Kristuksen sanassa on Jumalan voima

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Maalis 2011 01:01

Joh.13:16. Totisesti, totisesti sanon minä teille: ei ole palvelia suurempi herraansa, eikä sanansaattaja suurempi kuin se, joka hänen lähetti.

Joh.7:16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.

Joh. 12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.
12:50 Ja minä tiedän, että hänen käskynsä on iankaikkinen elämä. Sentähden, minkä minä puhun, sen minä puhun niin, kuin Isä on minulle sanonut."

Herra Jeesus Kristus sanoo olevansa Isän sanansaattaja.

Huomasin erään mielenkiintoisen asian koskien tätä.

1.Moos.16:7 Ja Herran enkeli tapasi hänet vesilähteeltä erämaassa, sen lähteen luota, joka on Suurin tien varressa.
16:8 Ja hän sanoi: "Haagar, Saarain orjatar, mistä tulet ja mihin menet?" Hän vastasi: "Olen paossa emäntääni Saaraita."
16:9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle."
16:10 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Minä teen sinun jälkeläistesi luvun niin suureksi, ettei heitä voida lukea heidän paljoutensa tähden."
16:11 Vielä Herran enkeli puhui hänelle: "Katso, sinä olet raskaana ja synnytät pojan ja kutsut hänet Ismaeliksi, sillä Herra on kuullut sinun hätäsi.
16:12 Hänestä tulee mies kuin villiaasi: hänen kätensä on kaikkia vastaan, ja kaikkien käsi on häntä vastaan, ja hän on kaikkien veljiensä niskassa."
16:13 Ja Haagar nimitti Herraa, joka oli häntä puhutellut, nimellä: "Sinä olet ilmestyksen Jumala." Sillä hän sanoi: "Olenko minä tässä vilaukselta saanut nähdä hänet, joka minut näkee?"

Tämä Herran enkeli on mielenkiintoinen sillä se voidaan kääntää hebreasta tarkoittamaan myös sanansaattajaa.

H4397 מַלאָך mal'ak (mal-awk') n-m.
1. a messenger
2. specifically, of God, i.e. an angel (also a prophet, priest or teacher)
[from an unused root meaning to despatch as a deputy]
KJV: ambassador, angel, king, messenger.

1Mooseksen kirjan kohdan asiayhteys ja jae 13 paljastaa meille sen että Herran enkelillä ei tässä tarkoiteta enkeliä vaan sanansaattajaa. Herran (Jhwh) sanansaattajaa. Herra Jeesus sanoo itse olevansa Isän sanansaattaja. Herra Jeesus on tämä Herran (Isän) sanansaattaja ja siksi Haagar myös kutsuu jakeessa 13 sanansaattajaa Herraksi (Jhwh:ksi) ja Jumalaksi (El).

Kukaan muukuin Poika ei ole nähnyt Isää ja siksi tämä Herra (Jhwh) joka oli Herran (Jhwh) sanansaattaja joka ilmestyi Haagarille oli Herra Jeesus Kristus. Herra Jeesus Kristus on Isän sanansaattaja sillä Isä lähetti Poikansa julistamaan maailmalle tahtonsa. Herra Jeesus on siis Isän eli Herran (Jhwh:n) sanansaattaja ja tämä kohta todistaa että Herran sanansaattaja on itse myös Herra (Jhwh) ja Jumala (El)!

Joh.6:46 Ei niin, että kukaan olisi Isää nähnyt; ainoastaan hän, joka on Jumalasta, on nähnyt Isän.

Kukaan ei ole koskaan Isää nähnyt. Ainoastaan Poika joka on Jumalasta eli Isästä ja Pojasta on nähnyt Isän.

1.Moos.17:1 Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton.

Biblia. 1.Moos. 17:1. Koska Abram oli yhdeksänkymmenen ja yhdeksän ajastaikainen, näkyi Herra Abramille ja sanoi hänelle: Minä olen Jumala kaikkivaltias: vaella minun edessäni, ja ole vakaa.

Herra kaikkivaltias Jumala ilmestyi/näkyi Aabrahamille. Kukaan muu kuin Poika ei ole nähnyt Isää joten tässäkin Aabrahamille ilmestyi Herra Jeesus Kristus joka on myös kaikkivaltias Jumala niin kuin sana sen meille ilmoittaa ;gladly:

Isä on Poikaa suurempi mutta Poika on Jumala ja kaikkivaltias kaikkea luotua kohtaan amen.

2.Moos.3:1 Ja Mooses kaitsi appensa Jetron, Midianin papin, lampaita. Ja kun hän kerran ajoi lampaita erämaan tuolle puolen, tuli hän Jumalan vuoren, Hoorebin, juurelle.
3:2 Silloin Herran enkeli ilmestyi hänelle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta; ja hän näki, että pensas paloi ilmitulessa, mutta pensas ei kuitenkaan kulunut.
3:3 Niin Mooses sanoi: "Minä käyn tuonne ja katson tätä suurta näkyä, miksi ei pensas pala poroksi."
3:4 Kun Herra (Jhwh) näki hänen tulevan katsomaan, huusi hän, Jumala (Elohim), hänelle pensaasta ja sanoi: "Mooses, Mooses!" Hän vastasi: "Tässä olen."
3:5 Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jossa seisot, on pyhä maa."
3:6 Ja hän sanoi vielä: "Minä olen sinun isäsi Jumala, Aabrahamin Jumala, Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala." Ja Mooses peitti kasvonsa, sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.

Tässä kohtaan Herran enkeli on sama sana joka voi tarkoittaa myös sanansaattajaa. Jakeiden asia yhteys ja jakeet 4 ja 6 kertovat meille sen että ei ole kyseessä enkeli vaan Herran eli Isän sanansaattaja joka on Herra Jeesus Kristus.

Mooses siis näki Herran sanansaattajan tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta. Tämä sanansaattaja oli itse Jumala (Elohim) ja Herra (Jhwh) joka huusi Moosekselle pensaasta. Tämä sanansaattaja oli Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala joka pensaasta Moosekselle puhui. Tämä Jumala antoi lakinsa Moosekselle. Poika Herra Jeesus Kristus on Isän sanansaattaja maailmalle ja Poika antoi Isän käskemät käskyt Moosekselle.

Tämä kohta todistaa sen että Herra Jeesus Kristus on Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala joka lain antoi Moosekselle. Sillä kukaan muu kuin Poika ei ole nähnyt Isää ja Poika on Isän sanansaattaja ja Herran sanansaattaja joka sanoi olevansa Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala ilmestyi Moosekselle tulen liekissä keskellä orjantappurapensasta!

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 21. Maalis 2011 21:53

Tuom.6:14 Silloin Herra (Jhwh) kääntyi häneen ja sanoi: "Mene tässä voimassasi ja vapauta Israel Midianin kourista; minä lähetän sinut."
6:15 Hän vastasi hänelle: "Oi, Herra, millä minä vapautan Israelin? Minun sukunihan on heikoin Manassessa, ja minä itse olen kaikkein vähäisin isäni perheessä."
6:16 Herra sanoi hänelle: "Minä olen sinun kanssasi, ja sinä voitat midianilaiset niinkuin yhden ainoan miehen."
6:17 Mutta hän sanoi hänelle: "Jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin osoita minulle tunnusteolla, että sinä itse puhut minun kanssani.

Biblia 6:17. Mutta hän sanoi hänelle: jos minä olen nyt löytänyt armon sinun tykönäs, niin anna minulle merkki, että sinä se olet, joka minun kanssani puhut.

6:18 Älä poistu täältä, ennenkuin minä tulen takaisin sinun luoksesi ja tuon uhrilahjani ja panen sen eteesi." Hän sanoi: "Minä jään, kunnes sinä tulet takaisin."
6:19 Gideon meni ja valmisti vohlan, ja eefa-mitan jauhoja happamattomiksi leiviksi, pani lihan koriin ja liemen pataan ja vei ne hänen luoksensa tammen alle ja pani ne tarjolle.
6:20 Mutta Jumalan enkeli sanoi hänelle: "Ota liha ja happamattomat leivät ja pane ne tälle kalliolle ja vuodata liemi." Ja hän teki niin.
6:21 Ja Herran enkeli ojensi sauvan, joka hänellä oli kädessään, ja kosketti sen kärjellä lihaa ja happamattomia leipiä; niin kalliosta nousi tuli, ja se kulutti lihan ja happamattomat leivät. Ja Herran enkeli katosi hänen silmistänsä.
6:22 Kun Gideon näki, että se oli Herran enkeli, sanoi Gideon: "Voi minua, Herra, Herra, kun olen nähnyt Herran enkelin kasvoista kasvoihin!"
6:23 Mutta Herra sanoi hänelle: "Rauha sinulle! Älä pelkää, sinä et kuole."
6:24 Silloin Gideon rakensi siihen Herralle alttarin ja pani sen nimeksi: "Herra on rauha." Se on vielä tänäkin päivänä abieserilaisten Ofrassa.

Gideon pyytää että Herra (Jhwh) osoittaisi hänelle tunnusteolla/merkillä että Hän Herra (Jhwh) itse puhuu Gideonille. Gideonille ilmestyi ja puhui Jumalan/Herran enkeli joka on hebrean kielessä taas sama sana joka tarkoittaa myös sanansaattajaa/lähettiä. Herra Jeesus Kristus on Isän lähetti ja tämäkin kohta todistaa että Gideonille ei ilmestynyt ja puhunut enkeli vaan sanansaattaja joka oli itse Herra (Jhwh).

Gideon siis pyysi että Herra (Jhwh) osoittaisi tunnusteolla että Hän itse puhuu Gideonille. Tämä tunnusteko oli Herran (Jhwh) ilmestyminen ja puhuminen Gideonille sillä Herran sanansaattaja eli Isän sanansaattaja on itse Poika joka on Herra (Jhwh).

Kun Sanansaattaja katosi Gideonin silmistä niin Gideon näki (ymmärsi) että oli nähnyt Isän sanansaattajan eli Pojan Herran (Jhwh:n) sen vuoksi Gideon sanoo voi minua, Herra, Herra, kun olen nähnyt Herran enkelin (Sanansaattajan) kasvoista kasvoihin!"

Gideon sanoi näin siksi että pelkäsi kuolevansa sillä Herraa (Jhwh:ta) ei voi katsoa kasvoihin ja pysyä hengissä.

