Suuntaviittoja terveeseen uskon kasvuun!

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Suuntaviittoja terveeseen uskon kasvuun!

ViestiKirjoittaja Herman » 04. Syys 2013 12:10

Joyce Meyerin tiedän, mutta noista muista en ole koskaan kuullutkaan. Ja edelleen tuossa Joyce Meyerin lainauksessa ei sanota, ettei uskova kykene tekemään syntiä. Hän sanoo lakanneensa tekemästä syntiä, mutta tuosta lyhyestä lainauksesta ei ilmene tarkemmin mitä se tarkoittaa (voi tarkoittaa myös synnin harjoittamista). Ei kukaan opettaja aseta sanojaan jokaisessa lauseessa täydellisesti niin, etteikö tulkinnan varaa löytyisi, ja siksi ei voida irroittaa yksittäisiä lauseita tai pätkiä kokonaisuudesta ja niiden perusteella varmuudella sanoa mitä toinen opettaa.

En ole erityisesti Joyce Meyerin ystävä (itse asiassa en pidä hänen opetustaan kaikilta osin hyvänä), mutta olen totuuden ystävä ja totuuden nimessä en voi varmuudella sanoa mitä Meyer tuossa lainauksessa tarkoittaa. Meidän tulee olla varovaisia, ettei syyllistytä toisten sanojen vääristelemiseen, ja jos on tulkinnanvaraista mitä toinen tarkoittaa, on parempi ettei tee heti johtopäätöksiä. Olen huomannut joidenkin syyllistyvän tällaiseen toisten sanojen (joko tarkoituksettomaan, tai tarkoitukselliseen omia tarkoitusperiä edistävään) vääristämiseen, ja siksi kirjoitan tätä asiaa yleisesti ottaen enkä vaan koskien tätä Meyerin tapausta.

Mutta palatakseni aiheeseen, ei vielä ole tullut ilmi yhtäkään tarpeeksi selkeää lainausta jossa joku tunnettu ja vaikuttava julistaja opettaisi, ettei uskova kykene tekemään syntiä. Jos ei selkeämpää lainausta löydy, on mielestäni nyt selvää ettei tuollainen opetus ole yleistä. Tietysti maailmasta ja netistä löytyy vaikka minkä sortin harhaoppia ja eksytystä jos alkaa kaivelemaan, eli varmasti maailman noin 7 miljardin ihmisen joukosta löytyy sellaisiakin jotka uskovat, ettei uskova kykene tekemään syntiä, mutta näillä perusteilla ei voida sanoa ko. opetuksen olevan mitenkään yleistä, enkä pidä merkittävänä vaarana että tuollainen älytön oppi leviäisi laajemmin uskovien keskuuteen.
Herman
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa