Miksi helvetistä ei puhuta?

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Herman » 31. Elo 2013 22:50

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
sisältävät mm. seuraavat asiat:

1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
saarnatuoleille on tämä: "Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä."

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta."
Herman
 

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Syys 2013 03:14

Herman kirjoitti:
Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
sisältävät mm. seuraavat asiat:

1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
saarnatuoleille on tämä: "Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä."

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta."



Tarkka profetia, ja tapahtuu pilkulleen. Pitää muistaa että 1912, jolloin tämä on saatu oli maailmassa vielä Jumalan pelkoa ja tämän profetian sisältö on varmasti tuntunut mielikuvituksen tuotteelta ja niin uskomattomalta että ei voi käsittää.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 01. Syys 2013 09:41

Mutta kultaako aika muistot? :shock: :? jatkuvasti kuulee puhuttavan "SILLOIN saarnattiin sitä ja sitä.." SILLON oli uskovaiset sellaisia ja tällasia.. Mutta onhan jumalattomia aikoja eletty kauan ennen Jeesuksen ekaakin tulemusta.. Oli Sodomat ja Gomorrat ja historias on paljon varmaan muitakin jumalattomia ajanjaksoja kuin nykypäivä. Moni voi muistaa muutaman kovan saarnan 1970luvulta mutta ei muuista sitten muita saarnoja lainkaan.. oiskos kellään tietoa millaista oli saarna helluntaiseurakunnassa 50 ja 60luvulla?
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja pekka » 01. Syys 2013 11:56

Mikko Murpatti kirjoitti:
Herman kirjoitti:
Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila "päivää ennen
Jeesuksen tulemusta". Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
sisältävät mm. seuraavat asiat:

1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
saarnatuoleille on tämä: "Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä."

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä "VERI
JA TULI" eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta."



Tarkka profetia, ja tapahtuu pilkulleen. Pitää muistaa että 1912, jolloin tämä on saatu oli maailmassa vielä Jumalan pelkoa ja tämän profetian sisältö on varmasti tuntunut mielikuvituksen tuotteelta ja niin uskomattomalta että ei voi käsittää.


Tämäkin tuore uutinen sopii tuohon profetiaan kuin "nyrkki silmään":

"Sveitsin kansallislaulu muutetaan maallisemmaksi"

http://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/ ... lisemmaksi

" Sveitsin kansallislaulua ollaan muuttamassa nykyistä maallisemmaksi. Uuden sanoituksen tulee viitata Sveitsin perustuslain arvoihin, kuten demokratiaan ja solidaarisuuteen.

Ensi vuonna Sveitsissä järjestetään kilpailu kansallislaulun uudelleen sanoittamiseksi, koska nykyisessä hymnissä on hengellistä ainesta, joka halutaan poistaa.

Ensisijassa etsitään uutta sanoitusta, mutta kilpailijat voivat myös säveltää uuden melodian, projektin johtaja Lukas Niederberger kertoi uutistoimisto BBC:lle.

Nykyinen teksti on vuodelta 1841, ja siinä on viittauksia Jumalaan, rukoukseen, vuoriin ja auringonpaisteeseen. Sitä kutsutaankin Sveitsiläiseksi psalmiksi. Uuden sanoituksen tulee viitata Sveitsin perustuslain arvoihin, kuten demokratiaan ja solidaarisuuteen.

- Virallisesti laulumme on psalmi, rukous, mutta meillä on avoin yhteiskunta, uskonnollisesti neutraali. Meillä on ateisteja, ei yhtä ainoaa jumalaa, joten tämä hymni on vaikea, Niederberger selittää."


Kuva
"Sillä kärsivällisyys on teille tarpeellinen, tehdäksenne Jumalan tahtoa, että te lupauksen saisitte." Hepr. 10:36

https://annabella-wargh.webnode.fi/
Avatar
pekka
Site Admin
 
Viestit: 5194
Liittynyt: 22. Marras 2010 21:51

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 02. Syys 2013 14:13

*
Sori en jaksa lukea tätä ketjua mutta...
Meitä odottaa koetukset jotka lähestyy myös tätä maailmaa. Jumala sallii koetuksien kohtaavan myös meitä, Jumalan omia.
Sillä tavalla Jumala herättää meitä tekemään parannuksen koska ensirakkautemme Jeesukseen on penseytynyt.

Jeesuksen ensirakkauteen kuuluu tällainen paketti jossa on kertoa koko totuus ja myös helvetistä.
Jeesus on varoittanut tulista pätsistä ja siitä että siellä on oleva itku ja hammasten kiristystä.
Ja myös kuuluu samaan pakettiin oman sydämen tilan vartioiminen ettei se muuttuisi penseäksi.
Ja sitä uskovien yhteistä kokoontumista ei jätetä pois kun Jeesuksen päivä lähestyy, se kuuluu samaan pakettiin, luultavasti.
Siihen pakettiin kuuluu myös pelastamattomien sielujen tuskailu.

Minä olen aina jättänyt kokoontumista väliin. Kerran kerroin eräälle miehelle joka uskoi että minulle voi kertoa omasta ongelmasta ja kertoi minulle että oli aikomusta tehdä itsemurhaa. Minä en osannut olla lempeä ja sanoin suoraan että joutuu helvettiin jos tekee itsemurhaa. Se mies säikähti ja häipyi pois kesken. Se ei ole uskossa. Sen jälkeen jätin kertomatta kokonaan helvetistä. Voimme täällä kaikki foorumilaiset kääntyä Jumalan puoleen ja rukoilla ja tehdä parannuksen ja pyytää apua evankelioimiseen.

Minä yritän tästä lähtien olla tarkka Jumalan johdatuksessa milloin ja missä ja kenen kanssa voi evankelioida. Mietin pitääkö harjoittaa evankelioinnin kanssa? Raamattu ei opeta harjoittamisesta mitään. Mitä tehdä jos mokaa evankelioinnissa?
Tuhoaako se ihmistä jos mokaa evankelioinnissa? Miksei Jumala voi pistää suuhun valmiit sanat evankelioitavaksi?

Kyllä eilen se juttu minua ahdisti ja masentaa vielä.
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 02. Syys 2013 22:17

Sitten on myös olemassa toinen ryhmä mikä ei sitten mistään muusta enää puhukaan kuin helvetistä.. Kaikki perustuu sen pelkoon, ei väliä sillä että vanhurkas elämä on oikein vaan se on pakko elä niin että ei joudu paikkaan jotka vaan sairaimmat ja hurjimmatkaan kuvitelmat eivät yllä.. Jokainen viesti puhuu vaan helvetinuhasta.. Sitten yksityiskohtaisia kertomuksia siitä miten ihmisiä piinataan tulella polttamalla kuin makkaraa nuotiossa, ja demonit (jotka Raamatun mukaan ovat juuri ne joille se paikka on valmistettu) ovatkin siellä hauskanpitäjän roolissa.. :(

12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Luukkaan evankeliumi:
13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Syntyyko itku ja hammastenkiristys siitä että on joutunut heitetyksi (syystä että hylkäsi Herran pelastuksen) ulos ja hylätyksi..vaiko siitä että joku fyysinen rangaistus piinaa? siinä on riideltävää monelle..
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Syys 2013 14:18

tuomarisimson777 kirjoitti:Sitten on myös olemassa toinen ryhmä mikä ei sitten mistään muusta enää puhukaan kuin helvetistä.. Kaikki perustuu sen pelkoon, ei väliä sillä että vanhurkas elämä on oikein vaan se on pakko elä niin että ei joudu paikkaan jotka vaan sairaimmat ja hurjimmatkaan kuvitelmat eivät yllä.. Jokainen viesti puhuu vaan helvetinuhasta.. Sitten yksityiskohtaisia kertomuksia siitä miten ihmisiä piinataan tulella polttamalla kuin makkaraa nuotiossa, ja demonit (jotka Raamatun mukaan ovat juuri ne joille se paikka on valmistettu) ovatkin siellä hauskanpitäjän roolissa.. :(

12. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
13. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.

Luukkaan evankeliumi:
13:28 Siellä on oleva itku ja hammasten kiristys, kun näette Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikkien profeettain olevan Jumalan valtakunnassa, mutta huomaatte itsenne heitetyiksi ulos.

Syntyyko itku ja hammastenkiristys siitä että on joutunut heitetyksi (syystä että hylkäsi Herran pelastuksen) ulos ja hylätyksi..vaiko siitä että joku fyysinen rangaistus piinaa? siinä on riideltävää monelle..


Juu tämä "Helvetintulen" evankeliumi on sitten toinen ääripää, jossa usko vääristyy niin että uskonkuuliaisuus ei tapahdu rakkaudesta Jumalaan vaan pelkästä rangaistuksen pelosta. Raamattu sanoo, että pelossa on rangaistusta niin ei hyvältä kuulosta tämäkään ääripää.

Itse kipuilin lähinnä siitä etten puhunut kadotuksesta mitään eli olin siellä toisessa ääripäässä. Siinä kaidalla keskitiellä on varmasti paras tästä kulkea ja niinkuin vaisuli sanoi että Pyhä Henki saisi ohjata tätäkin asiaa, niin varmasti päästään parhaisiin lopputuloksiin.

Toiselle tarvitaan enemmän helvetin tulta ja toiselee toimii armo ;D

MUTUA:

Syntyyko itku ja hammastenkiristys siitä että on joutunut heitetyksi (syystä että hylkäsi Herran pelastuksen) ulos ja hylätyksi..vaiko siitä että joku fyysinen rangaistus piinaa? siinä on riideltävää monelle..


Itse mutuilen niin, että uskon että loputon pimeys ja täydellinen yhteyden puuttuminen Jumalan elämää antavaan ja ylläpitävään voimaan on totaalisesti katki. Nämä madot voisivat olla omatunto joka muistaa kaiken pahan ja kaikki ne kerrat kun Jumala on koittanut puhutella ja maanitella ihmistä elämän aikana yhteyteensä vaikkapa saarnoilla, virsillä, traktaateilla , toistenihmisten suulla jne jne.

Mutta uskon että tämän lisäksi vielä saadaan kärsiä hirvittävästä kuumuudesta myös.

Luuk. 16:24

Ja hän huusi sanoen: 'Isä Aabraham, armahda minua ja lähetä Lasarus kastamaan sormensa pää veteen ja jäähdyttämään minun kieltäni, sillä minulla on kova tuska tässä liekissä!'

En ole ollenkaan varma teorioistani, mutta siitä olen varma että se on tila tai paikka jonne en kenenkään soisi menevän.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 03. Syys 2013 14:29

vaisuliini kirjoitti:*
Sori en jaksa lukea tätä ketjua mutta...
Meitä odottaa koetukset jotka lähestyy myös tätä maailmaa. Jumala sallii koetuksien kohtaavan myös meitä, Jumalan omia.
Sillä tavalla Jumala herättää meitä tekemään parannuksen koska ensirakkautemme Jeesukseen on penseytynyt.

Jeesuksen ensirakkauteen kuuluu tällainen paketti jossa on kertoa koko totuus ja myös helvetistä.
Jeesus on varoittanut tulista pätsistä ja siitä että siellä on oleva itku ja hammasten kiristystä.
Ja myös kuuluu samaan pakettiin oman sydämen tilan vartioiminen ettei se muuttuisi penseäksi.
Ja sitä uskovien yhteistä kokoontumista ei jätetä pois kun Jeesuksen päivä lähestyy, se kuuluu samaan pakettiin, luultavasti.
Siihen pakettiin kuuluu myös pelastamattomien sielujen tuskailu.

Minä olen aina jättänyt kokoontumista väliin. Kerran kerroin eräälle miehelle joka uskoi että minulle voi kertoa omasta ongelmasta ja kertoi minulle että oli aikomusta tehdä itsemurhaa. Minä en osannut olla lempeä ja sanoin suoraan että joutuu helvettiin jos tekee itsemurhaa. Se mies säikähti ja häipyi pois kesken. Se ei ole uskossa. Sen jälkeen jätin kertomatta kokonaan helvetistä. Voimme täällä kaikki foorumilaiset kääntyä Jumalan puoleen ja rukoilla ja tehdä parannuksen ja pyytää apua evankelioimiseen.

Minä yritän tästä lähtien olla tarkka Jumalan johdatuksessa milloin ja missä ja kenen kanssa voi evankelioida. Mietin pitääkö harjoittaa evankelioinnin kanssa? Raamattu ei opeta harjoittamisesta mitään. Mitä tehdä jos mokaa evankelioinnissa?
Tuhoaako se ihmistä jos mokaa evankelioinnissa? Miksei Jumala voi pistää suuhun valmiit sanat evankelioitavaksi?

Kyllä eilen se juttu minua ahdisti ja masentaa vielä.


Juu tahdikkuutta ja Hengen opastusta tarvitaan kyllä näissä tilanteissa. Toisaalta Jumala voi ja usein myös kääntää vilpittömät virheemme ja erehdyksemme voitoksi.

Sinä sait opetusta ja johdatusta kuinka käsitellä ja kohdata ihmisiä ja siinä asiassa tapahtui positiivista kehitystä. Kertomuksen mies saattoi aluksi säikähtää ja paeta tilanteesta sillä tämä ei ole mikään kevyt totuus kantaa.

Ensi reaktion jälkeen hän on saattanut kuitenkin säikähtää järkiinsä itsemurhan tiimoilta, ja vaikkapa löytää jonkin toisen uskonyhteyden. Sinä puhuit ihan totta ja joskus totuus satuttaa, mutta voi silti olla terveellistä.

Tekosi oli ainakin parempi kuin lässyttää että joo anna mennä vaan kaikki on armoa :).
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja vaisuliini » 04. Syys 2013 13:39

Mikko Murpatti kirjoitti:Juu tahdikkuutta ja Hengen opastusta tarvitaan kyllä näissä tilanteissa. Toisaalta Jumala voi ja usein myös kääntää vilpittömät virheemme ja erehdyksemme voitoksi.


Kiitos Mikko. :) Minua lohduttaa tuo juttu että Jumala kääntää kaikki minun mokat voitoksi eli siunaukseksi.
No yksi juttu vielä jos sopii. Kun ihminen alussa kuuntelee ja sit hän alkaa vääntää asiat ja se menee kokoajan pahemmaksi. Mitä sinä tekisit jos ihminen on halukas kuuntelemaan mutta samalla vääntää asiat..? Minä haluaisin tuoda Jeesuksen henkilökohtaisesti. Mutta se vääntäminen.... Kuuluuko asiaan että evankeliointi ei koskaan ole helppoa vaan työlästä ja raskasta täällä maan päällä? Minusta tuntui että pitää kokoajan raivata ja muuttaa sitä tasaiseksi tieksi Jeesuksen luo....
Hoos.6:3 Niin me otamme siitä vaarin, ja sitä pyytelemme, että me Herran tuntisimme; sillä hän koittaa niinkuin kaunis aamurusko, ja hän tulee meille niinkuin sade, niinkuin ehtoosade aikanansa maan päälle. Biblia.
Avatar
vaisuliini
 
Viestit: 7913
Liittynyt: 09. Marras 2010 20:54

Re: Miksi helvetistä ei puhuta?

ViestiKirjoittaja tuomarisimson777 » 04. Syys 2013 19:44

Itse olen aikas huono (ehkä') evankelioimaan eikkareita, olen huono laukomaan näitä uskis "klisheitä" kuten "Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon".. Koen itse olevani paremminkin se seurava vaihe.. olikohan nyt kastelija..=) joka kun "tuputtajan" kautta uskoontullut lähtee uskontielle mä olen sit siinä hyvä..neuvomaan uskonjutuis=)
Ainakin melkein oikeita uskon-näkemyksiä jo vuodesta 2004=)=)
tuomarisimson777
 
Viestit: 543
Liittynyt: 01. Maalis 2011 17:44

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 38 vierailijaa

cron