2.Moos.33:19 Hän vastasi: "Minä annan kaiken ihanuuteni käydä sinun ohitsesi ja huudan nimen 'Herra' sinun edessäsi. Ja minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, armahdan, ketä armahdan."
33:20 Ja hän sanoi vielä: "Sinä et voi nähdä minun kasvojani; sillä ei kukaan, joka näkee minut, jää eloon."

Gideon oli siis nähnyt Herran sanansaattajan kasvoista kasvoihin ja pelkäsi kuolevansa koska tiesi Herran sanansaattajan (Pojan) olevan Herra (Jhwh) jonka kasvoja ei voi katsoa ja pysyä hengissä. Herran sanansaattaja tarkoittaa aina Poikaa joka on Isän sanansaattaja.

Gideon sanoo voi minua, Herra, Herra, kun olen nähnyt Herran enkelin kasvoista kasvoihin!" Tässä Gideon puhuu Isälle ja Pojalle eli Jumalalle ja käyttää sanoja Herra (Adonai), Herra (Jhwh) eli Gideon puhuu tietoisesti Isälle ja Pojalle että voi minua kun näin sanansaattajan eli Pojan kasvot.

Herra (Jhwh) vastaa Gideonille. Tässäkin tulee hyvin esille se että Jumala on Isä ja Poika ja Jumala on yksi. Eli Gideon puhuu Isälle ja Pojalle ja siksi erottaa Herran eri sanoilla jotka kummatkin tarkoittavat Jumalaa ja Gideonille vastaa kuitenkin yksi Herra ja tällä yhdelle Herralle Gideon oli juuri puhunutkin. Herra sanoo Rauha sinulle! Älä pelkää et kuole. Herra suojeli Gideonia ja oli hänelle armollinen ja Gideon sai nähdä Herran sanansaattajan eli itse Herran (Jhwh:n) kasvoista kasvoihin ja pysyi elossa.

Gideon siis pyysi merkkiä Herralta että Hän Herra itse puhuisi Gideonille. Tämä merkki oli se että Gideon sai nähdä Isän Pojan eli itse Herra Jhwh:n kasvoista kasvoihin ja pysyi elossa. Tämä että Gideon näki Herran sanansaattajan oli merkki Gideonille että itse Herra puhui hänelle sillä Gideon näki vain Herran sanansaattajan puhuvan hänelle ja Gideon siis pyysi merkkiä että itse Herra puhuisi hänelle.

Merkki Gideonille siitä että itse Herra puhui hänelle oli se että Gideon näki Herran puhuvan hänelle ja Gideon näki siis Herran sanansaattajan puhuvan hänelle.

Tämä vahvistaa sen että Herran sanansaattaja on Isän Rakas Poika Herra Jeesus Kristus joka on Herra (JHWH)!

:hearts: :GBU: ;gladly:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Maalis 2011 00:11

Tuom. 13:3 Silloin ilmestyi Herran enkeli vaimolle ja sanoi hänelle: "Katso, sinä olet hedelmätön etkä ole synnyttänyt, mutta sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan.
13:4 Varo siis, ettet juo viiniä ja väkijuomaa etkä syö mitään saastaista.
13:5 Sillä katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan; partaveitsi älköön koskettako hänen päätänsä, sillä poika on oleva Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta asti, ja hän on alottava Israelin vapauttamisen filistealaisten käsistä."
13:6 Niin vaimo meni ja sanoi miehelleen näin: "Jumalan mies tuli minun luokseni; hän oli näöltään niinkuin Jumalan enkeli, hyvin peljättävä. En kysynyt häneltä, mistä hän oli, eikä hän ilmaissut minulle nimeänsä.
13:7 Ja hän sanoi minulle: 'Katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan; älä siis juo viiniä ja väkijuomaa äläkä syö mitään saastaista, sillä poika on oleva Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta aina kuolinpäiväänsä asti.'"
13:8 Silloin Maanoah rukoili Herraa ja sanoi: "Oi Herra, salli Jumalan miehen, jonka lähetit, vielä tulla luoksemme opettamaan meille, mitä meidän on tehtävä pojalle, joka on syntyvä."
13:9 Ja Jumala kuuli Maanoahin rukouksen, ja Jumalan enkeli tuli jälleen vaimon tykö, kun tämä istui kedolla; ja Maanoah, hänen miehensä, ei ollut hänen kanssaan.
13:10 Niin vaimo juoksi nopeasti ilmoittamaan miehellensä ja sanoi hänelle: "Katso, sama mies, joka äsken kävi luonani, ilmestyi minulle."
13:11 Niin Maanoah nousi ja seurasi vaimoaan. Ja kun hän tuli miehen luo, sanoi hän tälle: "Sinäkö olet se mies, joka puhuttelit tätä vaimoa?" Hän vastasi: "Minä."
13:12 Silloin Maanoah sanoi: "Kun sanasi käy toteen, miten sitten on meneteltävä pojan kanssa ja mitä hänelle on tehtävä?"
13:13 Herran enkeli sanoi Maanoahille: "Varokoon vaimo kaikkea, mistä minä olen hänelle puhunut:
13:14 älköön syökö mitään, mikä viiniköynnöksestä tulee, viiniä ja väkijuomaa hän älköön juoko älköönkä syökö mitään saastaista. Noudattakoon hän kaikkea, mitä minä olen käskenyt hänen noudattaa."
13:15 Ja Maanoah sanoi Herran enkelille: "Salli meidän pidättää sinua valmistaaksemme sinulle vohlan."
13:16 Mutta Herran enkeli vastasi Maanoahille: "Vaikka sinä pidättäisitkin minut, en minä kuitenkaan söisi sinun ruokaasi; mutta jos tahdot valmistaa polttouhrin, niin uhraa se Herralle." Sillä Maanoah ei tiennyt häntä Herran enkeliksi.
13:17 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: "Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen?"
13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."
13:19 Niin Maanoah otti vohlan ja ruokauhrin ja uhrasi sen kalliolla Herralle. Ja Herra teki ihmeen Maanoahin ja hänen vaimonsa nähden:
13:20 liekin kohotessa alttarilta taivasta kohti kohosi Herran enkeli alttarin liekissä ylös Maanoahin ja hänen vaimonsa nähden, ja he heittäytyivät kasvoilleen maahan;
13:21 eikä Herran enkeli enää ilmestynyt Maanoahille ja hänen vaimollensa. Nyt Maanoah tiesi hänet Herran enkeliksi.
13:22 Niin Maanoah sanoi vaimolleen: "Me olemme kuoleman omat, sillä olemme nähneet Jumalan."
13:23 Mutta hänen vaimonsa vastasi hänelle: "Jos Herra tahtoisi surmata meidät, ei hän olisi ottanut meiltä vastaan polttouhria ja ruokauhria eikä antanut meidän nähdä tätä kaikkea eikä antanut meidän juuri nyt tätä kuulla."

Todella mahtava kohta joka vahvistaa sen että Herran enkeli tarkoittaa Herran sanansaattajaa eli lähettiä eli Poikaa joka on Jumala!

Jakeessa 6 sanotaan että Jumalan mies (Jeesus) tuli vaimon tykö ja Hän oli näöltään sangen peljättävä.

13:17 Niin Maanoah sanoi Herran enkelille: "Mikä on sinun nimesi, kunnioittaaksemme sinua, kun sinun sanasi käy toteen?"
13:18 Herran enkeli vastasi hänelle: "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

Maanoah kysyy Herran sanansaattajalta Hänen nimeään. Tähän Herran sanansaattaja vastaa "Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen."

Jesaja. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

Joh. 5:43 Minä olen tullut Isäni nimessä, ja te ette ota minua vastaan; jos toinen tulee omassa nimessään, niin hänet te otatte vastaan.

Joh.17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Herran Isän nimi on ihmeellinen neuvonantaja. Isä on antanut nimen Pojalleen ja siksi Pojankin nimi on ihmeellinen.

Huomioitavaa on myös että Maanoah sanoi, "Oi Herra, salli Jumalan miehen, jonka lähetit, vielä tulla luoksemme opettamaan meille, mitä meidän on tehtävä pojalle, joka on syntyvä."

Eli Maanoah pyysi Jumalan miestä opettamaan/neuvomaan ja kun hän kysyi sanansaattajan nimeä niin hän halusi tietää sen siksi että he voisivat kunnioittaa Häntä kun sanansaattajan sanat/neuvot käyvät toteen. Tähän sanansaattaja vastasi nimekseensä ihmeellinen ja Hän oli neuvonantaja heille eli ihmeellinen neuvonantaja! ;gladly:

Tämä kohta todistaa kiistattomasti että Herran enkelillä ei tarkoiteta enkeliä vaan sanansaattajaa/lähettiä joka on Poika ja että Poika on Herra (Jhwh).

"Vaikka sinä pidättäisitkin minut, en minä kuitenkaan söisi sinun ruokaasi; mutta jos tahdot valmistaa polttouhrin, niin uhraa se Herralle." Sillä Maanoah ei tiennyt häntä Herran enkeliksi.

Tässä kohdassa Herran sanansaattaja käskee uhrata Herralle sillä Maanoah ei vielä tiennyt että Jumalan mies oli Herran sanansaattaja eli itse Herra (Jhwh).


13:20 liekin kohotessa alttarilta taivasta kohti kohosi Herran enkeli alttarin liekissä ylös Maanoahin ja hänen vaimonsa nähden, ja he heittäytyivät kasvoilleen maahan;
13:21 eikä Herran enkeli enää ilmestynyt Maanoahille ja hänen vaimollensa. Nyt Maanoah tiesi hänet Herran enkeliksi.
13:22 Niin Maanoah sanoi vaimolleen: "Me olemme kuoleman omat, sillä olemme nähneet Jumalan."

Kun Herran sanansaattaja kohosi liekissä ylös taivaaseen ymmärsi Maanoah että Jumalan mies oli Herran sanansaattaja/lähetti eli itse Herra (Jhwh) ja siksi Maanoah ja hänen vaimonsa heittäytyivät kasvoilleen maahan ja siksi Maanoah sanoi vaimolleen: "Me olemme kuoleman omat, sillä olemme nähneet Jumalan."

Maanoah pelkäsi että he kuolevat koska olivat nähneet Herran sanansaattajan eli Jumalan ja Jumalan kasvoja ei voi nähdä ja pysyä hengissä mutta Jumala oli heille armollinen ja antoi heidän elää. Herra Jeesus on näissä kohdissa missä ihmiset ovat Hänet nähneet tyhjentänyt itsensä Jumalan kirkkaudesta (samanlailla kuin Herra Jeesus oli tyhjentänyt itsensä Jumalan kirkkaudesta kun tuli lihaan, syntyi Mariasta ) sillä muutoin kukaan ei olisi voinut katsoa Häntä kasvoihin. Ihmiset kuitenkin pelkäsivät kuolevansa koska olivat nähneet Herran!

Tämä kohta todistaa mahtavasti sen että Herran sanansaattaja on itse Jumala eli Poika Herra Jeesus Kristus!

;gladly:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 22. Maalis 2011 11:56

Psalmit.34:2 Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.
34:3 Herra on minun sieluni kerskaus, nöyrät sen kuulevat ja iloitsevat.
34:4 Ylistäkää minun kanssani Herraa, kiittäkäämme yhdessä hänen nimeänsä.
34:5 Minä etsin Herraa, ja hän vastasi minulle, hän vapahti minut kaikista peljätyksistäni.
34:6 Jotka häneen katsovat, ne säteilevät iloa, heidän kasvonsa eivät häpeästä punastu.
34:7 Tässä on kurja, joka huusi, ja Herra kuuli ja pelasti hänet kaikista hänen ahdistuksistansa.
34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
34:9 Maistakaa ja katsokaa, kuinka Herra on hyvä. Autuas se mies, joka häneen turvaa!
34:10 Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.
34:11 Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.

Jakeessa 8 on taas sana joka voi tarkoittaa myös sanansaattajaa/lähettiä. Asiayhteys kertoo meille että tässäkin kohdassa ei tarkoiteta enkeliä vaan sanansaattajaa eli Poikaa joka on itse Herra.

Herran sanansaattaja asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät. Niiden jotka pelkäävät Herran sanansaattajaa ja sanansaattaja pelastaa heidät.

Jesaja.43:11 Minä, minä olen Herra (Jhwh), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.

Vain Herra (Jhwh) on pelastaja ja muuta pelastajaa ei ole olemassakaan. Koska sanansaattaja (Poika) pelastaa ne jotka Häntä pelkäävät vahvistaa tämä sen että sanansaattaja on itse Herra (Jhwh).

Luuk.12:4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
12:5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.

Herra Jeesus kertoo ketä tulee pelätä. Vain Jumalalla on valta tuomita sielut helvettiin ja Herra Jeesus käskee pelkäämään vain Jumalaa.

Psalmi.34:10 Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.

Psalmi.34:8 Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.

Tulee pelätä vain Jumalaa ja vain Jumala pelastaa. Herran sanansaattaja pelastaa ne jotka Häntä pelkäävät koska Herran sanansaattaja/lähetti eli Poika on Jumala (Elohim) ja Herra (Jhwh).

Asiayhteys kertoo meille sen tarkoitetaanko hebrean sanalla מַלאָך mal'ak (mal-awk') enkeliä vai sanansaattajaa/lähettiä joka on Herra Jeesus. Monet käännökset kääntävät kohdat enkeliksi virheellisesti vaikka kyseessä ei ole enkeli vaan Isän sanansaattaja Herra Jeesus Kristus.

;gladly:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 29. Maalis 2011 17:50

Jesaja. 63:1. Kuka on se, joka tulee Edomista, punaisilla vaatteilla Botsrasta, joka niin on kaunistettu vaatteissansa, ja käy suuressa voimassansa? Minä joka puhun vanhurskautta, ja taidan kyllä auttaa.
2. Miksi ovat siis vaattees niin punaiset, ja pukus niinkuin viinakuurnan sotkujan?
3. Minä sotkun viinakuurnan yksinäni, ja ei yksikään kansasta minun kanssani. Minä tallaan heitä vihassani, ja sotkun heitä julmuudessani; siitä on heidän verensä priiskunut vaatteisiini, ja minä olen saastuttanut kaikki minun pukuni;
4. Sillä minä olen säätänyt itselleni kostopäivän, ja vuosi on tullut omiani pelastaa.
5. Sillä minä katsoin ympärilleni, ja ei ollut auttajaa, ja minä hämmästyin, ja ei kenkään holhonut minua; vaan minun käsivarteni vapahti minun, ja minun vihani holhoi minua.
6. Ja minä olen tallannut kansat vihassani, ja tehnyt heitä juovuksiin minun julmuudessani; ja sysäsin heidän voittonsa maahan.
7. Minä tahdon Herran laupiutta muistaa, ja Herran kiitosta kaikista niistä, mitkä Herra meille tehnyt on, ja sitä suurta hyvyyttä Israelin huoneelle, jonka hän sille tehnyt on, suuren laupiutensa ja hyvyytensä/armonsa kautta.
8. Sillä hän sanoo: he ovat tosin minun kansani, lapset, jotka ei valhetteliat ole; ja hän oli heidän vapahtajansa.
9. Kaikessa heidän ahdistuksessansa oli hänellä ahdistus, ja enkeli, joka hänen edessänsä on, autti heitä; rakkautensa ja armonsa tähden hän lunasti heitä, ja otti heitä ylös, ja kantoi heitä aina vanhasta tähän asti.

Tässä Jesajan luvussa puhutaan Herrasta Jeesuksesta ja se tulee koko luvun alun asiayhteyksissä esille. Jae 8 sanoo ja Hän oli heidän vapahtajansa.

