Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

Yleistä keskustelua, aihe on vapaa

Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Herman » 19. Elo 2013 23:25

Olen huomannut, että liian usein yhteytemme toisten uskovien kanssa perustuu aika paljon mielipiteisiin ja opetuksien samanmielisyyteen. Kun ilmenee eriäviä mielipiteitä tai ymmärryksiä Raamatun opeista, katkeaa yhteys. Tämä ei ole Jumalan tahto. Tässä muutama Raamatun jae asiaa koskien:

...kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä... (Ef.4:2-3)

...sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi... (1.Kor.12:13)

Ja sen kirkkauden, jonka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille, että he olisivat yhtä, niinkuin me olemme yhtä... (Joh.17:22)

Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme... (1.Joh.1:7)


Tässä suhteessa monen meistä (itseni mukaanlukien) tulee tehdä parannusta ja alkaa elämään uskovien yhteyttä Pyhän Hengen osallisuuden, Jeesuksen kirkkauden ja valkeudessa vaeltamisen perusteella eikä antaa mielipiteitä ja tulkintoja koskevien erimielisyyksien vaikuttaa uskovien yhteyteen.
Herman
 

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Aamu-Usva » 20. Elo 2013 08:22

Niinpä. Toisia syyttelemättä pitää yrittää vain omalta osaltaan tehdä kaikkensa tässä asiassa ;gladly:
Aamu-Usva
 
Viestit: 3102
Liittynyt: 16. Loka 2011 20:57

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Elo 2013 10:57

Fil 3.


12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!


Itse Raamattu sanoo monessa kohtaan ettei kukaan tule tässä ajassa täydelliseksi, ja se kuka kylvää lustetta nisun sekaan on vihollinen, joka on TUHANSIA vuosia kärsivällisesti opiskellut ihmisen psygologiaa ja käyttäytymistä ja kaikkella taidolla ja kärsivällisyydellä vastustaja hyökkää pyhiä vastaan saastuttaen oppia ja koittaen vetää sivuun polulta.

Pitää kuitenkin muistaa, että harhaoppi on kuin mätäomena. Jos se on samassa korissa terveiden omenoiden kanssa ei mene kauaa ennen kuin niissäkin alkaa kyljet rusottaa...

Kirje Titukselle 3

8 Tämä sana on varma, ja minä tahdon, että sinä näitä teroitat, niin että ne, jotka Jumalaan uskovat, ahkeroisivat hyvien tekojen harjoittamista. Nämä ovat hyviä ja hyödyllisiä ihmisille.
9 Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia.
10 Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti,
11 sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

2. kirje Timoteukselle 2

22 Pakene nuoruuden himoja, harrasta vanhurskautta, uskoa, rakkautta, rauhaa niiden kanssa, jotka huutavat avuksensa Herraa puhtaasta sydämestä.
23 Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.
24 Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään;
25 hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita; ehkäpä Jumala antaa heille mielenmuutoksen, niin että tulevat tuntemaan totuuden
26 ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään.


Tässä onkin tasapainottelemista ja kilvoittelua oikein hikeen asti. Selvää rajaa on vaikea asettaa, mutta se ainakin on varmaa, että taitamattomia väittelyitä tulee välttää. Mielestäni taitamaton väittely on semmoinen, kun minä itse en ole ihan varma mitä Raamattu opettaa jostakin vaan rupean mutu tuntumaani ja "vähän sinneppäin" luulojani junttaamaan ja kiistelemään niistä.

Pitää aina nähdä vaivaa ja opiskella Raamatusta ja rukoillen Herralta totuus ja vasta sitten kun joku asia on todella auennut ja valjennut kannattaa ruveta taitavasti väittelemään asiasta.

Usein onkin viisasta nöyrtyä ja myöntää ettei itsekkään tiedä totuutta jostain asiasta, ja siksi ei varmana pysty sanomaan siitä mitään, ja heti sen perään sanoa että tutkitaanko yhdessä ajan kanssa perusteellisesti mitä Raamatusta löydämme tästä :) .
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Herman » 20. Elo 2013 16:36

Se on kyllä totta, että harhaoppisia kehoitetaan karttamaan. Mutta mikä ja kuka on harhaoppinen? Missä kulkee raja sen välillä mikä on harhaoppia ja mikä "harmitonta erehdystä" jostain opinkohdasta? Olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksianne.
Herman
 

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Mikko Murpatti » 20. Elo 2013 21:20

Herman kirjoitti:Se on kyllä totta, että harhaoppisia kehoitetaan karttamaan. Mutta mikä ja kuka on harhaoppinen? Missä kulkee raja sen välillä mikä on harhaoppia ja mikä "harmitonta erehdystä" jostain opinkohdasta? Olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksianne.



Mjaa pahan laitto.

Mutua:

Voisiko se olla kuitenkin, jotakin vakavempaa harhaoppia eli semmoista joka vaarantaa itse pelastuksenkin? Ei ole auennut täysin minulle, mutta sen suuntaisesti uskon.

Jaakobin kirje 5

19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.

Harmi ettei tässäkään mianita, että millä tavalla eksyy totuudesta. Toisaalta Herra Jeesus on Totuus, eli voisikohan tämä jae tässä valossa tarkoittaa kuka eksyy Jeesuksesta?

Semmosta mutua vaan oli tarjolla, ei ole vielä auennut tämä.
***Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan ja meidän Herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.***
Avatar
Mikko Murpatti
 
Viestit: 3063
Liittynyt: 16. Marras 2012 12:32

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja Citikka » 21. Elo 2013 06:55

Tässä on taas Hermanilta todella hyvä aloitus.

On totta, että monesti me Herran omat syyllistymme ylpeyteen eli rakennamme yhteytemme vain niiden kanssa, jotka ovat asioista samaa mieltä. Paavali puhuu yksimielisyydestä:

1 Kor1: 10-13 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus. Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.

Ef 4:1-5: Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii, kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä: yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte; yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;

Paavali tarkoittaa yksimielisyydellä sitä, että meillä olisi toisiamme kohtaan sama asenne kuin Jeesuksella on meitä kohtaan, ei suinkaan sitä, että olisimme samaa mieltä jokaisesta opinkappaleesta.

Kuten veljet mainitsivatkin, tulee harhaoppista karttaa. Raamatun mukaan tällainen harhaoppinen on sellainen, joka kieltää Jeesuksen sovitustyön eli ei pysy Kristuksen opissa. Tämänkaltainen henkilö vaeltaa antikristillisessä hengessä eksyttäen sekä itsensä, että muut:

1 Joh 4:1-3

''1. Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta;
3. ja yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta; se on antikristuksen henki, jonka olette kuulleet olevan tulossa, ja se on jo nyt maailmassa.''

2 Joh 1:6-11

''6. Ja tämä on rakkaus, että me vaellamme hänen käskyjensä mukaan. Tämä on käsky, että teidän, niinkuin olette alusta kuulleet, tulee siinä vaeltaa.
7. Sillä monta villitsijää on lähtenyt maailmaan, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, joka oli lihaan tuleva; tämä tämmöinen on villitsijä ja antikristus.
8. Ottakaa vaari itsestänne, ettette menetä sitä, minkä me olemme työllämme aikaansaaneet, vaan että saatte täyden palkan.
9. Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika.
10. Jos joku tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, niin älkää ottako häntä huoneeseenne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi;
11. sillä joka sanoo hänet tervetulleeksi, joutuu osalliseksi hänen pahoihin tekoihinsa''

Jumalan omia ei yhdistä se, mikä näkemys heillä on esim. seurakunnasta. Jumalan omia yhdistää yhteinen usko Herraan Jeesukseen Kristukseen.
Citikka
 

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Elo 2013 09:03

1 Kor 1
10 ¶ Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta," toinen: "Minä Apolloksen," joku taas: "Minä Keefaan," joku vielä: "Minä Kristuksen".
13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?

Gal 5
18 Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19 Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20 epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,

Raamattu opettaa lahkoontumisen olevan lihan teko, joka tuo seurakunnan keskelle riitaisuuden, hajaannuksen sekä ylpeyden. Jumalan selkeä säätämys on, että uskovat ovat yksi Jumalan seurakunta ja seurakunnan tulee pysyä yhdessä toinen toisiaan rakentaen. Jumalan todellinen seurakunta on hajallaan erilaisissa herätysliikkeissä, kirkkokunnissa ja niiden ulkopuolella. Ennen Herran Jeesuksen toista tulemusta Hän kokoaa kansansa yhdeksi seurakunnaksi, juuri sillä tavalla kuinka Raamattu opettaa.

Lahkohengen vallassa oleva pitää oman lahkon jäseniä ainoina oikeina uskovina. Raamatun opetuksen mukaan todellinen Herran Jeesuksen opetuslapsi pitää kaikkia uudestisyntyneitä uskovia sisarinaan ja veljinään Herrassa Jeesuksessa riippumatta siitä mihin herätysliikkeeseen ja kirkkokuntaan uskova kuuluu tai vaikka ei kuuluisi mihinkään herätysliikkeeseen tai kirkkokuntaan.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Elo 2013 09:04

Lahkolaisuus asuu ihmisen lihassa ja siksi tämäkin asia tulee kuolettaa Pyhän Hengen kautta. Lahko sana on kreikaksi hairesis, joka tarkoitti alun perin valintaa ja sellaista valintaa, jossa pidetään toista, toista parempana. Lahkohenki toimii lihallisesti ja sielullisesti ja valitsee aina lihan mukaan, ei Hengen mukaan.

Lahkohengessä on myös erittäin ikävä piirre, josta Paavali mainitsi. Paavali sanoi, että onko Herra Jeesus jaettu ja onko hän (Paavali) ristiinnaulittu Korinton seurakunnan edestä. Lahkohenki alkaa yleensä korottamaan jotakin ihmistä ja hyvin usein lahkohenki nostaa tämän ihmisen ja hänen opetuksensa korkeammalle kuin Herra Jeesus.
Tämä ihmisen korottaminen Herran Jeesuksen yläpuolelle tapahtuu siten, että tästä ihmisestä ja hänen opistaan puhutaan enemmän kuin Herrasta Jeesuksesta ja Herra Jeesus saa pienen sivuroolin, kun tämä ihminen saa pääroolin ja kaikki keskittyy tämän ihmisen ja hänen opetuksensa ympärille. Siksi Paavali sanoi, että onko hänet (Paavali) ristiinnaulittu. Tällä Paavali halusi näyttää korinttolaisille, että he olivat jakaneet Herran Jeesuksen ja asettaneet ihmisen Jeesuksen yläpuolelle. Seurakunnassa ja uskovien elämässä Herran Jeesuksen tulee olla ensimmäinen ja kaiken keskipiste. Raamatullinen terve ja oikea usko pitää kaikkia uskovia rakkaina Herrassa Jeesuksessa.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Elo 2013 09:06

Lahkohenki toimii myös sillä tavalla, että se hyökkää rajusti niiden kimppuun jotka ajattelevat jostakin eri tavalla. Lahkohengen vallassa oleva ajattelee muiden olevan harhaoppisia. Tämän seurauksena lahkohengen vallassa oleva usein alkaa ivaamaan, piikittelemään ja syyttämään muita uskovia kaikenlaisista asioista. Lahkohengen vallassa oleva etsii etsimällä vikoja muista ja koittaa saada muita ansaan ja paulaan jatkuvien sanankiistojen kautta. Lahkohengen vallassa oleva usein myös tahallisesti vääristää ja provosoi asioita, että hän saisi vastustajansa satimeen ja siten lahkohenkinen korottaa omaa "oikeaoppisuuttaan".

Raamatullinen ja terve usko ei pilkkaa muita ihmisiä, eikä etsi sanankiistoja, eikä vääristele asioita.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Re: Uskovien yhteys ei perustu mielipiteisiin

ViestiKirjoittaja PetriFB » 21. Elo 2013 09:08

Lahkohenki valitsee ja hyväksyy jäsenikseen täysin samanlaisen opin perustalla olevat uskovat. Raamatun opetus on, että Meidät kastetaan Pyhässä Hengessä yhdeksi ruumiiksi sekä meidän tulee pyrkiä säilyttämään Hengen yhteys (ykseys) rauhan yhdyssiteellä. Lihallinen uskova valitsee täysin samanlaisen opin perusteella, mutta hengelliset kokoontuvat yhteen ykseyden perustalle Pyhän Hengen vaikuttamina. Oppi ei siis yhdistä, vaan Henki. Kun Henki yhdistää Jumalan rakkauden kautta, niin silloin myös alkaa löytymään opillista yksimielisyyttäkin.

Jumalan sanan opetus on toki äärimmäisen tärkeää, sillä ei tietenkään ole ihan sama mitä ja miten Jumalan sanaa opetetaan. Usein kuulen sellaisen ajatuksen, että kun löydämme täsmälleen yhteisen Raamatullisen opin, niin silloin vasta löydämme sisaremme ja veljemme ja voimme kokoontua heidän kanssaan seurakuntana ja muut sisaret ja veljet tavataan vasta taivaassa.

Tuo edellä oleva saattaa kuulostaa Raamatun mukaiselta ja siinä onkin oikeaa suuntaa, mutta siinä on eräs suuri vaara, joka voi tulla todella juuri sen oikean ja todellisen yhteyden esteeksi.

1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.

Raamattu sanoo, että meillä tulisi olla Pyhän Hengen osallisuuden kautta Messiaan ruumiin ykseys ja yhteys, sillä Pyhässä Hengessä (Pyhän Hengen sinetti - osallisuus Pyhään Henkeen) meidät on kastettu yhden ruumiin jäseniksi. Tämä tarkoittaa sitä, että meillä tulisi olla yhteys sen perusteella, että olemme syntyneet Jumalan armosta samasta Hengestä ja olemme saman Isän lapsia, eli sisaruksia ja veljeksiä keskenämme.

Fil 3
12 Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.
13 Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin,
14 minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.
15 ¶ Olkoon siis meillä, niin monta kuin meitä on täydellistä, tämä mieli; ja jos teillä jossakin kohden on toinen mieli, niin Jumala on siinäkin teille ilmoittava, kuinka asia on.
16 Kunhan vain, mihin saakka olemme ehtineetkin, vaellamme samaa tietä!

Raamattu opettaa, että vaikka emme uskoisi kaikesta samalla tavalla, niin silti meidän tulisi kulkea samalla tiellä, eli ollen yhden ja saman ruumiin jäseniä. Jumala sitten ajallaan ilmoittaa meille sen miten asia on, kun meillä on korvat kuulla ja olemme saaneet Jumalan armosta kasvaa ymmärtämään ja nöyrtymään vastaanottamaan sen mikä on totuus.

Raamattu ei siis vaadi kaikkia uskomaan koko ajan kaikkia opetuksia samalla tavalla, sillä onhan se jo siinä mahdotonta, että kaikki ovat eri kasvunvaiheissa, eivätkä siten kykene kaikkea ymmärtämään samalla tavalla. Raamattu tuo muuallakin saman asian esille, että uskovat ovat eri kasvunvaiheissa. Tietenkin Pyhä Henki johdattaa meitä koko ajan uskomaan samalla tavalla, mutta tämä on kasvuprosessi, johon kuuluu asioiden koettelu ja tutkiminen ja sen jälkeen sen vastaanottaminen totuutena, joka voidaan ymmärtää ja vastaanottaa siinä kasvuvaiheessa missä itse kukin on.

Vaatimus siitä, että kaikkien tulisi uskoa joka hetki samalla tavalla on mahdoton vaatimus, joka itse asiassa tekee uskovista samanlaisia kuin Jehovan todistajat ovat, jotka aivopestään uskomaan samalla tavalla, eikä heillä ole edes mahdollisuutta koetella asioita, sillä muut määrittävät sen mitä heidän tulee uskoa. Raamattu opettaa, että jokaisen tulee itse henkilökohtaisesti tutkia ja koetella se mitä opetetaan sekä kasvun kautta oppia Pyhän Hengen kanssa yhdessä löytämään Jumalan sanan kallisarvoisia aarteita.

Vaatimus, että oppi pitää olla kaikilla täysin samanlainen, että voidaan löytää sisaremme ja veljemme on epäraamatullinen, sillä yhteys pitäisi olla jo olemassa uudestisyntymisen kautta. Kun yhteys on jo Pyhässä Hengessä, niin silloin saamme yhdessä kasvaa ja oppia koko ajan enemmän kasvamaan yhdessä samalla tavalla, eli kuten Raamattu opettaa. Sen jälkeen myös alamme pikkuhiljaa koko ajan enemmän uskomaan opillisesti samalla tavalla. Se tulee muistaa, ettei kukaan tule täällä täydelliseksi, siksi tarvitsemme Jumalaa ja toinen toisiamme.

Samalla vaatimus, että kaikessa täytyy uskoa samalla tavalla johtaa helposti siihen, että heitetään seurakunta yhteydestä ulos ne jotka eivät ole kaikesta samaa mieltä, vaikka Pyhän Hengen osallisuuden kautta tulisi olla jo yhteys ja oppia yhdessä kasvamaan samalla tiellä sekä kasvun kautta löytämään yhtenevää opetusta ja ymmärrystä.
Sisarille ja veljille, jotka ovat Isässä Jumalassa rakastetut ja Jeesuksessa Kristuksessa pelastetut, lisääntyköön teille laupeus, rauha, armo, totuus ja rakkaus Pyhässä Hengessä!
Avatar
PetriFB
 
Viestit: 3609
Liittynyt: 09. Marras 2010 12:30

Seuraava

Paluu Yleinen keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 26 vierailijaa

cron