Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 22. Maalis 2016 16:13

Totuus Herrassa on yksi ja ainoa keino selviytyä lopunajassa ,jossa elämme.Ilman Totuutta kaadumme .Ne ,jotka Rakastavat joka solullaan Totuutta kestävät senkin hetken kun itse Jumala lähettää eksytyksen .
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 22. Maalis 2016 17:59

jukka1954 kirjoitti:
onefortruth kirjoitti:
Selkomaa ruodittavana tässä...


Tuo oli aika sekava taltio. Haastattelua oli leikelty ja toimittaja esitti johdattelevia kysymyksiä (puoliksi vastasi jo itse kysymyksiinsä). Matti Pyykkönen osaa kyllä vastata ihan itsekin. Tuosta jäi vähän huono maku. Mutta eiköhän tuostakin tullut aivan selväksi ettei Pyhä Henki vaikuta ihmisissä toisen asteen palovammoja (palorakkuloita iholla). Eikä Hän aiheuta noita kummallisia kaatumisia, kehon (kloonisia) kouristeluja ym.

Itse painiskelen näihin eksytyksiin liittyvien kysymysten kanssa. Olen tutkinut niitä useamman vuoden ajan. Nyt pohdin pitäisikö minun nostaa kotisivuillani näkyviin seurakunnissa esiintyviä Raamatulle vieraita käytänteistä. Osa on aika räikeitä ylilyöntejä sekä harhaoppien ja -opettajien hyväksymistä. Minuun koskee sydämeen asti tämän pimenevän ajan meno. Monen seurakunnan johtavat veljet (vanhimmat) näyttää ottavan vastaan puhujia arvioimatta heidän opetustaan ja tutkimatta heidän taustojaan. Voiko tähän olla enää muuta selitystä kuin että vanhimmatkin ovat tulleet jo eksytetyiksi -ottaneet vastaan "toisen evankeliumin, toisen jeesuksen ja toisen hengen". Vanhimmilla on suuri vastuu laumastaan.

Sen sanon, että sellainen meno joka tänä päivänä vallitsee monissa kokouksissa, ei olisi tullut 50 vuotta sitten kysymykseenkään.


Totta, muakin ärsyttää tuo Aki Miettisen tyyli kieltämättä, moni muukin haastattelija tuntuu tekevän samaa kuten Markku Tuppurainen ja muut, että "johdattelee". Kieltämättä vähän sekava vaikutelma jää tästä. Eikö lienee tarkoitus hyvä siinä kuitenkin. Nappasin tänne kun Selkomaa mainittiin . :D
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 22. Maalis 2016 18:31

jukka1954 kirjoitti:
Aamu-Usva kirjoitti:Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä. Suurin osa kokouksista taitaa olla ihan hyviä. Olen itse kiertänyt monessa paikassa viimeisen 13 vuoden aikana ja ihan satunnaisesti nähnyt jotain outoa.


"Varmaan kuitenkin harvassa paikassa metsästetään jotain ihmeellisiä ilmiöitä."
Minä olen taas näkemässä, että monet uskovaiset odottavat kokouksilta juuri "ihmeellisiä ilmiöitä" ja "uusia, voimakkaampia kokemuksia". Ne tulkitaan merkiksi Jumalan läsnäolosta. Näin erityisesti uusapostolien ja profeettojen pitämissä kokouksissa, joihin näyttävät mm. Marko Selkomaa ja Patrick Tiainen lukeutuvan. Heidän kokouksissa tapahtuu raamatulle täysin vieraita ilmiöitä. Seurakunnissa ei löydy vaan ryhtiä sanoa sitä tai sitten ollaan jo niin noiden uusapostolien jakaman hengen valtaamia, ettei harhoja ymmärretä harhoiksi. Kysynkin tässä, että ovatko mielestäsi Pyhän Hengen vaikutusta palovammat, maassa kouristelut, kokouksissa loukkaantumiset, hallitsemattomat ääntelyt ym ym ym ym... noita fyysisiä manifestaatioita on suuri määrä? Entä kokousten seurauksena syntyneet mielenterveyden ongelmat, syvät masennus- ja pelkotilat, uskosta luopumiset yms.?

Aamu-Usva, kirjoitit 5.8.15 näin: "En voi ottaa kantaa Selkomaahan koska en häntä tunne." Ehkä et ole katsonut hänen kokoustaltioitaan tai lukenut hänen kirjojaan. Monet kuitenkin ovat käyneet hänen kokouksissaan sekä tutustuneet hänen kirjoihin ja äänitteisiin. Monet heistä ovat muuttumassa yhä enemmän tunneperäisten uskonkokemusten ohjaamiksi. He etsivät yhä voimakkaampia manefestaatioita.

Ajassamme on kaikilla mahdollisuus tutustua "show-tyylistä evankeliumia" julistavien saarnaajien opetuksiin ja kokouskäytänteisiin. Lähes kaikista puhujista löytyy ajassamme riittävästi luotettavaa tietoa joka mahdollistaa heistä arvion tekemisen, mutta tämä luonnollisesti vaatii uskovilta tahtotilaa ja rakkautta totuuteen. Jos oikeasti et tunne maassamme ja maailmanlaajuisesti vaikuttavia eksytyksiä niin on aika tutustua niihin ja tunnistaa ne. Jeesus kantoi tästä asiasta erityistä huolta. Kun opetuslapset kyselivat maailmanlopun ja Herran tulemisen merkeistä sanoi Jeesus heille ensimmäiseksi: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä!" Sitten Hän kertoi lopussa tulevan voideltuja ja profeettoja, jotka tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä ja he eksyttävät monta *) ja jos mahdollista, valitutkin. Tähän tulee suhtautua mitä suurimmalla vakavuudella. Jeesus sanoi vielä: "Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut." Alkutekstissä tuo sana *) monta tarkoittaa suurta määrää, ei mitään pientä marginaalista ryhmää. Siis monet uskovaiset tulevat eksytetyiksi. Ei-uskovaisiahan ei tarvitse eksyttää. Tahdon rohkaista uskovaisia koettelemaan ja arvioimaan kaiken sekä pitämään huolta toisistaan. Pois uneliaisuuden ja velttouden henki s.o mieliala.

"Jos olet ollut veltto, joutuu ahtaana aikana voimasi ahtaalle. Pelasta ne, joita kuolemaan viedään, pysäytä ne, jotka surmapaikalle hoippuvat. Jos sanot: "Katso, emme tienneet siitä", niin ymmärtäähän asian sydänten tutkija; sinun sielusi vartioitsija sen tietää, ja hän kostaa ihmiselle hänen tekojensa mukaan" (San. 24:10-12).


Kerroit jo niin vallan hyvin tuon kaiken ettei voi sanoa kuin aamen! :)
Itse olin nuorena sellainen jääräpää että en sen kummemmin kuunnellut perusteluja vaan päätin mitä uskoin ja tahdoin seurata, siksi mun uskonelämästäni tulikin pitämätöntä ja hataraa haahuilua.
Silloin ei ollut edes niin hyvin saatavilla tietoa kaiken maailman Rodney Howard Brownesta, Rick Joynerista jne. tyypeistä kun netti ei ollut kovin yleinen joka paikassa.
Kannattaa tutkia taustat, ennen kuin arvostelee. Tarvitsee tosin hirveän paljon taustatutkimusta, niin kannattaa mieluummin tutkia verraten Raamatun sanaan kuin lähteä tunnepohjalla arvioimaan.
Marko S. on kirjoittanut kirjoja, niistä voi sitten vedellä johtopäätöksensä myös kun viitsii lukea.
Mulle tosin riitti ne muutamat otteet jotka Matti Pyykkönenkin oli näköjään lukenut kirjasta.

Olen joitakin kertoja kuunnellut näitä karismaatikkoja ja ne puhuvat todella hämmentävän hyvin. Silti sieltä voi löytää sen "rotanmyrkyn" hyvästäkin puheesta kun jaksaa kuunnella.
Vaatii todella paljon nöyryyttä asettaa oma puheensa ja toimintansa koettelun alaiseksi. Pyytävätkö nämä miehet sitä, tulevatko he nöyrällä mielellä? Mitkä ovat hengen välittömät hedelmät?
Mikä näyttelee pääosaa?

Siihen että hmrn sanoi että ei pitäisi pureskella valmiiksi näitä asioita (?) tarkoitatko sitä että minkäänlaista arviointia ei saisi sen vuoksi tehdä ja kirjoitella?
Onko Raamatussa kielletty? Näitä ihmisiä on tolkuttoman paljon, jotka eivät ajattele itse, vaan seuraavat puhujia. Monikaan ei uskalla edes arvioida, koska kieltoja on monissa paikoissa.
Kielletään jopa rukoilemasta kielillä tai omalla kielellä useissa tilanteissa.
Eräs tuttava oli rukoillut sellaisessa tilanteessa entistä enemmän vain ja kokenut voimakkaat hyökkäykset tulevan jonkun torontolaisen puhujan tilaisuudessa...
Eiköhän meillä ole siis täysi valtuus annettu koetella henget. Tästä saa aina käydä vääntöä näköjään...
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Maalis 2016 18:43

onefortruth kirjoitti:Siihen että hmrn sanoi että ei pitäisi pureskella valmiiksi näitä asioita (?) tarkoitatko sitä että minkäänlaista arviointia ei saisi sen vuoksi tehdä ja kirjoitella?
Onko Raamatussa kielletty? Näitä ihmisiä on tolkuttoman paljon, jotka eivät ajattele itse, vaan seuraavat puhujia. Monikaan ei uskalla edes arvioida, koska kieltoja on monissa paikoissa.


Oletko kuullut vanhan viisauden: "Anna köyhälle kala, hän elää sillä päivän. Opeta hänet kalastamaan, hän elää sillä koko loppuelämän". Sama periaate pätee minusta tähän aiheeseen todella hyvin. Jumalan tahto ei ole, että Hänen opetuslapsensa tekevät arvionsa hengellisistä ilmiöistä sen perusteella, mitä jotkut toiset näistä asioista kirjoittelevat, vaan Hän tahtoo opettaa jokaista arvioimaan itse.

Minusta ei ole kovin paljon eroa, jos joku pelkää arvioida koska jossain on sanottu niin, tai että joku toinen pelkää menemästä johonkin koska joku sanoo niin. Molemmissa tapauksissa vaikuttava voima on pelko, ja toimintaa määrää toisen ihmisen mielipiteet.

Valitettavan useat eksyvät seuraamaan sokeasti ihmisiä, oli kyse sitten hurmahenkisyydestä tai eksytyskeskeisestä varoittelusta.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Maalis 2016 18:48

Rahaväärennöksiin erikoistuneiden tutkijoiden ylivoimaisesti tärkein ja oleellisin metodi, on perehtyä mahdollisimman hyvin oikeaan rahaan. Kun he tuntevat sen tarpeeksi hyvin, ei heidän tarvitse tutustua yhteenkään väärennökseen, mutta he tunnistavat silti jokaisen väärennöksen joka heidän tutkittavakseen päätyy.

Mekin tunnistamme eksytykset parhaiten perehtymällä tuntemaan oikean tien ja terveen opin. Ja voimme parhaiten auttaa veljiä ja sisaria tunnistamaan ja varomaan eksytyksiä, keskittymällä opettamaan heille oikeaa tietä ja tervettä oppia. Toki keskustelua saa käydä eksytysten eri muodoista, ei se kiellettyä ole. Mutta se on tehottomampaa. Kun sisäistää tämän periaatteen, siirtyy painopiste kuin itsestään pois eksytyskeskeisyydestä.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Jukka » 22. Maalis 2016 19:19

hrmn2 kirjoitti:
onefortruth kirjoitti:Siihen että hmrn sanoi että ei pitäisi pureskella valmiiksi näitä asioita (?) tarkoitatko sitä että minkäänlaista arviointia ei saisi sen vuoksi tehdä ja kirjoitella?
Onko Raamatussa kielletty? Näitä ihmisiä on tolkuttoman paljon, jotka eivät ajattele itse, vaan seuraavat puhujia. Monikaan ei uskalla edes arvioida, koska kieltoja on monissa paikoissa.


Oletko kuullut vanhan viisauden: "Anna köyhälle kala, hän elää sillä päivän. Opeta hänet kalastamaan, hän elää sillä koko loppuelämän". Sama periaate pätee minusta tähän aiheeseen todella hyvin. Jumalan tahto ei ole, että Hänen opetuslapsensa tekevät arvionsa hengellisistä ilmiöistä sen perusteella, mitä jotkut toiset näistä asioista kirjoittelevat, vaan Hän tahtoo opettaa jokaista arvioimaan itse.

Minusta ei ole kovin paljon eroa, jos joku pelkää arvioida koska jossain on sanottu niin, tai että joku toinen pelkää menemästä johonkin koska joku sanoo niin. Molemmissa tapauksissa vaikuttava voima on pelko, ja toimintaa määrää toisen ihmisen mielipiteet.

Valitettavan useat eksyvät seuraamaan sokeasti ihmisiä, oli kyse sitten hurmahenkisyydestä tai eksytyskeskeisestä varoittelusta.


Kuulehan hrmn2. Meillä on aivan riittävästi tietoa eksyttäjistä -heidän opeistaan, uudesta ilmestystietotarjoilustaan ja kokouskäytänteistä- voidaksemme tehdä niiden perusteella oikeita johtopäätöksiä. Kysymys ei ole pelosta kun emme mene heidän kokouksiinsa vaan Herran sanan tottelemisesta "harhaoppista ihmistä karta". Sinä käännät varovaisuuden ja Sanan tottelemisen peloksi. Sitä se ei ole ainakaan minun kohdalla. Sinun suhteen olen kyllä varautunut ja pysyn näkemyksessäni, että olet saanut vaikutteita eksyttävistä kokouksista (josta kerroit ettei niistä ole mitään Sinuun tarttunut) ja nyt pyrit vähättelemään eksytysten vaaraa. On tarttunut tai olet tullut likinäköiseksi. Käännät asioita päälaelleen; tiedon hankkiminen onkin ihmisten mielipiteiden mukaan menemistä. Ei, vaan meidän tulee hankkia tietoa ja tehdä sen pohjalta omat johtopäätöksemme joista myös vastaamme.

Raamatun valossa tehty arvio opillisista eroavaisuuksista ei ole tahditonta. Meillä on velvollisuus tutkia sitä mitä Jeesuksen nimessä julistetaan sekä paljastaa ja tuomita väärä opetus ja epäraamatullinen toiminta.
Todellinen rakkaus on erottamattomasti sidottu totuuteen. Itse asiassa rakkaus irrotettuna totuudesta on vain tekopyhää tunteellisuutta. Tällainen tunteellisuus rehottaa tämän päivän evankelisuudessa.
" (MacArthur)
Jukka
 

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 22. Maalis 2016 23:14

Olen nähnyt aika paljon minkälaista hedelmää molemmat ääripäät tuottavat, ja se on huonoa. Terve uskonelämä perustuu vapauteen, iloon ja rauhaan Jumalan valtakunnan tulemuksesta. Eksytysten suhteen riittää kun tiedostaa asiat, pitää sydämensä ja vaelluksensa puhtaana synnistä, ja säilyttää rakkauden totuuteen.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 05. Huhti 2016 22:22

Selkomaa on nyt kutsuttu seurakuntaamme huomenna pitämään tilaisuutta. Eli hän puhuu ja sitten rukoilee sairaiden puolesta.
Kirjoitin niin ilkeästi srk:n sivulle kuvan alle että siinäkin on yksi uusapostolisen liikkeen edustaja.
Seurakunnan vanhimmistokelas tai harjoittelija joka on tuttuni mies kirjoitteli sen perään puolustukseksi että tää on hyvä raitis puhuja, tervetuloa mukaan tilaisuuteen.
Eilen siihen kommentoi joku mutta en nyt viitsinyt lukea mitä. Yöllä näin jotain unta asiaan liittyen ja koin unessa jotain pahaa et joku tuijotti mua suuren vihan vallassa. Se oli vallan konkreettinen tunne että mieleen jäi. Tänään koetin sit mennä lukemaan mitä sinne oli kommentoitu vielä, en löytänyt koko kommenttiketjua! Joku sen on poistanut jossain vaiheessa.
Vanhimmistokokelaan vaimo pommitti kommenttini jälkeen vihaisen tyyliin että ei Marko ole mikään uusapostolisen liikkeen opettaja. Hirveästi puolusteli myös Bethel-seurakuntaa että ei siinäkään mitään väärää ole kun sanoin että se on uusapostolisen liikkeen seurakunta.
Bethel liittyy soppaan siksi koska sieltä oli joku puhuja Hyvä sanoma Konfassa alkuvuodesta. Kuulkaas siskot ja veljet, mun pitää ehkä kohta tosiaankin erota seurakunnasta kun näyttää olevan ettei ko. liikettä pääse missään pakoon. :think: :cry: joutuu sisarten ja veljien hyökkäyksen kohteeksi enää kohta. Pitkään oon kyllä miettinyt asiaa jollain tasolla ettei siellä ole mulle mitään. Olen palaillut luterilaiseen vähitellen....vaikken ole kirkkoon liittynytkään.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Jukka » 06. Huhti 2016 07:00

onefortruth kirjoitti:Selkomaa on nyt kutsuttu seurakuntaamme huomenna pitämään tilaisuutta. Eli hän puhuu ja sitten rukoilee sairaiden puolesta.
Kirjoitin niin ilkeästi srk:n sivulle kuvan alle että siinäkin on yksi uusapostolisen liikkeen edustaja.
Seurakunnan vanhimmistokelas tai harjoittelija joka on tuttuni mies kirjoitteli sen perään puolustukseksi että tää on hyvä raitis puhuja, tervetuloa mukaan tilaisuuteen.
Eilen siihen kommentoi joku mutta en nyt viitsinyt lukea mitä. Yöllä näin jotain unta asiaan liittyen ja koin unessa jotain pahaa et joku tuijotti mua suuren vihan vallassa. Se oli vallan konkreettinen tunne että mieleen jäi. Tänään koetin sit mennä lukemaan mitä sinne oli kommentoitu vielä, en löytänyt koko kommenttiketjua! Joku sen on poistanut jossain vaiheessa.
Vanhimmistokokelaan vaimo pommitti kommenttini jälkeen vihaisen tyyliin että ei Marko ole mikään uusapostolisen liikkeen opettaja. Hirveästi puolusteli myös Bethel-seurakuntaa että ei siinäkään mitään väärää ole kun sanoin että se on uusapostolisen liikkeen seurakunta.
Bethel liittyy soppaan siksi koska sieltä oli joku puhuja Hyvä sanoma Konfassa alkuvuodesta. Kuulkaas siskot ja veljet, mun pitää ehkä kohta tosiaankin erota seurakunnasta kun näyttää olevan ettei ko. liikettä pääse missään pakoon. :think: :cry: joutuu sisarten ja veljien hyökkäyksen kohteeksi enää kohta. Pitkään oon kyllä miettinyt asiaa jollain tasolla ettei siellä ole mulle mitään. Olen palaillut luterilaiseen vähitellen....vaikken ole kirkkoon liittynytkään.


Surullisin mielin luin kirjoituksesi. Se on ajassamme niin, että joka arvioi ja koettelee seurakunnissa (varsinkin vapaissa suunnissa) tapahtuvia epäraittiita ilmiöitä ja ylilyöntejä, joutuu painostuksen kohteeksi. Kansankirkossa saa nyt sanoa melkein mitä vaan eivätkä korvaansa lotkauttaisi. Voisin siis kirjoittaa isoin otsikoin ja väittää, että arkkipiispa Kari Mäkinen on antikristus ja "hiljaista olisi palautteen puolella". Tietysti kiivailijat sitten heräisivät jos kirjoittaisin vauvakastetta vastaan, mutta sehän onkin nyt merkittävämpi asia kuin antikristuksesta varoittaminen.

Teidän paikallisseurakunnan sivulta kävin poimimassa seuraavan tekstin:
Erityisen tärkeää meille seurakuntana on tehtävämme tämän ajan keskellä. Haluamme viedä evankeliumin sanomaa ihmistä kunnioittavalla ja ystävällisellä tavalla. Rukouksemme on, että lähimmäisen rakkaus koskettaisi aidosti yhteiskunnan kipupisteisiin. Rukoilemme, että rikkoutuneet ihmissuhteet voisivat eheytyä, perheet tulla takaisin yhteen ja yksinäiset ja syrjäytyneet löytää merkityksellisiä ja elämää muuttavia ihmissuhteita.

Nopeasti vilkaisten tekstissä ei ole mitään vikaa, mutta siitä puuttuu se tärkein; evankeliumin sanan räjähtävä voima. Seurakunnassanne puuhastellaan kaikenlaista, on menoa, meininkiä ja hälinää. Sairaiden puolesta rukoileminen on saanut ylisuuria mittasuhteita ajassamme, jossa sairaat saavat enemmän osaavaa ja parantavaa hoitoa sairaaloissa kuin koskaan ennen. Aikamme tosi ongelma ei ole ruumiilliset tai henkiset sairaudet vaan synti ja synnin orjuus. Siihen ei löydy lääkettä seurakuntien moninaisista puuhasteluista, avioliitto- ja parisuhdeterapioista, korvasyyhyyn pidetyistä saarnoista (joissa juuri puhutaan ihmisille mieluisia ja korostetaan Jumalaa ulkoisten olojemme parantajana ja juoksupoikanamme) jne. Minä en jaksa muistaa enää niin pitkälle taaksepäin jolloin kuulin saarnapöntöstä vielä sanat: "Jos te ette tee parannusta synneistänne niin te totisesti hukutte". Aikamme karismaattisuus on jo vuosikymmeniä eksynyt muotomenoihin ja ylistysbuumin harhaan, mutta haluaako Herra yhtä paljon ylistystä kuin kuuliaisuutta Hänen äänelleen.

Selkomaa on uuskarismaattinen eksyttäjä. Mutta tärkeintä on nyt valvoa omaa vaellusta, että kuljemme sen Jeesuksen seurassa, joka sovitti syntimme Jerusalemin muurin ulkopuolella. Meidän tulee palata "mielikuvituksemme muovaamasta jeesuksesta ja toisen hengen aikaansaamista manefestaatioista" historiassa eläneeseen ja Golgatalla "oman ruumiinsa uhrilla meidät kertakaikkiaan sovittaneeseen" Jeesukseen. Raamattu sanoo jossakin, että "siellä he ristiinnaulitsivat Hänet". Tuo sana siellä viittaa konkreettiseen paikkaan jossa määrättynä päivänä Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Tuo maantieteellinen paikka oli Juudeassa Golgata-niminen mäentörmä. Siellä meidät sovitettiin ja pyhitettiin niin kuin on kirjoitettu:

Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen -kirjakääröön on minusta kirjoitettu- tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
Ja tämän tahdon me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.


Päivinämme julistus ja opetus poikkeaa suuresti Raamatun raittiista ilmoituksesta. Eksytykseen kuuluu erottamattomasti, että meitä kielletään arvostelemasta vanhimmistoa (jotka kutsuvat itseään mielellään pastoreiksi tai johtaviksi pastoreiksi) ja varsinkin uusapostolisia veljiä ja profeettoja (kummassakin ryhmässä naisetkin ovat jo kohtuullisesti edustettuina, kun uusi ilmestystieto valtaa alaa). Varo! Jos tottelemme Jumalan Sanaa ja arvioimme ja koettelemme julistuksen niin vaaranamme on silloin langeta Pyhän Hengen pilkkaan! Voi pyhä yksinkertaisuus, mutta valheet ja pelottelu ovat paholaisen aseita ja niitä myös valheapostolit käyttävät sumeilematta.

Yritin saada yhden linkin tähän koskien Selkomaan "ylistävää puhetta" Kalifornian Bethel-seurakunnasta, mutta en onnistunut. Katsotaan jos myöhemmin onnistuisin.
Jukka
 

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja hrmn2 » 06. Huhti 2016 10:20

jukka1954 kirjoitti:Aikamme tosi ongelma ei ole ruumiilliset tai henkiset sairaudet vaan synti ja synnin orjuus.


Tähän täytyy kyllä sanoa Aamen. Synti on juuri, josta kaikki nämä muut ongelmat kumpuaa. Jeesus ei tahdo parantaa ihmistä vain pinnallisesti, vaan juuria myöten, vapauttaen synnin ja saatanan orjuudesta.
hrmn2
 
Viestit: 495
Liittynyt: 30. Kesä 2014 11:41

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 72 vierailijaa