2.Pie.3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Jakeessa 9 enkeli sana on mal'ak joka tarkoittaa myös sanansaattajaa. Jeesus on Isän lähetti ja sanansaattaja ja asiayhteys kertoo että tässä kohdassa ei tarkoiteta enkeliä vaan Sanansaattajaa Jumalaa eli Poikaa joka on Herran eli Isän edessä. Sanansaattaja auttoi/vapahti heitä (israelia) rakkautensa ja armonsa tähden.

Apt.15:11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Herran Jeesuksen armon kautta saamme avun ja vapahduksen ja pelastumme.

Jakeessa 9 Sanansaattaja on Hänen edessä eli Isän edessä. Poika on Isän edessä.

Uurnas Saarnivaara San.8:30. silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina*(mestarityömiehenä), ihastuneena riemuitsin päivästä päivään*. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, 31. ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Raamattu ilmoittaa meille että Poika Herra Jeesus iloitsi Isän edessä kaiken aikaa. Tässä Jesajan kirjassa ei siis puhuta enkelistä sillä se on käännösvirhe vaan Sanansaattajasta/lähetistä joka on Herra Jeesus joka oli Isän edessä.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja PetriFB » 30. Maalis 2011 10:41

toni l kirjoitti:Jesaja. 63:1. Kuka on se, joka tulee Edomista, punaisilla vaatteilla Botsrasta, joka niin on kaunistettu vaatteissansa, ja käy suuressa voimassansa? Minä joka puhun vanhurskautta, ja taidan kyllä auttaa.
2. Miksi ovat siis vaattees niin punaiset, ja pukus niinkuin viinakuurnan sotkujan?
3. Minä sotkun viinakuurnan yksinäni, ja ei yksikään kansasta minun kanssani. Minä tallaan heitä vihassani, ja sotkun heitä julmuudessani; siitä on heidän verensä priiskunut vaatteisiini, ja minä olen saastuttanut kaikki minun pukuni;
4. Sillä minä olen säätänyt itselleni kostopäivän, ja vuosi on tullut omiani pelastaa.
5. Sillä minä katsoin ympärilleni, ja ei ollut auttajaa, ja minä hämmästyin, ja ei kenkään holhonut minua; vaan minun käsivarteni vapahti minun, ja minun vihani holhoi minua.
6. Ja minä olen tallannut kansat vihassani, ja tehnyt heitä juovuksiin minun julmuudessani; ja sysäsin heidän voittonsa maahan.
7. Minä tahdon Herran laupiutta muistaa, ja Herran kiitosta kaikista niistä, mitkä Herra meille tehnyt on, ja sitä suurta hyvyyttä Israelin huoneelle, jonka hän sille tehnyt on, suuren laupiutensa ja hyvyytensä/armonsa kautta.
8. Sillä hän sanoo: he ovat tosin minun kansani, lapset, jotka ei valhetteliat ole; ja hän oli heidän vapahtajansa.
9. Kaikessa heidän ahdistuksessansa oli hänellä ahdistus, ja enkeli, joka hänen edessänsä on, autti heitä; rakkautensa ja armonsa tähden hän lunasti heitä, ja otti heitä ylös, ja kantoi heitä aina vanhasta tähän asti.

Tässä Jesajan luvussa puhutaan Herrasta Jeesuksesta ja se tulee koko luvun alun asiayhteyksissä esille. Jae 8 sanoo ja Hän oli heidän vapahtajansa.

2.Pie.3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Jakeessa 9 enkeli sana on mal'ak joka tarkoittaa myös sanansaattajaa. Jeesus on Isän lähetti ja sanansaattaja ja asiayhteys kertoo että tässä kohdassa ei tarkoiteta enkeliä vaan Sanansaattajaa Jumalaa eli Poikaa joka on Herran eli Isän edessä. Sanansaattaja auttoi/vapahti heitä (israelia) rakkautensa ja armonsa tähden.

Apt.15:11 Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."

Herran Jeesuksen armon kautta saamme avun ja vapahduksen ja pelastumme.

Jakeessa 9 Sanansaattaja on Hänen edessä eli Isän edessä. Poika on Isän edessä.

Uurnas Saarnivaara San.8:30. silloin minä olin hänen rinnallaan työmestarina*(mestarityömiehenä), ihastuneena riemuitsin päivästä päivään*. Hänen edessään minä iloitsin kaiken aikaa, 31. ihaillen hänen maanpiiriään, ja ihastukseni olivat ihmislapset.

Raamattu ilmoittaa meille että Poika Herra Jeesus iloitsi Isän edessä kaiken aikaa. Tässä Jesajan kirjassa ei siis puhuta enkelistä sillä se on käännösvirhe vaan Sanansaattajasta/lähetistä joka on Herra Jeesus joka oli Isän edessä.

:GBU:


Amen, todella hyvä ja terävä havainto.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 05. Huhti 2011 12:52

Tarkennan yhdellä todella hyvällä kohdalla edellisiä viestejäni tässä ketjussa joissa olen tuonut esille sen että yksi Jumala sisältää lähettäjän eli Isän ja lähetetyn lähetin/sanansaattajan eli Pojan. Herra Jeesus on Isän sanansaattaja maailmalle ja Herra Jeesus on Jumala.

Jesaja.43:11 Minä, minä olen Herra (JHWH), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä.
43:12 Minä olen ilmoittanut, olen pelastanut ja julistanut, eikä ollut vierasta jumalaa teidän keskuudessanne. Te olette minun todistajani, sanoo Herra, ja minä olen Jumala.

Vain Herra on pelastaja eikä ole muuta pelastajaa olemassakaan sillä vain Jumala pelastaa :amen4:

Jesaja.19:20 Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa (JHWH) sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät.

Israelilaiset huutavat Herraa sortajien tähden ja Herra lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät. Herra siis lähettää pelastajan. Koska ei ole muuta pelastajaa kuin Herra on lähetetty pelastajakin silloin Herra (JHWH). Tässä siis Isä lähetti Poikansa pelastamaan kansansa joka Herraa avuksi huusi. Yksi Herra on siis Isä ja Poika lähettäjä ja lähetti.

Biblia. Jesaja 43:11. Minä, minä olen Herra (Jhwh), ja paitsi minua ei ole yhtään vapahtajaa.

Biblia. Jesaja. 19:20. Joka pitää merkiksi ja todistukseksi oleman Herralle Zebaotille Egyptin maassa; sillä heidän pitää Herran tykö huutaman vaivaajainsa tähden, niin hän heille lähettää vapahtajan ja sankarin, joka heitä auttaa.

2.Pie.3:18 ja kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa. Hänen olkoon kunnia sekä nyt että hamaan iankaikkisuuden päivään.

Herra Jeesus Kristus on Isän lähettämä vapahtaja ja ei ole olemassakaan muuta vapahtajaa kuin Herra (Jhwh). Lähettäjä on Herra (Jhwh) ja lähetti on Herra (Jhwh). Yksi Herra on siis Isä ja Poika lähettäjä ja lähetti/sanansaattaja.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 08. Huhti 2011 23:46

Neh.9:6 Sinä yksin olet Herra. Sinä olet tehnyt taivaat ja taivasten taivaat kaikkine joukkoinensa, maan ja kaikki, mitä siinä on, meret ja kaikki, mitä niissä on. Sinä annat elämän niille kaikille, ja taivaan joukot kumartavat sinua.
9:7 Sinä olet Herra Jumala, joka valitsit Abramin ja veit hänet pois Kaldean Uurista ja annoit hänelle nimen Aabraham.
9:8 Ja sinä havaitsit hänen sydämensä uskolliseksi sinua kohtaan, ja niin sinä teit hänen kanssaan liiton antaaksesi hänen jälkeläisillensä kanaanilaisten, heettiläisten, amorilaisten, perissiläisten, jebusilaisten ja girgasilaisten maan. Ja lupauksesi sinä olet täyttänyt, sillä sinä olet vanhurskas.
9:9 Ja sinä näit meidän isiemme kurjuuden Egyptissä ja kuulit heidän huutonsa Kaislameren rannalla.
9:10 Sinä teit tunnustekoja ja ihmeitä rangaisten faraota ja kaikkia hänen palvelijoitansa ja kaikkea hänen maansa kansaa; sillä sinä tiesit näiden kohdelleen heitä ylimielisesti, ja sinä teit itsellesi nimen, niinkuin se tänäkin päivänä on.
9:11 Meren sinä halkaisit heidän edessänsä kahtia, niin että he kulkivat meren poikki kuivaa myöten; mutta heidän takaa-ajajansa sinä syöksit syvyyteen, niinkuin kiven valtaviin vesiin.
9:12 Sinä johdatit heitä päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta, valaisten heille tien, jota heidän oli kuljettava.
9:13 Ja sinä astuit alas Siinain vuorelle ja puhuit heille taivaasta ja annoit heille oikeat tuomiot ja totiset lait, hyvät säädökset ja käskyt.
9:14 Sinä ilmoitit heille pyhän sapattisi ja annoit heille käskyt, säädökset ja lain palvelijasi Mooseksen kautta.


Yksi Herra joka on kaiken luonut johdatti kansansa päivällä pilvenpatsaasta ja yöllä tulenpatsaasta valaisten heille tien kun Israel pakeni Egyptistä.

2.Moos.14:19 Niin Jumalan enkeli (Sanansaattaja), joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa
14:20 ja tuli egyptiläisten joukon ja Israelin joukon väliin; ja pilvi oli pimeä noille ja valaisi yön näille. Näin koko yönä toinen joukko ei voinut lähestyä toista.

Jumalan Sanansaattaja eli mal'ak (joka voi tarkoittaa sanansaattajaa tai enkeliä) oli pilvipatsaassa ja tulipatsaassa joka johdatti Israelin kansaa pois egyptistä. Nehamia sanoo että yksi Herra eli Luoja oli pilvipatsaassa. Raamattu ilmoittaa että Herra Jeesus on Isän sanansaattaja mal'ak ja näin Herra Jeesus johdatti Israelin kansaa pilvipatsaasta. Asiayhteys kertoo taas että ei ole kyse enkelistä vaan Herrasta ja koska Raamattu käyttää Herrasta joka pilvipastaassa oli myös nimeä Sanansaattaja. Poika oli pilvipatsaassa joka johdatti Israelin kansaa.

2.Moos.14:24 Kun aamuvartio tuli, katsahti Herra (JHWH) egyptiläisten joukkoa tulenpatsaasta ja pilvestä ja saattoi hämminkiin egyptiläisten joukon.

Jae 24 kertoo että Herra JHWH oli tulipatsaassa. Jumalan sanansaattaja mal'ak on siis Herra JHWH. Isän sanansaattaja on Poika ja He ovat yksi Herra.


2.Moos.23:20 Katso, minä lähetän enkelin (Sanansaattajan mal'ak ) sinun edellesi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
23:21 Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä.

Sanansaattaja kulkee Israelilaisten edellä ja varjelee heitä. Herran JHWH:n nimi on Sanansaattajassa. Tämä siksi että Sanansaattaja on Poika Herra Jeesus joka on Herra JHWH.

Joh.17:11 Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin.

Isä on antanut nimensä Pojalleen.

Jesaja.42:8 Minä, Herra (JHWH), se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille.

Yksi Herra JHWH ei anna kunniaansa eikä ylistystäänsä toiselle vaan Jumalan kunnia ja ylistys ja näin ollen Jumalan nimi pysyy aina vain YHDELLÄ Jumalalla koska Jumala ei sitä toiselle anna.

Isä antoi nimensä Pojalleen sillä yksi Jumala on Isä ja Poika. Koska Poika on saanut Isän kunnioitetun ja ylistetyn nimen on Poika YKSI Jumala Isän kanssa koska Jumala ei kunniaansa ja ylistystäänsä toiselle anna. Sanansaattajassa joka oli pilvipatsaassa on Herran nimi koska koska Poika joka on Sanansaattaja on Herra JHWH.

1.Kor.10:1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
10:2 ja saivat kaikki kasteen Mooseksen pilvessä ja meressä
10:3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
10:4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.

Herra Jeesus Kristus oli Israelin kansan kanssa kun se pakeni Egyptistä sillä Herra Jeesus on Isän Sanansaattaja Herra JHWH.

:GBU:
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja toni t » 19. Loka 2011 14:34

Joh.12:34 Kansa vastasi hänelle: "Me olemme laista kuulleet, että Kristus pysyy iankaikkisesti; kuinka sinä sitten sanot, että Ihmisen Poika pitää ylennettämän? Kuka on se Ihmisen Poika?"
12:35 Niin Jeesus sanoi heille: "Vielä vähän aikaa valkeus on teidän keskuudessanne. Vaeltakaa, niin kauan kuin teillä valkeus on, ettei pimeys saisi teitä valtaansa. Joka pimeässä vaeltaa, se ei tiedä, mihin hän menee.
12:36 Niin kauan kuin teillä valkeus on, uskokaa valkeuteen, että te valkeuden lapsiksi tulisitte." Tämän Jeesus puhui ja meni pois ja kätkeytyi heiltä.
12:37 Ja vaikka hän oli tehnyt niin monta tunnustekoa heidän nähtensä, eivät he uskoneet häneen,
12:38 että kävisi toteen profeetta Esaiaan sana, jonka hän on sanonut: "Herra, kuka uskoo meidän saarnamme, ja kenelle Herran käsivarsi ilmoitetaan?"

Joh.8:12 Niin Jeesus taas puhui heille sanoen: "Minä olen maailman valkeus; joka minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus."

2.Kor.4:6 Sillä Jumala, joka sanoi: "Loistakoon valkeus pimeydestä", on se, joka loisti sydämiimme, että Jumalan kirkkauden tunteminen, sen kirkkauden, joka loistaa Kristuksen kasvoissa, levittäisi valoansa.

Psalmi.44:3 Sinä karkoitit kädelläsi pakanat, mutta heidät sinä istutit, sinä hävitit kansat, mutta heidät sinä levitit.
44:4 Sillä eivät he miekallansa valloittaneet maata, eikä heidän käsivartensa heitä auttanut, vaan sinun oikea kätesi, sinun käsivartesi ja sinun kasvojesi valkeus, koska sinä olit heihin mielistynyt.

Psalmi.57:3 Minä huudan Jumalaa, Korkeinta, avukseni, Jumalaa, joka vie minun asiani päätökseen.
57:4 Hän lähettää taivaasta minulle pelastuksen, kun minua herjaavat minun polkijani. Sela. Jumala lähettää armonsa ja totuutensa.

Apt.4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Joh.1:9 Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan.
1:10 Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä, ja maailma ei häntä tuntenut.
1:11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
1:12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
1:13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
1:14 Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
1:15 Johannes todisti hänestä ja huusi sanoen: "Tämä on se, josta minä sanoin: se, joka minun jälkeeni tulee, on ollut minun edelläni, sillä hän on ollut ennen kuin minä."
1:16 Ja hänen täyteydestään me kaikki olemme saaneet, ja armoa armon päälle.
1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Armo olkoon kaikkein kanssa, jotka meidän Herraa Jesusta Kristusta lakkaamatta rakastavat, amen!
Avatar
toni t
Site Admin
 
Viestit: 2068
Liittynyt: 09. Marras 2010 17:19

Re: Kristuksen sanassa on Jumalan voima

ViestiKirjoittaja Jukka-Pekka » 19. Loka 2011 18:35

:amen4: ja Rauhaa!

On ilo lukea raitishenkisiä kirjoituksia :GBU: ja Siunausta :hearts:
Jes.35:8 "Ja siellä on oleva valtatie, ja sen nimi on "pyhä tie": sitä ei kulje saastainen; se on heitä itseänsä varten. Joka sitä tietä kulkee, ei eksy - eivät hullutkaan."
Jukka-Pekka
 
Viestit: 534
Liittynyt: 18. Marras 2010 17:30

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron