilm.19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.

Jeesuksen suusta lähtee terevä miekka ja tämä miekka joka tuomitsee ja surmaa jumalattomat on Jumalan sana jonka Herra Jeesus sanoo palatessaan takaisin. Kristuksen sanassa on valtava Jumalan voima ja tällä sanalla on kaikki luotu ja tässä sanassa on kaikkea voimaa suurempi voima. Jumalan sana on kokonansa totuus ja Jumala ei valehtele sillä Hän on totuus.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja todael » 11. Tammi 2011 18:33

Tonin antamien tärkeiden raamatunkohtien edessä, tahdon sanoa Tuomaksen sanat Jeesukselle - Jeesus SINÄ olet "Minun Herrani ja minun Jumalani"

- todael :happy: "hallelujah...."
todael
 

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja pekka » 11. Tammi 2011 22:21

Kyllä, todella hieno kirjoitus. Kiitos ja ylistys Herrallemme Jeesukselle.
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 12. Tammi 2011 01:56

hebrealaisille 12:
2silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle.

Jeesus olisi voinut kutsua avukseen enkeliarmeijan, mutta valitsi ristin kärsimyksen, Jumalan tahdon.

Matteus 26:
52Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Pistä miekkasi tuppeen; sillä kaikki, jotka miekkaan tarttuvat, ne miekkaan hukkuvat. 53Vai luuletko, etten voisi rukoilla Isääni, niin että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin kaksitoista legionaa enkeleitä?


psalmi 40:
6(40; :7) Teurasuhriin ja ruokauhriin et sinä mielisty; minun korvani sinä avasit, polttouhria ja syntiuhria sinä et vaadi. 7(40; :8) Silloin minä sanoin: "Katso, minä tulen; kirjakääröön on kirjoitettu, mitä minun on tehtävä. 8(40; :9) Sinun tahtosi, minun Jumalani, minä teen mielelläni, ja sinun lakisi on minun sydämessäni."
lähtökuoppa
 

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja lähtökuoppa » 12. Tammi 2011 02:02

2Pietari 1:
19Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne. 20Ja tietäkää ennen kaikkea se, ettei yksikään Raamatun profetia ole kenenkään omin neuvoin selitettävissä; 21sillä ei koskaan ole mitään profetiaa tuotu esiin ihmisen tahdosta, vaan Pyhän Hengen johtamina ihmiset ovat puhuneet sen, minkä saivat Jumalalta.


Matteus 4:
4Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee'."


2kor 3:
3Sillä ilmeistä on, että te olette Kristuksen kirje, meidän palvelustyöllämme kirjoitettu, ei musteella, vaan elävän Jumalan Hengellä, ei kivitauluihin, vaan sydämen lihatauluihin. 4Tämmöinen luottamus meillä on Kristuksen kautta Jumalaan; 5ei niin, että meillä itsellämme olisi kykyä ajatella jotakin, ikäänkuin se tulisi meistä itsestämme, vaan se kyky, mikä meillä on, on Jumalasta,
6joka myös on tehnyt meidät kykeneviksi olemaan uuden liiton palvelijoita, ei kirjaimen, vaan Hengen; sillä kirjain kuolettaa, mutta Henki tekee eläväksi.


Matteus 22:
29Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Te eksytte, koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa.

Kirjoituksia ja Jumalan voimaa :toghether:
Raamattu, profetiat armolahjat, jokainen sana, joka Jumalan suusta lähtee, on Jumalan voima.
lähtökuoppa
 

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja PetriFB » 12. Tammi 2011 12:48

toni l kirjoitti:Jeesus on Jumala joka tuli lihaan eli otti orjan muodon. Jeesus myös kärsi lihassa ihmisten tavoin. Jeesus oli siis täysin ihminen mutta samalla myös täysin Jumala ja Jeesus käytti myös tätä Jumalan auktoriteettiaan ollessaan lihassa.

Jumalan voima ei ole siinä että Jeesuksesta olisi tullut joku supermies joka olisi lennellyt taivaalla ja nostellut vuoria käsillään. Jumalan voima tulee Jumalan puheen kautta ja Jeesus teki voima teot sanallaan.

Koko maailman kaikkeus on luotu sanan kautta kun Isä ja Poika kaiken loivat sanallaan.

1.Mooseksen kirja:
1:3 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon valkeus." Ja valkeus tuli.
1:6 Ja Jumala sanoi: "Tulkoon taivaanvahvuus vetten välille erottamaan vedet vesistä."
1:9 Ja Jumala sanoi: "Kokoontukoot vedet, jotka ovat taivaan alla, yhteen paikkaan, niin että kuiva tulee näkyviin." Ja tapahtui niin.
1:11 Ja Jumala sanoi: "Kasvakoon maa vihantaa, ruohoja, jotka tekevät siementä, ja hedelmäpuita, jotka lajiensa mukaan kantavat maan päällä hedelmää, jossa niiden siemen on." Ja tapahtui niin:
1:14 Ja Jumala sanoi: "Tulkoot valot taivaanvahvuuteen erottamaan päivää yöstä, ja olkoot ne merkkeinä osoittamassa aikoja, päiviä ja vuosia,
1:20 Ja Jumala sanoi: "Viliskööt vedet eläviä olentoja, ja lentäkööt linnut maan päällä, taivaanvahvuuden alla."
1:24 Ja Jumala sanoi: "Tuottakoon maa elävät olennot, kunkin lajinsa mukaan, karjaeläimet ja matelijat ja metsäeläimet, kunkin lajinsa mukaan." Ja tapahtui niin:
1:26 Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

Eli Jumala sanoi ja silloin tapahtui aina se mitä Hän sanoi. Jumala toimii siis sanansa kautta ja Jumalan voima tulee esille sanansa kautta. Jumala voisi tuoda voimansa esille miten tahtoo koska on kaikkivoipa mutta Hän toi sen esille sanomalla ja niin aina tapahtui kuin Jumala sanoi.

Room. 1:16 Sillä minä en häpeä evankeliumia; sillä se on Jumalan voima, itsekullekin uskovalle pelastukseksi, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle.

Evankeliumi eli Kristuksen sana on Jumalan voima. Jumalan sanassa on voimaa ja tämä voima on jumalallista voimaa jota vastaan saatanakaan ei pysty.

Herra Jeesus käytti ihmisenä eli lihassa ollessaan myös paljon tätä voimaansa ja teki suuria tekoja sanansa kautta. Hän herätti kuolleita käskemälle heidät ylös ja ajoi riivaajat ulos käskemällä heitä sanallaan ja Herra Jeesus osoitti saatanalle olevansa tämän Jumala ja Herra ja käski saatanaa ja saatana joutui totella Jeesusta koska Jeesus on saatanan Jumala ja Herra.

Matt. 4:8 Taas perkele otti hänet kanssansa sangen korkealle vuorelle ja näytti hänelle kaikki maailman valtakunnat ja niiden loiston
4:9 ja sanoi hänelle: "Tämän kaiken minä annan sinulle, jos lankeat maahan ja kumarrat minua."
4:10 Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"
4:11 Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta.

Jeesus sanoi siis saatanalle ” "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman.'"

saatanan oli pakko totella ja lähteä pois koska Jeesus niin käski tehdä sillä Jeesus on saatanan Herra ja Jumala. saatana ei voinut jäädä palvelemaan Herraa Jeesusta sillä Jeesus käski saatanan mennä pois ja se saatanan oli pakko tehdä koska Jeesus niin käski häntä tekemään. saatana osoitti alamaisuuttaan tottelemalla Jumalansa käskyä. Jeesus käytti siis jumalallista voimaansa saatanaa vastaan sanomalla sillä Jumalan sanassa on voima!

Ei saatanan olisi joutunut Jeesusta tottelemaan jos Jeesus ei olisi saatanan Herra ja Jumala.

Joh. 11:39 Jeesus sanoi: "Ottakaa kivi pois." Martta, kuolleen sisar, sanoi hänelle: "Herra, hän haisee jo, sillä hän on ollut haudassa neljättä päivää."
11:40 Jeesus sanoi hänelle: "Enkö minä sanonut sinulle, että jos uskoisit, niin sinä näkisit Jumalan kirkkauden?"
11:41 Niin he ottivat kiven pois. Ja Jeesus loi silmänsä ylös ja sanoi: "Isä, minä kiitän sinua, että olet minua kuullut.
11:42 Minä kyllä tiesin, että sinä minua aina kuulet; mutta kansan tähden, joka seisoo tässä ympärillä, minä tämän sanon, että he uskoisivat sinun lähettäneen minut."
11:43 Ja sen sanottuansa hän huusi suurella äänellä: "Lasarus, tule ulos!"
11:44 Ja kuollut tuli ulos, jalat ja kädet siteisiin käärittyinä, ja hänen kasvojensa ympärille oli kääritty hikiliina. Jeesus sanoi heille: "Päästäkää hänet ja antakaa hänen mennä."

Lasarus oli ollut kuolleena jo neljättä päivää ja mätäni jo haudassa ruumiillisesti. Herra Jeesus huusi ”Lasarus tule ulos” kun Jumala käskee jotain tapahtuvaksi niin silloin niin tapahtuu siinä ei auta mikään.

Lasarus siis mätäni jo haudassa mutta kun maailmankaikkauden Luoja sanoi tule ulos niin Lasaruksen mädännyt ruumis tuli samantie terveeksi ja henki palasi siihen. Jeesus jonka kautta koko maailmankaukkeus on luotu loi Lasarukselle terveen ruumiin sanansa voimalla.

Joh.6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Jumala on Henki ja Jumala tekee eläväksi sanansa kautta sillä Kristuksen sanat ovat henki ja elämä.

Jeesuksen sana antaa uskon ja Jeesuksen sana ajaa riivaajat ja saatanan tiehensä ja Jeesuksen sana parantaa sairaat ja herättää kuolleet sillä Jeesuksen sanassa on jumalallinen voima sillä Jeesus on Jumala ja Herra joka on Isänsä kanssa kaiken sanan kautta luoneet ja kun Jeesus käskee jonkin asian tapahtuvan niin silloin niin tapahtuu oli asia mikä hyvänsä sillä Herralle Jeesukselle ei mikään ole mahdotonta.

Kol.1:15 ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
1:16 Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,
1:17 ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.

Hebr.3. Joka, että hän on hänen kunniansa kirkkaus ja hänen olemuksensa juurikuva, ja kantaa kaikki voimansa sanalla, ja on itse kauttansa meidän synteimme puhdistuksen tehnyt, ja istunut majesteetin oikialla puolella korkeuksissa

Jeesus pitää kaikkea eli koko maailmankaikkeutta voimassa sanansa voimalla.

Hebr.4:12 Sillä Jumalan sana on elävä ja voimallinen ja terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka ja tunkee lävitse, kunnes se erottaa sielun ja hengen, nivelet sekä ytimet, ja on sydämen ajatusten ja aivoitusten tuomitsija

Jeesuksen sana on elävä ja voimallinen ja se tuomitsee sydämen ajatukset.

Ilm.19:11 Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
19:12 Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
19:13 ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
19:14 Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
19:15 Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
19:16 Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra."

Ilm.19:21 Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.

Jeesuksen suusta lähtee terevä miekka ja tämä miekka joka tuomitsee ja surmaa jumalattomat on Jumalan sana jonka Herra Jeesus sanoo palatessaan takaisin. Kristuksen sanassa on valtava Jumalan voima ja tällä sanalla on kaikki luotu ja tässä sanassa on kaikkea voimaa suurempi voima. Jumalan sana on kokonansa totuus ja Jumala ei valehtele sillä Hän on totuus.

:GBU:


:amen4: tosi hyvä kirjoitus!
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Tammi 2011 16:58

Koko Raamattu on Jumalan sanaa ja Jumalan ilmoitus ihmisille ja koko Raamattu on totta. Asiat mitä Raamattu ilmoittaa on täysin totta. Erinlaiset käännökset ovat tehneet käännös virheitä mutta alkuteksti on 100% totta ja Jumalan sanaa. Raamatun kirjoittajat kirjoittivat Pyhässä Hengessä Jumalan ilmoituksen. He olivat siis ikään kuin sihteereitä jotka kirjasivat Pomonsa sanelun ylös.

Psalmit:119:160 Sinun sanasi on kokonansa totuus, ja kaikki sinun vanhurskautesi oikeudet pysyvät iankaikkisesti.

1.Tess.2:13 Ja sentähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niinkuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.

Raamattu kansalle. 2.Tim. 3:16 Koko Raamattu on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta ja on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi ,ojennukseksi ja kasvatukseksi vanhurskaudessa.

Biblia.2.Tim. 3:16 16. Sillä kaikkinainen kirjoitus on Jumalalta annettu, ja tarpeellinen opiksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kuritukseksi, joka on vanhurskaudessa.

Voimme luottaa siis Raamattuun täysin sillä se on Jumalan totuudellinen sana.

1.Pie.2:2 ja halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen. :thumb:

Raamatun teksti on totuus mutta suomalaisten Raamattujen lukujen alustukset ja jakeiden (selvennökset, kommentit) ovat vain ihmisten Raamattuun lisäämiä ja ne eivät ole Jumalan sanaa ja aina totta. Ne ovat ihmisten tulkintoja Jumalan sanasta.

Minulla on yksi hyvä kohta jonka sisar löysi Bibliasta siinä asia tulee mielestäni hyvin ilmi.

Biblia. Joh. 14:28. Te kuulitte minun sanovan: minä menen pois ja tulen jälleen teidän tykönne. Jos te minua rakastaisitte, niin te tosin iloitsisitte, että minä sanoin: minä menen Isän tykö; sillä Isä on suurempi * minua.

a) Tämä on ymmärrettävä Kristuksen ihmisyyden luonnon puolesta.

Bibliassa on siis tuon Johanneksen kohdan alla lisä selvitys mitä jae tarkoittaa. Tuo selvitys on minusta epäraamatullinen ja viittaa kirkon kolminaisuusoppiin jossa Isä ja Poika olisivat yhtä suuria. Raamattu ilmoittaa että Isä on kaikista suurin ja on sitä ollut aina ja on iankaikkisesti ei ainoastaan silloin kuin Jeesus oli lihassa.

Biblia. Joh.14:31. Mutta että maailma ymmärtäis minun Isää rakastavan, ja niinkuin Isä minulle käski, niin minä myös teen. Nouskaat, lähtekäämme täältä!

Joh.15:10 Jos te pidätte minun käskyni, niin te pysytte minun rakkaudessani, niinkuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan.

Joh.15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Joh.5:19 Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän; sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
5:20 Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee; ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä, niin että te ihmettelette.
5:21 Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
5:22 Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,
5:23 että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niinkuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.

Jeesus ei tullut omasta aloitteestaan vaan Isä lähetti Pojan ja Poika tuli tekemään Isän tahdon ja Poika tekee sitä minkä Isä on käskenyt tehdä ja mitä Poika on nähnyt Isän tekevän. Isä on siis suurin ja Poika tottelee Isää ja haluaa tehdä Isän tahdon mukaan. Tässä tulee hyvin myös se ilmi että Poika on Luoja Jumala sillä mitä Isä tekee sitä myös Poika tekee! Isä ja Poika yhdessä loivat maailmankaikkeuden. Isä luo ja Poika luo sillä He ovat Luoja (Jhwh, Elohim)

Eli vaikka Isä on Poikaa suurempi ei se vie Pojalta pois sitä että Poika on Herra (Jhwh) Jumala joka on kaiken luonut.

1.Kor.15:24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
15:25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle."
15:26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.
15:27 Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa.
15:28 Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa.

Isä joka on kaikista suurin on antanut kaiken valtansa Pojalleen ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan niin Poikakin alistetaan Isän valtaan.

Joh.17:4 Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni.

Jeesus kirkastaa Isää.

Joh.16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
16:14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16:15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.

Pyhä Henki kirkastaa Pojan. Jumaluudessa on siis suuruus järjestys ja Jumaluuden hierarkia on että Pyhä Henki kirkastaa Pojan ja Poika kirkastaa isän. Pyhä Henki ottaa Pojan omasta sillä kaikki mikä on Isän on myös Pojan.

Kirkonkolminaisuus oppi on epäraamatullinen tehden Isästä ja Pojasta ja Pyhästä Hengestä kaikista yhtä suuria. He ovat yksi Jumala mutta edellä mainitussa hierarkiassa.

Raamatussa olevat lisäykset joita on selitykseksi lisätty eivät siis ole Jumalan sanaa vaan ihmisen tulkintaa Jumalan sanasta. Samanlailla kuin tämä viestinikin on vain minun tulkintaa Jumalan sanasta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 28. Tammi 2011 19:42

Joh.1: Alussa oli sana, ja se Sana oli Jumalan tykönä, ja Jumala oli se Sana.
2. Tämä oli alussa Jumalan tykönä.
3. Kaikki ovat sen kautta tehdyt, ja ilman sitä ei ole mitään tehty, joka tehty on.

Alussa Isä ja Poika loivat kaiken. Poika oli alussa Isän luona ja Poika kutsutaan Sanaksi sillä Pojan kautta on Jumalan ilmoitus (sana) tullut ihmiskunnalle. Pojan kautta on kaikki tehty myös Jumalan ilmoitus.

Joh.1: 18. Ei ole kenkään koskaan Jumalaa nähnyt: ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, hän ilmoitti meille.

Kukaan ei ole koskaan nähnyt Isää ainoastaan Poika joka oli Isän luona on nahnyt Isän ja Poika ilmoitti Isän ihmiskunnalle.

Joh. 8:38 Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."

Joh. 15:15 En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

Joh. 14:31 Mutta että maailma ymmärtäisi minun rakastavan Isää ja tekevän, niinkuin Isä on minua käskenyt: nouskaa, lähtekäämme täältä."

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Jeesus on saanut Isältä käskyn mitä Hänen tuli sanoa ja ilmoittaa ihmiskunnalle. Jeesus ei ole puhunut itsestään vaan Isän käskemiä ja Isältä kuultuja sanoja. Poika siis ilmoittaa Isän tahdon ihmisille.

Matt.11:27 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.

Joh. 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

Kukaan muu ei tunne Isää kuin Poika ja se kenelle Poika Isän ilmoittaa. Isää ei voi tuntea jos Poika ei ilmoita Isää ihmiselle. Poika ilmoittaa Isän käskemän ilmoituksen. Isän tykö voi päästä vain Pojan kautta.

Joh.5:36. Mutta minulla on suurempi todistus kuin Johanneksen; sillä ne työt, jotka Isä antoi minulle täyttääkseni, ne työt, jotka minä teen, todistavat minusta, että Isä minun lähetti,
37. Ja Isä, joka minun lähetti, hän todistaa minusta. Ette ole koskaan hänen ääntänsä kuulleet eli hänen muotoansa nähneet,
38. Ja ei teillä ole hänen sanansa pysyväinen; sillä ette usko sitä, jonka hän lähetti.
39. Tutkikaat Raamatuita; sillä niissä te luulette teillänne ijankaikkisen elämän olevan, ja ne ovat, jotka todistavat minusta.

Jeesus sanoo juutalaisille että ette ole koskaan Isän ääntä kuulleet ettekä Hänen muotoansa nähneet ja että heillä ei ole Isän sanaa pysyväisenä koska eivät usko Jeesukseen. Jeesus siis on ilmoittanut Isän sanan/ilmoituksen ihmiskunnalle. Joka ei usko Jeesuksen sanaa ei hänessä ole Isän sanaa pysyväisenä koska Jeesus ilmoitti Isänsä sanan.

Joh.6:45. Se on prophetaissa kirjoitettu: heidän pitää kaikki Jumalalta opetetuksi tuleman. Sentähden jokainen, joka sen on Isältä kuullut ja oppinut, hän tulee minun tyköni.
46. Ei niin, että joku on Isän nähnyt, vaan joka on Jumalasta, se on Isän nähnyt.
47. Totisesti, totisesti sanon minä teille: joka uskoo minun päälleni, hänellä on ijankaikkinen elämä.

Kukaan ei ole nähnyt Isää eli ollut Isän tykönä kuin Poika ja jokainen joka on kuullut ja oppinut Isän sanasta jota Isä itse ei ilmoittanut vaan Poika joka ilmoitti Isänsä sanan tulee Pojan tykö. Uskoo Poikaan ja liitetään Kristus ruumiiseen. Jeesus vahvistaa vielä totisesti, totisesti joka uskoo minun päälleni (uskoo Jeesukseen ja Hänen ilmoitukseen) hänellä on iankaikkinen elämä. Jeesus ilmoitti Isänsä tahdon ja joka kuulee Jeesuksen sanaa ja uskoo oppii silloin Isältä ja kuulee Isän sanaa jonka Jeesus ilmoitti.

Hebr.1:1 Jumala puhui muinen usein ja monella muotoa isille prophetain kautta; näinä viimeisinä päivinä on hän meille puhunut Poikansa kautta

Jumala on ilmoittanut tahtonsa ihmisille muinoin profeettojen kautta ja uuden testamentin aikaan Poika tuli itse lihaan ilmoittamaan Isänsä tahdon.

1.Pie.1:10. Jota autuutta prophetat ovat etsineet ja tutkineet, jotka teille tulevaista armoa ennustaneet ovat;
11. Ja ovat tutkineet, millä taikka minkäkaltaisella ajalla Kristuksen Henki, joka heissä oli, ilmoitti, joka oli jo ennen todistanut niistä vaivoista, jotka Kristuksessa ovat, ja siitä kunniasta, joka niiden jälkeen tapahtuva oli

Muinoin Jumala puhui siis profeettojen kautta ja profeetoissa oli Kristuksen Henki. Kristus siis ilmoitti Henkensä (Pyhä Henki) kautta profeetoille Isänsä tahdon ja profeetat kirjoittivat sen ylös.

Joh. 13. Vaan kuin se tulee, totuuden Henki, hän johdattaa teitä kaikkeen totuuteen; sillä ei hän puhu itsestänsä, vaan mitä hän kuulee, sitä hän puhuu, ja tulevaisia hän teille ilmoittaa.
14. Hän on minua kunnioittava; sillä hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.
15. Kaikki, mitä Isällä on, ne ovat minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja ilmoittaa teille.

Kaikki mitä Isällä on, on myös Pojan ja Pyhä Henki puhuu minkä kuulee ja Pyhä Henki ottaa Pojan omasta, Pojan sanasta minkä kuulee ja Poika puhuu mitä on Isältä kuullut. Pyhä Henki siis ilmoittaa Pojan sanan jonka Poika kuuli Isältä. Poika ilmoittaa Isän sanan Pyhän Hengen kautta.

1.Kor.10:1. Mutta en minä tahdo sitä teiltä, rakkaat veljet, salata, että meidän isämme ovat kaikki pilven alla olleet ja kaikki meren lävitse vaeltaneet,
2. Ja kaikki Mosekseen kastetut pilvessä ja meressä.
3. Ja ovat kaikki yhtäläistä hengellistä ruokaa syöneet,
4. Ja kaikki yhtäläistä hengellistä juomaa juoneet; sillä he joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; mutta se kallio oli Kristus.

Joh. 6:33 Sillä Jumalan leipä on se, joka tulee alas taivaasta ja antaa maailmalle elämän."

Matt. 4:4 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Kirjoitettu on: 'Ei ihminen elä ainoastaan leivästä, vaan jokaisesta sanasta, joka Jumalan suusta lähtee.'"

Hengellinen ruoka ja juoma jota Israelin kansa egyptistä lähdön jälkeen söi ja joi oli Jumalan sana ja he saivat sanansa Kristukselta joka Israelin kansan kanssa oli.

Tulen siihen johtopäätökseen että Isä on antanut Pojalleen käskyn ja Poika on ilmoittanut aina Isän sanan ihmiskunnalle. Usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanan kautta sillä Kristus ilmoittaa Isänsa sanan. Isää ei tunne kukaan muu kuin Poika ja se kenelle Poika Isän tahtoo ilmoittaa ja joka kuulee uskossa Kristuksen sanan.

Lopuksi vielä Jumalan sanan/puheen kuuntelemisesta. Olen huomannut kuinka jotkut hylkäävät Jumalan sanan selvän opetuksen joka on heitä itseään vastaan ja osoittaa heidän toimivan Jumalan tahdon vastaisesti sillä verukkeelle että sanotaan olleen neovotteluissa Jumalan kanssa eikä omatunto todista että tekisi väärin.

Tuollainen on todella vaarallista silloin kun ihminen hylkää selvän Jumalan sanan opetuksen sen vuoksi että voisi itse toimia toisin ja kun rukouksista huolimatta omatunto ei todista omaa toimintaa vääräksi.

Jumala ei ikinä toimi sanansa vastaisesti joka Raamatussa lukee ja on varma asia että jos ihminen antaa itselleen luvan toimia sanan vastaisesti sen vuoksi että omatunto ei soimaa niin se ei ole Jumalan tahto eikä Jumala puhu ihmiselle erinlailla kuin Raamatussa lukee.

Tämä asia että kuunnellaan omaatuntoa eikä luoteta Jumalan sanaan (Raamattuun) vaikka se tuntuisi ikävältä jos sana osoittaisi meidän toimineen väärin. Niin tämä että silloin turvaudutaan omantunnon todistukseen on sitä ettei haluta nähdä totuutta ja ei nöyrrytä Jumalan sanan edessä. Ilman nöyrtymistä ei totuutta asiassa voi päästä edes tuntemaan. Meidän tulee elää uskossa Jumalan sanaan miellytti se meidän korvasyyhyä tai ei ja vaikka se kuinka osoittaisi meidän toimivan väärin.

Omatuntomme ei ole oikeassa jos se on ristiriidassa Raamatun eli Jumalan sanan kanssa!

Gal. 1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.

1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
1:12 enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

Paavali tekee selväksi että sama kuka julistaa vaikka omatunto jos se on evankeliumia (Jumalan sanaa) vastaan olkoon kirottu. Tämä on vakava varoitus ettei ihminen luottaisi omantunnon todistukseen jos Jumalan sana todistaa samasta asiasta toisin. Jumalan sana on totuus ei ihmisen omatunto.

Koetelkaa ja eri mieltä voi toki olla. Itse näen näin tällä hetkellä ja toivottavasti Jumala avaa ymmärrykseni jos olen väärässä.

Siunausta kaikille! :thumb: :pc:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 31. Tammi 2011 14:39

Löysin vielä pari hyvää kohtaa jotka kertovat siitä että Isä lähetti Pojan ja Poika julistaa Isän tahdon.

Joh.13:16. Totisesti, totisesti sanon minä teille: ei ole palvelia suurempi herraansa, eikä sanansaattaja suurempi kuin se, joka hänen lähetti.

Joh.7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 20. Maalis 2011 12:14

Joh.6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Kukaan ei ole koskaan Isää nähnyt. Ainoastaan Poika joka on Jumalasta eli Isästä ja Pojasta on nähnyt Isän.

1.Moos.12:7 Silloin Herra ilmestyi Abramille ja sanoi: "Sinun jälkeläisillesi minä annan tämän maan." Niin hän rakensi sinne alttarin Herralle, joka oli hänelle ilmestynyt.

Biblia. 1.Moos. 12:7. Silloin näkyi Herra Abramille, ja sanoi: sinun siemenelles annan minä tämän maan. Ja hän rakensi siinä alttarin Herralle, joka hänelle näkynyt oli.

Tässä Mooseksen kirjassa Herra sana on Jhwh. Herra (Jhwh) ilmestyi/näkyi Aabrahamille. Koska kukaan ei edes Aabraham ole koskaan Isää nähnyt on tämä Herra (Jhwh) joka Aabrahamille ilmestyi Herra Jeesus Kristus!

Joh.8:56 Aabraham, teidän isänne, riemuitsi siitä, että hän oli näkevä minun päiväni; ja hän näki sen ja iloitsi."
8:57 Niin juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole vielä viidenkymmenen vuoden vanha, ja olet nähnyt Aabrahamin!"
8:58 Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut."
8:59 Silloin he poimivat kiviä heittääksensä häntä niillä; mutta Jeesus lymysi ja lähti pyhäköstä.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa