Miksi helvetistä ei puhuta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mr Kerimäki » 04. Syys 2013 22:49

Siinä ajassa ,missä tuo Williamin profetia on lausuttu on todella poikkeuksellinen puhe siihen maailmanaikaan tai ei sovi siihen kuvaan ollenkaan.Täyttä asiaa ja kohta alkaa Taivaalla jo häämöttää.
Mr Kerimäki
 
Viestit: 1324
Liittynyt: 02. Joulu 2012 16:47

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 06. Syys 2013 15:52

vaisuliini kirjoitti:
Mikko Murpatti kirjoitti:Juu tahdikkuutta ja Hengen opastusta tarvitaan kyllä näissä tilanteissa. Toisaalta Jumala voi ja usein myös kääntää vilpittömät virheemme ja erehdyksemme voitoksi.


Kiitos Mikko. :) Minua lohduttaa tuo juttu että Jumala kääntää kaikki minun mokat voitoksi eli siunaukseksi.
No yksi juttu vielä jos sopii. Kun ihminen alussa kuuntelee ja sit hän alkaa vääntää asiat ja se menee kokoajan pahemmaksi. Mitä sinä tekisit jos ihminen on halukas kuuntelemaan mutta samalla vääntää asiat..? Minä haluaisin tuoda Jeesuksen henkilökohtaisesti. Mutta se vääntäminen.... Kuuluuko asiaan että evankeliointi ei koskaan ole helppoa vaan työlästä ja raskasta täällä maan päällä? Minusta tuntui että pitää kokoajan raivata ja muuttaa sitä tasaiseksi tieksi Jeesuksen luo....


Ei Jumala Raamatussa opeta että automaattisesti kääntää mokailumme voitoksi, mutta hän VOI tehdä niin, ja uskon että jos se palvelee Hänen tahtoaan niin silloin hän voi ne voitoksi kääntää halutessaan. Tapahtukoon Hänen tahtonsa aina ja ikuisesti.



2 tim.2

23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.

MUTUA:

Taitamaton väittely voisi olla jotakin seuraavan tapaista:

- Jos ei itsekkään tiedä totuutta varmasti asiasta eli Jumala ei ole opetusta avannut .

- Jos on laaja ja aikaa vievä aihe käsitellä ja ei ole aikaa istua rauhassa Raamattua tutkimaan vaan nopeasti pitäisi pitkä asia muka selvittää. Kannattaa palata paremmalla ajalla.

- Jos tunteet saa voiton ja järki pakenee tilanteesta , tulee riita . Silloin on viisasta jatkaa myöhemmin.

- Jos asia ei ole keskeinen tässä kasvunvaiheessa olevalle henkilölle.

- Asia kerrallaan.






Itse olen kallistunut siihen että kun Raamatusta perustellen on sanonut totuuden jäädään odottamaan avaako Jumala toiselle ajankanssa asian, taikka antaa itselle uutta ymmärrystä. Kaikki ei avaudu hetkessä, vaan joskus menee pitkä aika ennen kuin toinen taikka itse voi nöyrtyä totuuteen. Anna toisen saada viimeinen sana jos hän välttämättä haluaa. Se ei ole oikeassa jolla on viimeinen sana vaan se joka on oikeassa on oikeassa.


Mutta se vääntäminen.... Kuuluuko asiaan että evankeliointi ei koskaan ole helppoa vaan työlästä ja raskasta täällä maan päällä? Minusta tuntui että pitää kokoajan raivata ja muuttaa sitä tasaiseksi tieksi Jeesuksen luo....


Joskus pelto on valmiiksi Jumalan tai toisen työmiehen kyntämä silloin on helppo sitä maata viljellä. Joskus pelto on täynnä ohdaketta ja lustetta ja piloilla silloin on kova urakka edessä. Kyllä niitä hyviäkin peltoja eteemme tulee, vaikka usein onkin ryteikköistä.

Äläkä toki riko itseäsi yksin huitomalla paljain käsin ryteikköisellä pellolla, vaan rukoile Jumalaa antamaan sinulle työkaluja ja auttamaan sinua peltotyössä. Voi myös huudella toisia työläisiä auttamaan jos pelto on liikaa itselle ;) .

Voit myös tehdä sen minkä jaksat ja huilata, tulet sitten toiste taas peltotyöhön. Ja jos et kerkeä kaikilla pelloilla juoksemaan niin joudut jotkut pellot jättämään toisille.

Kyllä Herra toisenkin peltotyöläisen voi sinne pelloille lähettää joka jatkaa siitä mihin jäit. Emme me yksin peltoa istuta ja hoida, vaan työläisiä on monta :) .


Ja jos jossain pellolla ei oteta apuasi vastaan vaan sinua syljetään ja karkoitetaan niin pudista sen pellon tomut jaloistasi.

Herra Jeesus opettaa:

1 Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.
3 Menkää; katso, minä lähetän teidät niinkuin lampaat susien keskelle.
4 Älkää ottako mukaanne rahakukkaroa, älkää laukkua, älkää kenkiä, älkääkä tervehtikö ketään tiellä.
5 Kun tulette johonkin taloon, niin sanokaa ensiksi: 'Rauha tälle talolle!'
6 Ja jos siellä on rauhan lapsi, niin teidän rauhanne on lepäävä hänen päällänsä; mutta jos ei ole, niin se palajaa teille.
7 Ja olkaa siinä talossa ja syökää ja juokaa, mitä heillä on tarjota, sillä työmies on palkkansa ansainnut. Älkää siirtykö talosta taloon.
8 Ja mihin kaupunkiin te tulettekin, missä teidät otetaan vastaan, syökää, mitä eteenne pannaan,
9 ja parantakaa sairaat siellä ja sanokaa heille: 'Jumalan valtakunta on tullut teitä lähelle'.
10 Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa:
11 'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'.

12 Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin.
13 Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa istuen tehneet parannuksen.
14 Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän.
15 Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas.
16 Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."
17 Niin ne seitsemänkymmentä palasivat iloiten ja sanoivat: "Herra, riivaajatkin ovat meille alamaiset sinun nimesi tähden".
18 Silloin hän sanoi heille: "Minä näin saatanan lankeavan taivaasta niinkuin salaman.
19 Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava.
20 Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
21 Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
22 Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä; eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa."
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2013 09:32

*
Ok ymmärrän eroa että Jumala voi muuttaa voitoksi kunhan se on Jumalan tahdon mukaista muttei ihan aina automaattisesti.
Ne tummetut ja lihavoitut kohdat kävi kans mielessäni silloin keskustellessamme.

Tulee se viimeinen päivä niin kuulemma Pyhä Henki auttaa meitä jokaista evankelioimisessa ja myös meitä viedään johonkin kuulusteltavaksi niin Hän antaa meille suuhun valmiit sanat vastaaksemme ja evankelioitavaksi.

Matt. 10:19 Mutta kun teidät viedään oikeuteen, älkää olko huolissanne siitä, miten tai mitä puhuisitte. Teille annetaan
sillä hetkellä se, mitä teidän tulee puhua.


Mark. 13:11 Kun teitä viedään luovutettaviksi oikeuden eteen, älkää edeltäpäin huolehtiko, mitä puhuisitte.
Puhukaa, mitä teille sinä hetkenä annetaan, sillä ette te itse puhu vaan Pyhä Henki. RK

Jännittävää että Pyhä Henki puhuu puolestamme ja me toistamme ne samat sanat mitä Hän ensin puhuu meille. :thumb:

Pelkkä uskon vaeltaminen myös voittaa ne sielut Jeesukselle? Eräs uskonsisar sanoi minulle. Ilman sanoja vaeltaminen myös voittaa
ja pelastaa ne sielut Jeesukselle. Se juttu jäi miettimään. Mutta kiitos silti sulle, Mikko :)
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 11. Syys 2013 11:50

Raamatussa mainitaan ainakin se, että vaimojen hyvän vaelluksen kautta miehet voidaan sanoittakin voittaa (Jeesukselle?). Siis tämä kohta: "Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa (1.Piet.3:1-2)." Uskon, että hyvästä ja vakaasta vaelluksesta voi olla hyötyä evankeliumin työlle, mutta kyllä ihmisen kuitenkin jostain täytyy saada myös kuulla evankeliumi ennen kuin voi tulla uskoon. Ja evankeliumia voivat viedä eteenpäin myös epävakaat ja kaikin tavoin epätäydelliset uskovat.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 11. Syys 2013 13:41

Kyllä kyllä olen smaa mieltä, että omalla hyvällä vaelluksella voidaan ja saadaankin suuria voittoja Herralle.

"Usko ilman tekoja on kuollut/voimaton".

Kun erottaudumme maailmasta käytöksellämme, valinnoillamme ja puheillamme kertoo se uskostaosattomalle vahvaa todistusta Jumalan muuttavasta voimasta.

Moni on tympääntynyt tyhjiin puheisiin ja sitä että saarnataan toisille sanaa mutta itse tehdään toisin, siksi hyvä uskonkilvoittelu vaelluksessa kohti Jeesuksen kaltaisuutta on hyvää tavaraa joka vahvistaa puhuttua ja joskus edes sanoja ei tarvita.

Raamatussa mainitaan ainakin se, että vaimojen hyvän vaelluksen kautta miehet voidaan sanoittakin voittaa (Jeesukselle?). Siis tämä kohta: "Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin, jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia, vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin, kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa (1.Piet.3:1-2)."


Kyllä tämäkin lause on vankkaa Raamatun totuutta. Löysin vielä semmoisen näkökohdan lisäksi että tämähän koskee myös aviomiehiä! Jos ukon retku juo kaljaa ja sikailee ja vaimo pysyy pyhänä ja Herran nuhteessa kyllä siinä alkaa äkkiä ukkoa hävettää oma meininkinsä kun vertaa vaellustaan toisen vaellukseen. Uskovasta huokuva rauha ja luottamus on monelle juuri sitä mitä kaipaisivat omaan elämäänsä.

Uskova sisar joka puhtaasti vaeltaa on myös uskottomille naisille hyvää esimerkkiä ja mainosta kun maalliset rassukat joutuvat poukkoilemaan milloin missäkin muotisuuntauksessa ja muutoksen tuulessa ja aina joutuvat vertailemaan itseään riittämättömyyden tunteessa photoshopilla käsitellyihin malleihin jotka puoli alasti tervehtivät naisen itsetuntoa lehdissä, madiassa bussipysäkeillä yms. Ei semmoisen luonnottomuuden ja tietokoneella käsitellyn totuuden kanssa voi kilpailla. Eikä tarvitsekkaan sillä se on valhetta , kuvankäsittelyä ja saastaa.

Heille on varmasti siunaavaa nähdä uskova nainen joka voi olla upea, naisellinen ja kaunis ilman että pukeudutaan niin että on "koko menuu" -nähtävillä ja turvaton alaston olo. Luomu (luonnon mukainen) on aina kotiinpäin ;) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 11. Syys 2013 22:07

*
Kiitos Aamu-Usva ja Mikko mutta minulla omaatuntoa alkoi soimata kun luin kirjoituksenne.
Minä luomuna ja meikkaamattomana ostan joskus miehelleni oluttölkit hänen pyynnöstä. :oops:
Mitä uskova vaimo tekisi jos oma mies joka ei ole uskossa, pyytää ostamaan esim. tupakka askin ja pari oluttölkkiä? Sori pakko kysyä...
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 12. Syys 2013 00:29

vaisuliini kirjoitti:*
Kiitos Aamu-Usva ja Mikko mutta minulla omaatuntoa alkoi soimata kun luin kirjoituksenne.
Minä luomuna ja meikkaamattomana ostan joskus miehelleni oluttölkit hänen pyynnöstä. :oops:
Mitä uskova vaimo tekisi jos oma mies joka ei ole uskossa, pyytää ostamaan esim. tupakka askin ja pari oluttölkkiä? Sori pakko kysyä...


Luomuhan on just hyvä asia semmoiseksi Herra näki hyväksi meidät tehdä. Eikä pieni meikkaus ole pahaksi myöskään mielestäni, kunhan ei ole telalla vedetty.

En ole meikkiä vastaan vaan sitä että tietokoneella käsitellään naisten kuvat mainoksissa, TV:ssä ym ym ja uskotellaan että tämmönen pitää olla tai olet epäonnistuja, se murentaa naisten itseluottamusta ja aiheuttaa mahdottomia ulkonäköpaineita, joka johtaa huonoon itsetuntoon.

Tuohon kalja-asiaan voi Jumala sinulle parhaiten vastata, sillä hän on sydänten tutkija ja tietää myös tulevaiset!

Minä en tiedä tarpeeksi asioistanne että kannattaa sanoa mitään suuntaan tai toiseen.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Syys 2013 05:42

*
Ok kiitos Mikko. Minä jätän tämän asian Herran haltuun. En tarkoita ulkonäköäni enkä sitä luomua eli meikkamattomuutta vaan tarkoitin että olen huono vaimo eli tekopyhä uskova joka vaeltaa ja elää muka Jumalan tahdonmukaista elämää luomuna vaikka itse olen syyllistynyt syntiin kun ostan miehelleni oluttölkkiä hänen pyynnöstä. Varmaan moni uskova vaimo kieltää ostamasta sellaista asiaa mikä on syntiä. Mutta mies tietää että humaltuminen on syntiä. Ja silti minä ostan vielä oluttölkkiä...

No toivottavasti livessä joku uskonsisar tulisi neuvomaan minua miten vaimon tulee vaeltaa voittamalla miehen sielun Jeesukselle.

Tiit. 2:3
niin myös vanhat naiset olkoot käytöksessään niinkuin pyhien sopii, ei panettelijoita, ei paljon viinin orjia, vaan hyvään neuvojia,
4 voidakseen ohjata nuoria vaimoja rakastamaan miehiänsä ja lapsiansa,
5 olemaan siveitä, puhtaita, kotinsa hoitajia, hyviä, miehilleen alamaisia, ettei Jumalan sana pilkatuksi tulisi.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 15. Syys 2013 08:21

Luulen kuitenkin, että miehesi ei jättäisi olutta juomatta, jos kieltäytyisit sitä hänelle tuomasta. Hän lähtisi vain itse kauppaan ja närkästyisi siitä, että sinä et voinut tölkkejä tuoda... Voisitko siis saada jotain hyvää aikaan kieltäytymällä tuomasta olutta..? :think2: Ehkä sinun kantasi tulisi hänelle selvemmäksi, mutta olisiko siitä hyötyä... Ei tuohon kyllä osaa sanoa mitään.
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 15. Syys 2013 09:46

*
Voisimmeko rukoilla mieheni puolesta että hän omistaisi koko elämänsä Jeesukselle?

Muistui mieleen se viime kesällä 2012.... Minä menin vanhemman uskonsisaren kanssa uskovien leiripaikkaan.
Myöhemmin mieheni tuli mukaan moottoripyörällä. Minä hämmästyin :shock:
Luulin että hän ei varmaan tule mutta hän halusi tulla mukaan. Sisimmässäni minä ilahduin hänen tulosta.

Siten viime heinäkuussa mies lähti mukaan porukan kanssa pitämään hauskaa. Minä aloin huolestua ja ajatella
juoko hän taas. Rukoilin tämän asian puolesta ja siten mies osasi pitää hauskaa selvinpäin. :shock:
Se oli ihan eka kerta nähdä häntä selvinpäin. Koko porukka oli kännissä kuulemma paitsi mieheni.
Sisimmässäni minä kiitin Jumalaa siitä.

Mutta minä tarvitsisin koko rukousapua että hän omistaisi koko elämänsä Jeesukselle... Kiitos siitä esirukouksesta!
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa

cron