Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 21. Elo 2013 11:05

Vielä semmoinen ajatus tuli tästä mieleen, että loppukädessä Jumala Pyhällä Hengellään on se joka avaa opetuksia. Turhan helposti ottaa itselleen semmoisen ajatusmallin että

"Nyt MUN on pakko saada tää tärkee opetus juntattua läpi, niin MINÄ saan korjattua tämän väärän opin hänessä nyt samantien"

vaikka terveempi ajattelumalli olisi:

"Voisin kertoa miten minä tästä asiasta ajattelen Raamatun ilmoituksen perusteella ja rukoilla , että Jumala antaa toisellekkin ymmärryksen sitten kun Herra hyväksi katsoo"

Helposti mennään omalla aikataululla, vaikka Jumalalla olisi toinen aikataulu mielessä. Hänen tahtonsa ja aikataulunsa tapahtukoon myös opetuksessa.

Ihmisen mieli ja luonto on semmoinen vastarannankiiski, että kaikkea ei voi yhdellä hetkellä sisäistää ja oppia. Emme tiedä missä vaiheessa toinen on ja mitä eväitä hän juuri nyt vaelluksellaan tarvitsee, mutta Jumala joka näkee sydämmeen tietää varmasti.

ESIM:

Koulussakin opitaan ensin helppoja vähennys laskuja ja niiden oppimisen jälkeen voidaan oppia vaikeampia asioita jotka pohjautuu näille omaksutuille asioille, ei niin että heti on derivaatat lasissa jo ekalla luokalla .

Myöskin joskus tarvitaan Herran tukiopetusta, meikäläinen on viettänyt siellä aikaansa paljon :) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja systeri » 21. Elo 2013 11:32

M.Murpatti : Myöskin joskus tarvitaan Herran tukiopetusta, meikäläinen on viettänyt siellä aikaansa paljon :) .


Aamen ja mä en nyt tiedä yhtään missä mää nyt oon...nurkassa vai "hyllyllä"?? jotenkin ankeeta...hengen sateita kuiva maa odottaa :)
systeri
 

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 01. Syys 2013 03:32

systeri kirjoitti:
M.Murpatti : Myöskin joskus tarvitaan Herran tukiopetusta, meikäläinen on viettänyt siellä aikaansa paljon :) .


Aamen ja mä en nyt tiedä yhtään missä mää nyt oon...nurkassa vai "hyllyllä"?? jotenkin ankeeta...hengen sateita kuiva maa odottaa :)


Kyllä ne sieltä vielä satelee ja ropisee, syksykin jo kurkistelee nurkan takaa ;)
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Edellinen

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa

cron