Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 15. Huhti 2016 00:58

roosa kirjoitti:Tässä hyvää pohdittavaa ketjuun liittyen...

Entä jos asialla onkin ollut antikristuksen henki, joka on pannut ihmiset julistamaan, profetoimaan ja odottamaan suurta herätystä ja hengen vuodatusta?

Miksi? Siksi, että kun sitten tulee antikristuksen hengen vuodatus ihmeineen ja tunnustekoineen, niin silloin uskovatkin saattavat innoissaan huutaa: "Nyt se on tapahtunut, henki on vuodatettu, tästähän profeetat ennustivat." Silloin mennään suinpäin mukaan, kyselemättä mistä tämä on ja mitä tämä on.

"Ja se tekee suuria ihmeitä ja tunnustekoja, niin että saa tulenkin taivasta lankeamaan maahan ihmisten nähden" (Ilm. 13:13).

Mitä tuo "tuli" tarkoittaa? Raamattu sanoo, että Jeesus kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella. Kyse ei varmasti ole tulipaloja sytyttävästä tulesta. Tuo "tuli" on vertauskuva jostakin. Varmaan on kyse ilmaisusta, joka tarkoittaa Hengen voimaa, joka leviää kulovalkean tavoin. Niinhän kävi ensimmäisenä helluntaina, kun opetuslapset kastettiin Pyhällä Hengellä ja tulella. Kolmetuhatta tuli heti uskoon ja kohta määrä nousi viiteen tuhanteen. Kyse oli evankeliumin voimasta, joka Pyhän Hengen voimalla levisi kulovalkean tavoin, sytyttäen yhä useampia.

Tuo "tuli", josta Ilm. 13:13 mainitsee, on vertauskuva antikristuksen hengestä ja sen voimasta, jonka se vuodattaa eksytyksenä kristikuntaan ihmeiden ja tunnustekojen voimalla ennen Jeesuksen tuloa.

"Ja se villitsee maan päällä asuvaiset niillä ihmeillä" (Ilm. 13:14).

Entä jos tämä kaikki on jo alkanut? Katsele ympärillesi. Onko kristikuntaan tullut jotakin sellaista joka sitä villitsee ja jota ei ole aikaisemmin ollut?

Onko kaikki se mitä nyt tapahtuu varmasti Raamatun Sanan mukaista? Ovatko puheet ja opetukset Raamatun mukaisia? Nyt on todella toimittava niinkuin Berean juutalaiset, jotka "tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin" (Apt. 17:11).

Jeesus sanoo, että Hänen tuloaan edeltää eksytys (Matt. 24).

(Lähde: https://www.netikka.net/mpeltonen/trust.htm)

Tämä olikin ihan uusi näkökanta mulle. Mä tykkäsin aiemmin et se olis ihan konkreettista tulta mutta en ihan tuolla tavalla että sähkövirtoja ja kokemuksia tulesta tuolla tavalla. Mä itken kun näen sellaista kun ihminen juoksee hädissään päin seiniä huutaen et on tulessa vaikkei mitään näy, vääntelehtii ja kirkuu/ rääkyy jne. Tuolla on todella paljon ihmisiä jotka etsii kokemuksia.
Niin tein mäkin nuorena, valitettavasti. Vasta 2009 vaiheilla aloin jättää nämä ja lopullisesti 2010.
Mä todella luulin et nämä oli Jumalasta ja vastustajat olivat tulen sammuttajia...
On sitä itsekin huudettu jne. mutta tuli- ja sähkövirtakokemuksia ei koskaan ollut.
Se mua järkyttääkin et tuota pidetään Pyhän hengen työnä.
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Jukka » 17. Huhti 2016 11:07

onefortruth kirjoitti:
jukka1954 kirjoitti:
onefortruth kirjoitti:Selkomaa on nyt kutsuttu seurakuntaamme huomenna pitämään tilaisuutta. Eli hän puhuu ja sitten rukoilee sairaiden puolesta.
Kirjoitin niin ilkeästi srk:n sivulle kuvan alle että siinäkin on yksi uusapostolisen liikkeen edustaja.
Seurakunnan vanhimmistokelas tai harjoittelija joka on tuttuni mies kirjoitteli sen perään puolustukseksi että tää on hyvä raitis puhuja, tervetuloa mukaan tilaisuuteen.
Eilen siihen kommentoi joku mutta en nyt viitsinyt lukea mitä. Yöllä näin jotain unta asiaan liittyen ja koin unessa jotain pahaa et joku tuijotti mua suuren vihan vallassa. Se oli vallan konkreettinen tunne että mieleen jäi. Tänään koetin sit mennä lukemaan mitä sinne oli kommentoitu vielä, en löytänyt koko kommenttiketjua! Joku sen on poistanut jossain vaiheessa.
Vanhimmistokokelaan vaimo pommitti kommenttini jälkeen vihaisen tyyliin että ei Marko ole mikään uusapostolisen liikkeen opettaja. Hirveästi puolusteli myös Bethel-seurakuntaa että ei siinäkään mitään väärää ole kun sanoin että se on uusapostolisen liikkeen seurakunta.
Bethel liittyy soppaan siksi koska sieltä oli joku puhuja Hyvä sanoma Konfassa alkuvuodesta. Kuulkaas siskot ja veljet, mun pitää ehkä kohta tosiaankin erota seurakunnasta kun näyttää olevan ettei ko. liikettä pääse missään pakoon. :think: :cry: joutuu sisarten ja veljien hyökkäyksen kohteeksi enää kohta. Pitkään oon kyllä miettinyt asiaa jollain tasolla ettei siellä ole mulle mitään. Olen palaillut luterilaiseen vähitellen....vaikken ole kirkkoon liittynytkään.


Surullisin mielin luin kirjoituksesi. Se on ajassamme niin, että joka arvioi ja koettelee seurakunnissa (varsinkin vapaissa suunnissa) tapahtuvia epäraittiita ilmiöitä ja ylilyöntejä, joutuu painostuksen kohteeksi. Kansankirkossa saa nyt sanoa melkein mitä vaan eivätkä korvaansa lotkauttaisi. Voisin siis kirjoittaa isoin otsikoin ja väittää, että arkkipiispa Kari Mäkinen on antikristus ja "hiljaista olisi palautteen puolella". Tietysti kiivailijat sitten heräisivät jos kirjoittaisin vauvakastetta vastaan, mutta sehän onkin nyt merkittävämpi asia kuin antikristuksesta varoittaminen.

Teidän paikallisseurakunnan sivulta kävin poimimassa seuraavan tekstin:
Erityisen tärkeää meille seurakuntana on tehtävämme tämän ajan keskellä. Haluamme viedä evankeliumin sanomaa ihmistä kunnioittavalla ja ystävällisellä tavalla. Rukouksemme on, että lähimmäisen rakkaus koskettaisi aidosti yhteiskunnan kipupisteisiin. Rukoilemme, että rikkoutuneet ihmissuhteet voisivat eheytyä, perheet tulla takaisin yhteen ja yksinäiset ja syrjäytyneet löytää merkityksellisiä ja elämää muuttavia ihmissuhteita.

Nopeasti vilkaisten tekstissä ei ole mitään vikaa, mutta siitä puuttuu se tärkein; evankeliumin sanan räjähtävä voima. Seurakunnassanne puuhastellaan kaikenlaista, on menoa, meininkiä ja hälinää. Sairaiden puolesta rukoileminen on saanut ylisuuria mittasuhteita ajassamme, jossa sairaat saavat enemmän osaavaa ja parantavaa hoitoa sairaaloissa kuin koskaan ennen. Aikamme tosi ongelma ei ole ruumiilliset tai henkiset sairaudet vaan synti ja synnin orjuus. Siihen ei löydy lääkettä seurakuntien moninaisista puuhasteluista, avioliitto- ja parisuhdeterapioista, korvasyyhyyn pidetyistä saarnoista (joissa juuri puhutaan ihmisille mieluisia ja korostetaan Jumalaa ulkoisten olojemme parantajana ja juoksupoikanamme) jne. Minä en jaksa muistaa enää niin pitkälle taaksepäin jolloin kuulin saarnapöntöstä vielä sanat: "Jos te ette tee parannusta synneistänne niin te totisesti hukutte". Aikamme karismaattisuus on jo vuosikymmeniä eksynyt muotomenoihin ja ylistysbuumin harhaan, mutta haluaako Herra yhtä paljon ylistystä kuin kuuliaisuutta Hänen äänelleen.

Selkomaa on uuskarismaattinen eksyttäjä. Mutta tärkeintä on nyt valvoa omaa vaellusta, että kuljemme sen Jeesuksen seurassa, joka sovitti syntimme Jerusalemin muurin ulkopuolella. Meidän tulee palata "mielikuvituksemme muovaamasta jeesuksesta ja toisen hengen aikaansaamista manefestaatioista" historiassa eläneeseen ja Golgatalla "oman ruumiinsa uhrilla meidät kertakaikkiaan sovittaneeseen" Jeesukseen. Raamattu sanoo jossakin, että "siellä he ristiinnaulitsivat Hänet". Tuo sana siellä viittaa konkreettiseen paikkaan jossa määrättynä päivänä Jumala sovitti maailman itsensä kanssa. Tuo maantieteellinen paikka oli Juudeassa Golgata-niminen mäentörmä. Siellä meidät sovitettiin ja pyhitettiin niin kuin on kirjoitettu:

Silloin minä sanoin: 'Katso, minä tulen -kirjakääröön on minusta kirjoitettu- tekemään sinun tahtosi, Jumala'."
Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin,
sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi". Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.
Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.


Päivinämme julistus ja opetus poikkeaa suuresti Raamatun raittiista ilmoituksesta. Eksytykseen kuuluu erottamattomasti, että meitä kielletään arvostelemasta vanhimmistoa (jotka kutsuvat itseään mielellään pastoreiksi tai johtaviksi pastoreiksi) ja varsinkin uusapostolisia veljiä ja profeettoja (kummassakin ryhmässä naisetkin ovat jo kohtuullisesti edustettuina, kun uusi ilmestystieto valtaa alaa). Varo! Jos tottelemme Jumalan Sanaa ja arvioimme ja koettelemme julistuksen niin vaaranamme on silloin langeta Pyhän Hengen pilkkaan! Voi pyhä yksinkertaisuus, mutta valheet ja pelottelu ovat paholaisen aseita ja niitä myös valheapostolit käyttävät sumeilematta.

Yritin saada yhden linkin tähän koskien Selkomaan "ylistävää puhetta" Kalifornian Bethel-seurakunnasta, mutta en onnistunut. Katsotaan jos myöhemmin onnistuisin.


Yhä vaan menee merkillisemmäksi. Tänään oli sit Antero Laukkanen puhumassa ja ensimmäiseksi melkein kehui kuunnelleensa Azusa now- konffaa meille tullessa ja kehui hyväksi. Kertoi että Azusasta olivat yhteyksissä puolestaan taas Nigerian uskoviin...kovin valtavasti kehui sitä.
Naureskeli ja kehuskeli kuinka oli voittanut myös Espoon positiivisimman palkinnonkin...
En tunne aiemmalta ajalta koko Laukkasta, kuuntelin sekavin tuntein tämän puheen kuitenkin.

Kyllä tässä käy mielessä että mitä tässä oikein tapahtuu, pitääkö vaan erota srk:sta ennenkuin joutuu itse imuun mukaan, hyväksyy kaiken ja nielee?
Azusa now -tapahtumassa on Bill Johnson, tuhatkunta Bethelin Raamattukoulun opiskelijaa, Todd White ja Heidi Baker.
Markku Tuppurainenkin tuota mainostaa kovin, varmasti Selkomaakin, ei tullut vilkaistua.
Mitä tässä oikein tapahtuu... :cry:
Jukka
 

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja pekka » 13. Kesä 2016 23:13

Siirretty Olgan viesti tähän ketjuun:

Olga kirjoitti:Marko Selkomaan kirja huolestuttaa

Luin kirjan askeleet yliluonnolliseen. Siinä Selkomaa kertoo miten hän sai "voimaa" ja "voitelua" kun sitoutui olemaan 2 tuntia päivässä rukouksessa tai ollen Jumalan (vai hengen)"läsnäolossa". Henki siis lupasi että näin käy jos 2h käyttää näin.Voima kokouksissa kasvoi. Ihmiset kaatuivat kun S. rukoili, sitten riittikin että hän vain osoitti heitä ja huusi "Fire!". Hengen voima tuntui kuumuutena käsissä, joskus hän joutui itsekkin "pökkyrään" toimiessaan hengen ohjauksessa. Jotkut rukoiltavat kokivat olevansa kuin tulessa käsistään tms. Ynnä muuta epätervettä. Itse hän on ihan innoissaan kaikesta erikoisista manifestaatioista ym. Juha N, olen kiitollinen opetusvideoistasi ym, sillä itsekin olin eksytyksessä vuosia, vaikka alun perin vastustinkin torontolaisuutta. Jumalan armon ja Sanan avulla silmäni aukenivat ja pääsin raittiuteen.Olen ihmetellyt, miksi helluntaiseurakunnat hehkuttavat Selkomaata ja Hyvä Sanoma ry ja Ristin voitto eivät ole puuttuneet näihin ilmiöihin. Jos sinä olet Seinäjoen helluntaisrkssa, oletko lukenut Selkomaan kirjan? Voisitko lukea ja varoittaa häntäkin ja hänestäkin, jos kyseessä on eksyttävä henki? Kaikki tuntuvat huutavan "Fire!" Benny Hinn, Rodney H Brown jne jne. Miksi Selkomaalta se on ok jos muilta ei?
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 14. Kesä 2016 07:21

*
Entä Paavo Järvinen? Kerran hän nauroi ja sanoi että "mummot kaatuilivat" mutta selälleen. :wtf: :?
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja onefortruth » 07. Syys 2016 12:39

Olin viime sunnuntaina seurakuntamme asiakokouksessa ja siellä kerrottiin Selkomaan tulevan Hallikaisen kanssa sinne joskus marraskuussa.
Päätinpä sitten heti maanantaina että eroan seurakunnasta ja lähetin pastorille sähköpostin. Sain vastauksen ja asia oli sillä selvä.
Nyt olen 20 vuoden jälkeen vapaa sieltä. En lokeroitu mihinkään erityiseen joukkoon. :)
onefortruth
 
Viestit: 194
Liittynyt: 12. Joulu 2010 09:20

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 07. Syys 2016 19:59


:hearts:
:thumb:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Chatissa esitetty väite Marko Selkomaasta..

ViestiKirjoittaja Jukka » 09. Syys 2016 21:38

onefortruth kirjoitti:Olin viime sunnuntaina seurakuntamme asiakokouksessa ja siellä kerrottiin Selkomaan tulevan Hallikaisen kanssa sinne joskus marraskuussa.
Päätinpä sitten heti maanantaina että eroan seurakunnasta ja lähetin pastorille sähköpostin. Sain vastauksen ja asia oli sillä selvä.
Nyt olen 20 vuoden jälkeen vapaa sieltä. En lokeroitu mihinkään erityiseen joukkoon. :)


Onnittelen Sinua. Niin ovat asiat päälaellaan, että 30-vuotta sitten onnittelin seurakuntiin liittyneitä ja nyt siitä eronneita. Ymmärän onnitellessani ettet ole 'eronnut' Jumalan seurakunnasta. Vaikea on hengellinen tilanne täällä Suomessa, mutta se on sitä maailman laajuisesti. Eksytyksen ja valheherätyksen lonkerot ovat tunkeutuneet kaikkialle. Siellä taustalla on sama henki, joka eksytti uskovia Torontto-ilmiön avulla ja nyt tuon ylistysbuumin kautta -tietysti siinä on paljon muutakin luopumusta raittiista, jumalisuuden mukaisesta opista. Tuossa yllä on oikein proto-esimerkki tuosta ylistyshömpästä. Siinä on vaarallisinta se, että "kirkkain silmin" mainitaan Jeesuksen nimi, veri ja ristikin ja uskovat ovat niin sokaistuneet, että ottavat sen vastaan. No kaikki eivät ainakaan vielä ole ottaneet tuota toista henkeä vastaan, mutta Jeesus varoitti omiaan lopunajan eksytyksestä, joka tulee voideltuineen ja väärine profeettoineen "eksyttääkseen jos mahdollista valitutkin". Herra jatkoi: "Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut."

Toivotan Sinulle Jeesuksen Kristuksen armon runsasta osallisuutta kotimatkallasi. Ristin tie ei ole aadamilaiselle luonnollemme mieluinen, sillä tällä tiellä Herran tulee kasvaa ja meidän vähetä. Ristimme ei ole joku sairaus tai vaikea aviopuoliso tms. Ristin ottaminen joka päivä on yksinkertaisesti päivittäin Jumalan tahtoon taipumista, kun Hän riisuu meitä. Joka voi ottaa kaiken Isän kädestä, on päässyt kilvoittelussa vaippaiästä polvihousuikään - :lol:

Mutta hänelle, joka voi varjella sinut lankeamasta ja asettaa nuhteettomana, riemuitsevana, kirkkautensa eteen, hänelle, ainoalle Jumalalle ja meidän pelastajallemme Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, hänelle kunnia, majesteetti, voima ja valta ennen kaikkia aikoja ja nyt ja iankaikkisesti! Totisesti.
Jukka
 

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron